Календарне планування уроків біології для 10-го класу на ІІ семестр, складено відповідно до чинної програми, затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України № 1407 від 23.10.2017 р.
Погоджено
Заступник директора
_____________________
біологія і екологія
10 клас
Рівень стандарту
(70 годин, 2 години на тиждень)
(За навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти
затвердженою Міністерством освіти і науки України
(наказ № 1407 від 23.10.2017 р.))
№ |
Тема уроку |
К-сть год |
Дата проведення |
Примітка |
Тема 3. Спадковість і мінливість (22 год.)
|
||||
33 |
Основні поняття генетики. Закономірності спадковості.
|
1 |
|
|
34 |
Гібридологічний аналіз: основні типи схрещувань та їхні наслідки.
|
1 |
|
|
35 |
Практична робота 2. Розв’язування типових генетичних задач.
|
1 |
|
|
36 |
Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини.
|
1 |
|
|
37 |
Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація. |
1 |
|
|
38 |
Гени структурні та регуляторні. Регуляція активності генів в еукаріотичній клітині. |
1 |
|
|
39 |
Каріотип людини та його особливості. |
1 |
|
|
40 |
Хромосомний аналіз як метод виявлення порушень у структурі каріотипу. |
1 |
|
|
41 |
Сучасний стан досліджень геному людини. |
1 |
|
|
42 |
Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини. |
1 |
|
|
43 |
Позахромосомна (цитоплазматична) спадковість у людини.
|
1 |
|
|
Тематична № 1 |
||||
44 |
Закономірності мінливості (спадкової, неспадкової) людини. Лабораторна робота 2. Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості.
|
1 |
|
|
45 |
Мутації та їхні властивості. Поняття про спонтанні мутації. |
1 |
|
|
46 |
Біологічні антимутаційні механізми. Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів.
|
1 |
|
|
47 |
Генетичний моніторинг в людських спільнотах. |
1 |
|
|
48 |
Особливості генофонду людських спільнот та чинники, які впливають на їх формування. Закономірності розподілу алелів в популяціях. |
1 |
|
|
49 |
Сучасні завдання медичної генетики.
|
1 |
|
|
50 |
Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі спадковою схильністю, їхні причини. |
1 |
|
|
51 |
Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. Медико-генетичне консультування та його організація.
|
1 |
|
|
52 |
Проект: створення буклету, постеру, презентації, бук-трейлеру, скрайбу тощо (один на вибір) орієнтовні теми: Генетичний моніторинг в людських спільнотах. Скринінг-програми для новонароджених. Генотерапія та її перспективи. |
|
|
|
53 |
Узагальнення знань з теми: «Спадковість і мінливість».
|
|
|
|
54 |
Контрольна робота
|
|
|
|
Тематична № 2 |
||||
Тема 4. Репродукція та розвиток (16 год.)
|
||||
55 |
Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів.
|
|
|
|
56 |
Особливості процесів регенерації організму людини. |
|
|
|
57 |
Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи.
|
|
|
|
58 |
Правила біологічної етики. |
|
|
|
59 |
Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають. |
|
|
|
60 |
Старіння та смерть клітин. |
|
|
|
61 |
Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки. |
|
|
|
Тематична № 3 |
||||
62 |
Поняття про онкогенні фактори та онкологічні захворювання. Профілактика онкологічних захворювань. |
|
|
|
63 |
Статеві клітини. Особливості гаметогенезу у людини. Лабораторні роботи 3. Вивчення будови статевих клітин людини.
|
|
|
|
64 |
Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів запліднення у людини. |
|
|
|
65 |
Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю. |
|
|
|
66 |
Репродуктивне здоров’я. Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини.
|
|
|
|
67 |
Біологічні і соціальні аспекти регуляції розмноження у людини. |
|
|
|
68 |
Ембріогенез людини. Взаємодія частин зародка, що розвивається (явище ембріональної індукції). Лабораторна робота 4. Вивчення етапів ембріогенезу.
|
|
|
|
69 |
Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини.
|
|
|
|
70 |
Узагальнення знань з теми: «Репродукція та розвиток».
|
|
|
|
Тематична № 4 |