Календарно-тематичне планування до модельної навчальної програми
«Історія України. Всесвітня історія. 6 клас (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти
(розрахунок на 2,5 години)
(авторський колектив: Піскарьова І. О., Бурлака О. В., Майорський В. В., Мелещенко Т. В., Піскарьова, Щупак І. Я.)
№з/п |
Очікувані результати навчання |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
№ |
Дата |
|
Вступ до інтегрованого курсу історії |
|
|
|
1 |
Базові знання: періодизація історії людства, історичні джерела, археологія, ера (епоха), цивілізація.
Уміння:
(рік – століття – тисячоліття);
за основу для створення археологічної періодизації;
|
Вступ. Повторення |
1 |
|
3-4 |
Хронологічні межі історії Стародавнього світу. Археологічна періодизація. Історична періодизація: світ і Україна. |
2-3 |
|
|
5-6 |
Лічба часу в історії Стародавнього світу. |
4 |
|
|
7-8 |
Історичні джерела з історії Стародавнього світу |
5 |
|
|
Ставлення:
|
|
|
|
|
|
Розділ І. Життя людей у первісні часи |
||||
9-10 |
Базові знання: палеоліт, мезоліт, неоліт, енеоліт, «homo sapiens (людина розумна)», первісне стадо, рід (родова община), плем’я, вождь, рада старійшин, матріархат, патріархат, «неолітична революція», привласнювальне господарство, відтворювальне господарство, ремесло, продуктивність праці, стоянки та пам’ятки первісних людей на території України, Трипільська археологічна культура, Середньостогівська археологічна культура, Вікентій Хвойка, язичництво, тотемізм, анімізм, магія. Уміння:
|
Поява і розселення людини на планеті Земля. Життя та заняття найдавніших людей. |
6 |
|
|
11-12 |
Теорії походження людини. Кам’яний вік людства. |
78 |
|
||
13-14 |
Життя людини на теренах України в первісну добу. Перші люди на теренах України. Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України. |
9
|
|
||
15-16 |
на території України;
із життя людей в первісні часи за допомогою стрічки часу;
в історичному процесі;
та досягнень первісних людей, які використовуються в сьогоденні;
і пояснює їх значення;
та культурні зміни, що відбулися в житті людей у первісні часи, наводить приклади впливу цих змін на життя людини |
Виникнення землеробства та скотарства. Неолітична революція. Початок обробки металів. Виникнення ремесел. Зародження торгівлі. |
10 |
|
17-18 |
Перші землероби та скотарі України. Трипільська археологічна культура. Середньостогівська археологічна культура. |
11 12 |
|
|
19-20 |
Форми організації первісних спільнот |
13 |
|
|
21 |
Первісна культура та релігійні вірування людей. Практичні знання та вірування первісних людей. Мистецтво за первісної доби |
14 |
|
|
22 |
Узагальнення |
|
|
|
23 |
Тематичний контроль |
|
|
|
|
|
|
|
|
господарством;
Ставлення:
|
|
|
|||
|
Розділ ІІ. Цивілізації Стародавнього Сходу |
|||||
24-25 |
Базові знання: іригаційне землеробство, держава, влада фараона, піраміди, папірус, міста-держави Шумеру, закони Хаммурапі, колонізація, фінікійський алфавіт, ієрогліф, клинопис, цар Соломон, Біблія, Дарій І, варни, , імперія, Піднебесна, Конфуцій. |
Цивілізаційні центри Стародавнього Сходу в часі і просторі. Наукові дослідження стародавніх цивілізацій. Народження Цивілізації Дворіччя. Давній |
16 |
|
||
|
Уміння:
|
Вавилон. Фінікія. Ізраїльсько-Юдейське царство. Давні Індія та Китай. |
|
|
26 |
Землеробські цивілізації Стародавнього світу. Вплив природних умов на особливості господарювання давніх цивілізацій Сходу. Давній Єгипет. |
17 |
|
|
27-28-29 |
Держава і суспільство. Влада фараона в Давньому Єгипті. Міста-держави Шумеру. Закони Хаммурапі. Поняття закону. Фінікійська колонізація. Ізраїльсько- Юдейське царство. Перська держава. |
18-19 |
|
|
30 |
||||
Варни і касти в Індії. Ранги в китайському суспільстві. |
20 |
|
||
31 |
Родина, освіта і виховання дітей у Стародавньому світі. Становище жінок. |
21 |
|
|
32 |
Міфологія. Релігійні уявлення. Язичницькі вірування народів Стародавнього Сходу. |
22 |
|
|
33 |
Поява монотеїстичних релігій. Конфуціанство Біблія як історичне джерело. |
23 |
|
|
34-35 |
Культурні надбання Стародавнього Сходу. Будівництво пірамід. Мистецтво. Писемність. Батьківщина алфавіту. |
24-25 |
|
|
36 |
Узагальнення |
|
|
|
37 |
Тематичний контроль |
|
|
|
об’єкти) та ілюстративний матеріал (на прикладі стародавніх цивілізацій Сходу);
|
|
|
|
Розділ ІІІ. Давня Греція та її сусіди |
|||
38 |
Базові знання: античність, Мінойська цивілізація, Ахейська Греція, Гомер «Іліада», «Одіссея», Генріх Шліман, міста-держави (поліси), демократія, олігархія, демос, реформи Солона, Спарта, олігархія, Велика грецька колонізація, античні міста-держави Північного Причорномор’я, кіммерійці, скіфи, сармати, Геродот, персько-грецькі війни, Перикл, Олімпійські ігри, П’єр де Кубертен, Імперія Александра Македонського, еллінізм. Уміння:
|
Природа і населення стародавньої Греції. Наукові дослідження давньогрецької цивілізації. Природні умови та населення. Розвиток господарства. |
27 |
|
39-40 |
Цивілізація Давньої Греції та її сусіди у просторі та часі. Мінойська цивілізація. Дорійці. Ахейська Греція. Велика грецька колонізація. Еллінізм. |
28 |
|
|
41-42 |
Суспільство і держава в Стародавній Греції Система рабства. |
29-30 |
|
43 |
і сучасності (на прикладі теми «Афіни — батьківщина демократії»);
античних міст-держав Північного, Причорномор’я, Скіфії);
«Давня Греція та її сусіди», з допомогою вчителя);
(у межах тем розділу «Давня Греція та її сусіди», з допомогою вчителя);
та світі в минулому і сьогоденні;
формулює запитання щодо можливого впливу тих чи інших подій з історії стародавніх цивілізацій Давньої Греції, Скіфії, на життясуспільства, окремих груп людей;
їх життя, станом суспільства Ставлення:
|
Афіни – батьківщина демократії: від Солона до Перикла. |
31 |
|
44 |
«Золотий вік» Афіни за Перикла |
32 |
|
|
45 |
Стародавня Спарта – приклад олігархічної держави. |
33 |
|
|
46-47 |
Греко-перські війни як приклад рівня розвитку військової справи в Давній Греції. |
34 |
|
|
48 |
Держава Александра Македонського. Елліністичні держави. |
35 |
|
|
49 |
Образ воїна-героя. Озброєння, стратегія і тактика полководців. Александр Македонський.
