Календарно-тематичний план з фізики
на 2019 / 2020 навчальний рік
для 7 класів
Кількість годин на рік 70 год, у т.ч. резерв – 4 год, 2 години на тиждень.
(перше півріччя – 31 г. , друге - 39 г. )
Кількість контрольних робот: 5 (перше півріччя - 2, друге - 3 )
лабораторних робот: 12 (перше півріччя - 7, друге - 5 )
практичних робот: 0
Література:
Зміст програми |
Кількість годин за |
|
програмою |
планом |
|
Вступ |
1 |
1 |
Фізика як природнича наука. Пізнання природи. |
7 |
8 |
Механічний рух. |
17 |
17 |
Взаємодія тіл. Сила. |
26 |
26 |
Механічна робота та енергія. |
11 |
11 |
Проект |
4 |
4 |
Резерв |
4 |
3 |
Усього |
70 |
70 |
№ |
Тема урока |
Дата проведення |
|
7-А |
7-Б |
||
І СЕМЕСТР ВСТУП (1 година) |
|||
1 |
Вступний інструктаж щодо охорони праці. Фізика як навчальний предмет у школі. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті. |
|
|
ТЕМА 1. Фізика як природнича наука. Пізнання природи. (8 годин)
|
|||
2 |
Фізика як фундаментальна наука про природу. Зв’язок фізики з іншими науками. Фізичні тіла й фізичні явища. |
|
|
3 |
Властивості тіл. Речовина й поле. Основні положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини. Молекули. Атоми. Початкові відомості про будову атома. Електрони. Йони. |
|
|
4 |
Лабораторна робота № 1. Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу. |
|
|
5 |
Етапи пізнавальної діяльності у фізичних дослідженнях. Історичний характер фізичного знання. Внесок українських учених у розвиток і становлення фізики. |
|
|
6 |
Лабораторна робота № 2. Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин i сипких матеріалів. |
|
|
7 |
Фізичні величини. Вимірювання. Засоби вимірювання. Точності вимірювання. Міжнародна система одиниць фізичних величин. |
|
|
8 |
Лабораторна робота № 3. Вимірювання розмірів малих тіл різними способами. |
|
|
9 |
Контрольна робота № 1 з теми: Фізика як природнича наука. Методи наукового пізнання. |
|
|
ТЕМА 2. Механічний рух (основи кінематики). ( 17 годин)
|
|||
10 |
Механічний рух. Відносність руху. Тіло відліку. Система відліку. Матеріальна точка. |
|
|
11 |
Траєкторія. Шлях. Переміщення.
|
|
|
12 |
Рівномірний прямолінійний рух. Швидкість руху. |
|
|
13 |
Розв´язування задач.
|
|
|
14 |
Графічне представлення рівномірного прямолінійного руху. |
|
|
15 |
Розв´язування задач
|
|
|
16 |
Нерівномірний прямолінійний рух. Середня швидкість нерівномірного руху. |
|
|
17 |
Розв´язування задач.
|
|
|
18 |
Рівномірний рух матеріальної точки по колу. Період обертання. |
|
|
19 |
Розв´язування задач.
|
|
|
20 |
Лабораторна робота № 4. Визначення періоду обертання тіла. |
|
|
21 |
Коливальний рух. Амплітуда коливань. Період коливань. Маятники. |
|
|
22 |
Розв´язування задач.
|
|
|
23 |
Лабораторна робота № 5. Дослідження коливань нитяного маятника. |
|
|
24 |
Розв´язування задач.
|
|
|
25 |
Повторення.
|
|
|
26 |
Контрольна робота № 2 з теми: Механічний рух (основи кінематики). |
|
|
ТЕМА 3. Взаємодія тіл. Сила. ( 26 годин)
|
|||
27 |
Явище інерції. Інертність тіла. Маса тіла. |
|
|
28 |
Лабораторна робота № 6. Вимірювання маси методом зважування. |
|
|
29 |
Густина речовини.
|
|
|
30 |
Лабораторна робота № 7. Визначення густини речовини. |
|
|
31 |
Розв´язування задач
|
|
|
ІІ СЕМЕСТР
|
|||
32 |
Взаємодія тіл. Сила як фізична величина. Графічне зображення сил. Додавання сил. Рівнодійна. |
|
|
33 |
Деформація. Сила пружності. Закон Гука. |
|
|
34 |
Розв´язування задач.
|
|
|
35 |
Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість.
|
|
|
36 |
Розв´язування задач
|
|
|
37 |
Лабораторна робота № 8. Дослідження пружних властивостей тіл. |
|
|
38 |
Тертя. Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Тертя в природі й техніці. |
|
|
39 |
Розв´язування задач.
|
|
|
40 |
Лабораторна робота № 9. Визначення коефіцієнта тертя ковзання. |
|
|
41 |
Повторення.
|
|
|
42 |
Контрольна робота № 3 з теми: Взаємодія тіл ( Основи динаміки). |
|
|
43 |
Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску. |
|
|
44 |
Розв´язування задач
|
|
|
45 |
Тиск рідин і газів. Закон Паскаля.
|
|
|
46 |
Розв´язування задач
|
|
|
47 |
Атмосферний тиск. Вимірювання атмосферного тиску. Барометри. |
|
|
48 |
Сполучені посудини. Манометри.
|
|
|
49 |
Виштовхувальна сила. Закон Архімеда. Умови плавання тіл. |
|
|
50 |
Лабораторна робота № 10. З´ясування умов плавання тіла. |
|
|
51 |
Розв´язування задач.
|
|
|
52 |
Контрольна робота № 4 з теми: Взаємодія тіл. Сила. |
|
|
Тема 4. Механічна робота та енергія. (11 годин)
|
|||
53 |
Механічна робота. Потужність.
|
|
|
54 |
Розв´язування задач.
|
|
|
55 |
Механічна енергія та її види.
|
|
|
56 |
Розв´язування задач.
|
|
|
57 |
Закон збереження й перетворення енергії в механічних процесах та його практичне застосування. |
|
|
58 |
Момент сили. Важіль. Умови рівноваги важеля. |
|
|
59 |
Лабораторна робота № 11. Вивчення умови рівноваги важеля. |
|
|
60 |
Прості механізми. Коефіцієнт корисної дії механізмів. |
|
|
61 |
Лабораторна робота № 12. Визначення ККД простого механізму. |
|
|
62 |
Повторення. Розв´язування задач.
|
|
|
63 |
Контрольна робота № 5 з теми: Механічна робота та енергія. |
|
|
Навчальний проект за вибором. (4 години) |
|||
64 |
Навчальний проект за вибором.
|
|
|
65 |
Навчальний проект за вибором.
|
|
|
66 |
Навчальний проект за вибором.
|
|
|
67 |
Навчальний проект за вибором.
|
|
|
Орієнтовні теми навчальних проектів: Видатні вчені-фізики. Фізика в побуті, техніці, виробництві. Спостереження фізичних явищ довкілля. Дифузія в побуті. Визначення середньої швидкості нерівномірного руху. Порівняння швидкостей рухів тварин, техніки тощо. Обертальний рух в природі – основа відліку часу. Коливальні процеси в техніці та живій природі. Розвиток судно- та повітроплавання. Дослід Торрічеллі. Насоси. Спостереження за зміною атмосферного тиску. Становлення і розвиток знань про фізичні основи машин і механізмів. Прості механізми у побутових пристроях. Біомеханіка людини. Використання енергії природних джерел. |
|||
РЕЗЕРВ ( 3 години ).
|