КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
“ENGLISH WITH SMILING SAM” 4 клас (автор О. Д. Карп’юк)
І семестр
(3 години на тиждень)
№ |
Дата |
Тема уроку |
Мовленнєвий матеріал |
Вправи та завдання |
||||||||||||||||||
Рецептивні |
Інтерак-ційні |
Продуктивні |
Пісні та римівки |
|||||||||||||||||||
Мовленнєвий зразок |
Лексика.
|
Фоні-кси |
Сприйма-ння на слух (аудіюва-ння) |
зорове сприйма-ння (читання) |
усна взаємодія (діалог) |
взаємодія усне продукува-ння |
писемне продукува-ння (письмо) |
|||||||||||||||
STARTER. Hello Again! pages 6-11 Вступ: Привіт знову! Громадянська відповідальність: розвиток в учнів готовності до взаємодії через спільну діяльність; розуміння особливості та неповторності кожної країни та нації |
||||||||||||||||||||||
1 (1) |
|
Знову привіт! |
Listen, read or repeat. Open and shut. Take some glue. Sing a song. Play a trick. Copy the words. Draw a tree. |
cut, stick |
|
PB t.1 – p.6 |
|
|
PB t.2-3 – p.7 AB t.1 – p.4 |
AB t.2 – p.4 |
Listen, read or repeat |
|||||||||||
2 (2) |
|
Інтерв’ю з однокласни-ком |
Her/His name is ... . She/He is ... . What’s your ... ? Where are you from? |
|
|
|
PB t.1 – p.8 AB t.1 – p.5 |
PB t.2-3 – p.8 |
|
PB t.4 – p.8 AB t.2-3 – p.5 |
|
|||||||||||
3 (3) |
|
Що у твоєму портфелі? |
What’s in the backpack? He’s got a ... . |
win, point, object |
|
|
PB t.1 – p.9 AB t.1 – p.6 |
PB t.2 – p.9 |
|
PB t.3 – p.9 AB t.2 – p.6 |
|
|||||||||||
4 (4) |
|
Знайомство з друзями |
He likes ... . He has got ... brothers/ sisters. |
|
|
PB t.1 – p.10 |
|
PB t.3-4 – p.10 |
|
PB t.2 – p.10 AB t.1,2-3 – p.7 |
|
|||||||||||
5 (5) |
|
Друзі з різних країн |
Meet friends from around the world. Sam is from ... . What’s your favourite ... ? Do you like ... ? |
Ukraine, the UK, the USA, Spain, the Netherlands, Spain, Germany, France, Italy, imagine |
|
PB t.1 – p.11 |
|
PB t.3-4 – p.11 |
PB t.2 – p.11 |
AB t.1-2 – p.8 |
|
|||||||||||
UNIT 1: It’s My Life! pages 12-31 Розділ 1: Це моє життя! (Я, моя родина та друзі!) Громадянська відповідальність: розвиток в учнів готовності до взаємодії з іншими членами суспільства; виявляє толерантне ставлення до інших розуміння унікальності кожної країни. Підприємливість і фінансова грамотність: уміння використовувати методи (аналіз і синтез) для виконання поставлених завдань |
||||||||||||||||||||||
6 (1) |
|
Наші вподо-бання |
My favourite ... is ... What’s your favourite toy (colour/sport/computer game)? It’s true. It’s false |
|
|
PB t.1-2 – p.12 |
|
|
|
PB t.3-4 – p.12 AB t.1-2 – p.9 |
|
|||||||||||
7 (2) |
|
Наші улюб-лені ігри |
My favourite game is ... .It is about ... . |
we-our, they-their |
|
PB t.1 – p.13 |
|
PB t.2 – p.14 |
PB t.3 – p.14 |
PB t.4 – p.14 AB t.1-2 – p.10 |
|
|||||||||||
8 (3) |
|
Мої рутинні справи |
Do you listen to music every afternoon? Yes, I do. No, I don’t. |
do not=don’t, always, usually, never, sometimes, often, before, after, early, forget |
|
PB t.5 – p.16 |
