Календарно-тематичне планування " Основм християнської етики. 1 клас" складено згідно Програми “Основи християнської етики для учнів 1-4, 7-11 класів", рекомен -дованої Міністерством освіти і науки України (Лист 1/ІІ-6347 від 13 липня 2010 року)
Календарно-тематичне планування
Основи християнської етики
1 клас
Хочу пізнавати світ
Розділ 1. Хочу пізнавати дивосвіт |
|||
№ з/п |
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
1 |
|
Вступ |
|
2 |
|
Чудовий світ навколо мене - жива та нежива природа: трави, дерева, звірі, птахи, ріки, гори тощо; - творіння людське: будинки, мости, літаки, комп’ютер тощо; - творіння Боже. |
Учень/учениця: - знає, що природа буває живою та неживою; - розрізняє речі, створені людиною, і творіння Божі; - наводить приклади бережливого ставлення до природи; - вміє шанобливо ставитися до живої і неживої природи. |
3 |
|
Прагну багато знати - джерела знань про світ та людину; - Біблія – джерело знань про Бога. |
Учень/учениця: - називає джерела знань про людину та світ; - ознайомлюється з Біблією; - уміє відрізнити Біблію від інших книг; - розуміє важливість шанобливого ставлення до Біблії. |
4 |
|
Прагну багато знати - джерела знань про світ та людину; - Біблія – джерело знань про Бога. |
Учень/учениця: - називає джерела знань про людину та світ; - ознайомлюється з Біблією; - уміє відрізнити Біблію від інших книг; - розуміє важливість шанобливого ставлення до Біблії. |
5 |
|
Бачу і чую дивосвіт - зір та слух – надзвичайні дари у пізнанні світу.
|
Учень/учениця: - називає органи чуття та їх призначення; - довідується про їх призначення у житті всіх живих істот; - порівнює органи чуття людини та тварини; - наводить приклади, чому важливо берегти зір і слух; - називає небезпеки, пов’язані з втратою зору і слуху людини. |
6 |
|
Відчуваю на смак, нюхом і дотиком - смак, нюх та дотик допомагають у пізнанні багатогранності та краси світу; - вдячність Богові за можливість пізнавати світ. |
Учень/учениця: - розрізняє на дотик, нюх та смак, різні предмети та речовини; - називає всі органи чуття людини; - вчиться бути вдячним Богові та батькам за безцінний дар життя та пізнання світу.
|
7 |
|
Все живе потребує любові - пізнання світу розумом і серцем; - охорона довкілля; - опіка над скривдженими. |
Учень/учениця: - наводить приклади своєї любові і турботи до навколишнього світу; - пояснює, чому все живе потребує любові; - використовує набуті знання для бережливого ставлення до природи – Божого дару.
|
8 |
|
Урок узагальнення «Хочу пізнавати дивосвіт» |
|
Розділ 2. Пізнаю себе |
|||
9 |
|
Я у світі - хто я, де я, що мені робити у світі; - неповторність людини; - Біблія про створення людини.
|
Учень/учениця: - знає біблійну розповідь про створення людини; - наводить приклади і підтверджує, що кожна людина є неповторною; - шанує та поважає інших людей як Боже творіння. |
10 |
|
Людина – чудовий задум Творця - голова, серце, руки і ноги допомагають мені пізнавати світ і творити добрі справи; - вдячність Творцеві за радість життя.
|
Учень/учениця: - знає, ким є людина, пізнає світ та творить добрі справи; - називає різницю між людиною і твариною; - робить своїми руками подарунок для батьків (бідного, хворого, нужденного тощо); - висловлює вдячність Богові і людям. |
11 |
|
Люблю спілкуватися - мова в моєму житті як Божий дар; - різноманітність форм спілкування між людьми; - спілкування людини з природою, з Богом. |
Учень/учениця: - розуміє та пояснює важливість спілкування між людьми; - знає, що може розмовляти з Богом; - уміє відрізнити образливі слова від приємних; - висловлює свою думку на те, чому гарно розпочинати свій новий день із християнського привітання рідних та друзів; - знає різні християнські привітання.
|
12 |
|
Моя сім’я - я в сім’ї; - значення сім’ї в моєму житті.
|
Учень/учениця: - знає, що таке сім’я; - розуміє важливість сім’ї. у своєму житті; - називає всіх членів своєї сім’ї; - пригадує, що доброго навчили його батьки перед тим, як він почав ходити до школи; - шанобливо ставиться до всіх членів сім’ї та радісно спілкується з ними. |
13 |
|
Батьки – найрідніші мені люди - батьківське піклування про мене; - я - Божий дар для моїх батьків; - Біблія називає Бога нашим Отцем («Отче наш»). |
Учень/учениця: - знає про велику любов батьків до дітей; - пригадує, якими ніжними словами говорить мама до своєї дитини; - уміє виявити свою любов до батьків; - знає, що Бог є Батьком для всіх людей; - розуміє, що найбільше засмучує батьків. |
14 |
|
Моє ім’я - важливість імені в житті людини; - вибір імені; - ім’я Боже є святе («Нехай святиться ім’я Твоє....»). |
Учень/учениця: - знає про важливість імен людей, назв тварин і всього створеного Богом; - розуміє, що ім’я (назва) допомагає розпізнавати людей, речі; - уміє розрізнити ім’я від клички чи прізвиська; - пригадує слова, якими люди називають Бога (Творець, Господь та ін.); |
15 |
|
Мої друзі - потреба мати друзів - повага та любов до друзів; - друзі Ісуса Христа.
