8 к л а с
Українська література (70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 8-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5-9 класи / К.В.Таранік-Ткачук, М.П. Бондар, О.М. Івасюк, С.А. Кочерга, Л.І. Кавун, О.І.Неживий, Н.В. Михайлова, Р.В. Мовчан (керівник групи). - К., 2013. (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).
Українська література. 8-А клас. 2 семестр 2018-2019н.р.
8 к л а с
Українська література (70 год, 2 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 8-го класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська література: 5-9 класи / К.В.Таранік-Ткачук, М.П. Бондар, О.М. Івасюк, С.А. Кочерга, Л.І. Кавун, О.І.Неживий, Н.В. Михайлова, Р.В. Мовчан (керівник групи). - К., 2013. (зі змінами, затвердженими наказом МОН № 804 від 07.06.2017 р.).
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
Вступ |
|||
|
04.09 |
Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо). Аналіз художнього твору. ТЛ: художній образ, художній твір (поглиблено). |
|
Усна народна творчість |
|||
|
07.09 |
Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками: «Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко» (на вибір учителя). ТЛ: історичні пісні. |
|
|
11.09 |
Пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту: «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить» (2 твори на вибір учителя). Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою. |
|
|
14.09 |
РМ №1 (усно). Усний твір узагальнювального характеру на тему «Зображення мужніх героїв - захисників рідної землі в історичних піснях». |
|
|
18.09 |
Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю...». НАПАМ’ЯТЬ |
Вивчити напам'ять «Засвіт встали козаченьки». НАПАМ’ЯТЬ |
|
21.09 |
||
|
25.09 |
Українські народні думи. Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Кобзарі та лірники - виконавці народних дум (О. Вересай, Г. Гончаренко, М. Кравченко та ін.). Сучасні виконавці: Василь та Микола Литвини, В. Нечепа. Національна капела бандуристів України. Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. Специфічність поетичної форми, ритму. ТЛ: думи. |
|
|
28.09 |
Дума «Маруся Богуславка». Морально-етичні проблеми у творі. Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов'ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі. ЗОШИТ |
ЗОШИТ |
|
02.10 |
|
|
|
05.10 |
Урок позакласного читання №1. Народні думи: «Самійло Кішка», «Дума про козака Голоту». |
|
|
09.10 |
Контрольна робота №1. Письмовий твір за розділом «Усна народна творчість». ТЕМАТИЧНА |
ТЕМАТИЧНА |
|
12.10 |
Урок літератури рідного краю №1. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. |
|
Світ української поезії |
|||
|
16.10 |
Аналіз контрольної роботи. Тарас Шевченко. Життєпис поета (участь у Кирило-Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання). Роздуми автора про власну долю, долю України, плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю. «Думи мої, думи мої...» (1847). ТЛ: філософська лірика. |
Вивчити напам'ять одну поезію (на вибір).
НАПАМ’ЯТЬ |
|
19.10 |
Фольклорні мотиви поезії «Ой три шляхи широкії». |
|
|
23.10 |
Усвідомлення власної місії поета. «Мені однаково, чи буду». НАПАМ’ЯТЬ |
|
|
26.10 |
Урок виразного читання №1. Читання напам'ять творів Тараса Шевченка. ЗОШИТ |
ЗОШИТ |
|
06.11 |
Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і сила духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви. Тема гармонійного єднання людини з природою в поезії «Давня весна». |
|
|
09.11 |
«Хотіла б я піснею стати...» - зразок ліричної мініатюри, романтичний спосіб вираження мрій та сподівань ліричної героїні. НАПАМ’ЯТЬ |
Вивчити напам'ять вірш «Хотіла б я піснею стати...». НАПАМ’ЯТЬ |
|
13.11 |
Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми й мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності (ліро-епічна поема «Давня казка»). |
|
|
16.11 |
Проблематика твору. Порівняльна характеристика Поета і Бертольда. |
|
|
20.11 |
Контрольна робота №2. Т. Шевченко і Леся Українка (літературний диктант і розгорнуті відповіді на запитання). ТЕМАТИЧНА |
ТЕМАТИЧНА |
|
23.11 |
Урок позакласного читання №2. «Життя видатних дітей». Анна Багряна про Марію Заньковецьку, Марію Приймаченко, Олену Телігу. |
|
|
27.11 |
Аналіз контрольної роботи. Володимир Сосюра. Коротко про поета. Патріотичні, інтимні, пейзажні мотиви його творів. Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини («Любіть Україну!»). ТЛ: громадянська лірика. НАПАМ’ЯТЬ |
Вивчити напам'ять.
