Календарно-тематичне планування уроків української літератури для 8 класу

Про матеріал
Календарно-тематичне планування складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська література: 5–9 класи / К. В. Таранік-Ткачук, М. П. Бондар, О. М. Івасюк, С. А. Кочерга, Л. І. Ка­вун, О. І. Неживий, Н.В.Михайлова, Р. В. Мовчан (керівник групи). – К., Освіта, 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804).
Перегляд файлу

 

 

 

                                                                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

для 8 класу

на 2022-2023 н.р.

unnamed

 

                                                                                     

 

 

 

 

 

 

2022р.

 

 

 

 

 

 

 

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА

8 КЛАС

(70 год, 2 год на тиждень)

 

Форми контролю

І семестр

програма/фактично

ІІ семестр

програма/фактично

Контрольні роботи у формі:

3/4

3/4

контрольного класного твору

1/1 (12)

1/1 (40)

тестів, відповідей на запитання тощо

2/3 (13, 25, 31)

2/3 (35, 54, 68)

Уроки мовленнєвого розвитку

письмово

усно

2/3

1/1 (18)

1/2 (11, 23)

2/4

1/1 (58)

1/3 (44, 53, 67)

Уроки позакласного читання

2/2 (10, 24)

2/2 (46, 59)

Література рідного краю

2/2 (7, 17)

2/2 (45, 69)

Уроки виразного читання

1/3 (17, 19, 26)

 1/1 (60)

Перевірка зошитів

4/4

5/5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ

У 8 КЛАСІ

 

з/п

 

 

 

 

Розділ,  тема  уроку

 

 

 

 

 

 

 

Клас

 

 

 

 

 

 

 

Дата

 

 

 

 

 

 

 

Примітки

1

Вступ.

Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо). Аналіз художнього твору.

ТЛ: поглиблення понять про художній образ, художній твір.

 

 

 

 

УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ

2

Українські історичні пісні. Провідні мотиви пісень.

ТЛ: історичні пісні.

Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками («Зажурилась Україна»,

«Та, ой, як крикнув же козак Сірко»).

 

 

 

3

Історичні пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту («Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк»).

 

 

 

4

Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою («Чи не той то хміль?»,

«За Сибіром сонце сходить»).

 

 

 

5

Пісні Марусі Чурай – дівчини з легенди. Пісні «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні». Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи.

 

 

 Напам’ять

6

Трагічна Доля Марусі Чурай у її піснях «Сидить голуб на березі», «Ой не ходи, Грицю».

 

 

 

7

Урок мовленнєвого розвитку № 1.

Урок-суд «Чураївна – убивця чи зраджена кохана?»

(за піснею «Ой не ходи, Грицю»).

 

 

УМР № 1

(усно)

8

Література рідного краю № 1.

Урок-пісенна скарбниця. Історичні пісні нашої місцевості. Пісні про Олексу Довбуша – легендарного опришка Карпат.

 

 

ЛРК № 1

9

Урок-усний журнал. Українські народні думи – героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст. Специфічність поетичної форми, ритму. Кобзарі та лірники – виконавці народних дум. (О. Вересай, Г. Гончаренко, М. Кравченко та ін.). Сучасні виконавці: Василь та Микола Литвини, В. Нечепа. Національна капела бандуристів. ТЛ: думи.

 

 

 

 

 

 

 

 

10

Урок-психологічне відкриття. Трагедія юної українки за думою «Маруся Богуславка». Образ української полонянки. Морально-етична проблематика твору: проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі.

 

 

 

11

Урок позакласного читання № 1.

Урок-дослідження. Самійло Кішка – перший козацький «адмірал» (за народною думою «Самійло Кішка»).

 

 

УПЧ № 1

12

Урок мовленнєвого розвитку № 2.

Лист у минувшину до Марусі Чурай, Марусі Богуславки чи іншого улюбленого героя із фольклорної спадщини.

 

 

УМР № 2

(письмово)

13

 

Тематична контрольна робота № 1.

Тестові завдання за темою «Вступ. Українські

історичні пісні. Пісні Марусі Чурай. Українські народні думи».

 

 

КТР №1

Тести

 

СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ

 

14

Урок-відкриття. Тарас Шевченко. Життєпис поета (історія викупу поета з неволі, участь у Кирило-Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання).

Творчість як єдина втіха на засланні в поезії «Думи мої, думи мої» (1847). Усвідомлення власної місії поета.

 

 

 

 

 

 

Напам’ять

(на вибір)

15

Т. Шевченко. Роздуми автора про власну долю та долю України в поезії «Мені однаково, чи буду». Аналіз поезії в контексті біографії поета.

