КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ 10 КЛАС
(69 год, 2 год на тиждень)
№ з/п |
Тема уроку |
Лабораторні дослідження роботи і проекти |
Дата |
Домашнє завдання |
Примітки |
|
І СЕМЕСТР |
||||||
Вступ (4 години) |
||||||
1 |
Міждисциплінарні зв’язки біології та екології. |
|
|
§1 |
|
|
2 |
Рівні організації біологічних систем та їхній взаємозв’язок. |
|
|
§2 |
|
|
3 |
Фундаментальні властивості живого. |
|
|
§3 |
|
|
4 |
Стратегія сталого розвитку природи і суспільства. |
|
|
§4 |
|
|
Тема 1. Біорізноманіття (12 годин) |
||||||
5 |
Систематика – наука про різноманітність організмів. Принципи наукової класифікації організмів. |
|
|
§5 |
|
|
6 |
Сучасні критерії виду. |
Лаб. робота №1. Визначення таксономічного положення виду в системі органічного світу (вид на вибір учителя). |
|
§6 |
|
|
7 |
Віруси, віроїди, пріони. Особливості їхньої організації та функціонування. Гіпотези походження вірусів. |
|
|
§7 |
|
|
8 |
Взаємодія вірусів з клітиною-хазяїном та їхній вплив на її функціонування. Роль вірусів в еволюції організмів. Використання вірусів у біологічних методах боротьби зі шкідливими видами. |
|
|
§8 |
|
|
9 |
Прокаріотичні організми: археї та бактерії. Особливості їхньої організації та функціонування. |
|
|
§9,10 |
|
|
10 |
Сучасні погляди на систему еукаріотичних організмів. |
|
|
§11 |
|
|
11 |
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Рослини. |
|
|
§14,15 |
|
|
12 |
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Гриби. |
|
|
§12,13 |
|
|
13 |
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Безхребетні тварини. |
|
|
§16 |
|
|
14 |
Біорізноманіття нашої планети як наслідок еволюції. Хребетні тварини. |
|
|
§17 |
|
|
15 |
Представлення проектів «Характеристика видів за видовими критеріями». |
|
|
§5-17 пов. |
|
|
16 |
Самостійна робота з теми: «Біорізнома-ніття». |
|
|
§1-17 пов. |
|
|
Тема 2. Обмін речовин і перетворення енергії (16 годин) |
||||||
17 |
Обмін речовин та енергії – основа функціо-нування біологічних систем. Біоелементи. Біонеорганічні речовини: огляд будови й біологічна роль. |
|
|
§18,19 |
|
|
18 |
Білки, нуклеїнові кислоти: огляд будови й біологічної ролі. |
|
|
§20 |
|
|
19 |
Вуглеводи, ліпіди: огляд будови й біо-логічної ролі. |
|
|
§21 |
|
|
20 |
Структури клітин, які забезпечують процеси метаболізму. |
|
|
§22 |
|
|
21 |
Особливості обміну речовин в автотрофних організмів. |
|
|
§23 |
|
|
22 |
Особливості обміну речовин в гетеротроф-них організмів. |
|
|
§24 |
|
|
23 |
Енергетичне забезпечення процесів мета-болізму. Способи отримання енергії в різних груп автотрофних та гетеротрофних орга-нізмів. Роль процесів дихання в забезпеченні організмів енергією. |
|
|
§27 |
|
|
24 |
Обмін речовин в організмі людини. Практичні роботи №1. Складання схем обміну вуглеводів, ліпідів та білків в організмі людини. |
|
|
§28 |
|
|
25 |
Роль ферментів у забезпеченні процесів метаболізму клітини та цілісного організму. |
|
|
§25 |
|
|
26 |
Вітаміни, їх роль в обміні речовин. |
|
|
§26 |
|
|
27 |
Порушення обміну речовин (метаболізму), пов’язані з нестачею чи надлишком надходження певних хімічних елементів, речовин. |
|
|
§29 |
|
|
28 |
Раціональне харчування – основа нормаль-ного обміну речовин. |
|
|
§30 |
|
|
29 |
Самостійна робота з теми: «Обмін речовин і перетворення енергії». |
|
|
§18-30пов. |
|
|
30 |
Негативний вплив на метаболізм токсичних речовин. Знешкодження токсичних сполук в організмі людини. |
|
|
§31 |
|
|
31 |
Нейрогуморальна регуляція процесів метаболізму. |
|
|
§32 |
|
|
32 |
Значення якості питної води для збереження здоров’я людини. |
|
|
§18-32пов. |
|
|
ІІ СЕМЕСТР |
||||||
Тема 3. Спадковість і мінливість (24 години) |
||||||
33 |
Основні поняття генетики. |
|
|
§33 |
|
|
34 |
