Календарно-тематичний план з фізики
на 2019 / 2020 навчальний рік
для 8 класів
Кількість годин на рік 70 год, у т.ч. резерв – 4 год, 2 години на тиждень.
(перше півріччя – 30 г. , друге - 40 г. )
Кількість контрольних робот: 4 (перше півріччя - 2, друге - 2 )
лабораторних робот: 5 (перше півріччя - 2, друге - 3 )
практичних робот: 0
Література:
Зміст програми |
Кількість годин за |
|
програмою |
планом |
|
Теплові явища. |
30 |
30 |
Електричні явища. Електричний струм. |
30 |
30 |
Навчальний проект |
6 |
6 |
Резерв |
4 |
4 |
Усього |
70 |
70 |
№ |
Тема урока |
Дата проведення |
||
8-А |
8-Б |
8-В |
||
І СЕМЕСТР ТЕМА 1. ТЕПЛОВІ ЯВИЩА (30 годин).
|
||||
1 |
Рух молекул і тепловий стан тіла. Температура. Термометри. Шкала Цельсія. Теплова рівновага. |
|
|
|
2 |
Залежність розмірів фізичних тіл від температури. |
|
|
|
3 |
Внутрішня енергія.
|
|
|
|
4 |
Два способи змінення внутрішньої енергії тіла. |
|
|
|
5 |
Види теплообміну. Теплопровідність. Конвекція. Випромінювання. |
|
|
|
6 |
Розв’язування задач.
|
|
|
|
7 |
Кількість теплоти. Розрахунок кількості теплоти при нагріванні/охолодженні тіла. Питома теплоємність речовини. |
|
|
|
8 |
Розв’язування задач.
|
|
|
|
9 |
Тепловий баланс. Рівняння теплового балансу. |
|
|
|
10 |
Розв’язування задач.
|
|
|
|
11 |
Лабораторна робота № 1. Вивчення теплового балансу за умов змішування води різної температури. |
|
|
|
12 |
Розв’язування задач.
|
|
|
|
13 |
Лабораторна робота № 2. Визначення питомої теплоємності речовини. |
|
|
|
14 |
Повторення.
|
|
|
|
15 |
Контрольна робота № 1 з теми: Температура. Внутрішня енергія. Теплопередача. |
|
|
|
1.2. Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни. ( 15 годин)
|
||||
16 |
Агрегатні стани речовини. Фізичні властивостей твердих тіл, рідин і газів. Кристалічні та аморфні тіла Наноматеріали. |
|
|
|
17 |
Плавлення та кристалізація. Температура плавлення. |
|
|
|
18 |
Розрахунок кількості теплоти при плавленні/твердненні тіл. |
|
|
|
19 |
Розв´язування задач.
|
|
|
|
20 |
Пароутворення і конденсація. Розрахунок кількості теплоти при пароутворенні/конденсації. |
|
|
|
21 |
Кипіння. Температура кипіння.
|
|
|
|
22 |
Розв´язування задач.
|
|
|
|
23 |
Розв´язування задач.
|
|
|
|
24 |
Згоряння палива. Розрахунок кількості теплоти внаслідок згоряння палива. Коеффіцієнт корисної дії нагрівника. |
|
|
|
25 |
Розв´язування задач.
|
|
|
|
26 |
Теплові двигуни. Принцип дії теплових двигунів. ККД теплового двигуна. |
|
|
|
27 |
Деякі види теплових двигунів.
|
|
|
|
28 |
Контрольна робота № 2 з теми: Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни. |
|
|
|
29 |
Теплоенергетика. Способи збереження енергетичних ресурсів. |
|
|
|
30 |
Повторення.
|
|
|
|
ІІ СЕМЕСТР
ТЕМА 2. ЕЛЕКТРИЧНІ ЯВИЩА. ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТРУМ (30 годин). 2.1. Електричний заряд. Електричне поле. Електричний струм. (20 годин) |
||||
31 |
Захист навчальних проектів.
|
|
|
|
32 |
Захист навчальних проектів.
|
|||
Орієнтовні теми навчальних проектів: Екологічні проблеми теплоенергетики та теплокористування. Енергозбережувальні технології. Унікальні фізичні властивості води. Рідки кристали та їх використання. Полімери. Наноматеріали. Холодильні машини. Кондиціонер, теплові насоси. |
||||
|
||||
33 |
Електричний заряд. Електрична взаємодія. |
|
|
|
34 |
Електричне поле. Механізм електризації. Електроскоп. |
|
|
|
35 |
Закон Кулона. Закон збереження електричного заряду. |
|
|
|
36 |
Розв´язування задач.
|
|
|
|
37 |
Електричний струм. Дії електричного струму. Електрична провідність металів. |
|
|
|
38 |
Джерела електричного струму. Електричне коло та його основні елементи. |
|
|
|
39 |
Сила струму. Амперметр.
|
|
|
|
40 |
Електрична напруга. Вольтметр.
|
|
|
|
41 |
Електричний опір. Залежність опору провідника від його довжини, площі перерізу та матеріалу. Реостати. |
|
|
|
42 |
Розв´язування задач.
|
|
|
|
43 |
Закон Ома для ділянки кола.
|
|
|
|
44 |
Лабораторна робота № 3. Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра й вольтметра. |
|
|
|
45 |
Розв´язування задач.
|
|
|
|
46 |
Послідовне з’єднання провідників.
|
|
|
|
47 |
Лабораторна робота № 4. Дослідження електричного кола з послідовним з’єднанням провідників. |
|
|
|
48 |
Паралельне з’єднання провідників.
|
|
|
|
49 |
Лабораторна робота № 5. Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників. |
|
|
|
50 |
Розв´язування задач.
|
|
|
|
51 |
Повторення.
|
|
|
|
52 |
Контрольна робота № 3 з теми: Електричний заряд. Електричне поле. Електричний струм. |
|
|
|
2.2. Робота і потужність електричного струму. Електричний струм у різних середовищах. (10 годин) |
||||
53 |
Робота й потужність електричного струму. |
|
|
|
54 |
Розв´язування задач.
|
|
|
|
55 |
Теплова дія струму. Закон Джоуля — Ленца. Електронагрівальні прилади. Запобіжники. |
|
|
|
56 |
Електричний струм у металах.
|
|
|
|
57 |
Природа електричного струму в розчинах і розплавах електролітів. Закон Фарадея для електролізу. |
|
|
|
58 |
Застосування електролізу.
|
|
|
|
59 |
Електричний струм у газах.
|
|
|
|
60 |
Безпека людини під час роботи з електричними приладами й пристроями. |
|
|
|
61 |
Повторення.
|
|
|
|
62 |
Контрольна робота № 4 з теми: Робота і потужність електричного струму. Електричний струм у різних середовищах. |
|
|
|
Навчальний проект за вибором. (4 години)
|
||||
63 |
Захист навчальних проектів.
|
|
|
|
64 |
Захист навчальних проектів.
|
|
|
|
65 |
Захист навчальних проектів.
|
|
|
|
66 |
Захист навчальних проектів.
|
|
|
|
Орієнтовні теми навчальних проектів: Електрика в житті людини. Сучасні побутові та промислові електричні прилади. Застосування електролізу і струму в газах у практичній діяльності людини. Вплив електричного струму на людський організм. |
||||
РЕЗЕРВ ( 4 години ). |