Календарно-тематичне планування уроків
інформатики
для 8 класу
(До підручника «Інформатика 8 клас»)
Автори: Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.
(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)
за навчальною програмою 2017 року
Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
||
І семестр |
||||
Тема 1. Кодування даних та апаратне забезпечення |
||||
|
|
Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі. Опрацювання даних як інформаційний процес. Кодування та декодування повідомлень. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Кодування символів. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Двійкове кодування. Одиниці вимірювання довжини двійкового коду. Практична робота 1. Розв‘язування задач на визначення довжини двійкового коду текстових даних. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Архітектура комп’ютера. Процесор, його призначення. Пам'ять комп’ютера. Зовнішні та внутрішні запам’ятовуючі пристрої. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Пристрої введення та виведення даних. Пристрої, що входять до складу мультимедійного обладнання. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Історія засобів опрацювання інформаційних об’єктів. Технічні характеристики складових комп’ютера. Види сучасних комп’ютерів та їх застосування. Практична робота 2. Конфігурація комп’ютера під потребу. Тематичне оцінювання. |
|
|
Тема 2. Опрацювання текстових даних |
||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення, редагування та форматування символів, колонок, списків в текстовому документі. Недруковані знаки. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення, редагування та форматування таблиць в текстовому документі. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення, редагування та форматування графічних об’єктів в текстовому документі. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення, редагування та форматування формул в текстовому документі. Практична робота 3. Створення текстового документа, що містить об’єкти різних типів. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Структура документа. Розділи. Колонтитули. Стильове оформлення абзаців. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Посилання. Автоматизоване створення змісту та покажчиків. Алгоритм опрацювання складного текстового документа. Шаблони документів. Робота з кількома документами. Формати файлів текстових документів. Практична робота 4. Структура документа. Автоматизоване створення змісту та покажчиків. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. Тематичне оцінювання. |
|
|
Тема 3. Створення та публікація веб-ресурсів |
||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття персонального навчального середовища. Хмарні технології. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Використання офісних веб-програм для створення спільних документів. Синхронізація даних. Організація та планування колективної діяльності. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Використання інтернет-середовищ для створення та публікації документів (текстових, графічних, презентацій тощо). Опитування з використанням онлайн-форм. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення і використання спільних електронних закладок. Канали новин. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота. 5. Офісні веб-програми для створення спільних документів. Опитування з використанням онлайн-форм. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття мови розмітки гіпертексту. Етапи створення веб-сайтів. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Конструювання сайтів. Використання онлайн-систем конструювання сайтів. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 6. Конструювання сайтів з використанням онлайн-систем. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. Тематичне оцінювання. |
|
|
Тема 4. Опрацювання об’єктів мультимедіа |
||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Формати аудіо- та відеофайлів. Програмне забезпечення для опрацювання об’єктів мультимедіа. Захоплення аудіо та відео, створення аудіо-, відео фрагментів. Засоби перетворення аудіо- та відеоформатів. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Програми для редагування аудіо- та відеоданих. Загальні поняття про відеофільм. Розробка сценарію відеофільму. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Побудова аудіо- та відеоряду. Додавання до відеокліпу відеоефектів та налаштування переходів між його фрагментами. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. Практична робота 7. Створення відеокліпу. Додавання відеоефектів, налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Сервіси розміщення аудіо та відео файлів в Інтернеті. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 8. Розміщення аудіо- та відеоматеріалів в Інтернеті. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. Тематичне оцінювання. |
|
|
ІІ семестр |
||||
Тема 5. Алгоритми та програми |
||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття мови програмування. Складові мови програмування. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Знайомство з середовищем програмування. Елементи вікна середовища програмування. Поняття форми. Програмний проект і файли, що входять до його складу. Створення найпростішого проекту, його компіляція, збереження, виконання. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття події, обробника події. Редагування коду обробника події. Використання вікон повідомлень. Запис програми засобами середовища програмування. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 9. Створення об’єктно-орієнтованої програми, що відображає вікно повідомлення. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Елемент керування «кнопка». Основні компоненти програми для ОС з графічним інтерфейсом. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Елемент керування «кнопка». Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Елемент керування «напис». Складання програм, що обробляють натискання кнопок та визначають вміст написів на формі. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 10. Створення програми з кнопками та написами. Тематичне оцінювання. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Поле, його властивості. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Величини (змінні і константи), їхні властивості. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 11. Складання та виконання лінійних алгоритмів опрацювання величин в навчальному середовищі програмування. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Налагодження програм. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 12. Налагодження готової програми. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Величини логічного типу, операції над ними. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Величини логічного типу, операції над ними. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з розгалуженнями для опрацювання величин. Тематичне оцінювання. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список. Співвідношення типів даних та елементів для введення даних, зчитування даних з елементів введення. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Елементи для введення даних: текстове поле, прапорець, випадаючий список. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми з повтореннями для опрацювання величин. Цикл з лічильником. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Цикл з лічильником. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Цикл з передумовою. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Цикл з післяумовою. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Складання алгоритмів опрацювання величин у навчальному середовищі програмування, їх налагодження і виконання. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 13. Складання та виконання алгоритмів з повтореннями та розгалуженнями для опрацювання величин. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Відображення базових графічних примітивів – лінія, прямокутник, сектор, ламана, еліпс, налаштування стилю та кольору примітивів засобами мови програмування. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Відображення рисунків із зовнішніх файлів. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 14. Складання та виконання алгоритмів з графічним відображенням даних. Тематичне оцінювання. |
|
|
Тема 6. Розв’язування компетентнісних задач. Виконання проектів |
||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
|
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
66 |
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
67 |
|
Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач. |
|
|
68 |
|
Інструктаж з БЖД. Захист проекту. Тематичне оцінювання. |
|
|
69 |
|
Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
|
|
70 |
|
Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік. |
|
|