 

 

16

Т. Шевченко. Символізм та фольклорні мотиви поезії  «Ой три шляхи широкії».

ТЛ: філософська лірика.

 

 

17

Література рідного краю № 2.

«Ми всі в душі потроху від Шевченка».

Постать Кобзаря в поезіях наших земляків.

ВЧ № 1. Виразне читання віршів напам’ять.

 

 

ЛРК № 2

18

Контрольний твір № 1.

Твір на тему «Я  так люблю мою Україну убогу» 

або за картиною М. Божія «Думи мої, думи…».

 

 

КТ № 1

(письмово)

19

Урок позакласного читання № 2.

Світова велич Шевченка. Ушанування пам’яті поета

в Україні та за кордоном.

 

 

УПЧ № 2

20

Леся Українка – славетна дочка Прометея. Розповідь про життя поетеси, її мужність і силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви її поезії. «Хотіла б я піснею стати». Ритмомелодика й настрій поезії.

ВЧ № 2. Виразне читання напам’ять.

 

 

Напам’ять

21

Леся Українка. Мужність і сила духу поетеси. Мотиви весни й оптимізму в поезії «Давня весна». Тема гармонійного єднання людини з природою.

 

 

 

22

Леся Українка. «Давня казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності.

 

 

 

23

Урок мовленнєвого розвитку № 3.

Леся Українка. «Давня казка». Порівняльна характеристика Поета і Бертольдо (усно).

 

 

УМР № 3

(усно)

24

Урок позакласного читання № 3.

Біля криниці Совісті.

Пам’яті жертв Голодомору приурочується…

 

 

УПЧ № 3

25

В. Сосюра – «найніжніший романтик України». Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів. Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини.  Патріотичний пафос поезії «Любіть Україну!»

ВЧ № 3.

ТЛ: громадянська лірика.

 

 

Напам’ять

26

В. Сосюра. «Васильки» зразок інтимної лірики. Щирість ліричного самовираження в поезії «Осінь» («Облітають квіти, обриває вітер ...»).

ТЛ: інтимна лірика, пейзажна лірика.

 

 

 

27

Володимир Підпалий. Ідеї людяності й бережливого ставлення до природи у вірші «…Бачиш: між трав зелених…».

Багатозначність і змістова глибина художніх образів поезії «Зимовий етюд».

 

 

 

28

Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. «Наша мова».

 

 

 

29

В. Голобородько. Оригінальність і простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок. «З дитинства: дощ» («Я уплетений …»), «Теплі слова».

ТЛ: вільний вірш , верлібр.

 

 

 

30

Тематична контрольна робота № 2.

Тестування за темою «Світ української поезії»

(Т. Шевченко, Леся Українка, В. Сосюра, В. Підпалий, В. Голобородько».

 

 

КТР № 2

Тести

 

ІЗ СУЧАСНОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ

 

31

Із сучасної української поезії кінця XX – початку XXІ ст. 

В. Герасим'юк. Національний колорит у поезії «Чоловічий танець».

 

 

Напам’ять

(на вибір)

32

І. Малкович. Філософський мотив поезій «З янголом на плечі», «З нічних молитов».

 

 

33

А. Мойсієнко. Естетична і звукова цілісність поезії  «Жовтень жовті жолуді».

 

 

Напам’ять

(на вибір, № 33,34,35)

34

І. Павлюк. Художні образи поезій «Дівчинка», «Асоціації». Ритмомелодика віршів сучасних поетів (виразне читання напам’ять одного з віршів).

 

 

35

Г. Кирпа. Символізм та провідні мотиви поезій «Мій ангел такий маленький …», «Коли до вас темної ночі …»

 

 

 

36

Тематична контрольна робота № 3.

Тестування за темою «Світ української поезії»

(В. Герасим’юк, І. Малкович, А. Мойсієнко, І.Павлюк,      Г. Кирпа».

 

 

 

 

НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА

 

37

Урок-літературний диліжанс. Перший професійний український театр «Театр корифеїв». І. Карпенко-Карий – батько української драматургії. Трагікомедія «Сто тисяч».

ТЛ: драматичний твір, комедія, трагікомедія

 

 

 

38

Проблематика та жанрові особливості трагікомедії

І. Карпенка-Карого «Сто тисяч». Образи твору.

 

 

 

39

Урок-психологічне відкриття. І. Карпенко-Карий. «Сто тисяч». Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи, та проблема влади грошей – наскрізна і «вічна» у світовому мистецтві.

