Календарно-тематичне планування інформатики в 5 класі
(відповідно до модельної програми «Інформатика» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти
для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку (автор Кликова С.О.)
(70 годин на рік, 2 години на тиждень)
Календарно-тематичне планування уроків інформатики в 5 класі
на І семестр 2024-2025 навчального року
(відповідно до модельної програми «Інформатика» для 5-6 класів спеціальних закладів загальної середньої освіти
для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку (автор Кликова С.О.)
(70 годин на рік, 2 години на тиждень)
№ уроку |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Види навчальної діяльності |
Очікувані результати навчання |
Напрями корекційно- розвиткової роботи |
Вступ |
|||||
1. |
|
Правила поведінки в комп'ютерному класі. Правила техніки безпеки та загальні гігієнічні вимоги при роботі за комп'ютером. Організація робочого місця. |
Пояснення з демонстрацією мультимедійної презентації. Перегляд і обговорення тематичного відео. Дидактичні ігри: «Знайди помилку», «Хто більше знає». Пояснення з опорою на наочність. Виконання вправ, тестових завдань. Складання алгоритму дій, рекомендацій стосовно безпечної поведінки в комп’ютерному класі. Наведення прикладів пов’язаних із життєдіяльністю. |
Учень/учениця: -знає правила поведінки в комп'ютерному класі; -знає правила безпеки життєдіяльності при роботі за комп’ютером; -розуміє як правильно організувати робоче місце за комп'ютером; -виконує санітарно-гігієнічні вимоги при роботі за комп'ютером; -пояснює алгоритми дій або рекомендації стосовно безпечної поведінки в комп’ютерному класі; * (з допомогою вчителя). |
Формувати в учнів організованість, дисциплінованість, самоконтроль у навчальній діяльності, точність виконання вказівок учителя. Розвивати слухову увагу та логічне мислення. Формувати в учнів навички дотримання правил безпеки та загальні гігієнічні вимоги при роботі за комп’ютером. Формувати навички орієнтування на робочому місці, площині екрану, зошиті у навчальних текстах, завданнях. |
Введення в інформаційну культуру. Знайомство з комп'ютером |
|||||
2. |
|
Інструктаж з БЖД. Поняття про інформацію. |
Пояснення з демонстрацією мультимедійної презентації. Перегляд і обговорення тематичного відео. Складання словника термінів з інформатики. Обмін думками на тему «Наш помічник комп’ютер». Розгадування кросвордів, ребусів з основних понять теми. Розв’язування логічних задач, тестових завдань. Практичні завдання на визначення основних частин комп’ютера. Пояснення з опорою на наочність, індивідуальна робота: вибір та запуск потрібної програми, коректне завершення роботи програми, комп’ютера. Комп’ютерні програми-ігри, вправи з лівою кнопкою миші: перетягування, виділення та копіювання об’єктів, конструювання за допомогою миші. Керування програмами за допомогою миші. Робота на «клавіатурному тренажері» тренування набору символів лівою і правою рукою прив′язка клавіш до пальців. Вправи, комп’ютерні ігри на оволодіння навичками роботи з групами клавіш клавіатури. |
Учень/учениця:
- знає види інформації і розуміє способи її сприймання і перетворення; -розуміє призначення комп’ютера, наводить приклади використання комп’ютерних технологій в сучасному житті людини; - знає і називає основні складові апаратної частини комп’ютера (монітор, системний блок, маніпулятор «миша» та клавіатура); -має уявлення про комп’ютерні програми;
|
Розвивати пізнавальний інтерес. Формувати знання та уявлення про комп'ютерні технології і способи їх практичного застосування. Формувати лексичний запас з інформатики, вміння користуватися термінологічним словником. Формувати навички орієнтування площині екрану монітора, зошиті, у навчальних текстах, завданнях. Корегувати зорове сприйняття. Розвивати логічне та евристичне мислення. Формувати елементарні навички управління комп'ютером. Розвивати дрібну моторику (клавіатурні тренажери, розвиваючі ігри). Розвиток уміння співвідносити дії очей і рук. Розвивати творчу направленість в діяльності учнів: від вміння виконувати поставленні завдання за зразком, інструкцією до варіативного виконання завдань. Розвивати самостійність у виконанні завдань. |
3. |
|
Інструктаж з БЖД . Дії з інформацією. Роль інформації у житті людини. |
|||
4. |
|
Інструктаж з БЖД . Види інформації, способи її сприймання і перетворення. |
|||
5. |
|
Інструктаж з БЖД . Комп’ютер. Призначення комп’ютера, практичне застосування у сучасному житті. Обмін думками на тему «Наш помічник – комп’ютер» |
|||
6. |
|
Інструктаж з БЖД. Основні пристрої, що входять до складу комп'ютера (системний блок, монітор, клавіатура, миша), знайомство з термінами (назвами). |
|||
7. |
|
Інструктаж з БЖД. Правила увімкнення та вимкнення комп'ютера. Загальне уявлення про Робочий стіл. |
|||
8. |
|
Інструктаж з БЖД. Значки робочого столу. Кнопка «Пуск» - головне меню. |
|||
9. |
|
Інструктаж з БЖД. Уявлення про комп’ютерні програми. Огляд деяких програм, встановлених на комп'ютер. |
|||
10. |
|
Інструктаж з БЖД. Запуск програм, знайомство з вікном програми, завершення роботи з програмою. |
|||
11. |
|
Інструктаж з БЖД. Пристрої введення інформації. Миша та її призначення. |
|||
12. |
|
Інструктаж з БЖД. Миша та її призначення. Управління комп'ютером за допомогою «миші» (перетягування, виділення та копіювання об’єктів). Ліва, права клавіші «миші», коліщатко. Вигляд курсору залежно від завдання. |
|||
13. |
|
Інструктаж з БЖД. Комп’ютерні програми-ігри, вправи з лівою кнопкою миші: перетягування, виділення та копіювання об’єктів, конструювання за допомогою миші. |
|||
14. |
|
Інструктаж з БЖД. Клавіатура та її призначення. Правила роботи на клавіатурі. |
|||
15. |
|
Інструктаж з БЖД. Положення рук, прив′язка клавіш до пальців. Зміна мовного режиму клавіатури. |
|||
16. |
|
Інструктаж з БЖД. Знайомство з групами клавіш клавіатури: клавіші управління курсором, алфавітно-цифрові клавіші. |
|||
17. |
|
Інструктаж з БЖД. Спеціальні клавіші. Додаткова цифрова клавіатура, спеціальні клавіші. Додаткова цифрова клавіатура. |
|||
18. |
|
Інструктаж з БЖД. Робота на «клавіатурному тренажері» тренування набору символів лівою і правою рукою прив′язка клавіш до пальців. |
|||
19. |
|
Інструктаж з БЖД. Вправи, комп’ютерні ігри на оволодіння навичками роботи з групами клавіш клавіатури. |
|||
20. |
|
Інструктаж з БЖД. Вправи, комп’ютерні ігри на оволодіння навичками роботи з групами клавіш клавіатури. |
|||
21. |
|
Інструктаж з БЖД. Вправи, комп’ютерні ігри на оволодіння навичками роботи з групами клавіш клавіатури. |
|||
22. |
|
Інструктаж з БЖД. Вправи, комп’ютерні ігри на оволодіння навичками роботи з групами клавіш клавіатури. |
|||
Комп’ютерна графіка |
|||||
23. |
19/03 |
Інструктаж з БЖД. Графічні зображення, їх види. Уявлення про комп’ютерну графіку й малювання на комп’ютері. |
Пояснення з демонстрацією мультимедійної презентації. Обговорення з опорою на наочність, приклади із життєдіяльності. Складання словника термінів з інформатики. Виконання вправ, тестових завдань. Складання алгоритму дій стосовно виконання практичного завдання. Розфарбовування комп’ютерних малюнків за зразком. Робота в графічному редакторі з інструментами для створення і розфарбовування малюнків (за зразком). Малювання в графічному редакторі на вільну тему. Конструювання малюнків в графічному редакторі з готових форм. Гра «Збери картинку». Комп’ютерні програми-ігри (навчальні та розвиваючі). |
Учень/учениця: -має уявлення про комп’ютерну графіку; - розрізняє види графічних зображень; - розуміє призначення графічного редактора; - розуміє правила роботи з малюнками в середовищі графічного редактора; - використовує інструменти графічного редактора для створення малюнку; - обирає і застосовує засоби для побудови малюнка в графічному редакторі; - вміє використовувати мишу для виконання практичного завдання; - використовує у своєму мовленні слова-терміни з інформатики. |
Формувати уявлення про комп’ютерну графіку. Розвивати дослідницькі вміння, уяву та творчість учнів. Формувати розуміння правил роботи з комп’ютерними програмами. Розвивати дрібну моторику Розвивати вміння виконувати поставленні завдання за зразком, інструкцією до варіативного виконання завдань. Розвивати прагнення до самостійності у виконанні завдань. |
24. |
|
Інструктаж з БЖД. Знайомство з графічним редактором програмою TuxPaint. |
|||
25. |
|
Інструктаж з БЖД. Знайомство з основними елементами вікна програми TuxPaint. |
|||
26. |
|
Інструктаж з БЖД. Знайомство з інструментами для створення малюнків і розфарбовування. |
|||
27. |
|
Інструктаж з БЖД. Конструювання малюнків в графічному редакторі за допомогою готових форм. |
|||
28. |
|
Інструктаж з БЖД. Створення комбінованих малюнків (за допомогою готових форм і інструментів для малювання). |
|||
29. |
|
Інструктаж з БЖД. Малювання в графічному редакторі на вільну тему. |
|||
30. |
|
Інструктаж з БЖД. Малювання в графічному редакторі на вільну тему. |
|||
31. |
|
Інструктаж з БЖД. Комп’ютерні програми-ігри (навчальні та розвиваючі). Гра «Збери картинку». |
|||
32. |
|
Інструктаж з БЖД. Комп’ютерні програми-ігри (навчальні та розвиваючі). Гра «Збери картинку». |
1