|
35 |
|
|
50 |
Військова справа в Стародавній Греції Поняття конфлікту, його види, стадії та способи подолання. |
36 |
|
|
51 |
Родина і виховання Родина в Давній Греції. Ґендер. Становище жінки. Традиції повсякденного життя. Давньогрецька мода. |
36 |
|
|
52-53 |
Релігія та міфологія в Давній Греції.Олімпійські ігри |
37 |
|
|
54 |
Культура Давньої Греції та еллінізму |
38 |
|
|
55
|
Осередки давньогрецької цивілізації та їх сусіди на теренах України: античні міста- держав
|
39 |
|
|
56 |
Кіммерійці на українських земель. |
40 |
|
|
57 |
Скіфи на українських земель. |
41 |
|
|
58 |
Сармати , землеробське населення українських земель.. |
42 |
|
|
59 |
|
Узагальнення |
|
|
60 |
|
Тематичний контроль |
|
|
|
Розділ ІV. Давній Рим і його сусіди |
|||
61-62 |
Базові знання: Римська республіка, сенат, громадянська війна, патриції, плебеї, гладіатор, експансія, Пунічні війни, диктатура Юлія Цезаря, Римська імперія, римське право, вето, християнство, вандали, міграція, Велике переселення народів, автохтони, слов’яни, склавини венеди, склавини, анти.
Уміння:
|
Природа і населення Апеннінського півострова Наукові дослідження давньоримської цивілізації. Природні умови та населення. Розвиток господарства. Система рабства. |
44 |
|
63 |
Давній Рим у часі і просторі Виникнення міста Рим. Царський період. |
45 |
|
|
64 |
Людина в правовій та політичній системі Давнього Риму
|
45 |
|
|
65-66 |
Військова справа в Давньому Римі Війни Риму на різних етапах історії. Образ воїна-героя. Ставлення до ветеранів армії. |
46 |
|
|
66-67 |
Римська імперія: від розквіту до імперії |
47 |
|
|
68 |
|
Юлій Цезар та Октавіан Август |
47 |
|
69 |
Ставлення:
|
Римська імперія від Октавіана Августа до падіння імперії. |
48 |
|
70 |
Родина і виховання Родина в Давньому Римі |
49 |
|
|
71 |
. Становище жінки. Навчання і виховання дітей. Традиції повсякденного життя. Розваги в давньоримському суспільстві. |
49 |
|
|
72-73 |
Культура Давнього Риму. Римська культура як продовження античної традиції Давньої Греції. Розвиток наукових знань. Пам’ятки мистецтва Стародавнього Риму. Історичне значення давньоримської культури. |
50-51 |
|
|
74 |
Релігія в Стародавньому Римі: від язичництва до християнства. Пантеон римських богів. |
50-51 |
|
|
75-76 |
Християнське вчення. Ісус Христос. Перші християнські громади і церкви. Перетворення християнства на державну релігію. |
50-51 |
|
|
77 |
Сусіди Стародавнього Риму. Початок Великого переселення народів..
|
52 |
|
|
78-79 |
Відносини Риму з варварами. Падіння Стародавнього Риму внаслідок варварських завоюванн |
52 |
|
|
80 |
Поява слов’ян на історичній арені |
53 |
|
|
81-82 |
Як жили давні слов’яни . Повсякденне й господарське життя слов’ян на теренах України. |
54 |
|
|
83 |
Духовний світ давніх слов’ян |
54 |
|
|
84 |
Узагальнення |
|
|
|
85 |
Тематичний контроль |
|
|
|
Узагальнення. Внесок цивілізацій Стародавнього світу в історію людства |
||
86-87 |
Уміння:
Ставлення:
як складової світової історії |
Історія України як складова світової історії.
Місце історії Стародавнього світу в історії людства. Сім чудес світу |
|
Погоджено
заступник директора з навчальної роботи
Н.Г. Уманець
01 вересня 2024
січня 2025