 

 

 

40

Тематична контрольна робота № 4.

Контрольний твір № 2.

«Трагікомедія Карпенка-Карого «Сто тисяч» і «вічна» тема влади грошей над людиною»  АБО «Чи завжди гроші породжують бездуховність?» (за трагікомедією І. Карпенка-Карого «Сто тисяч» і сучасним життям).

 

 

КТ № 2

(письмово)

 

З УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ

 

41

М. Коцюбинський – творець краси і добра. Повість «Дорогою ціною». Місце, час подій, історична епоха в повісті. Роль прологу у творі.  

 

 

 

42

Урок-пошук істини. М. Коцюбинський «Дорогою ціною». Проблема волі людини та можливості її здобуття.

 

 

 

43

М. Коцюбинський «Дорогою ціною». Трагедія долі Остапа і Соломії – протест проти кріпосницької наруги, будь-якого насильства над людиною.

 

 

 

44

Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії в повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною”. Час і вічність, символічні образи.

 

 

 

45

Олександр Довженко – кінорежисер і письменник.

«Ніч перед боєм» – оповідання про героїзм, самовідданість і патріотичні почуття українців у роки Другої світової війни.

 

 

 

46

Моральний урок діда Платона й діда Савки для солдатів у повісті Олександра Довженка «Ніч перед боєм». Характеристика образів.

 

 

 

47

Урок позакласного читання № 4.

О. Довженко. Оповідання «Мати» як гімн невмирущій красі українки.

 

 

УПЧ № 4

48

Література рідного краю № 3.

О. Назарук. «Роксоляна». Поетичний образ полонянки, її незалежна вдача, щирість у стосунках з людьми, природний розум і врода.

 

 

ЛРК № 3

 

49

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей .

 

 

 

50

Жанрові особливості та композиція повісті «Шпага Славка Беркути».

 

 

 

51

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Проблематика твору. Проблема особистості в сучасному світі.

 

 

 

52

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк.

 

 

 

53

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». «Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті.

 

 

 

54

Тематична контрольна робота № 5.

«З української прози. Творчість М. Коцюбинського,

О. Довженка, Н. Бічуї» (відповіді на питання)

 

 

ТКР № 5

55

Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало». Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії, людини в суспільстві, її знеосіблення.

 

 

 

56

В. Дрозд. «Білий кінь Шептало». Алегоричність образу коня Шептала; його характеристика, оцінка поведінки.

 

 

 

57

Урок-диспут про життєвий вибір сучасної людини, її можливість зберегти індивідуальність (за оповіданням В. Дрозда «Білий кінь Шептало»).

 

 

 

58

Урок мовленнєвого розвитку № 4.

Чи легко зберегти власну індивідуальність у сучасному жорстокому світі? (усний міні-твір за оповіданням Володимира Дрозда «Білий кінь Шептало»).

 

 

УМР № 4

(усно)

59

Урок позакласного читання № 5.

В. Дрозд. «Ирій» химерна повість про неповторний світ юності. Поєднання уявного з реальним у творі. Вічне і швидкоплинне в житті людини.

 

 

УПЧ № 5

60

Юрій Винничук. «Місце для дракона». Повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони». Сюжет та жанрові особливості твору.

УВЧ № 4. Читання вголос прозового тексту.

 

 

 

61

Юрій Винничук. «Місце для дракона». Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин. Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя.

 

 

 

62

Юрій Винничук. «Місце для дракона». Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви.

 

 

 

63

Література рідного краю № 4.

Юрій Винничук. Легенди Львова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЛРК № 4

УКРАЇНСЬКИЙ ГУМОР

 

64

Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі.

 

 

 

65

Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Сюжет та засоби творення комічного.

 

 

 

66

Проблематика твору «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання». Аналіз ситуацій та переказ найцікавіших уривків.

 

 

 

67

Урок мовленнєвого розвитку №5.

Характеристика образів з повісті В. Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».

 

 

УМР № 5

(письмово)

68

Тематична контрольна робота № 6.

Тестування за темою «З української прози» (В. Дрозд, Ю. Винничук, В. Чемерис).

 

 

КТР № 6

Тести

69

Урок мовленнєвого розвитку № 6.

Урок-дискусія. Вплив оточення на виховання підлітка

(за вивченими творами Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути»,  Володимира Дрозда «Білий кінь Шептало»,  Юрія Винничука «Місце для дракона»,  Валентина Чемериса «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання»).

 

 

УМР № 6

70

Урок-гра «Що? Де? Коли?». Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 вересня 2022
Переглядів
859
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку