Календарно-тематичне планування уроків інформатики 9 клас

Про матеріал
До підручника «Інформатика 9 клас» Автори: Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В. (для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах) за навчальною програмою 2017 року
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків

інформатики

для 9 класу

(До підручника «Інформатика 9 клас»)

Автори: Ривкінд Й.Я., Лисенко Т.І., Чернікова Л.А., Шакотько В.В.

(для учнів, які вивчали інформатику в 2-4 класах)

за навчальною програмою 2017 року

 

Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804

 

№ уро-ку

Дата

уроку

Тема уроку

Примітки

І семестр

Тема 1. Програмне забезпечення та інформаційна безпека

Учень/учениця

Знаннєва складова

Називає типи програмного забезпечення; пояснює відмінності між ними та наводить приклади.

Класифікує операційні системи; пояснює призначення драйверів.

Пояснює поняття сумісності програмного забезпечення.

Називає різні типи ліцензій на програмне забезпечення, пояснює відмінності між ними.

Пояснює принципи стиснення даних.

Називає типи файлів архівів.

Називає основні типи шкідливих програм та пояснює принцип їх дії.

Розуміє принципи і знає методи захисту від інформаційних загроз

Діяльнісна складова

Уміє стискати файли та розпаковувати архіви.

Застосовує антивірусну програму для захисту комп’ютерного пристрою від інформаційних загроз; налаштовує параметри антивірусної програми.

Добирає програмне забезпечення  під конкретні задачі

Ціннісна складова

Усвідомлює важливість використання легального програмного забезпечення та контенту, а також відповідальність за порушення законів щодо захисту даних.

Дотримується принципів інформаційної безпеки під час роботи з інформаційними технологіями та системами

 

1

 

Правила поведінки і безпеки життєдіяльності (БЖ) в комп’ютерному класі.

Класифікація програмного забезпечення. Операційні системи, їхні різновиди. Драйвери.

Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи.

Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення.

 

 

2

 

Інструктаж з БЖД. Стиснення та архівування даних. Види стиснення даних. Архіватори. Типи архівних файлів. Резервне копіювання даних. Операції над архівами.

Практична робота 1. Архівування та розархівування даних.

 

 

3

 

Інструктаж з БЖД. Класифікація загроз безпеці та пошкодження даних у комп’ютерних системах. Етичні та правові основи захисту відомостей і даних.

 

4

 

Інструктаж з БЖД. Захист даних. Шкідливі програми, їх типи, принципи дії і боротьба з ними.

 

5

 

Інструктаж з БЖД. Загрози, що виникають при роботі в Інтернеті. Засоби браузера, призначені для гарантування безпеки. Захищені сайти. Захист від спаму.

 

6

 

Інструктаж з БЖД. Безпечне зберігання даних. Резервне копіювання та відновлення даних. Безпечне видалення даних.

 

7

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота 2. Налаштовування параметрів безпеки в середовищі браузера.

Тематичне оцінювання.

 

Тема 2. 3D-графіка

Учень/учениця

Знаннєва складова

Пояснює призначення тривимірного моделювання об’єктів реального світу.

Знає основні принципи тривимірного моделювання.

Пояснює принцип отримання тривимірного анімованого зображення

Діяльнісна складова

Створює просторові моделі з використанням тривимірних примітивів.

Редагує форму й вигляд тривимірних об’єктів, змінюючи властивості вершин, ребер, граней і поверхонь.

Створює анімаційні ефекти

Ціннісна складова

Оцінює перспективи використання тривимірного моделювання для розв’язання повсякденних задач.

Усвідомлює важливість технології тривимірної графіки та 3D-друку в сучасному світі

8

 

Інструктаж з БЖД. Тривимірна графіка. Принципи тривимірної навігації.

 

9

 

Інструктаж з БЖД. Класифікація програм для роботи з тривимірною графікою.

 

10

 

Інструктаж з БЖД. Додавання тривимірних примітивів. Переміщення, масштабування, обертання об’єктів.

 

11

 

Інструктаж з БЖД. Групування, вирівнювання, копіювання та клонування об’єктів.

 

12

 

Інструктаж з БЖД. Екструдування форми об’єкта

 

13

 

Інструктаж з БЖД. Вершини, ребра, грані. Графічні текстури

 

14

 

Інструктаж з БЖД. Текстові об’єкти та їх редагування

 

15

 

Інструктаж з БЖД. Анімація. Переміщення по кадрах. Шкала часу. Попередній перегляд анімації.

 

16

 

Інструктаж з БЖД. Рендеринг тривимірної сцени.

 

17

 

Інструктаж з БЖД. Поняття про 3D-друк.

Тематичне оцінювання.

 

Тема 3. Опрацювання табличних даних

Учень/учениця

Знаннєва складова

Пояснює відмінність між посиланнями різних типів.

Називає основні логічні, математичні та статистичні функції та пояснює їх призначення.

Інтерпретує деякі види електронних таблиць як набори відомостей про однотипні об’єкти.

Пояснює призначення функцій і засобів табличного процесора для опрацювання наборів однотипних об’єктів

Діяльнісна складова

Добирає і застосовує доцільну функцію або засіб табличного процесора для розв’язання певної задачі.

Використовує посилання різних типів для опрацювання рядів даних.

Добирає тип діаграми, що є найдоречнішим для візуального подання набору даних.

Уміє будувати та інтерпретувати діаграми різних типів.

Застосовує умовне форматування для унаочнення даних, що задовольняють певні умови.

Розв’язує задачі, що вимагають сортування та обчислення проміжних і загальних підсумків, застосовує прості та розширені фільтри для відбору об’єктів.

Уміє експортувати й імпортувати вміст електронних таблиць

Ціннісна складова

Усвідомлює значення електронних таблиць як засобу для фінансових розрахунків та розв’язання задач із інших дисциплін.

Обґрунтовує вибір типу діаграми для подання набору даних

18

 

Інструктаж з БЖД. Абсолютні, відносні й мішані посилання на комірки та діапазони комірок.

 

19

 

Інструктаж з БЖД. Встановлення параметрів сторінки. Друкування електронної таблиці. Практична робота 3. Розв’язування задач на обчислення.

 

20

 

Інструктаж з БЖД. Призначення й використання математичних, статистичних функцій табличного процесора.

 

21

 

Інструктаж з БЖД. Призначення й використання логічних функцій табличного процесора.

 

22

 

Інструктаж з БЖД. Створення та налагодження діаграм різного типу, вибір типу діаграми.

 

23

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота 4. Використання математичних, логічних та статистичних функцій табличного процесора.

 

24

 

Інструктаж з БЖД. Упорядковування даних у таблицях.

 

25

 

Інструктаж з БЖД. Автоматичні та розширені фільтри.

 

26

 

Інструктаж з БЖД. Проміжні підсумки. Умовне форматування.  Експорт та імпорт електронних таблиць

 

27

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота 5. Упорядкування даних у таблицях. Автоматичні та розширені фільтри. Умовне форматування.

 

28

 

Інструктаж з БЖД. Розв’язування задач із фізики, хімії, математики та інших дисциплін засобами табличного процесора.

 

29

 

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

 

30

 

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів. Тематичне оцінювання

 

ІІ семестр

Тема 4. Бази даних. Системи керування базами даних

Учень/учениця

Знаннєва складова

Дає означення бази даних.

Пояснює відмінності подання даних у багатотабличних БД та в електронних таблицях.

Пояснює поняття таблиці, поля, запису, ключа таблиці.

Пояснює призначення систем керування базами даних

Діяльнісна складова

Уводить дані в таблиці, усвідомлюючи обмеження, що накладаються структурою бази даних.

Сортує дані в таблицях бази за одним чи кількома полями.

Фільтрує дані в таблицях.

Знаходить у базі дані за певними критеріями відбору, створюючи прості вибіркові запити в автоматизованому режимі.

Редагує дані в таблицях

Ціннісна складова

Усвідомлює переваги використання баз даних в інформаційних системах

30

 

Інструктаж з БЖД. Поняття бази даних. Реляційні бази даних, їхні об’єкти.

 

31

 

Інструктаж з БЖД. Ключі й зовнішні ключі. Зв’язки між записами і таблицями. Визначення типу зв'язку.

 

32

 

Інструктаж з БЖД. Поняття систем керування базами даних, їх призначення. Створення таблиць. Введення і редагування даних різних типів

 

33

 

Інструктаж з БЖД. Обмеження цілісності.

 

34

 

Інструктаж з БЖД. Впорядкування, пошук і фільтрування даних.

 

35

 

Інструктаж з БЖД. Запити на вибірку даних.

 

36

 

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

 

37

 

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

 

38

 

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

 

39

 

Інструктаж з БЖД. Захист навчальних проектів.

Тематичне оцінювання.

 

 

Тема 5. Алгоритми та програми

Учень/учениця

Знаннєва складова

Пояснює принцип організації даних за допомогою одновимірних масивів.

Пояснює поняття масиву, елемента масиву, індексу та значення елемента.

Описує алгоритми опрацювання елементів масиву, що задовольняють певній умові.

Описує алгоритм знаходження підсумкових величин у масиві.

Описує принаймні один алгоритм впорядкування масиву

Діяльнісна складова

Складає й описує мовою програмування алгоритми для опрацювання елементів масиву, що задовольняють певну  умову, знаходження підсумкових величин у масиві та його впорядкування

Ціннісна складова

Оцінює часову та ємнісну складність алгоритмів.

Усвідомлює важливість застосування ефективних методів для опрацювання великих наборів даних

40

 

Інструктаж з БЖД. Повторення js форма та напис

 

41

 

Інструктаж з БЖД. Повторення js кнопка

 

42

 

Інструктаж з БЖД. Повторення js поле

 

43

 

Інструктаж з БЖД. Повторення обробка подій js

 

44

 

Інструктаж з БЖД. Табличні величини.

 

45

 

Інструктаж з БЖД. Введення та виведення табличних величин. Елемент керування «багаторядкове текстове поле».

 

46

 

Інструктаж з БЖД. Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; суми або кількості значень елементів, що задовольняють заданим умовам, пошук заданого елемента.

 

47

 

Інструктаж з БЖД. Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елемента з найбільшим найменшим значенням.

 

48

 

Інструктаж з БЖД. Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елемента з найбільшим найменшим значенням.

 

49

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота 6. Складання і виконання алгоритмів знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин за заданими умовами у навчальному середовищі програмування.

 

50

 

Інструктаж з БЖД. Практична робота 7. Складання і виконання алгоритму пошуку значень у таблиці в навчальному середовищі програмування.

 

51

 

Інструктаж з БЖД. Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів.

 

52

 

Інструктаж з БЖД. Візуалізація елементів табличної величини за допомогою графічних примітивів.

 

53

 

Інструктаж з БЖД. Визначення теми програмного проекту

 

54

 

Інструктаж з БЖД. Розробка та тестування програмного рішення

 

55

 

Інструктаж з БЖД. Розробка та тестування програмного рішення

 

56

 

Інструктаж з БЖД. Збір та аналіз відгуків користувачів програми

 

57

 

Інструктаж з БЖД. Підготовка звіту та презентації проекту.

Тематичне оцінювання.

 

Тема 5. Алгоритми та програми (продовження)

58

 

Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач.

 

59

 

Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач.

 

60

 

Інструктаж з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач.

 

61

 

Інструктаж з БЖД. Вибір теми проекту. Визначення проблеми, теми та завдань проекту; розподіл ролей і планування колективної діяльності.

 

62

 

Інструктаж з БЖД. Добір засобів опрацювання даних. Добір засобів подання результатів навчального проекту.

 

63

 

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

 

64

 

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

 

65

 

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

 

66

 

Інструктаж з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

 

67

 

Інструктаж з БЖД. Захист навчальних проектів.

Тематичне оцінювання.

 

68

 

Інструктаж з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 9 клас, Планування
Додано
20 вересня 2022
Переглядів
5776
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку