«Затверджую»
Директор школи
Індивідуальний
календарно-тематичний навчальний план
учня 7 класу (програма: ЗПР)
Складено вчителем:
Перевірено: заступником директора з НВР
Ознайомлено: _______________________
Календарний план обговорювався на засіданні
МО математично-природничого циклу (засідання №1 від)
н.р.
Фізика
Усього – 32 години
1година на тиждень
(У відповідності до програми для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів 7-9(10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів інтенсивної педагогічної корекції (для дітей із затримкою психічного розвитку). «Фізика 7-9». Укладач: Сиротюк В.Д. 2015. )
№ уро- ку |
Тема |
Вимоги до рівня |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи |
К-сть год |
Дата прове дення |
Примітки |
|
І семестр Вступ |
|||||||
1. |
Фізика як навчальний предмет у школі. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки життєдіяльності у фізичному кабінеті |
Учень/учениця: знає й розуміє: правила безпеки у фізичному кабінеті; розташування й призначення основних зон шкільного фізичного кабінету та свого робочого місця; інструкції до приладів та установок; виявляє ставлення й оцінює: необхідність вивчати фізику; роль шкільного кабінету в навчанні фізики |
Сенсомоторний розвиток Учень/учениця: вчиться орієнтуватися у фізичному кабінеті, користуватися підручником з фізики Пізнавальна діяльність Учень/учениця: - дотримується правил безпеки життєдіяльності у фізичному кабінеті Мовленнєвий розвиток Учень/учениця: - переказує та пояснює правила безпеки життєдіяльності у фізичному кабінеті |
1 |
|
|
|
Тема 1. Фізика як природнича наука. Методи наукового пізнання |
|
||||||
2. |
Фізика як фундаментальна наука про природу. Методи наукового пізнання. Зв’язок фізики з іншими науками |
Учень/учениця повинні знати: поняття: явище, процес, тіло, фізична величина ,вимірювальний прилад, час, довжина, площа, об’єм, молекула, атом, дифузія, броунівський рух, будову атома; положення про те, що речовини складаються з атомів і молекул, які перебувають у безперервному хаотичному русі та взаємодіють між собою; явище дифузії в рідинах, газах і твердих тілах; як визначається ціна поділки шкали та межі вимірювання конкретного вимірювального приладу; одиниці довжини, часу, площі поверхнi, об’єму; імена видатних вітчизняних i зарубіжних фізиків. Учень/ учениця повинні вміти: наводити приклади фізичних явищ i процесів, застосування фізичних знань у житті людини; розрізняти значення фізичної величини та її одиниці; визначати ціну поділки шкали вимірювального приладу; вимірювати довжину, площу поверхні, об’єм тіла, час; користуватися секундоміром, лінійкою, мензуркою, вимірювальним циліндром, рулеткою; спостерігати за різними фізичними явищами i процесами; наводити приклади кристалічних і аморфних тіл, прояву дифузії в рідинах і газах; формулювати основні положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини; пояснювати значення фізики в житті людини.
|
Сенсомоторний розвиток Учень/учениця: - знаходить вимірювальні прилади і користується ними під час вимірювання фізичних величин (часу, довжини, об’єму). - відтворює інформацію даної теми; - орієнтується на сторінках підручника. Пізнавальна діяльність Учень/учениця: - розрізняє і порівнює фізичні явища; групує фізичні явища, процеси, тіла та їх властивості; - ознайомлюється з творцями фізичної науки, досягненнями фізики й техніки; - орієнтується в межах теми; уважно слухає новий матеріал; - називає фізичні властивості тіл у різних агрегатних станах; - розрізняє молекулу і атом, дифузію і броунівський рух; - використовує здобуті знання для розв’язування вправ і задач; пояснює й аналізує рух і взаємодію атомів і молекул, явище дифузії, броунівський рух; - використовує вивчений матеріал у власному житті. Мовленнєвий розвиток Учень/учениця: - переказує та пояснює прослуханий або прочитаний матеріал; - супроводжує практичні дії відповідними поясненнями; - вживає прийменники «мікро», «макро», «мега» тощо; - записує на слух фізичні терміни і відтворює їх; - називає одиниці часу, довжини, площі, об’єму; - володіє фізичними термінами; - описує фізичні поняття; - використовує набуті знання у власному мовленні; - відповідає повну відповідь на запитання вчителя |
1 |
|
|
|
3. |
Початкові відомості про будову речовини. Молекули і атоми. Початкові відомості про будову атома. Ядерна модель атома. Електрони. Йони |
1 |
|
|
|||
4. |
Етапи становлення та основні положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини. Фізичні тіла й фізичні явища. Властивості тіл. Демонстрації: Приклади фізичних явищ: механічних, теплових, електричних, світлових тощо. |
1 |
|
|
|||
5. |
Фізичні величини. Вимірювання. Засоби вимірювання. Міжнародна система одиниць фізичних величин. Демонстрації: Засоби вимірювання. Міри та вимірювальні прилади |
1 |
|
|
|||
6. |
Лабораторна робота № 1. Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу |
1 |
|
|
|||
7. |
Лабораторна робота № 2. Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин i сипких матеріалів. |
1 |
|
|
|||
8. |
Історичний характер фізичного знання. Видатні вчені-фізики. Внесок українських учених у розвиток і становлення фізики. Фізика в побуті, техніці, виробництві |
1 |
|
|
|||
9. |
Контрольна робота № 1 |
1 |
|
|
|||
Тема 2. Механічний рух |
|||||||
10. |
Механічний рух. Відносність руху та спокою. Поступальний рух. Тіло відліку. Траєкторія. Шлях. Демонстрація: Відносність руху |
Учень/учениця повинні знати: поняття: механічний рух, траєкторія, шлях, швидкість руху тіла, обертальний рух, період обертання, частота обертання, період коливання, частота коливання, амплітуда коливань, швидкість поширення звуку, ультразвук, інфразвук; формули: пройденого шляху, швидкості рівномірного прямолінійного руху, середньої швидкості, періоду обертання, частоти коливань; види механічного руху; види маятників, характеристики звуку; приклади проявів механічного руху в природі, відносного руху, обертального і коливального рухів у природі та техніці, джерел звуку, шкідливого впливу звукових коливань (вібрацій і шумів) на живі організми. Учень/учениця повинні вміти: розрізняти види механічного руху за формою траєкторії; формулювати визначення механічного руху, швидкості, амплітуди, періоду та частоти коливань; описувати коливання нитяного і пружинного маятників, поширення і відбивання звуку; спостерігати різні механічні рухи і описувати їх; вимірювати швидкість руху, період і частоту коливань, період обертання ;користуватися приладами для вимірювання інтервалів часу; розв’язувати задачі, застосовуючи формули пройденого шляху, швидкості рівномірного прямолінійного руху, середньої швидкості, періоду обертання, частоти коливань; описувати графіки руху |
Сенсомоторний розвиток Учень/учениця: зображає графічно прямолінійних рух тіла; вимірює шлях та швидкість руху тіла; користується нитяним і пружинним маятником; визначає характеристики звуку. Пізнавальна діяльність Учень/учениця: запам’ятовує і відтворює новий матеріал; виконує завдання з даної теми; спостерігає різні механічні рухи і описувати їх; розрізняє види механічного руху за формою траєкторії; володіє самоконтролем при виконанні завдань; виявляє інтерес до вивчення фізики. Мовленнєвий розвиток Учень/учениця: використовує засвоєні фізичні терміни у власному мовленні; описує фізичні поняття; відповідає на запитання вчителя; вміє робити висновки; читає і переказує прочитане; пояснює формули пройденого шляху, швидкості рівномірного прямолінійного руху, середньої швидкості, періоду обертання, частоти коливань; наводить приклади проявів механічного руху в природі
|
1 |
|
|
|
11. |
Прямолінійний рівномірний і нерівномірний рухи. Швидкість руху тіла Демонстрація: Рівномірний та нерівномірний рухи |
1 |
|
|
|||
12. |
Середня швидкість нерівномірного руху тіла. Одиниці швидкості. Графічне зображення руху |
1 |
|
|
|||
13. |
Обертальний рух тіла. Період і частота обертання. Механічні коливання. |
1 |
|
|
|||
14. |
Амплітуда, період і частота коливань. Пружинний і нитяний маятники |
1 |
|
|
|||
15. |
Звук. Характеристики звуку. Швидкість поширення звуку. Звукові явища. Демонстрація: Джерела звуку Інфразвук. Ультразвук і його застосування. Вплив акустичних коливань на живі організми |
1 |
|
|
|||
|
|
|
|||||
ІІ семестр Тема 3. Взаємодія тіл. Сила |
|||||||
16. |
Рух і взаємодія тіл. Інерція. Маса тіла та одиниці маси. Вимірювання маси тіл Демонстрації: Досліди, що ілюструють явища інерції та взаємодії тіл |
Учень/учениця повинні знати: поняття: інерція, інертність, маса тіла, густина речовини, сила, сила тяжіння, сила пружності, вага тіла ,невагомість, сила тертя, сила опору, тиск, сила тиску, гідростатичний тиск, атмосферний тиск, виштовхувальна сила; види сил, способи їх вимірювання, одиниці сили, тиску, причини виникнення атмосферного тиску, способи його вимірювання, умови плавання тіл; приклади взаємодії тіл, прояви інерції, різних видів сил, застосування сполучених посудин як здійснюється освоєння космічного простору за допомогою ракет; закони: Гука, Паскаля, Архімеда; принцип дії та будову барометра-анероїда, манометра; рідинних насосів, гідравлічного гальма, гідравлічного преса, шлюзів, водопроводу; Учень/учениця повинні вміти: визначати ціну поділки шкали та межі вимірювання динамометра, барометра-анероїда, манометра, денсиметра (ареометра); вимірювати за допомогою приладів: масу тіл – терезами, динамометром; силу, яка діє на тіло – динамометром; тиск – манометром; густину рідини – денсиметром (ареометром); розрізняти поняття ваги і маси тіла, сили тяжіння і ваги, тиску і сили тиску;
|
Сенсомоторний розвиток Учень/учениця: - зображає та додає сили, прикладені до тіла у стані спокою та під час руху; - вимірює масу тіла і густину речовини, сили динамометром, густину рідини - ареометром (денсиметром); - користується барометром, манометром і вимірює тиск. Пізнавальна діяльність Учень/учениця:
Мовленнєвий розвиток Учень/учениця:
|
1 |
|
|
|
17. |
Густина речовини та одиниці густини |
1 |
|
|
|||
18. |
Сила. Сила тяжіння. Сила пружності. Вага тіла. Невагомість. Динамометри |
1 |
|
|
|||
19. |
Сили тертя та опору. Рівнодійна сила. Демонстрації: Способи зменшення та збільшення тертя |
1 |
|
|
|||
20. |
Рух тіла під дією кількох сил |
1 |
|
|
|||
21. |
Тиск твердих тіл. Тиск. Одиниці тиску. Сила тиску. Тиск у природі й техніці |
1 |
|
|
|||
22. |
Тиск у рідинах. Закон Паскаля. Гідравлічні машини. Гідравлічний прес. Гідравлічне гальмо. Демонстрації: Передавання тиску рідинами та газами |
1 |
|
|
|||
23. |
Гідростатичний тиск. Сполучені посудини. Водопровід. Шлюзи. Демонстрації: Сполучені посудини |
1 |
|
|
|||
24. |
Тиск газів. Атмосферний тиск. Прилади для вимірювання атмосферного тиску. Поршневі рідинні насоси. Манометри |
1 |
|
|
|||
25. |
Виштовхувальна сила. Плавання тіл. Ареометри. Водний транспорт. Повітроплавання. Демонстрації: Дія архімедової сили в рідинах і газах. |
1 |
|
|
|||
26. |
Контрольна робота № 2 |
1 |
|
|
|||
Тема 4. Механічна робота та енергія |
|||||||
27. |
Механічна робота. Потужність. Одиниці механічної роботи та потужності |
Учень/учениця повинні знати: поняття: механічна робота, потужність, механічна енергія, потенціальна енергія, кінетична енергія, простий механізм; закон збереження механічної енергії, «золоте правило» механіки; види механічної енергії, одиниці роботи, потужності, енергії, прості механізми; формули: механічної роботи, потужності, кінетичної енергії, потенціальної енергії тіла, піднятого над поверхнею Землі; Учень/учениця повинні вміти: описати перетворення кінетичної енергії тіла в потенціальну і навпаки; характеризувати машини і механізми за їх потужністю; пояснити «золоте правило» механіки; спостерігати перетворення енергії в механічних процесах; вимірювати потужність механізмів; користуватися простими механізмами: важелем, блоками, похилою площиною, клином; розв’язувати задачі, застосовуючи формули роботи, потужності, кінетичної і потенціальної енергії |
Сенсомоторний розвиток Учень/учениця: - користується простими механізмами під час навчання і для власних потреб. Пізнавальна діяльність Учень/учениця: використовує знання про механічну роботу, потужність, кінетичну і потенціальну енергію, прості механізми, «золоте правило» механіки під час розв’язування вправ і задач; - користується одиницями роботи, потужності і енергії. Мовленнєвий розвиток Учень/учениця: знає та відтворює одиниці потужності (ват), механічної енергії (джоуль); користується засвоєним термінологічним словником у повсякденному житті та під час розв’язування фізичних задач; описує фізичні поняття
|
1 |
|
|
|
28. |
Механічна енергія. Потенціальна та кінетична енергія. Демонстрації: Зміна одного виду механічної енергії на інший |
1 |
|
|
|||
29. |
Закон збереження механічної енергії. Енергія вітру та річок. Екологічні проблеми використання механічної енергії |
1 |
|
|
|||
30. |
Машини і механізми. Прості механізми: важелі, рухомий і нерухомий блоки, коловорот, похила площина, клин, гвинт. «Золоте правило» механіки. Демонстрації: Будова та дія важеля, блоків |
1 |
|
|
|||
31. |
Лабораторна робота № 3. З’ясування умови рівноваги важеля |
1 |
|
|
|||
32. |
Узагальнення. Підсумковий урок |
1 |
|
|
|||
|
|
|
|
|
|
|
|