Календарно-тематичне планування ІНФОРМАТИКИ В 5 КЛАСІ на І семестр (відповідно до МП «Інформатика» для 5-6 класів (автор Кликова)

Про матеріал

Календарно-тематичне планування інформатики в 5 класі

(відповідно до модельної програми «Інформатика» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти

для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку (автор Кликова С.О.)

(70 годин на рік, 2 години на тиждень)

Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків інформатики в 5 класі 

на І семестр 2024-2025 навчального року

(відповідно до модельної програми «Інформатика» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти

для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку (автор Кликова С.О.)

(70 годин на рік, 2 години на тиждень)

№ уроку

Дата

Зміст навчального

матеріалу

Види

навчальної

діяльності

Очікувані

результати

навчання

Напрями корекційно-

розвиткової роботи

 

Вступ

1.

 

Правила поведінки в комп'ютерному класі.

Правила техніки безпеки та загальні гігієнічні вимоги при роботі за комп'ютером.

Організація робочого місця.

Пояснення з демонстрацією мультимедійної презентації.

Перегляд і обговорення тематичного відео.

Дидактичні ігри: «Знайди помилку», «Хто більше знає».

Пояснення з опорою на наочність.

Виконання вправ, тестових

завдань. Складання алгоритму дій, рекомендацій стосовно безпечної поведінки в комп’ютерному класі. Наведення прикладів пов’язаних із життєдіяльністю.

Учень/учениця:

-знає правила поведінки в комп'ютерному класі;

-знає правила безпеки життєдіяльності при роботі за комп’ютером;

-розуміє як правильно організувати робоче місце за комп'ютером;

-виконує санітарно-гігієнічні вимоги при роботі за комп'ютером;

-пояснює алгоритми дій або рекомендації стосовно безпечної поведінки в комп’ютерному класі; * (з допомогою вчителя).

Формувати в учнів організованість, дисциплінованість, самоконтроль у

навчальній діяльності, точність виконання вказівок учителя.

Розвивати слухову увагу та логічне мислення.

Формувати в учнів навички дотримання правил безпеки та

загальні гігієнічні вимоги при роботі за

комп’ютером.

Формувати навички орієнтування на робочому місці, площині екрану,

зошиті у навчальних текстах, завданнях.

Введення в інформаційну культуру. Знайомство з комп'ютером

2.

 

Інструктаж з БЖД. Поняття про інформацію.

Пояснення з демонстрацією мультимедійної презентації.

Перегляд і обговорення тематичного відео. Складання словника термінів з інформатики. Обмін думками на тему «Наш помічник комп’ютер». Розгадування кросвордів, ребусів з основних понять теми.

Розв’язування логічних задач, тестових завдань. Практичні завдання на визначення основних частин комп’ютера. Пояснення з опорою на наочність, індивідуальна робота: вибір та запуск потрібної програми, коректне завершення роботи програми, комп’ютера.

Комп’ютерні програми-ігри, вправи з лівою кнопкою миші: перетягування, виділення та копіювання об’єктів, конструювання за допомогою миші.

Керування програмами за допомогою миші.

Робота на «клавіатурному тренажері» тренування набору символів лівою і правою рукою прив′язка клавіш до пальців.

Вправи, комп’ютерні ігри на оволодіння навичками роботи з групами клавіш клавіатури.

Учень/учениця:

  •    розуміє що таке інформація її роль в житті людини;

- знає види інформації і розуміє способи її сприймання і перетворення;

-розуміє призначення комп’ютера, наводить приклади використання комп’ютерних технологій в сучасному житті людини;

- знає і називає основні складові апаратної частини комп’ютера (монітор, системний блок, маніпулятор «миша» та клавіатура);

-має уявлення про комп’ютерні програми;

  •   вміє вмикати і вимикати комп’ютер,
  •   коректно завершує роботу комп’ютера, програми;
  •   -вміє орієнтуватися на площині екрану, знаходити необхідні для роботи значки на Робочому столі;
  •   розуміє основні поняття і терміни;
  •   вибирає та запускає потрібну
  •   програму, орієнтується у вікні програми;
  •   розуміє призначення пристрою введення інформації – миша;
  •   - уміє використовувати пристрій введення інформації
  •   – миша для вибору та переміщення об’єктів;
  •   вміє виконувати основні операції, за допомогою миші;
  •   розуміє призначення клавіатури;
  •   виконує правила роботи на клавіатурі;
  •   вміє змінювати мовний режим клавіатури;
  •   знає розміщення та призначення деяких груп клавіш на клавіатурі;
  •   виконує прості тренувальні вправи на
  •   клавіатурному тренажері;
  •   використовує у своєму мовленні слова-терміни з інформатики.

Розвивати пізнавальний інтерес.

Формувати знання та уявлення про комп'ютерні технології і способи їх практичного застосування.

Формувати лексичний запас з інформатики, вміння користуватися термінологічним словником.

Формувати навички орієнтування площині екрану монітора, зошиті, у навчальних текстах, завданнях.

Корегувати зорове сприйняття. Розвивати логічне та евристичне мислення.

Формувати елементарні навички управління

комп'ютером.

Розвивати дрібну моторику (клавіатурні тренажери, розвиваючі ігри).

Розвиток уміння співвідносити дії очей і рук.

Розвивати творчу направленість в

діяльності учнів: від вміння виконувати

поставленні завдання за зразком, інструкцією до варіативного виконання завдань.

Розвивати самостійність у виконанні завдань.

3.

 

Інструктаж з БЖД . Дії з інформацією. Роль інформації у житті людини.

4.

 

 Інструктаж з БЖД . Види інформації,  способи  її сприймання і перетворення.

5.

 

Інструктаж з БЖД . Комп’ютер. Призначення комп’ютера, практичне застосування у сучасному житті. Обмін думками на тему «Наш помічник – комп’ютер»

6.

 

Інструктаж з БЖД.  Основні пристрої, що входять до складу комп'ютера (системний блок, монітор, клавіатура, миша), знайомство з термінами (назвами).

7.

 

Інструктаж з БЖД.  Правила увімкнення та вимкнення комп'ютера. Загальне уявлення про Робочий стіл.

8.

 

Інструктаж з БЖД.  Значки робочого столу. Кнопка «Пуск» - головне меню.

9.

 

Інструктаж з БЖД.  Уявлення про комп’ютерні програми. Огляд деяких програм, встановлених на

комп'ютер.

10.

 

Інструктаж з БЖД.  Запуск програм, знайомство з вікном програми, завершення роботи з програмою.

11.

 

Інструктаж з БЖД.  Пристрої введення інформації. Миша та її призначення.

12.

 

Інструктаж з БЖД.  Миша та її призначення. Управління комп'ютером за допомогою «миші» (перетягування, виділення та копіювання об’єктів). Ліва, права клавіші «миші», коліщатко. Вигляд курсору залежно від завдання.

13.

 

Інструктаж з БЖД.  Комп’ютерні програми-ігри, вправи з лівою кнопкою миші: перетягування, виділення та копіювання об’єктів, конструювання за допомогою миші.

14.

 

Інструктаж з БЖД.  Клавіатура та її призначення. Правила роботи на клавіатурі.

15.

 

 Інструктаж з БЖД.  Положення рук, прив′язка клавіш до пальців. Зміна мовного режиму клавіатури.

16.

 

Інструктаж з БЖД.  Знайомство з групами клавіш клавіатури: клавіші управління курсором, алфавітно-цифрові клавіші.

 17.

 

Інструктаж з БЖД.  Спеціальні клавіші. Додаткова цифрова клавіатура, спеціальні клавіші. Додаткова цифрова клавіатура.

18.

 

Інструктаж з БЖД.  Робота на «клавіатурному тренажері» тренування набору символів лівою і правою рукою прив′язка клавіш до пальців.

19.

 

Інструктаж з БЖД.  Вправи, комп’ютерні ігри на оволодіння навичками роботи з групами клавіш клавіатури.

20.

 

Інструктаж з БЖД.  Вправи, комп’ютерні ігри на оволодіння навичками роботи з групами клавіш клавіатури.

21.

 

Інструктаж з БЖД.  Вправи, комп’ютерні ігри на оволодіння навичками роботи з групами клавіш клавіатури.

22.

 

Інструктаж з БЖД.  Вправи, комп’ютерні ігри на оволодіння навичками роботи з групами клавіш клавіатури.

Комп’ютерна графіка

23.

19/03

Інструктаж з БЖД. Графічні зображення, їх види. Уявлення про комп’ютерну графіку й малювання на комп’ютері.

Пояснення з демонстрацією мультимедійної презентації.

Обговорення з опорою на наочність, приклади із життєдіяльності.

Складання словника  термінів   з інформатики.

Виконання вправ, тестових завдань.

Складання алгоритму дій стосовно виконання практичного завдання. Розфарбовування комп’ютерних малюнків за зразком.

Робота в графічному редакторі з інструментами для створення і розфарбовування малюнків (за зразком).

Малювання в графічному редакторі на вільну тему.

Конструювання малюнків в графічному редакторі з готових форм. Гра «Збери картинку».

Комп’ютерні програми-ігри (навчальні та розвиваючі).

Учень/учениця:

-має уявлення про комп’ютерну графіку;

- розрізняє види графічних зображень;

- розуміє призначення графічного редактора;

- розуміє правила роботи з малюнками в середовищі графічного редактора;

- використовує інструменти графічного редактора для створення малюнку;

- обирає і застосовує засоби для побудови малюнка в графічному редакторі;

- вміє використовувати мишу для виконання практичного завдання;

- використовує у своєму мовленні слова-терміни з інформатики.

Формувати уявлення про комп’ютерну графіку.

Розвивати дослідницькі вміння, уяву та творчість учнів.

Формувати розуміння правил роботи з комп’ютерними програмами.

Розвивати дрібну моторику Розвивати вміння виконувати поставленні завдання за зразком, інструкцією до варіативного виконання завдань. Розвивати прагнення до самостійності у виконанні завдань.

24.

 

Інструктаж з БЖД. Знайомство з графічним редактором програмою TuxPaint. 

25.

 

Інструктаж з БЖД. Знайомство з основними елементами вікна програми  TuxPaint.

26.

 

Інструктаж з БЖД. Знайомство з  інструментами для створення малюнків і розфарбовування.

27.

 

Інструктаж з БЖД. Конструювання малюнків в графічному редакторі за допомогою готових форм.

28.

 

Інструктаж з БЖД. Створення комбінованих малюнків (за допомогою готових форм і інструментів для малювання).

29.

 

Інструктаж з БЖД.  Малювання в графічному редакторі на вільну тему.

30.

 

Інструктаж з БЖД. Малювання в графічному редакторі на вільну тему.

31.

 

Інструктаж з БЖД. Комп’ютерні програми-ігри (навчальні та розвиваючі). Гра «Збери картинку».

32.

 

Інструктаж з БЖД. Комп’ютерні програми-ігри (навчальні та розвиваючі). Гра «Збери картинку».

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шевченко Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Войтенко Сергей
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 5 клас, Планування
Інкл
Додано
6 вересня
Переглядів
1185
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку