Календарно-тематичне планування з предмета "Основи християнської етики" складено по підручнику Галини Сохань ""Основи християнської етики. 8 клас" , згідно програми, затвердженої МОН.
Календарно-тематичне планування
на 2018-2019 н. р.
Основи християнської етики
8 клас
Божі заповіді –
моральний дороговказ
для людини
І семестр
№ з/п |
Дата проведення
|
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
|||||||
Розділ 1. Життєві дороговкази християнина |
||||||||||
1. |
|
Вступ |
|
|||||||
2. |
|
Етика – наука про мораль. Головні орієнтири у житті людини - предмет вивчення етики – моральна сторона життя лю- дини; - абсолютна і релятивна мо - раль; - шлях людства у пошуках морального ідеалу; - етика і християнська етика; - християнський моральний ідеал, його вираження у Бо - жих Заповідях; - етика і етикет. |
Учень/учениця: - пояснює зміст понять «ети- ка», «християнська етика», «етикет»; - обґрунтовує тезу «християн- ська етика – наука про хрис- тиянську мораль»; - розуміє сутність абсолютної та релятивної моралі; - усвідомлює та пояснює різ- ницю між етикою і христи - янською етикою. |
|||||||
3. |
|
Мораль і право - поняття закону; - види законів; - Божий і людський закони; - права та обов’язки християнина і громадянина; - вплив моралі на право. |
Учень/учениця: - пояснює поняття «закон»; - називає види законів; - усвідомлює необхідність бути законослухняним; - розуміє права та обов’язки християнина і громадянина. |
|||||||
4. |
|
Божі Заповіді – основа морального життя людини - джерело моральності; - етапи отримання людиною настанов: Адам, Ной, Авра- ам, Мойсей, Христос; - Десять Заповідей Божих; - Дві заповіді любові. |
Учень/учениця: - усвідомлює значущість Божих Заповідей як основи та ключового джерела мо - ральності людського життя; - знає етапи отримання лю - диною Божих настанов та розповідає про них. |
|||||||
5. |
|
Божі Заповіді – основа морального життя людини - джерело моральності; - етапи отримання людиною настанов: Адам, Ной, Авра- ам, Мойсей, Христос; - Десять Заповідей Божих; - Дві заповіді любові.
|
Учень/учениця: - усвідомлює значущість Божих Заповідей як основи та ключового джерела мо - ральності людського життя; - знає етапи отримання лю - диною Божих настанов та розповідає про них. |
|||||||
6 |
|
Узагальнюючий урок «Життєві дороговкази християнина» |
|
|||||||
Розділ 2. Моральні настанови у взаєминах людини з Богом |
||||||||||
7 |
|
«Я – Господь Бог твій…» (Вих. 20, 2) - Бог – Творець всесвіту і Вседержитель; - вчинки людей, що порушу - ють Божу Заповідь; - віра і довіра до Бога. |
Учень/учениця: - розуміє та пояснює, чому Бога називають Творцем всесвіту та Вседержителем. |
|||||||
8 |
|
«Нехай не буде в тебе інших богів» (Вих. 20, 3) - Ісус Христос – ідеал для на- слідування; |
Учень/учениця: - знає та розуміє цю Божу За- повідь;
|
|||||||
9 |
|
«Нехай не буде в тебе інших богів» (Вих. 20, 3) - сучасні ідоли та кумири, їх ознаки та небезпечність для людства, особливо молоді. |
Учень/учениця: - усвідомлює недопустимість слідування шляхом забобо - нів, марновірства, ідолопо - клонства; - називає сучасні вияви пору - шення цієї Божої Заповіді |
|||||||
10 |
|
«Не взивай намарне імені Господа Бога твого» (Вих. 20, 7) - пошана Божого імені;
|
Учень/учениця: - знає та розуміє цю Божу За - повідь; - усвідомлює необхідність по- шани Божого імені; |
|||||||
11 |
|
«Не взивай намарне імені Господа Бога твого» (Вих. 20, 7) - порушення цієї Заповіді: легковажне вимовляння Бо- жого імені, прокльони, ли - хослів’я, богохульство; - значення імені для людини |
Учень/учениця: - називає та пояснює вияви порушень цієї Божої Запові- ді; - усвідомлює необхідність їх уникнення; - пояснює значення імені для людини. |
|||||||
12 |
|
«Пам’ятай день суботній, щоб святити його» (Вих. 20, 8) - святкування суботи у Старо- му Заповіті; - Христос і субота (Лк. 4, 16; 13, 10-16; Мк. 2, 27-28); - неділя у Новому Заповіті
|
Учень/учениця: - знає та розуміє цю Божу За - повідь; - усвідомлює та аргументує потребу святий день святку - вати; - на біблійних прикладах по - яснює значення святкування суботи у Старому Заповіті та суботи і неділі у Новому Заповіті
|
|||||||
13 |
|
«Пам’ятай день суботній, щоб святити його» (Вих. 20, 8) - християнське вшанування неділі; - праця та відпочинок у житті людини; - праця як творчість і вира - ження любові до Бога та ближнього; - лінощі та трудоголізм. |
Учень/учениця: - розповідає про християн - ське вшанування неділі. |
|||||||
14 |
|
Узагальнюючий урок «Моральні настанови у взаєми- нах людини з Богом» |
|
|||||||
|
|
Розділ 3. Моральні підвалини заповідей щодо пошани ближнього |
|
|||||||
15 |
|
«Шануй батька і матір, щоб тобі добре було, щоб ти дов- го прожив на землі» (Вих. 20, 12) - обов’язок дитини перед батьками; - пошана до вчителів і настав- ників |
Учень/учениця: - знає та розуміє цю Божу За - повідь; - знає та пояснює обов’язки дітей перед батьками; - усвідомлює та аргументує необхідність поваги до стар- ших, учителів, вихователів. |
|||||||
16 |
|
«Шануй батька і матір, щоб тобі добре було, щоб ти дов- го прожив на землі» (Вих. 20, 12) - любов до Батьківщини як сповнення Божої заповіді шанування батьків. |
Учень/учениця: - знає та розуміє цю Божу За - повідь;
|
|||||||
17 |
|
«Не убий» (Вих. 20, 13) - життя – дар Божий; - цінність людського життя; - дбаємо про життя і здоров’я своє та інших
|
Учень/учениця: - знає та розуміє цю Божу За - повідь; - розуміє цінність життя як Божого дару; - усвідомлює потребу дбати про життя і здоров’я своє та інших |
|||||||
18 |
|
Підведення підсумків вивчено- го за І семестр |
|
|||||||
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|||||||
|
|
ІІ семестр |
||||||||
№з/п |
|
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
||||||
|
|
|||||||||
19 |
|
«Не убий» (Вих. 20, 13) - людська гідність і відпові - дальність людини за життя і збереження довкілля; - втрата власної гідності; - вбивство фізичне і вбивство моральне; - самогубство, наркоманія, алкоголізм, аборт, евтаназія. |
Учень/учениця: - розуміє необхідність проти- дії занепаду моралі та збере- ження власної гідності; - називає та пояснює вияви порушень цієї Божої Запові- ді, усвідомлює необхідність їх уникнення; - розуміє відповідальність людини за життя і збережен- ня довкілля. |
|||||||
20 |
|
«Не чини перелюбу». (Вих. 20, 14) - чистота серця і життя; - ідеал дівчини, ідеал хлопця у світлі Біблії; - сучасні перешкоди до збере- ження чистоти серця: нега - тивний вплив засобів масової інформації, моди тощо. |
Учень/учениця: - знає та розуміє цю Божу За - повідь; - знає та пояснює сутність по- няття «чистота серця»; - окреслює ідеал дівчини, іде- ал хлопця згідно із Заповід - дю Божою; - називає сучасні перешкоди до збереження чистоти сер - ця; - усвідомлює потребу подо - лання цих перешкод на сво- єму життєвому шляху. |
|||||||
21 |
|
«Не чини перелюбу». (Вих. 20, 14) - чистота серця і життя; - ідеал дівчини, ідеал хлопця у світлі Біблії; - сучасні перешкоди до збере- ження чистоти серця: нега - тивний вплив засобів масової інформації, моди тощо. |
Учень/учениця: - знає та розуміє цю Божу За - повідь; - знає та пояснює сутність по- няття «чистота серця»; - окреслює ідеал дівчини, іде- ал хлопця згідно із Заповід - дю Божою; - називає сучасні перешкоди до збереження чистоти сер - ця; - усвідомлює потребу подо - лання цих перешкод на сво- єму життєвому шляху. |
|||||||
22 |
|
Шлюб і подружжя - любов – дар Божий; - дошлюбна чистота; - довіра; - пошана людської гідності |
Учень/учениця: - розуміє любов як Божий дар; - усвідомлює потребу дотри - мання дошлюбної чистоти |
|||||||
23 |
|
Шлюб і подружжя - приготування до подруж - нього життя; - таїнство подружжя; - подружня вірність.
|
Учень/учениця: - пояснює таїнство подруж - жя; - усвідомлює необхідність до- тримання подружньої вір - ності. |
|||||||
24 |
|
«Не кради» (Вих. 20, 15) - власність матеріальна і інте- лектуальна; - праця як джерело власності; - працьовитість; - поміркованість у нагромад- женні матеріальних благ
|
Учень/учениця: - знає та розуміє цю Божу За- повідь; - пояснює сутність понять «матеріальна власність», «інтелектуальна власність»; - розуміє та трактує працю як джерело власності; - усвідомлює та аргументує необхідність виявляти по - міркованість у нагромад – женні матеріальних благ |
|||||||
25 |
|
«Не кради» (Вих. 20, 15) - злочини проти чужої влас - ності: злодійство, грабіж, лихварство, вандалізм, ошу- канство, хабарництво, ко - рупція, мафія,протекціонізм, затримання платні, плагіат, марнування власного та чу - жого часу. |
Учень/учениця: - називає та пояснює вияви порушень цієї Божої Запові - ді, усвідомлює необхідність їх уникнення. |
|||||||
26 |
|
«Не свідчи неправдиво на ближнього твого» (Вих. 20, 16) - добре ім’я людини; - слово честі, клятва, присяга та їх порушення; - знеславлення доброго імені, честі, слави наших ближніх: поширення неправдивої ін - формації, несправедлива критика, обмова, осуд, підо- зра, наклеп, лицемірство, приниження людської гід - ності; - обов’язок виправити запо - діяну кривду. |
Учень/учениця: - знає та розуміє цю Божу За - повідь; - усвідомлює необхідність збереження власного добро- го імені та шанобливого ставлення до доброго імені інших людей; - називає та пояснює вияви порушень цієї Божої Запові- ді, усвідомлює необхідність їх уникнення. |
|||||||
27 |
|
«Не пожадай…» (Вих. 20, 17) - не пожадай того, що є влас- ністю ближнього твого; - не пожадай жінки ближньо- го твого; - із серця думки виходять… (Мт. 15, 19-20). |
Учень/учениця: - знає та розуміє цю Божу За - повідь; - усвідомлює необхідність утримання від посягання на власність іншого.
|
|||||||
28 |
|
Узагальнюючий урок «Моральні підвалини заповідей щодо пошани ближнього»
|
|
|||||||
|
Розділ 4. Моральні настанови у виборі життєвого шляху |
|
|
|||||||
29 |
|
Заповідь любові (Лк. 10, 27; Мк. 12, 30-31) - любов до Бога і ближнього (Мт. 25, 40; 1 Ів. 2, 7-11; 4, 20-21). |
Учень/учениця: -знає та розуміє Заповідь лю- бові, усвідомлює та аргу – ментує необхідність її до – тримання; - на основі біблійних сюжетів наводить приклади вияву любові до Бога і ближнього. |
|||||||
30 |
|
Заповідь любові (Лк. 10, 27; Мк. 12, 30-31) - любов до Бога і ближнього (Мт. 25, 40; 1 Ів. 2, 7-11; 4, 20-21). |
Учень/учениця: -знає та розуміє Заповідь лю- бові, усвідомлює та аргу – ментує необхідність її до – тримання; - на основі біблійних сюжетів наводить приклади вияву любові до Бога і ближнього. |
|||||||
31 |
|
Ісус Христос - учитель та виконавець Заповіді любові - життя Ісуса Христа – доско- налий приклад виконання Заповіді любові |
Учень/учениця: - розуміє внутрішній зв'язок між моральною проповіддю Ісуса Христа і Його життям
|
|||||||
32 |
|
Ісус Христос - учитель та виконавець Заповіді любові - любов, добро, істина, мило - сердя, краса можуть бути здійсненною реальністю на- шого життя |
Учень/учениця: - підтверджує на прикладах Ісуса, християнських по – движників, визначних осіб відповідність між словом і ділом. |
|||||||
33 |
|
Узагальнюючий урок «Моральні настано- ви у виборі життєвого шля- ху» |
|
|||||||
34 |
|
Підведення підсумків вивчено-го за рік |
|
|||||||
|
|
|
|
|||||||