Складено до підручника: «Алгебра» підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів
А. Г. Мерзляк, В. Б. Полонський, М. С. Якір. — Х. : Гімназія, 2015. — згідно з навчальною програмою, що затверджено наказом Міністерства освіти і науки України від 07 червня 2017 року № 804.
Алгебра, 7 клас
(2 год на тиждень, І семестр – 30 год, ІІ семестр – 40 год)
№ уроку |
Дата |
Теми уроку |
Примітки |
|
І семестр |
||||
Тема 1. ЛІНІЙНЕ РІВНЯННЯ З ОДНІЄЮ ЗМІННОЮ (8 год) Учень/учениця: наводить приклади: рівняння з однією змінною; лінійних рівнянь з однією змінною; формулює означення: лінійних рівнянь з однією змінною; складає: рівняння за умовою текстової задачі; розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; |
||||
1 |
|
Вступ до алгебри. Розв’язування задач |
|
|
2 |
|
Лінійне рівняння з однією змінною |
|
|
3 |
|
Розв’язування вправ та задач |
|
|
4 |
|
Лінійні рівняння як математичні моделі текстових задач |
|
|
5 |
|
Розв’язування вправ та задач |
|
|
6 |
|
Розв’язування вправ та задач |
|
|
7 |
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
8 |
|
Контрольна робота № 1 за темою: «Лінійні рівняння» |
|
|
Тема 2. ЦІЛІ ВИРАЗИ (35 год) Учень/учениця: наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів пояснює: · як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних; · що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт; формулює: · означення: одночлена, степеня з натуральним показником; многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена; · властивості степеня з натуральним показником; · правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів; розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень |
||||
9 |
|
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази. |
|
|
10 |
|
Тотожність. Тотожні перетворення виразу |
|
|
11 |
|
Степінь з натуральним показником |
|
|
12 |
|
Властивості степеня з натуральним показником |
|
|
13 |
|
Розв’язування вправ та задач |
|
|
14 |
|
Одночлен. Піднесення одночленів до степеня. Множення одночленів |
|
|
15 |
|
Многочлен. Степінь многочлена |
|
|
16 |
|
Подібні члени многочлена та їх зведення. Додавання і віднімання многочленів |
|
|
17 |
|
Розв’язування вправ та задач |
|
|
18 |
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
19 |
|
Контрольна робота № 2 за темою: «Тотожності . Одночлени. Многочлени» |
|
|
20 |
|
Множення одночлена на многочлен |
|
|
21 |
|
Розв’язування вправ та задач |
|
|
22 |
|
Множення многочлена на многочлен |
|
|
23 |
|
Розв’язування вправ та задач |
|
|
24 |
|
Розкладання многочленів на множники |
|
|
25 |
|
Розв’язування вправ та задач |
|
|
26 |
|
Розв’язування вправ та задач |
|
|
27 |
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
28 |
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
29 |
|
Контрольна робота № 3 за темою: «Розкладання многочленів на множники» |
|
|
30 |
|
Добуток різниці та суми двох виразів |
|
|
ІІ семестр |
||||
31 |
|
Різниця квадратів двох виразів |
|
|
32 |
|
Розв’язування вправ та задач |
|
|
33 |
|
Розв’язування вправ та задач |
|
|
34 |
|
Квадрат суми та квадрат різниці двох виразів |
|
|
35 |
|
Перетворення многочлена у квадрат суми або різниці двох виразів |
|
|
36 |
|
Розв’язування вправ та задач |
|
|
37 |
|
Сума і різниця кубів двох виразів |
|
|
38 |
|
Розв’язування задач. Самостійна робота |
|
|
39 |
|
Застосування різних способів розкладання многочленів на множники |
|
|
40 |
|
Застосування різних способів розкладання многочленів на множники |
|
|
41 |
|
Застосування різних способів розкладання многочленів на множники |
|
|
42 |
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
43 |
|
Контрольна робота № 4 за темою: «Формули скороченого множення» |
|
|
Тема 3. ФУНКЦІЇ (10 год) Учень/учениця: наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій; пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі); складає та розв'язує задачі на: пряму пропорційність на основі життєвого досвіду; побудову графіків при моделюванні реальних процесів з використанням лінійної функції тощо |
||||
44 |
|
Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних процесів. Функція. Область визначення та область значень функції |
|
|
45 |
|
Розв’язування вправ та задач |
|
|
46 |
|
Способи задання функції |
|
|
47 |
|
Графік функції. |
|
|
48 |
|
Лінійна функція, її властивості та графік |
|
|
49 |
|
Розв’язування вправ та задач |
|
|
50 |
|
Розв’язування вправ та задач |
|
|
51 |
|
Розв’язування вправ та задач |
|
|
52 |
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
53 |
|
Контрольна робота № 5 за темою: «Функції» |
|
|
Тема 4. СИСТЕМИ ЛІНІЙНИХРІВНЯНЬ ІЗ ДВОМА ЗМІННИМИ (12 год) Учень/учениця: наводить приклади: рівняння з двома змінними; лінійних рівнянь з двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; пояснює: · що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними; · скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними; формулює означення: лінійних рівнянь з двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними; описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; характеризує випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; складає: системи рівнянь за умовою текстової задачі; розв’язує:текстові задачі за допомогою системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними |
||||
54 |
|
Лінійне рівняння із двома змінними та його графік |
|
|
55 |
|
Система рівнянь із двома змінними. Графічний метод розв’язування системи |
|
|
56 |
|
Розв’язування вправ і задач |
|
|
57 |
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь методом підстановки |
|
|
58 |
|
Розв’язування вправ і задач |
|
|
59 |
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь методом додавання |
|
|
60 |
|
Розв’язування вправ і задач |
|
|
61 |
|
Системи лінійних рівнянь як математичні моделі текстових задач |
|
|
62 |
|
Системи лінійних рівнянь як математичні моделі текстових задач |
|
|
63 |
|
Розв’язування вправ і задач |
|
|
64 |
|
Узагальнення і систематизація знань |
|
|
65 |
|
Контрольна робота № 6 за темою: «Системи лінійних рівнянь з двома змінними» |
|
|
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ З КУРСУ АЛГЕБРИ 7-ГО КЛАСУ (5 год) |
||||
66 |
|
Цілі вирази. Розв’язування вправ і задач |
|
|
67 |
|
Функції. Розв’язування вправ і задач |
|
|
68 |
|
Лінійні рівняння та їх системи. Розв’язування вправ і задач |
|
|
69 |
|
Розв’язування вправ і задач |
|
|
70 |
|
Підсумковий урок |
|
|