Календарно-тематичне планування з біології 7-й клас (70 годин, 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервні) за підручником Соболя В.І. за нової програми.
Календарно-тематичне планування з біології
7-й клас
(70 годин, 2 години на тиждень, із них 6 годин – резервні)
№ уроку |
Дата |
Зміст навчального заняття |
Домашнє завдання
|
Підручник В.І Соболь |
|||
Вступ (4 години) |
|||
1 |
|
Тварина - живий організм. Особливості тварин. |
§1, 2 повт.основні властивості живого |
2 |
|
Клітини і тканини тварин. |
§3 ст.15-17, запит 1-6 ст. 14 усно, повт §1 |
3 |
|
Органи та системи органів тварин. |
§3 ст. 17-18, запит 7-12 ст. 18 усно, повт §2 |
4 |
|
Основні відмінності тварин від рослин та грибів |
§4, запит 1-9 ст. 22 усно, повт §3 |
Тема 1. Різноманітність тварин (32 години) |
|||
5 |
|
Різноманітність тварин . Поняття про класифікацію тварин. |
§5,6 запит 1-9 ст. 28,32 усно, повт §4 |
6 |
|
Кишковопорожнинні, їхні особливості і середовище існування. |
§7, запит 1-9 ст. 37 усно, повт §5,6 |
7 |
|
Жалкі, їхня різноманітність та значення.
|
§8, запит 1-9 ст. 40 усно, повт §7 |
8 |
|
Кільчасті черви, визначальні ознаки будови. Лабораторне дослідження№1 зовнішньої будови та характеру рухів кільчастих червив (на прикладі дощового черв'яка або трубочника) |
§9, запит 1-9 ст. 44 усно, повт §8 |
9 |
|
Кільчасті черви, біологічні особливості, середовища існування |
§10, запит 1-9 ст. 48 усно, повт §9 |
10 |
|
Різноманітність кільчастих червив, роль у природі та значення в житті людини. |
§11, запит 1-9 ст. 52 усно, повт §10 |
11 |
|
Членистоногі, їхні особливості й різноманітність. |
§12, запит 1-9 ст. 56 усно, повт §11 |
12 |
|
Ракоподібні, визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування. |
§13, запит 1-9 ст.60 усно, повт §12 |
13 |
|
Різноманітність ракоподібних, роль у природі та значення в житті людини. |
§14, запит 1-9 ст.64 усно, повт §13 |
14 |
|
Павукоподібні, визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування |
§15, запит 1-9 ст.68 усно, повт §14 |
15 |
|
Різноманітність павукоподібних, роль у природі та значення в житті людини. |
§16, запит 1-9 ст.72 усно, повт §15 |
16 |
|
Комахи. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування Практична робота №1 . Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах |
§17, запит 1-9 ст.76 усно, повт §16 міні-проект |
17 |
|
Комахи. Типи розвитку комах . Особливості їхнього способу життя. |
§18, запит 1-9 ст.80 усно, повт §17 |
18 |
|
Комахи, їхня різноманітність та значення. |
§19, запит 1-9 ст.84 усно, повт §18 |
19 |
|
Молюски. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування. Лабораторне дослідження№2 будови мушлі молюсків. |
§20, запит 1-9 ст.90 усно, повт табл. ст. 85 |
20 |
|
Різноманітність молюсків, роль у природі та значення в житті людини. Міні-проект (за вибором) Тварини-рекордсмени. Як утворюються коралові острови? Як утворюються перлини? Тварини-будівельники. |
§21, запит 1-9 ст.94 усно, повт §20 |
21 |
|
Паразитичні безхребетні тварини |
§22, запит 1-9 ст.99 усно, повт §12-22 |
22 |
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Різноманітність безхребетних тварин.» Контрольна робота №1 |
Повт §12-22 |
23 |
|
Хордові (загальна характеристика). Безчерепні і хребетні. |
§23, запит 1-9 ст.103 усно, повт §22 |
24 |
|
Риби. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування.
|
§24, запит 1-9 ст.107 усно, повт §23 |
25 |
|
Риби, різноманітність та значення в природі. |
§25, запит 1-9 ст.111 усно, повт §24 |
26 |
|
Амфібії. |
§26,27 запит 1-9 ст.116,120 усно, повт §25 |
27 |
|
Рептилії. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості. Рептилії, різноманітність та значення в природі. |
§28,29 запит 1-9 ст.124,128 усно, повт §27 |
28 |
|
Птахи (пристосування до польоту) |
§30, запит 1-9 ст.132 усно, повт §29 |
29 |
|
Птахи (ускладнення внутрішньої будови) |
§31, запит 1-9 ст.137 усно, повт §30 |
30 |
|
Птахи. Практична робота № 2. Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у різних птахів |
§31, запит 1-9 ст.137 усно, повт §30 |
31 |
|
Узагальнення і систематизація знань з теми «Хордові тварини» |
Повт §23-31 |
32 |
|
Ссавці. Загальна характеристика типу.