|
Учень/учениця: - називає своїх друзів; - наводить приклади справжньої дружби; - уміє виявляти свої дружні стосунки словами та вчинками; - переповідає, як вибирав друзів і ставився до них Ісус Христос. |
16 |
|
Мої вчителі - батьки – мої перші вчителі; - вчителі у школі; - Ісус Христос – Учитель. |
Учень/учениця: - знає, чому батьків теж називають учителями; - розуміє, що вчитель навчає дітей творити добро; - переповідає, чому Ісуса називають Учителем; - уміє ввічливо звертатись до вчителів. |
17 |
|
Доброта і милосердя - милосердя від Бога; - світ потребує доброти і милосердя; - милосердя до людей; - добре серце.
|
Учень/учениця: - знає, що таке милосердя; - наводить приклади милосердних вчинків у житті; - розуміє, що Бог милосердний до всіх людей; - розуміє, чому про деяких людей кажуть, що має добре серце. |
18 |
|
Свято у моєму житті - готуємось до свят; - святкувати – це радість; - родинні свята. |
Учень/учениця: - порівнює будні зі святами; - уміє назвати найголовніші християнські свята: Різдво Христове, Пасха (Воскресіння Ісуса Христа); - розповідає про святкування у своїй сім’ї з різних нагод; - шанобливо ставиться до християнських свят та важливих свят у житті українського народу. |
19 |
|
Узагальнюючий урок «Пізнаю себе» |
|
Розділ 3. Хочу пізнавати Бога |
|||
20 |
|
Різдво – велике християн - ське свято - Віфлеєм – місто, де народився Ісус Христос; - пастухи і Ангели прославляли новонароджене дитя Ісуса; - я радію, бо народився Спаситель світу.
|
Учень/учениця: - переказує біблійну історію про народження Ісуса; - переповідає, чому Ісус народився у печері за містом; - називає людей, які привітали новонародженого Ісуса; - розповідає про приготування християн до Різдва у своїй сім’ї; - готується до Різдвяних свят. |
21 |
|
Враження від святкування Різдвяних свят
|
Учень/учениця: - розповідає про символіку спільної родинної святої вечері перед Різдвом Христовим; - демонструє, які колядки та щедрівки навчився співати; - розуміє, чому Різдво так люблять діти і дорослі; - вміє відрізнити свято і чудо народження Спасителя від світської суєти. |
22 |
|
Радість зустрічі з Богом - свято Стрітення – зустріч людини з Богом;
|
Учень/учениця: - переповідає про зустріч старця Симеона і немовляти Ісуса у храмі; - знає, що Ісус Христос є Світло світу в житті християн; |
23 |
|
Хліб – це життя - важливість їжі для людини; - хліб – Божий дар («Хліб наш насущний...»); - Бог подарував людині повноту життя;
|
Учень/учениця: - знає, звідки береться до нашого столу хліб; - розуміє важливість хліба у нашому житті і доводить це на прикладах; - дотримується щоденної пошани до хліба; - переповідає про чудо помноження хліба; |
24 |
|
Бог піклується про світ - турбота Творця про світ; - турбота Творця про мене (Ангел Хоронитель). |
Учень/учениця: - знає, що Бог піклується про світ; - розуміє, що Ангели Хоронителі є Божі посланці і наші опікуни; - наводить приклади турботи Творця про світ |
25 |
|
Моя турбота про світ - моя поведінка (вдома, у школі, серед друзів...); - творити добро для інших; - примножувати красу Божого світу.
|
Учень/учениця: - розуміє відповідальність за свої вчинки; - наводить приклади турботливого ставлення до навколишнього світу; - розрізняє добрі і злі вчинки; - розуміє важливість доброго вчинку. |
26 |
|
Я - чемна та ввічлива дитина - золоті слова; - чемність та ввічливість - гарні риси характеру; - християнські привітання. |
Учень/учениця: - називає всі відомі йому/їй слова ввічливості; - доводить приклади сили ввічливого слова; - вміє виявляти пошану до дорослих та ровесників; - пояснює, чому деякі слова називають «золотими».
|
27 |
|
Я навчаюся прощати - навчаюся прощати від Ісуса Христа; - чому потрібно прощати; - ,,Прости нам борги наші, як і ми прощаємо...” - умію прощати;
|
Учень/учениця: - розуміє, що таке прощення; - уміє просити пробачення; - переповідає, як Ісус навчає прощати всім людям. - розуміє, чому потрібно прощати. |
28 |
|
Навчаюся бути слухняним - не перечити старшим; - бути слухняним – бути добрим; - ,,Нехай буде воля Твоя...’’ - послух і пошана до батьків – це воля Божа.
|
Учень/учениця: - розуміє, що таке послух; - уміє слухати і бути слухняним; - переповідає, чому потрібно слухатися батьків та Бога.
|
29 |
|
Перемога добра над злом - Воскресіння Христове – перемога життя над смертю.
|
Учень/учениця: - переповідає біблійну подію Воскресіння Ісуса Христа; - знає, що Христос переміг смерть; - розуміє, що любов (Бог) завжди перемагає зло. |
30 |
|
Світле Христове Воскре -сіння - краса та багатство Пасхального свята в Україні; |
Учень/учениця: - знає значення слова «Великдень»; - знає, як вітаються християни у великодній час; |
31 |
|
Розкажу про мою маму - свято матері. - кожна дитина готує розповідь про свою маму;
|
Учень/учениця: - знає та пояснює, коли в Україні святкують День матері; - готує привітання і робить подарунок своїй мамі; - переповідає про Марію – матір Ісуса Христа. |
32 |
|
Підсумковий урок. «Найбільше щастя - жити у цьому чудовому світі, створеному Богом» |
|
|
|
|
|