Закономірності спадковості. І та ІІ закони Менделя. |
|
|
§34 |
|
|
35 |
Закономірності спадковості. Закон чистоти гамет. ІІІ закон Менделя. |
|
|
§35 |
|
|
36 |
Практичні роботи №2. Розв’язування типових генетичних задач. |
|
|
§34,35 |
|
|
37 |
Гібридологічний аналіз: основні типи схре-щувань та їхні наслідки. |
|
|
§36 |
|
|
38 |
Сучасні молекулярно-генетичні методи досліджень спадковості людини. |
|
|
§37 |
|
|
39 |
Організація спадкового матеріалу еукаріотичної клітини та його реалізація. |
|
|
§38 |
|
|
40 |
Гени структурні та регуляторні. Регуляція активності генів в еукаріотичній клітині. |
|
|
§39 |
|
|
41 |
Каріотип людини та його особливості. Хромосомний аналіз як метод виявлення порушень у структурі каріотипу. |
|
|
§40 |
|
|
42 |
Сучасний стан досліджень геному людини. Моногенне та полігенне успадкування ознак у людини. |
|
|
§41 |
|
|
43 |
Генетика людини. |
|
|
§42 |
|
|
44 |
Успадкування ознак у людини. |
|
|
§43 |
|
|
45 |
Позахромосомна (цитоплазматична) спадко-вість у людини. |
|
|
§44 |
|
|
46 |
Закономірності мінливості (спадкової, неспадкової) людини. |
Лаб. робота №2. Вивчення закономірностей модифікаційної мінливості. |
|
§45 |
|
|
47 |
Мутації та їхні властивості. Поняття про спонтанні мутації. |
|
|
§46 |
|
|
48 |
Біологічні антимутаційні механізми. Захист геному людини від шкідливих мутагенних впливів. |
|
|
§47 |
|
|
49 |
Генетичний моніторинг в людських спіль-нотах. |
|
|
§48 |
|
|
50 |
Особливості генофонду людських спільнот та чинники, які впливають на їх формування. |
|
|
§49 |
|
|
51 |
Закономірності розподілу алелів в попу-ляціях. |
|
|
§50 |
|
|
52 |
Сучасні завдання медичної генетики. |
|
|
§51 |
|
|
53 |
Спадкові хвороби і вади людини, хвороби людини зі спадковою схильністю, їхні причини. |
|
|
§52 |
|
|
54 |
Методи діагностики та профілактики спадкових хвороб людини. Медико-генетичне консультування та його організація. |
|
|
§33-52пов. |
|
|
55 |
Представлення проектів «Генетичний моніториг у людських спільнотах», «Скринінг-програми для новонароджених», «Генотерапія та її перспективи». |
|
|
§33-52пов. |
|
|
56 |
Самостійна робота з теми: «Спадковість і мінливість». |
|
|
§33-52пов. |
|
|
Тема 4. Репродукція та розвиток (13 годин) |
||||||
57 |
Репродукція як механізм забезпечення безперервності існування видів. |
|
|
§53 |
|
|
58 |
Особливості процесів регенерації організму людини. |
|
|
§54 |
|
|
59 |
Трансплантація тканин та органів у людини, її перспективи. Правила біологічної етики. |
|
|
§55 |
|
|
60 |
Репродукція клітин. Ріст та розвиток клітин та фактори, які на нього впливають. |
|
|
§56,57 |
|
|
61 |
Старіння та смерть клітин. Причини порушення клітинного циклу та їхні наслідки. |
|
|
§58 |
|
|
62 |
Онкологічні захворювання та онкогенні чинники. Профілактика онкологічних захво-рювань. |
|
|
§59 |
|
|
63 |
Мейоз. Особливості гаметогенезу у людини. Статеві клітини. |
Лаб. робота №3. Вивчення будови статевих клітин людини. |
|
§60 |
|
|
64 |
Суть та біологічне значення запліднення. Причини порушення процесів запліднення у людини. |
|
|
§61 |
|
|
65 |
Особливості репродукції людини у зв’язку з її біосоціальною сутністю. Репродуктивне здоров’я. Сучасні можливості та перспективи репродуктивної медицини. Біологічні і соціальні аспекти регуляції розмноження у людини. |
|
|
§62 |
|
|
66 |
Самостійна робота з теми: «Репродукція та розвиток». |
|
|
§53-62пов. |
|
|
67 |
Ембріогенез людини. Взаємодія частин зародка, що розвивається (явище ембріо-нальної індукції). |
Лаб. робота №4. Вивчення етапів ембріогенезу. |
|
§63 |
|
|
68 |
Постембріональний розвиток людини. Можливості й перспективи застосування досягнень біології. |
|
|
§64 |
|
|
69 |
Чинники, здатні справляти позитивний і негативний вплив на процеси росту та розвитку людини. |
|
|
§53-64пов. |
|
|