PB t.3 – p.16 AB t.1 – p.11 |
PB t.2 – p.15 |
PB t.1a – p.15 |
PB t.1b,4 – pp.15-16 AB t.2 – p.11 |
Saturday is fun |
|||||||||||
9 (4) |
|
Щоде-нні справи моїх друзів |
Does he/she like playing tennis? Yes, he/she does. No, he/she doesn’t. Mark doesn’t wake up early on Sunday. |
does not=doesn’t |
|
|
|
PB t.1-2 – p.17 |
|
PB t.3 – p.17 AB t.1-5– pp.12-13 |
|
|||||||||||
10 (5) |
|
Хоббі членів моєї сім’ї |
He/She goes to the ... club. He/She is good at ... . |
chess, karate, fitness, basketball, table tennis, yoga, drama, tennis, membership, club |
|
|
PB t.1 – p.18 |
AB t.1 – p.14 |
PB t.2-3 – p.18 |
PB t.4 – p.18 AB t.2-4 – pp.14-15 |
|
|||||||||||
11 (6) |
|
Позаш-кільні
гуртки |
I like... . I am fond of... . I am interested in ... . I don’t usually watch ... . Skating is my favourite sport. |
be fond of, join a club, different, be interested in |
|
PB t.1-2 – p.19 |
PB t.1 – p.19 |
PB t.3 – p.19 |
PB t.4 – p.19 |
AB t.1-2 – p.16 |
|
|||||||||||
12 (7) |
|
Колек-ціону-вання |
Have you got a collection of ... ? Yes, I have. No, I haven’t. Are you fond of collecting ... ? Yes, I am./No, I am not. Do you collect ... ? Yes, I do./No, I don’t. Are you a ... collector? Yes, I am./No, I am not. Are you interested in collecting ... ? Yes, I am./No, I am not |
to collect-a collector-a collection, Italy-Italian, Canada-Canadian, France-French, badge, coin, stamp, theme, present, fair |
-tion, -dg, -are/air |
PB t.1-3 – p.20 |
PB t.3 – p.20 |
PB t.4 – p.21 |
|
PB t.5 – p.21 AB t.1-3 – p.17 |
|
|||||||||||
13 (8) |
|
Ми граємо-ся у комп’ю-терні ігри |
I am playing a game. He/She is reading a book. We/You/They are singing. |
snake, ladder, jungle, climb, careful |
|
PB t.1 – p.22 |
|
PB t.2 – p.22 |
|
AB t.1-2 – p.18 |
|
|||||||||||
14 (9) |
|
Що я роблю зараз? |
Am I walking in the jungle? Yes, I am./No, I am not. I am not walking in the jungle now. Is he/she playing a computer game? Yes, he/she is. /No, he/she is not. He?She isn’t playing a computer game now. Are they playing football? Yes, they are./No, they aren’t. They are not playing football. |
are not=aren’t, snap, rock and roll |
|
PB t.2 – p.23 |
|
PB t.1,3 – p.23 |
|
AB t.1-3 – p.19 |
I am singing |
|||||||||||
15 (10) |
|
Що зараз роб-лять мої друзі? |
What is/are Bill/Kate/they doing? He/ She/They is/are ... . |
magic, wardrobe, witch |
|
PB t.1 – p.24 |
|
PB t.2 – p.24 |
|
AB t.1-2 – p.20 |
|
|||||||||||
16 (11) |
|
Мої улюб-лені герої мульт-фільмів
|
|
spooky, somewhere, marry, treasure, jewel, pirate, dwarf, broom |
|
PB t.2,4 – pp.25-26 |
|
PB t.3 – p.26 |
PB t.1 – p.25 |
AB t.1 – p.21 |
I am playing a team game |
|||||||||||
17 (12) |
|
Опові-дання «У Чарів-ному світі»
|
|
ghost, dinosaur, ride a rollercoaster, drive a bumper car, desert island, scared, horror house, shake hands |
|
PB t.1-2 – p.27 |
PB t.2 – p.27 |
PB t.3,4 – pp.27-28 |
|
AB t.1-3 – p.22 |
|
|||||||||||
18 (13) |
|
Тематична діагно-стувальна робота |
|
|
|
|
|
|
|
Test Book: Test 1, pp.3-9 |
|
|||||||||||
19 (13-14) |
|
Улюблені види спорту дітей із Брита-нії. Узагальнення вияв-лених резуль-татів навча-ння |
I always/sometimes/often/never ... . Is he good at ... ? Have you got a collection of ... ? |
|
|
|
|
PB t.1-3 – p.29 |
PB t.2 – p.29 |
PB t.4 – p.29 AB t.1-3 – p.23 |
|
|||||||||||
20 (14-15) |
|
У моє порт-фоліо: «Хобі моїх однок-ласни-ків» |
|
nation, netball, hockey, perform |
|
|
PB t.1 – pр.30-31 |
PB t.2 – pр.30-31 |
PB t.6 – p.30 |
AB t.4-7 – pp.24-25 PB t.2 – p.31 |
|
|||||||||||
Unit 2: My Homeplace pages 32-51 Розділ 2: Моя домівка Громадянська відповідальність: розвиток в учнів готовності до взаємодії через спільну діяльність, виявляти толерантне ставлення до інших, розвиток в учнів готовності до взаємодії з іншими членами суспільства. Здоров’я і безпека: необхідність догляду за своїм майном та оселею |
||||||||||||||||||||||
21 (1) |
|
Де ти живеш? |
Where do you live? I live in a small town/big city/village. I live in a house. What’s your address? I live at ... Street. |
city, town, address, messy, number, name of the street |
|
PB t.1 – p.32 |
PB t.1 – p.32 |
PB t.2-3 – p.32 |
PB t.4 – p.32 |
PB t.4 – p.32 AB t.1-2 – p.26 |
|
|||||||||||
22 (2) |
|
Наш буди-нок
|
This is our house/flat. We have got a ... . There is a ... on the right/on the left. |
balcony, flat, block of flats, yard, flowerbed, toilet, bathroom, garage, upstairs, downstairs, kitchen, living-room |
|
PB t.1 – p.33 |
PB t.2 – p.33 |
|
PB t.4 – p.33 |
PB t.3 – p.33 AB t.1-3 – p.27 |
|
|||||||||||
23 (3) |
|
Наша кухня |
There is a TV-set on the cupboard. There are four chairs in the kitchen. |
cupboard, gas cooker, fridge, dishwasher, dining room, washbasin, washing machine |
|
PB t.1 – p.34 |
PB t.2 – p.34 |
|
|
PB t.3-4 – p.34 AB t.1-2 – p.28 |
|
|||||||||||
24 (4) |
|
У моєму будин-ку |
Is there a fridge in the kitchen? Yes, there is./No, there isn’t. Are there posters on the wall? Yes, there are./ No, there aren’t. |
mirror, bunk beds, wardrobe, curtains, sink |
|
PB t.1 – p.35 |
PB t.3,6 – pp.35-36 |
PB t.4,7 – p.36 |
PB t.2 – p.35 |
PB t.5 – p.36 AB t.1 – p.29 |
|
|||||||||||
25 (5) |
|
Ласка-во прошу до
мого будин-ку |
In my living room there is a ... , and there are ... My favourite room is ... because there ... in it. |
in the middle (of), in the corner, between, stool |
|
PB t.1,3-4 – p.37 |
PB t.4 – p.37 |
PB t.2 – p.37 |
|
PB t.5 – p.37 AB t.1-3 – p.30 |
I have got a house |
|||||||||||
26 (6) |
|
Моя кімната |
Is your room small? Is it tidy? Do you share it with your brother/sister? My room is smaller than my brother’s room. |
big-bigger, small-smaller, longlonger, short-shorter |
|
PB t.1 – p.38 |
|
PB t.2,5 – pp.38-39 |
PB t.3 – p.39 |
PB t.4 – p.39 AB t.1 – p.31 |
|
|||||||||||
27 (7) |
|
На моїй вулиці |
|
restaurant, bakery, greengrocery,neighbour |
|
PB t.1-2 – p.40 |
PB t.1-2 – p.40 |
PB t.3 – p.40 |
|
|
|
|||||||||||
28 (8) |
|
Прогу-лянка містом |
Is there a. theatre in the town? Yes, there is./No, there isn’t. |
theatre, circus, museum, gallery, cinema, supermarket, gallery |
|
PB t.1-2 – p.41 |
|
PB t.3-4 – p.41 |
|
AB t.1-2 – p.33 |
|
|||||||||||
29 (9) |
|
Це моя вулиця |
The museum is between the post office and the police station. |
bus stop, post office, bank, police station, between, behind, next, on the left, on the right, opposite, at the corner |
|
PB t.1-2 – p.42 |
|
PB t.3 – p.42 |
|
PB t.4-5 – pp.42-43 AB t.1-2 – p.34 |
|
|||||||||||
30 (10) |
|
Лондон – велике місто |
|
bridge, double-decker, statue, underground, castle, fountain, underneath, the London Underground, London’s taxi, the Thames, the Tower Bridge, Hyde Park |
|
PB t.1-2,4 – pp.44-45 |
PB t.1-2 – p.44 |
|
|
PB t.3 – p.45 AB t.1-2 – p.35 |
The song of people |
|||||||||||
31 (11-12) |
|
Оповідання: «Пошу-ки Оска-ра» |
|
neighbourhood, skyscraper,surgery |
|
PB t.2 – p.46 |
PB t.1-2 – p.46 |
|
|
AB t.1-2 – p.36 |
|
|||||||||||
32 (11-12) |
|
Повто-рення теми «Моя домів-ка» |
Have you got a house/a flat? Yes, I have./No, I haven’t. A toy shop is a place where you can buy toys. |
even, naughty, adventure |
|
PB t.1 – p.48 |
|
PB t.3 – p.47 PB t.2 – p.48 |
PB t.4 – p.47 |
PB t.3-4 – p.48 AB t.1-3 – p.37 |
|
|||||||||||
33 (13-14) |
|
Які мага-зини є у мене у місті? |
|
lollipop, sweet shop, pet shop, toy shop |
|
PB t.8 – p.50 |
PB t.5,7 – pp.49-50 |
PB t.10 – p.50 |
PB t.6,9 – pp.49-50 |
AB t.4-5 – pp.38-39 |
|
|||||||||||
34 (13-14) |
|
Тема-тична діагно-стува-льна робота |
|
|
|
|
|
|
|
Test Book: Test 2, pp.10-17 |
|
|||||||||||
35 (15) |
|
Узагальнення вияв-лених резуль-татів навча-ння У твоє портфоліо: «Кімна-та моєї мрії» |
This is my ... room. In my ... there are ... . And I’ve got ... . There are lots of ... . I love ... . I can ... . |
advertisement, dream room |
|
|
PB t.1,2(a) – p.51 |
|
|
PB t.2(b) – p.51
|
|
|||||||||||
Unit 3: Let’s Celebrate! Розділ 3: Давай святкувати! Підприємливість і фінансова грамотність: уміння використовувати математичні дані (цифри) для виконання поставлених завдань і досягнення цілей. Громадянська відповідальність: розвиток в учнів готовності до взаємодії через спільну діяльність, розуміння важливості національної спадщини різних країн. Здоров’я і безпека: необхідність правильного харчування та дотримання режиму для життєдіяльності людини
|
||||||||||||||||||||||
36 (1) |
|
Моє улюб-лене свято |
What is your favourite holiday? My favourite holiday is Christmas. Why do you like it? It is very... . |
Easter, St. Nicholas Day, Christmas Day, New Year, St. Valentine’s Day, Mother’s Day |
|
PB t.1-2 – p.52 |
|
PB t.3-4 – p.52 |
PB t.2 – p.52 |
AB t.1-2 – p.40 |
|
|||||||||||
37 (2) |
|
Елект-ронний лист з Украї-ни |
|
pillow, visit, celebrate, find, gift, well-bred |
|
PB t.1-2,4 – p.53 |
|
|
PB t.2-3 – p.53 |
AB t.1-2 – p.41 |
Oh, Saint Nicholas, come and see |
|||||||||||
38 (3) |
|
Ніч перед Різдвом |
British children hang their stockings above the fireplace. My family has traditions. |
stocking, fireplace, list, hang, tradition, naughty |
|
PB t.1-2,5 – pp.54-55 |
PB t.2 – p.54 |
|
PB t.4 – p.55 |
PB t.3 – pp.54-55 AB t.1-3 – p.42 |
Bells are ringing |
|||||||||||
39 (4) |
|
День народ-ження Джима |
I/You/He/She/ We/They will go to the party tomorrow. |
fancy-dress party, invite, next, week, month |
|
PB t.1-2 – p.56 |
PB t.2 – p.56 |
|
|
PB t.3 – p.56 AB t.1-2 – p.43 |
|
|||||||||||
40 (5) |
|
Ти спечеш торт? |
Will you go to school tomorrow? Yes, I will./No, I will not. |
tidy up, decorate, bake |
|
PB t.1-2 – p.57 |
PB t.1 – p.57 |
PB t.3 – p.57 |
|
AB t.1-2 – p.44 |
|
|||||||||||
41 (6) |
|
Моїй мамі буде 30 |
Will Mr.Black be sixty? Ho, he will not. He will be fifty. Ann will celebrate birthday next week. |
twenty, thirty, forty, fifty, sixty, secenty, eighty,ninety, (one) hundred |
|
PB t.1-2 – p.58 |
PB t.2 – p.58 |
PB t.4 – p.58 |
|
PB t.3 – p.58 AB t.1-3 – p.45 |
|
|||||||||||
42 (7) |
|
Ти підеш по закупи? |
Will you go shopping? Yes, I will./No, I won’t. |
apple pie, flour, fridge, go shopping |
|
PB t.1-2 – p.59 |
AB t.2 – p.46 |
PB t.3-4 – p.59 |
|
AB t.1 – p.46 |
|
|||||||||||
43 (8) |
|
У мага-зині |
There is some chocolate. There are three bars of chocolate. |
bar, pack, bottle, jar, bag, carton, pound, pence |
|
PB t.1,2,4 – p.60 |
PB t.2-3 – p.60 AB t.1 – p.47 |
PB t.5 – p.60 |
|
AB t.2 – p.47 |
|
|||||||||||
44 (9) |
|
Скільки моро-зива тобі треба? |
How many eggs have you got? I’ve got ten eggs. How much milk have you got? I’ve got a litre of milk. |
a litre of , half a kilo of |
|
PB t.1 – p.61 |
|
PB t.2-3 – p.61 |
|
AB t.1-2 – p.48 |
|
|||||||||||
45 (10) |
|
Покуп-ки |
How much is it? It is ... pounds. How much are they? They are ... pounds. |
money, strange |
|
PB t.1-2,4 – p.62 |
PB t.1 – p.62 |
PB t.3 – p.62 |
PB t.4 – p.62 |
AB t.1-2 – p.49 |
Shopping |
|||||||||||
46 (11) |
|
Святку-вання Дня народ-ження |
Many happy returns of the day! |
|
|
AB t.1 – p.50 |
PB t.1 – p.63 |
|
PB t.3 – p.63 |
PB t.2 – p.63 AB t.2 – p.50 |
|
|||||||||||
47 (12) |
|
Оповідання «Вечір-ка з приво-ду Дня народ-ження» |
I need some balloons and a pizza. How much/many ... do you need? I need ... . |
child-children |
|
PB t.1 – p.64 |
PB t.1 – p.64 |
PB t.2,4 – pp.64-65 |
PB t.3 – p.65 |
PB t.5 – p.65 AB t.1-3 – pp.51-52 |
|
|||||||||||
48 (13-14) |
|
Час усе повто-рити |
|
resolution, promise |
|
|
PB t.1 – p.66 |
PB t.2 – p.66 |
|
PB t.3 – p.66 AB t.1-4 – pp.53-54 |
|
|||||||||||
49 |
|
Тема-тична Діагно-стува-льна робота |
Who is to pay? |
cheap |
|
PB t.8 – p.68 |
PB t.5-6 – p.67 |
PB t.4,7 – pp.67-68 |
|
AB t.5-6 – p.55 |
Oranges, pears and apples |
|||||||||||
50 (15) |
|
У твоє портфоліо
Підсу-мок за семестр |
Whose birthday will it be? When is the birthday party? What will his friends do? |
|
|
|
PB t.1 – p.69 |
|
|
PB t.2-3 – p.69 |
|
|||||||||||
1