|
§32, запит 1-9 ст.141 усно, повт §31 |
33 |
|
Ссавці, особливості внутрішньої будови. Міні-проект (за вибором) Зуби ссавців |
§33, запит 1-6 ст.145 усно, повт §32 |
34 |
|
Різноманітність ссавців. Значення в природі ссавців |
§33, запит 7-12 ст.145 усно, повт §32 |
35 |
|
Практична робота № 3 Виявлення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв'язку з їх пристосуванням до різних умов існування. |
Ст. 146 таблиця (усно) |
36 |
|
Узагальнення та систематизація знань |
Повт §32-33, тест ст.148 (письмово) |
Тема 2. Процеси життєдіяльності тварин (14 годин) |
|||
37 |
|
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму |
§34, запит 1-9 ст.152 усно, повт §33 |
38 |
|
Живлення і травлення. Різноманітність травних систем |
§35, запит 1-9 ст.156 усно, повт §34 |
39 |
|
Дихання та газообмін у тварин. Органи дихання, їх різноманітність та функції. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині |
§36, запит 1-9 ст.160 усно, повт §35 |
40 |
|
Транспорт речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції. Практична робота №4. Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин |
§37, запит 1-9 ст.164 усно, повт §36 |
41 |
|
Виділення, його значення для організму. Форми виділення у тварин. Органи виділення тварин |
§38, запит 1-9 ст.168 усно, повт §37 |
42 |
|
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. Практична робота №5. Порівняння будови скелетів хребетних тварин |
§39, запит 1-9 ст.172 усно, повт §38 |
43 |
|
Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин |
§40, запит 1-9 ст.176 усно, повт §39 |
44 |
|
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції Лабораторне дослідження№3 особливостей покривів тіла тварин Міні-проект (на вибір учня): майстерність маскування |
§41, запит 1-9 ст.180 усно, повт §40 |
45 |
|
Подразливість тварин. Органи чуття, їх значення Міні-проект (на вибір учня): як бачать тварини; як тварини визначають напрямок руху |
§42, запит 1-9 ст.184 усно, повт §41 |
46 |
|
Регуляція функцій організму тварин. Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин Практична робота № 6. Порівняння будови головного мозку хребетних тварин |
§43, запит 1-9 ст.188 усно, повт §42 |
47 |
|
Розмноження тварин. |
§44, запит 1-9 ст.192 усно, повт §43 |
48 |
|
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення) Міні-проект (на вибір учня): турбота про потомство |
§45, запит 1-9 ст.196 усно, повт §44 |
49 |
|
Періоди та тривалість життя тварин Лабораторне дослідження №4 з визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб) |
§46, запит 1-9 ст.200 усно, повт §45 |
50 |
|
Узагальнення та систематизація знань |
Ст. 201, тест ст. 202 (письм) |
Тема 3. Поведінка тварин (10 годин) |
|||
51 |
|
Поведінка тварин, методи її вивчення Лабораторне дослідження №5: спостереження за поведінкою тварин (вид визначається учителем) |
§47, запит 1-9 ст.206 усно, повт §46 |
52 |
|
Поведінкові реакції тварин. Практична робота №7 Визначення форм поведінки тварин. |
§48, запит 1-9 ст.210 усно, повт §47 |
53 |
|
Вроджена поведінка тварин |
§49, запит 1-9 ст.214 усно, повт §48 |
54 |
|
Набута поведінка тварин |
§50, запит 1-9 ст.218 усно, повт §49 |
55 |
|
Елементарна розумова діяльність. |
§51, запит 1-9 ст.222 усно, повт §50 |
56 |
|
Індивідуальна поведінка тварин |
§52, запит 1-9 ст.226 усно, повт §51 |
57 |
|
Репродуктивна поведінка тварин |
§53, запит 1-9 ст.230 усно, повт §52 |
58 |
|
Соціальна поведінка тварин. Територіальна поведінка тварин. |
§54, 55 запит 1-9 ст.234, 238 усно, повт §53 |
59 |
|
Еволюція поведінки тварин. Захист міні-проектів. Узагальнення знань Міні-проект (на вибір): угруповання тварин; чому мігрують тварини; як спілкуються тварини; як вчаться пташенята; як тварини користуються знаряддям праці |
§56, запит 1-9 ст.242 усно, повт §55 |
60 |
|
Узагальнення та систематизація знань Контрольна робота №2 |
Повт §47-56, тест ст. 244 (письмово) |
Тема 4. Організми і середовище існування (7 годин) |
|||
61 |
|
Організми і середовище існування . Міні-проект (на вибір учня): як тварини пристосувались до життя в різних умовах |
§57, запит 1-9 ст.248 усно, повт §56 |
62 |
|
Організми та чинники неживої природи. |
§58, запит 1-9 ст.252 усно, повт §57 |
63 |
|
Організми та чинники живої природи. |
§59, запит 1-9 ст.257 усно, повт §58 |
64 |
|
Організми й екосистеми. Екскурсія «Пристосованість рослин і тварин до сумісного життя в природному угрупованні» |
§60, запит 1-9 ст.261 усно, повт §59 |
65 |
|
Вплив людини та її діяльності на організми. Екологічна етика |
§61, запит 1-9 ст.265 усно, повт §60 |
66 |
|
Охорона природи. Міні-проект (на вибір учня): заповідні території України |
§62, запит 1-9 ст.269 усно, повт §61 |
67 |
|
Узагальнення та систематизація знань |
Повт §57-62, тест ст. 272 (письмово) |
УЗАГАЛЬНЕННЯ (3 години) |
|||
68 |
|
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин — свідчення єдності живої природи |
Ст. 273- 274 (табл. усно) |
69 |
|
Подібність у будові та проявах життєдіяльності рослин, бактерій, грибів, тварин — свідчення єдності живої природи (продовження) |
Ст. 275 - 278 (табл. усно) |
70 |
|
Семестрове та підсумкове оцінювання |
Повт ст. 273-278 усно |