НАПАМ’ЯТЬ |
|
30.11 |
«Васильки» - взірець інтимної лірики. Щирість ліричного самовираження в поезії «Осінь ("Облітають квіти, обриває вітер...")». ТЛ: інтимна лірика, пейзажна лірика. ЗОШИТ |
ЗОШИТ |
|
04.12 |
Володимир Підпалий. Основні відомості про поета. Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. Незбагненна краса світу, патріотичні почуття, передані словом («. Бачиш: між трав зелених.»). Багатозначність і змістова глибина художніх образів («Зимовий етюд»). |
|
|
07.12 |
Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. Оригінальність, простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок. «З дитинства: дощ» («Я уплетений...»). ТЛ: вільний вірш, верлібр. |
|
|
11.12 |
Наскрізний патріотизм, філософічність, фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти. «Наша мова», «Теплі слова». |
|
|
14.12 |
РМ №2 (письмово). Написання етюду за поетичними рядками з вивчених творів. |
|
|
18.12 |
Контрольна робота №3. В. Сосюра, В. Підпалий, В.Голобородько (тестування). |
|
|
21.12 |
Урок літератури рідного краю №2. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. |
|
|
28.12 |
Аналіз контрольної роботи. Повторення та узагальнення вивченого. ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА І СЕМЕСТР |
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА І СЕМЕСТР |
Пор. № |
Дата |
Зміст програмового матеріалу |
Примітки |
|
|
Із сучасної української поезії (кінця ХХ - початку ХХІ ст.) (на вибір). Василь Герасим'юк («Чоловічий танець»), Іван Малкович («Із янголом на плечі», «З нічних молитов»), Анатолій Мойсієнко («Жовтень жовті жолуді»), Ігор Павлюк («Дівчинка»), Галина Кирпа («Мій ангел такий маленький...», «Коли до вас темної ночі...»). Розмаїття сучасної лірики. Глибоке бачення поетами-сучасниками проблем української мови, національної культури; прагнення зазирнути у світ душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя. Поєднання в поезіях глибинної історичності бачення світу із відчуттям сучасної присутності в ньому. |
Вивчити напам'ять одну поезію (на вибір). НАПАМ’ЯТЬ |
|
|
||
|
|
Урок позакласного читання №3. Наталена Королева. «Легенди старокиївські». |
|
Національна драма |
|||
|
|
Іван Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга ХІХ ст., про театр корифеїв. Трагікомедія «Сто тисяч» - класичний взірець українського театру корифеїв. ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія. |
|
|
|
Проблема влади грошей, бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи. Актуальність проблем, порушених у творі, для сучасного життя. |
|
|
|
Засоби сатиричного змалювання образу Герасима Калитки. Інші образи твору. |
|
|
|
РМ №3 (усно). Інсценізація уривків із трагікомедії «Сто тисяч». |
|
|
|
Урок літератури рідного краю №3. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. |
|
|
|
Контрольна робота №4. Із сучасної української поезії. І.Карпенко-Карий (літературний диктант і розгорнуті відповіді на запитання). ТЕМАТИЧНА |
ТЕМАТИЧНА |
З української прози |
|||
|
|
Аналіз контрольної роботи. Михайло Коцюбинський. Коротко про письменника. «Дорогою ціною». Пригодницький, романтичний сюжет повісті. Композиційні особливості твору. |
|
|
|
Вічний тип шукача правди. Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі - протест проти будь-якого насильства над людиною. Проблема волі людини та можливостей її здобуття. |
|
|
|
Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв. Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії. |
|
|
|
Час і вічність у повісті, символічні образи, роль і сенс кольорів, звуків. |
|
|
|
Урок виразного читання №2. Виразне читання уривка з повісті «Дорогою ціною». |
|
|
|
Олександр Довженко - видатний український кінорежисер і письменник. Його оповідання про один із періодів Другої світової війни. «Ніч перед боєм» - твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців. |
|
|
|
Образи діда Платона і діда Савки. Їхній моральний урок для солдатів. |
|
|
|
Ніна Бічуя. Коротко про письменницю. «Шпага Славка Беркути» - повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей. Особливості композиції твору. |
|
|
|
«Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті. Проблема особистості в сучасному світі. |
|
|
|
Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк. |
|
|
|
Майстерність письменниці у змалюванні образів. Художні особливості твору. |
|
|
|
РМ №4 (письмово). Написання фанфіків на основі повісті «Шпага Славка Беркути». |
|
|
|
Контрольна робота №5. М. Коцюбинський, О. Довженко, Н. Бічуя (тестування). ТЕМАТИЧНА |
ТЕМАТИЧНА |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Володимир Дрозд. Основні відомості про письменника. «Білий кінь Шептало». Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії, людини в суспільстві, її знеособлення. |
|
|
|
Алегоричність образу коня Шептала. |
|
|
|
Юрій Винничук. Стисло про письменника. «Місце для дракона» - повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони». |
|
|
|
Підтекст твору. Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви. |
|
|
|
Парадокс: дракон Грицько - поет і християнин. |
|
|
|
Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя. |
|
|
|
Урок позакласного читання №4. Оксана Думанська. «Школярка з предмістя». |
|
Український гумор |
|||
|
|
Валентин Чемерис. Основні відомості про письменника. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» -гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі: дружбу і перше кохання. |
|
|
|
Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору. |
|
|
|
Образи Вітьки Горобця, Федька Котигорошка, Галі Козачок. |
|
|
|
Контрольна робота №6. Письмовий твір на одну з тем: «Загибель яскравої особистості у суспільній неволі (за повістю В. Дрозда "Білий кінь Шептало")», «Добро і зло в сучасному світі (за повістю Ю. Винничука "Місце для дракона")», «Поетизація першого почуття у повісті В. Чемериса "Вітька + Галя, або Повість про перше кохання"». |
|
|
|
Урок літератури рідного краю №4. Ознайомлення з творчістю письменників-земляків. |
|
|
|
Аналіз контрольного твору. Бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше роздумів, суперечок, зацікавлення. |
|
|
|
Підсумковий урок. ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА 2 СЕМЕСТР |
ЗОШИТ ТЕМАТИЧНА 2 СЕМЕСТР |