Календарно-тематичне планування уроків біології у 7 класі (НУШ) на 2024-2025 н.р.

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків біології у 7 класі на 2024-2025 н.р. Складено згідно з навчальною програмою з біології для 7 класу для закладів загальної середньої освіти ( автори Балан П.Г., Кулініч О.М., Юрченко Л.П.)
Перегляд файлу

 

 

 

Календарно-тематичне планування

уроків біології

у 7 класі

на 2024-2025 н.р.

 

 

 

Складено згідно з  навчальною програмою

з біології  для 7 класу 

для закладів загальної середньої освіти

                                                ( автори Балан П.Г., Кулініч О.М., Юрченко Л.П.)

 

 

 

 

                                                                                        Вчитель:                                             

 

 

 

7 клас

70 год. (2 год/тиждень)

N п/п

Дата

Тема уроку

Проектна діяльність

Вступ ( 3 год )

1.

 

Біологія – наука  ХХІ сторіччя. Значення біології в природі та житті людини.

Інформаційно-пошуковий проект: значення біології в медицині, сільському господарстві, у справі охорони природи

2.

 

Біорізноманіття нашої планети та рівні його організації (генетичне, видове, екосистемне). Систематика – наука, що вивчає різноманітність організмів.

Створення буклету «Біорізноманіття мого саду» (присадибної ділянки)

3.

 

Основні методи дослідження біорізноманіття. Планування біологічного дослідження. Збереження біорізноманіття – запорука стабільного існування біосфери

 

Розділ 1. Клітина. Прокаріоти. Одноклітинні евкаріоти

Тема 1. Клітина – структурно-функціональна одиниця організмів (10 годин)

4.

 

Клітина. Методи дослідження клітин. Збільшувальні прилади і правила роботи з ними.

Інформаційно-пошуковий проект: «Історія відкриття клітини»

5.

 

Типи організації клітин.

 

6.

 

Будова клітини евкаріотів. Органели клітини, особливості їхньої будови та функцій. Взаємозв’язок органел клітини між собою.

Предметне моделювання клітини евкаріотів (з використаних матеріалів, харчових продуктів, овочів, тканини).

7.

 

Практична робота “Виготовлення тимчасових мікропрепаратів та їхнє дослідження за допомогою оптичного мікроскопа”

Виготовлення тимчасових мікропрепаратів шкірки луски цибулі, м’якоті горобини, шкірки помідора, листка елодеї, епітелію ротової порожнини.

8.

 

Особливості будови клітин прокаріотів.

Науково-дослідницький проект: «Дослідження швидкості утворення йогурту залежно від жирності молока», «дослідження впливу температури на швидкість розмноження бактерій йогуртової культури».

9.

 

Різноманітність прокаріотичних організмів. Роль прокаріотів у природі та житті людини

Інформаційно-пошуковий проект: «Використання прокаріотів у промисловості», «Бактерії – збудники захворювань людини»

Тема 2. Одноклітинні евкаріоти – цілісні організми (2 години)

10.

 

Особливості організації клітин одноклітинних евкаріотів. Одноклітинні евкаріоти – мешканці прісних (на прикладі евглени зеленої та інфузорії-туфельки) та морських (на прикладі форамініфер) водойм.

Лабораторне дослідження: «Спостереження за інфузоріями»

Моделювання будови одноклітинного евкаріотичного організму.

11.

 

Паразитичні одноклітинні евкаріоти (на прикладі дизентерійної амеби, малярійного плазмодія). Профілактика паразитарних (інвазійних) захворювань людини.

Інформаційно-пошуковий проект: «Захворювання людини, збудниками яких є одноклітинні евкаріоти».

 

 

Діагностувальна робота 1.

 

Розділ 2. Різноманітність евкаріотичних організмів

Тема 3. Середовища мешкання та різноманітність водоростей (3 години)

12.

 

Особливості будови та процесів життєдіяльності водоростей. Водорості одноклітинні, колоніальні та багатоклітинні. Різноманітність зелених водоростей.

Лабораторне дослідження «Будови зелених одноклітинних (на прикладі хламідомонади) та багатоклітинних нитчастих водоростей (на прикладі спірогіри або улотрикса)

13.

 

Особливості будови та процесів життєдіяльності бурих та червоних водоростей. Різноманітність бурих та червоних водоростей, їх роль у природних екосистемах та житті людини.

Науково-дослідницький проект: «Дослідження видового різноманіття одноклітинних у пробі води з акваріума, ставка, річки».

14.

 

Особливості будови та процесів життєдіяльності діатомових водоростей. Різноманітність діатомових водоростей їх роль у природних екосистемах та житті людини.

Інформаційно – пошуковий проект:

«Дивовижні місця оселення водоростей», «Використання різних представників водоростей у промисловості, косметології та медицині».

Тема 4. Характерні риси та будова вищих рослин (7 годин)

15.

 

Вищі рослини – багатоклітинні організми. Формування різних типів тканин та диференційованих органів (вегетативних і репродуктивних).

 

16.

 

Вегетативні органи рослин - корінь, будова, функції та видозміни.

Лабораторне дослідження: «Дослідження будови кореня та видозмін кореня.»

17.

 

Вегетативні органи рослин - пагін, будова, функції та видозміни.

Лабораторне дослідження: «Дослідження будови пагонів  та бруньок різних рослин.»

18.

 

Вегетативні органи рослин - листок,  будова, функції та видозміни.

Створення лепбуку «Видозміни листка у рослин різних умов зростання»

19.

 

Взаємозв’язки між різними органами рослини. Рухи рослин.

Лабораторне дослідження: «Дослідження транспорту речовин по рослині за допомогою барвників»

20.

 

Середовища мешкання вищих рослин. Адаптації вищих рослин до різних умов зростання. Формування різних життєвих форм у вищих рослин – наслідок адаптацій до різних умов зростання.

Інформаційно-пошуковий проект: “Класифікація життєвих форм вищих рослин різними науковцями”

Науково-дослідницький проект:

Дослідження залежності приросту зеленої маси цибулі ріпчастої від температури та освітлення, інших факторів»,

21.

 

Розмноження рослин: статеве та нестатеве. Життєві цикли вищих рослин.

Створення буклету: «Способи вегетативного розмноження рослин»

 

 

Діагностувальна робота 2.

 

Тема 5. Різноманітність вищих рослин (12 годин)

22.

 

Вищі спорові рослини - мохи.

 

23.

 

Вищі спорові рослини -  плауни, хвощі

 

24.

 

Вищі спорові рослини - папороті.

 

25.

 

Практична робота: “Порівняння будови різних представників вищих спорових рослин”

Інформаційно – пошуковий проект: «Значення та використання вищих спорових рослин людиною»

26.

 

Насінні рослини . Будова насінини.

 

Лабораторне дослідження:

Дослідження будови насінини (на прикладі квасолі та пшениці).

27.

 

Голонасінні.

Лабораторне дослідження:

Дослідження шишок та хвої (сосни або ялини)

28.

 

Насінні рослини. Покритонасінні. Квітка. Суцвіття

Лабораторне дослідження:

Дослідження будови квітки та суцвіття.

29.

 

Особливості розмноження насінних рослин (процеси запилення та запліднення, формування насінини та оплодня (у квіткових рослин)).

 

30.

 

Плід. Способи поширення насіння та плодів.

Лабораторне дослідження:

Дослідження різноманітності плодів.

31.

 

Різноманітність покритонасінних (однодольні).

Інформаційно – пошуковий проект: «Роль квіткових рослин у житті та господарській діяльності людини»

32.

 

Різноманітність покритонасінних (дводольні).

Квест: «Вгадай рослину за ознакою»

33.

 

Практична робота. Порівняння будови різних представників насінних рослин (голонасінних та покритонасінних (квіткових)). Роль вищих рослин у природі та житті людини. Рідкісні та зникаючі види рослин України.

Інформаційно – пошуковий проект: «Квіткові рослини рідного краю, що потребують охорони», Виготовлення колажу «Отруйні рослин  моєї місцевості», «Лікарські рослини моєї місцевості»

 

 

Діагностувальна робота 3.

 

Тема 6. Характерні риси тварин (5 год.)

34.

 

Характерні риси тварин. Гетеротрофний тип живлення. Диференціація клітин, формування тканин, органів та їхніх систем. Функції різних систем органів. Середовища мешкання та пристосування до них тварин.

 

35.

 

Типи розмноження тварин. Способи запліднення (зовнішнє та внутрішнє). Типи розвитку (прямий та непрямий).

Лабораторне дослідження:

Дослідження внутрішньої будови яйця птахів – тварин з прямим типом розвитку (на прикладі яєць свійських птахів)

36.

 

Форми поведінки тварин (рефлекси безумовні та умовні, інстинкти).

Лабораторне дослідження:

Спостереження за поведінкою тварин (вид на вибір вчителя).

37.

 

Способи комунікації тварин. Міграції тварин та методи їх вивчення.

Інформаційно – пошуковий проект: «Способи комунікації тварин»

38.

 

Практична робота “Визначення різних форм поведінки тварин (за відеоматеріалами)”.

 

 

 

 

 

Тема 7. Різноманітність тварин.

39.

 

Губки – примітивні водні тварини, що не мають сформованих тканин.

 

40.

 

Жалкі – двошарові тварини. Небезпека жалких для здоров’я людини.

 

41.

 

Плоскі черви – паразити людини і тварин.

 

42.

 

Круглі черви (нематоди) – паразити людини, тварин і рослин.

 

43.

 

Кільчасті черви, їхня роль у природі та житті людини.

Лабораторне дослідження:

Дослідження зовнішньої будови та руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника)

44.

 

Молюски: двостулкові, черевоногі та головоногі, їхня роль у природі та житті людини.

Лабораторне дослідження:

Дослідження зовнішньої будови та руху черевоногих молюсків (на прикладі акваріумних видів)

45.

 

Членистоногі – безхребетні тварини із зовнішнім скелетом. Ракоподібні. Промислові види ракоподібних.

 

46.

 

Павукоподібні: отруйні види (павуки), кровосисні види (кліщі) – переносники збудників захворювань людини і тварин, шкідники харчових продуктів.

 

47.

 

Комахи.

Лабораторне дослідження:

Дослідження зовнішньої будови комах (на прикладі колекційного матеріалу та мікропрепаратів ротових органів та різних типів крил).

48.

 

Практична робота “Виявлення прикладів пристосувань до середовища та способу життя в комах”

 

49.

 

Роль комах у природі та житті людини.

Інформаційно – пошуковий проект: «Комахи рідного краю»

50.

 

Узагальнення з теми “Безхребетні тварини”

 

51.

 

Хордові – тварини із внутрішнім скелетом. Головохордові – примітивні хордові тварини. Хрящові риби.

 

52.

 

Променепері та лопатепері риби, пристосування до мешкання у водоймах.

Лабораторне дослідження:

Дослідження зовнішньої будови та руху риб (на прикладі акваріумних видів)

53.

 

Четвероногі хордові тварини. Амфібії, їхня роль у природі та житті людини.

Інформаційно – пошуковий проект: «Амфібії рідного краю»

54.

 

Рептилії, їхня роль у природі та житті людини.

Інформаційно – пошуковий проект: «Рептилії  рідного краю»

55.

 

Птахи: риси пристосованості до польоту.

 

56.

 

Практична робота “Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у представників різних екологічних груп птахів”

 

57.

 

Різноманітність птахів. Роль птахів у природі та житті людини

 

58.

 

Ссавці. Характерні риси.

 

59.

 

Різноманітність ссавців.

Гра: «Вгадай тварину за ознаками».

60.

 

 Практична робота “Визначення особливостей зовнішньої будови ссавців у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування”.

 

61.

 

Роль ссавців у природі та житті людини. Охорона ссавців.

Інформаційно – пошуковий проект: «Тварини рідного краю, що потребують охорони»

 

 

 

 

Тема 8. Середовища існування тварин. (2 год.)

62.

 

Пристосування тварин до водного та грунтового середовищ існування.

 

63.

 

Пристосування тварин до наземно-повітряного середовища та до мешкання в організмах інших істот.

 

Тема 9. Гриби – гетеротрофні організми. (6 год.)

64.

 

Характерні риси грибів. Способи живлення грибів: гриби-сапротрофи, паразити, симбіотрофи. Поняття про справжні гриби та грибоподібні організми. Гриби багатоклітинні та одноклітинні.

 

65.

 

Будова та процеси життєдіяльності  одноклітинних (на прикладі дріжджів) грибів. Гриби-сапротрофи. Цвілеві гриби.

Лабораторне дослідження:

Дослідження мікроскопічних грибів (на прикладі дріжджів), цвілевих грибів (на прикладі мукора чи інших представників)

66.

 

Будова та процеси життєдіяльності багатоклітинних грибів. (на прикладі шапинкових).

Лабораторне дослідження:

Дослідження будови шапинкових грибів.

67.

 

Гриби їстівні та отруйні. Практична робота “Розпізнавання їстівних та отруйних грибів своєї місцевості”

Науково – дослідницький проект: «Правила збирання грибів у природі».

68.

 

Гриби – паразити рослин (фітофторові, борошнисторосяні, сажки, ріжки, трутовики).

Інформаційно – пошуковий проект: «Гриби – паразити рослин». «Гриби-паразити людини»

69.

 

Лишайники. Будова та особливості життєдіяльності (живлення, розмноження) лишайників. Значення лишайників у природі та житті людини.

Науково – дослідницький проект: «Використання лишайників у медицині», «Різноманіття лишайників рідного краю».

Узагальнення

70.

 

Сучасні уявлення про систему органічного світу.

Ігровий проект: гра «Хто я?»

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Романішина Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Планування
Додано
22 вересня
Переглядів
2456
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку