Матеріал містить поурочний план із розподілом домашніх завдань, матеріалом для повторення.
Фізика 7-А, 7-Б класи
2 години на тиждень
Програма: ФIЗИКА 7–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Фізика : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів / [В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова та ін.]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — Х. : Вид-во «Ранок», 2015. – 268 с. : іл., фот.
план |
факт |
Зміст програмового матеріалу
|
Д/З |
Прим. Повт. |
||
№ |
Дата |
№ |
Дата |
|||
|
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
|
|
|
|
Розділ 3. Взаємодія тіл. Сила. |
|
|
32 |
|
|
|
Взаємодія тіл. Сила. Додавання сил. Рівнодійна. Графічне зображення сил. |
§18 |
пов.§14-17 |
33 |
|
|
|
Деформація. Сила пружності. Закон Гука. Динамометр. |
§19 |
§1§2 |
34 |
|
|
|
Л/р № 8. Дослідження пружних властивостей тіл. |
ст.133 |
§3 |
35 |
|
|
|
Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість. |
§20 |
§3 |
36 |
|
|
|
Розв’язування задач. |
ст.130-131 |
§4 |
37 |
|
|
|
Тертя. Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. Тертя в природі й техніці. |
§21 |
§5 |
38 |
|
|
|
Л/р № 9. Визначення коефіцієнта тертя ковзання. |
ст.146 |
§6 |
39 |
|
|
|
Розв’язування задач. |
ст.148-149 |
§16-24 |
40 |
|
|
|
Розв’язування задач. |
ст.148-149 |
§14-21 |
41 |
|
|
|
Контрольна робота. |
§14-21 |
Т/о |
42 |
|
|
|
Аналіз к. р. Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску. |
§22 |
§7 |
43 |
|
|
|
Тиск рідин і газів. Закон Паскаля. |
§23-24 |
§8 |
44 |
|
|
|
Атмосферний тиск. Вимірювання атмосферного тиску. Барометри. |
§25 |
§9 |
45 |
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
46 |
|
|
|
Сполучені посудини. Манометри. |
§29 |
§9 |
47 |
|
|
|
Розв’язування задач. |
ст. 152, 162,172 |
§10 |
48 |
|
|
|
Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда. |
§27 |
§11 |
49 |
|
|
|
Умови плавання тіл. |
§28-29 |
§12 |
50 |
|
|
|
Л/р №10. З`ясування умов плавання тіла. |
ст.185-187 |
§12 |
51 |
|
|
|
Розв’язування задач. |
ст.195,199, .208,29 |
§25-32 |
52 |
|
|
|
Захист проектів. |
§14-29 |
§25-32 |
53 |
|
|
|
Контрольна робота. |
§14-29 |
Т/о |
|
|
|
|
Розділ 4. Механічна робота та енергія. |
|
|
54 |
|
|
|
Аналіз к. р. Механічна робота. Потужність. |
§30-31 |
§13 |
55 |
|
|
|
Механічна енергія та її види. |
§32 |
§14 |
56 |
|
|
|
Закон збереження й перетворення енергії в механічних процесах та його практичне застосування. |
§33 |
§14 |
57 |
|
|
|
Розв’язування задач. |
ст.217 |
§15 |
58 |
|
|
|
Прості механізми. Момент сили. Важіль. Умови рівноваги важеля. |
§34 |
§15 |
59 |
|
|
|
Л/р № 11. Вивчення умови рівноваги важеля. |
ст.226 |
§16 |
60 |
|
|
|
Блоки. |
§35 |
§16 |
61 |
|
|
|
Розв’язування задач. |
|
|
62 |
|
|
|
Коефіцієнт корисної дії механізмів. |
§36 |
§17 |
63 |
|
|
|
Л/р № 12. Визначення ККД простого механізму. |
ст..238 |
|
64 |
|
|
|
Розв’язування задач. |
ст..236 |
§30-36 |
65 |
|
|
|
Захист проектів |
§30-36 |
§30-36 |
66 |
|
|
|
Контрольна робота. |
§30-36 |
Т/о |
|
|
|
|
Розділ 5. Повторення |
|
|
67 |
|
|
|
Аналіз контрольної роботи Спостереження механічного руху і взаємодії в природі та на виробництві . |
|
|
68 |
|
|
|
Підсумковий урок. |
|
|
«Погоджено»
січня 202 р.
ЗДНВР___________
Фізика 8 кл
2 години на тиждень.
Програма: ФIЗИКА 7–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Фізика : підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закладів / [В. Г. Бар’яхтар, Ф. Я. Божинова С. О. Довгий, та ін.]; за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. — Х. : Вид-во «Ранок», 2016. – 240 с. : іл., фот.
план |
факт |
Зміст програмового матеріалу
|
Д/З |
Прим. Повт. |
||||
№ |
Дата |
№ |
Дата |
|||||
|
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
||
|
|
|
|
Розділ 2. ЕЛЕКТРИЧНІ ЯВИЩА. ЕЛЕКТРИЧНИЙ СТРУМ. |
|
|
||
32 |
17.01 |
|
|
Електричні явища. Електричний заряд. Два роди електричних зарядів. Взаємодія заряджених тіл. |
§19 |
§1 |
||
33 |
20.01 |
|
|
Електричне поле.(д) |
§20 |
§2 |
||
34 |
24.01 |
|
|
Електризація тіл. Закон збереження електричного заряду. |
§21 |
§3 |
||
35 |
27.01 |
|
|
Закон Кулона. |
§22 |
§4 |
||
36 |
31.01 |
|
|
Розв’язування задач. |
ст.122 |
§19-22 |
||
37 |
03.02 |
|
|
Розв’язування задач. С.Р. |
§19-22 |
§19-22 |
||
38 |
07.02 |
|
|
Електричний струм. Провідники, напівпровідники, діелектрики. Дії електричного струму. |
§23-24 |
§5 |
||
39 |
10.02 |
|
|
Джерела електричного струму. Електричне коло та його основні елементи. |
§25-26 |
§6 |
||
40 |
14.02 |
|
|
Сила струму. Амперметр. |
§27 |
§7 |
||
41 |
17.02 |
|
|
Електрична напруга. Вольтметр. |
§28 |
§8 |
||
42 |
21.02 |
|
|
Розв’язування задач. |
ст.144, 148 |
§8 |
||
43 |
24.02 |
|
|
Електричний опір. Закон Ома для ділянки кола. |
§29 |
§9 |
||
44 |
28.02 |
|
|
Л/р № 3. Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра й вольтметра. |
ст.152 |
§10 |
||
45 |
03.03 |
|
|
Розв’язування задач. |
ст.160 |
§10 |
||
46 |
07.03 |
|
|
Залежність опору провідника від його довжини, площі перерізу та матеріалу. Реостати. |
§30 |
§11 |
||
47 |
10.03 |
|
|
Розв’язування задач. |
ст.158 |
§11 |
||
48 |
14.03 |
|
|
Послідовне й паралельне з’єднання провідників. |
§31-32 |
§12 |
||
49 |
17.03 |
|
|
Л/р № 4. Дослідження електричного кола з послідовним з’єднанням провідників. |
ст.168 |
§12 |
||
50 |
27.03 |
|
|
Л/р № 5. Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників |
ст.177 |
§13 |
||
51 |
30.03 |
|
|
Розв’язування задач. |
ст.165,174 |
§13 |
||
52 |
04.04 |
|
|
Розв’язування задач. |
§23-32 |
|||
53 |
07.04 |
|
|
Контрольна робота. |
§23-32 |
|||
54 |
11.04 |
|
|
Робота й потужність електричного струму. |
§33 |
§14 |
||
55 |
14.04 |
|
|
Закон Джоуля — Ленца. Електронагрівальні прилади. |
§34-35 |
§15 |
||
56 |
18.04 |
|
|
Розв’язування задач. |
ст.183,184 |
§15 |
||
57 |
21.04 |
|
|
Струм у металах. |
§36 |
§16 |
||
58 |
25.04 |
|
|
Природа електричного струму в розчинах і розплавах електролітів. Закон Фарадея для електролізу. |
§37 |
§16 |
||
59 |
28.04 |
|
|
Природа електричного струму в розчинах і розплавах електролітів. Закон Фарадея для електролізу. |
§38 |
§17 |
||
60 |
02.05 |
|
|
Розв’язування задач. |
ст.190 |
§17 |
||
61 |
05.05 |
|
|
Електричний струм у газах. |
§39 |
§18 |
||
62 |
09.05 |
|
|
Електричний струм у газах. |
§40 |
§18 |
||
63 |
12.05 |
|
|
Безпека людини під час роботи з електричними приладами й пристроями. |
§35 |
§19 |
||
64 |
16.05 |
|
|
Розв’язування задач. |
ст.190 |
§33-40 |
||
65 |
19.05 |
|
|
Захист проектів. |
§33-40 |
|||
66 |
23.05 |
|
|
Контрольна робота. |
ст.226 |
|||
|
|
|
|
Розділ 3. Повторення |
|
|
||
67 |
26.05 |
|
|
Аналіз контрольної роботи.Теплові явища. |
Р1 |
|
||
68 |
30.05 |
|
|
Електричні явища. |
Р2 |
|
||
«Погоджено»
січня 2023 р.
ЗДНВР_______(Л.Власенко)
Фізика 9 кл
3 години на тиждень
Програма: ФIЗИКА 7–9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Фізика : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / [В. Г. Бар'яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова, О. О. Кірюхіна] ; за ред. В. Г. Бар'яхтара, С. О. Довгого. — Харків : Вид-во «Ранок», 2017. — 272 с. : іл., фот.
план |
факт |
Зміст програмового матеріалу
|
Д/З |
Повт |
||
№ |
Дата |
№ |
Дата |
|||
|
|
|
|
Розділ 4.ФІЗИКА АТОМА ТА АТОМНОГО ЯДРА. ФІЗИЧНІ ОСНОВИ АТОМНОЇ ЕНЕРГЕТИКИ |
|
|
47 |
16.01 |
42 |
11.01 |
Сучасна модель атома. Досліди Резерфорда. Протонно-нейтронна модель ядра атома. Ядерні сили. Ізотопи. |
§22 |
§1 |
48 |
18.01 |
|
|
Радіоактивність. Радіоактивні випромінювання, їхня фізична природа і властивості. |
§23 |
§2 |
49 |
19.01 |
|
|
Період піврозпаду радіонукліда. Використання ізотопів. |
§24 |
§3 |
50 |
23.01 |
|
|
Розв’язування задач. |
ст.161 |
§4 |
51 |
25.01 |
|
|
Йонізаційна дія радіоактивного випромінювання. Природний радіоактивний фон. Дозиметри. Біологічна дія радіоактивного випромінювання. |
§25 |
§5 |
52 |
26.01 |
|
|
Поділ важких ядер. Ланцюгова ядерна реакція поділу. Ядерний реактор. Атомні електростанції. |
§26 п1,2 |
§6 |
53 |
30.01 |
|
|
Розв’язування задач. |
ст.172 |
§7 |
54 |
01.02 |
|
|
Термоядерні реакції. Енергія Сонця й зір. |
§26 п3 |
§8 |
55 |
02.02 |
|
|
Атомна енергетика України. Екологічні проблеми атомної енергетики. |
§27 |
§9 |
56 |
06.02 |
|
|
Розв’язування задач. |
ст.178-179 . §22-27 |
|
57 |
08.02 |
|
|
Розв’язування задач. |
ст.178-179 . §22-27 |
|
58 |
09.02 |
|
|
Захист проектів. |
пов. §22-27 |
|
59 |
13.02 |
|
|
Контрольна робота. |
пов. §22-27 |
|
|
|
|
|
Розділ 5. РУХ І ВЗАЄМОДІЯ. ЗАКОНИ БЕРЕЖЕННЯ |
|
|
60 |
15.02 |
|
|
Аналіз к. р. Рівноприскорений рух. Прискорення. Графіки прямолінійного рівноприскореного руху. |
§28 |
§10 |
61 |
16.02 |
|
|
Розв'язування задач |
ст.190 |
§11 |
62 |
20.02 |
|
|
Переміщення під час рівноприскореного прямолінійного руху. Рівняння координати |
§29 |
§12 |
63 |
22.02 |
|
|
Розв'язування задач |
ст.195-197 |
§13 |
64 |
23.02 |
|
|
Розв'язування задач |
ст.195-197 |
§14 |
65 |
27.02 |
|
|
Розв’язування задач. |
ст.195-197 |
§14 |
66 |
01.03 |
|
|
Розв’язування задач. С.р |
§28-29 |
|
67 |
02.03 |
|
|
Інерціальні системи відліку. Перший закон Ньютона |
§30 |
§15 |
68 |
06.03 |
|
|
Другий закон Ньютона |
§31 |
§16 |
69 |
08.03 |
|
|
Розв'язування задач |
ст.205 |
§17 |
70 |
09.03 |
|
|
Третій закон Ньютона |
§32 |
§18 |
71 |
13.03 |
|
|
Розв'язування задач. |
ст.207 |
§19 |
72 |
15.03 |
|
|
Закон всесвітнього тяжіння. Сила тяжіння. Прискорення вільного падіння. |
§33 |
§20 |
73 |
16.03 |
|
|
Розв'язування задач. |
ст.213 |
§21 |
74 |
27.03 |
|
|
Рух тіла під дією сили тяжіння. |
§34 |
§22 |
75 |
29.03 |
|
|
Розв’язування задач. |
ст.217-219 |
§23 |
76 |
30.03 |
|
|
Рух тіла під дією кількох сил (у вертикальному та горизонтальному напрямах і по похилій площині). |
§35 |
§24 |
77 |
03.04 |
|
|
Розв’язування задач. |
§35 |
§25 |
78 |
05.04 |
|
|
Розв’язування задач.(д) |
§35 |
§25 |
79 |
06.04 |
|
|
Розв’язування задач.(д) |
§35 |
§26 |
80 |
10.04 |
|
|
Розв’язування задач. |
§35 |
§26 |
81 |
12.04 |
|
|
Розв’язування задач. |
§35 |
§27 |
82 |
13.04 |
|
|
Розв’язування задач. |
повт.§28-35 |
|
83 |
17.04 |
|
|
Контрольна робота. |
повт.§28-35 |
|
84 |
19.04 |
|
|
Аналіз к. р. Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу. |
§36 |
§28 |
85 |
20.04 |
|
|
Розв’язування задач. |
ст.229 |
§29 |
86 |
24.04 |
|
|
Реактивний рух. Фізичні основи ракетної техніки. Досягнення космонавтики. |
§37 |
§30 |
87 |
26.04 |
|
|
Розв’язування задач. |
§37 |
§31 |
88 |
27.04 |
|
|
Розв’язування задач.(д) |
|
|
89 |
01.05 |
|
|
Застосування законів збереження енергії й імпульсу в механічних явищах. |
§38 |
§32 |
90 |
03.05 |
|
|
Розв’язування задач. |
ст.237-239 |
§33 |
91 |
04.05 |
|
|
Розв’язування задач. |
ст.237-239 |
§33 |
92 |
08.05 |
|
|
Л/р № 7. Вивчення закону збереження механічної енергії. |
ст.241 |
§34 |
93 |
10.05 |
|
|
Фундаментальні взаємодії в природі. Межі застосування фізичних законів і теорій. Фундаментальний характер законів збереження в природі. Прояви законів збереження в теплових, електромагнітних, ядерних явищах. |
§39 |
§35 |
94 |
11.05 |
|
|
Еволюція фізичної картини світу. Вплив фізики на суспільний розвиток та науково-технічний прогрес. |
§40 |
§36 |
95 |
15.05 |
|
|
Розв’язування задач. |
ст.256-257 |
§37 |
96 |
17.05 |
|
|
Розв’язування задач. |
ст.258-259 |
§38 |
97 |
18.05 |
|
|
Розв’язування задач. |
ст.258-259 |
§38 |
98 |
22.05 |
|
|
Захист проектів. |
пов. §28-40 |
|
99 |
24.05 |
|
|
Контрольна робота. |
пов. §28-40 |
|
|
|
|
|
Фізика та екологія |
|
|
100 |
25.05 |
|
|
Аналіз к. р. Фізика і проблеми безпеки життєдіяльності людини. |
ст.261 |
|
101 |
29.05 |
|
|
Альтернативні джерела енергії. |
ст.261 |
|
102 |
31.05 |
|
|
Підсумковий урок. |
|
|
«Погоджено»
січня 2023 р.
ЗДНВР___________(Л.Власенко)
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році
6 – 11 класи Освітня галузь «Математика».
Вивчення математики у 6-11 класах у 2022/2-23 навчальному році буде здійснюватися за Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392, Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня і Типовою освітньою програмою закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня. Учні 6 – 9 класів продовжують навчатись за навчальною програмою, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, учні 10 – 11 класів – за навчальною програмою, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017 № 1407. Навчальні програми розміщені на сайті МОН України. Режими доступу: для 6-9 класів 5 https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9- klas/onovlennya-12-2017/5-programa-z-matematiki.docx ; для 8-9 класів з поглибленим вивченням математики https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9- klas/matematika-algebra-geometriya.pdf ; для 10-11 класів: рівень стандарту https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11- klas/2018-2019/matematika.-riven-standartu.docx ; профільний рівень https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11- klas/2018-2019/matematika-profilnij-rivenfinal.docx ; початок вивчення на поглибленому рівні з 8 класу https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11- klas/2018-2019/matematika-poglibl-rivenfinal.docx . Навчальні програми укладено на компетентнісній основі. Розставлені наголоси на формування практичних навичок для подальшого їх застосування в реальному житті замість опрацювання великого об’єму теоретичного матеріалу без можливості його застосування на практиці. Шкільний курс математики спрямований не лише для розвитку математичної компетентності, а й інших ключових компетентностей. У програмах наведено таблицю з переліком ключових компетентностей, та завданнями, покладеними на математику для їх розвитку. Пропонуємо, працюючи з учнями, приділити більше уваги прикладній спрямованості математики, використовувати завдання, що розвивають уміння бачити математику в реальному світі, застосовувати вивчені формули та способи розв’язування математичних задач для досягнення особистих (повсякденних, життєвих) цілей і потреб. Зосереджуватись не лише на задачах на відсоткові розрахунки, на прийнятті рішень стосовно особистих та колективних фінансових питань, а й на завданнях, у яких необхідно пояснити або обґрунтувати власну думку, спираючись на результати виконаних розрахунків, довести або спростувати твердження на підставі отриманих результатів обчислень. Використовувати завдання на аналіз графіків і діаграм, розшифрування представлених там даних, пояснення їх. Для розвитку вмінь учнів розв’язувати геометричні задачі так званої «практичної» спрямованості більше уваги приділяти формуванню в учнів умінь і навичок, будувати й досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об’єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи в життєвих ситуаціях. Також під час роботи з учнями на уроках математики варто звертати увагу на такі комплексні завдання, для виконання яких необхідно поєднувати як алгебраїчні, так і геометричні знання й уміння, знаходити різні способи вирішення однієї проблеми. Досягненню таких цілей 6 також можуть сприяти як уроки з міжпредметними зв’язками, так і інтегровані уроки. Як і раніше вчитель може змінювати порядок вивчення тем, якщо це не порушує логіку викладення навчального матеріалу. На початку 2022/2023 навчального року рекомендуємо організувати проведення діагностування рівня навчальних досягнень учнів за попередній навчальний рік та врахування результатів діагностування при плануванні подальшої роботи із систематизації, узагальнення та закріплення навчального матеріалу, що вивчався учнями дистанційно. Також рекомендуємо у календарно-тематичному планування передбачити збільшення навчального часу на узагальнення та закріплення навчального матеріалу за попередній навчальний рік. Варто нагадати, що навчальна програма з математики (Алгебра і початки аналізу та геометрія) для учнів 10-11 класів закладів загальної середньої освіти розрахована на 3 години на тиждень. Вивчаються 2 окремих предмета: «Алгебра і початки аналізу» та «Геометрія». У І семестрі 10 класу виділяється 2 години на геометрію та 1 година на алгебру і початки аналізу, у ІІ семестрі навпаки – 1 година на геометрію та 2 години на алгебру і початки аналізу. Разом на вивчення алгебри і початків аналізу відводиться 54 години протягом року, а на геометрію 51 година. Наприкінці кожної теми з алгебри і початків аналізу та з геометрії вчитель проводить тематичне оцінювання. При виставленні тематичної оцінки враховуються всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми, крім оцінок за ведення зошита. Семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичного окремо з алгебри і початків аналізу, і окремо - з геометрії. Типовими навчальними планами загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеню передбачено оцінювання учнів 10-11-х класів з математики. Семестрова оцінка з математики виводиться як середнє арифметичне семестрових оцінок з двох математичних курсів (алгебри і початків аналізу та геометрії) і здійснюється округлення до цілого числа. Наприклад, учень/учениця має семестрові оцінки 8 з алгебри і початків аналізу та 9 - з геометрії. Тоді середнє значення становитиме (8+9):2=8,5≈9. Отже, семестрова оцінка з математики – 9. Семестрова оцінка з математики у класному журналі виставляється без дати на сторінці з алгебри і початків аналізу в стовпчик із надписом «І семестр. Математика», «ІІ семестр. Математика» та на сторінці зведеного обліку. Семестрова оцінка може підлягати коригуванню відповідно до «Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12)-х класів загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 03 червня 2008 року № 496. Коригована семестрова оцінка з математики виводиться як середнє арифметичне скоригованих семестрових оцінок з двох математичних курсів (алгебри і початків аналізу та геометрії) та здійснюється округлення до цілого числа за наведеним вище прикладом. Виставляється коригована семестрова оцінка з математики на сторінку з алгебри і початків аналізу. 7 Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових або скоригованих семестрових оцінок з математики. Річна оцінка з математики виставляється на сторінку з алгебри і початків аналізу в стовпчик з надписом «Річна. Математика». На сторінку зведеного обліку навчальних досягнень учнів річна оцінка з математики виставляється у стовпчик «Математика». Можливе виділення додаткових годин із варіативного складника навчального плану. Розподіл додаткових годин між алгеброю і початками аналізу та геометрією залишається на розсуд вчителя. Додаткові години поповнюють години резерву. В свою чергу години резерву вчитель, на власний розсуд може витрачати на систематизацію та повторення матеріалу на початку та в кінці року, збільшення кількості годин на кожну із вказаних тем, зокрема для внесення змін до орієнтовного календарно-тематичного плану. Основними видами класних і домашніх письмових робіт з природничоматематичних дисциплін є: - розв'язування задач і вправ; - складання таблиць, схем, тощо; - виконання проєктів; - самостійні та контрольні роботи. В залежності від видів письмових робіт виділяються зошити, які зберігаються в класі та зошити, що зберігаються в учнів. Кількість і призначення учнівських зошитів визначається вчителем. Для контрольних робіт передбачаються окремі зошити чи аркуші, які зберігаються протягом навчального року в закладі загальної середньої освіти. Для запобігання перевантаження учнів час проведення тематичних (контрольних) робіт визначається загальношкільним графіком, складеним заступником директора закладу загальної середньої освіти за погодженням із вчителями. Під час планування тематичних робіт у кожному класі необхідно передбачити їх рівномірний розподіл протягом усього семестру, не допускаючи накопичення письмових (контрольних) робіт наприкінці семестру, навчального року. При перевірці зошитів оцінюється лише правильність записів. Почерк, охайність та форма запису не є предметом оцінювання. Зошити з математики, в яких виконуються навчальні класні і домашні роботи, перевіряються: у 5 – 6 класах— не рідше ніж один раз на два тижні; у 7 – 11 класах— не рідше один раз на місяць. Оцінка за ведення зошитів виставляється у класний журнал, але на враховується при тематичному оцінюванні. Зауважимо, що в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти можна використовувати лише ту навчальну літературу, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України і зазначена в Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах. Зокрема з математики 8 https://docs.google.com/spreadsheets/d/16NyRYEKgeQ4T5BE68Las2gn0q2MPyIWSWx-Vdw-zmA/edit#gid=883367929. Електронні версії підручників та навчальних посібників серії «Шкільна бібліотека» розміщені в електронній бібліотеці ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» https://lib.imzo.gov.ua/ . Під час підготовки вчителів до уроків радимо використовувати періодичні фахові видання: «Математика в рідній школі», «Математика», «Математика в школах України», матеріали сайту PISA (http://pisa.testportal.gov.ua/).
Методичні рекомендації про викладання математики у 6 – 9 класах та у 10 – 11 класах закладів загальної середньої освіти містяться в інструктивнометодичних листах Міністерства освіти і науки України, підготовлених у 2014 – 2021 роках
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ
До навчальних досягнень учнів з математики, які підлягають оцінюванню, належать:
Відповідно до ступеня оволодіння зазначеними знаннями і способами діяльності виокремлюються такі рівні навчальних досягнень школярів з математики:
Початковий рівень ‑ учень(учениця) називає математичний об'єкт (вираз, формули, геометричну фігуру, символ), але тільки в тому випадку, коли цей об'єкт (його зображення, опис, характеристика) запропоновано йому (їй) безпосередньо; за допомогою вчителя виконує елементарні завдання.
Середній рівень ‑ учень (учениця) повторює інформацію, операції, дії, засвоєні ним (нею) у процесі навчання, здатний (а) розв'язувати завдання за зразком.
Достатній рівень ‑ учень (учениця) самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, вміє виконувати математичні операції, загальні методи і послідовність (алгоритм) яких йому (їй) знайомі, але зміст та умови виконання змінені.
Високий рівень ‑ учень (учениця) здатний(а) самостійно орієнтуватися в нових для нього (неї) ситуаціях, складати план дій і виконувати його; пропонувати нові, невідомі йому (їй) раніше розв'язання, тобто його (її) діяльність має дослідницький характер.
Оцінювання якості математичної підготовки учнів з математики здійснюється в двох аспектах: рівень оволодіння теоретичними знаннями та якість практичних умінь і навичок, здатність застосовувати вивчений матеріал під час розв'язування задач і вправ.
Рівні навчальних досягнень |
Бал |
Критерії оцінювання навчальних досягнень |
I. Початковий
|
1 |
Учень (учениця) розпізнає один із кількох запропонованих математичних об'єктів (символів, виразів, геометричних фігур тощо), виділивши його серед інших; читає і записує числа, переписує даний математичний вираз, формулу; зображує найпростіші геометричні фігури (малює ескіз) |
2 |
Учень (учениця) виконує однокрокові дії з числами, найпростішими математичними виразами; впізнає окремі математичні об'єкти і пояснює свій вибір |
|
3 |
Учень (учениця) співставляє дані або словесно описані математичні об'єкти за їх суттєвими властивостями; за допомогою вчителя виконує елементарні завдання |
|
II. Середній |
4 |
Учень (учениця) відтворює означення математичних понять і формулювання тверджень; називає елементи математичних об'єктів; формулює деякі властивості математичних об'єктів; виконує за зразком завдання обов'язкового рівня |
5 |
Учень (учениця) ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій прикладами із пояснень вчителя або підручника; розв'язує завдання обов'язкового рівня за відомими алгоритмами з частковим поясненням |
|
6 |
Учень (учениця) ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій власними прикладами; самостійно розв'язує завдання обов'язкового рівня з достатнім поясненням; записує математичний вираз, формулу за словесним формулюванням і навпаки |
|
III. Достатній |
7 |
Учень (учениця) застосовує означення математичних понять та їх властивостей для розв'язання завдань у знайомих ситуаціях; знає залежності між елементами математичних об'єктів; самостійно виправляє вказані йому (їй) помилки; розв'язує завдання, передбачені програмою, без достатніх пояснень |
8 |
Учень (учениця) володіє визначеним програмою навчальним матеріалом; розв'язує завдання, передбачені програмою, з частковим поясненням; частково аргументує математичні міркування й розв'язування завдань |
|
9 |
Учень (учениця): вільно володіє визначеним програмою навчальним матеріалом; самостійно виконує завдання в знайомих ситуаціях з достатнім поясненням; виправляє допущені помилки; повністю аргументує обґрунтування математичних тверджень; розв'язує завдання з достатнім поясненням |
|
IV. Високий |
10 |
Знання, вміння й навички учня (учениці) повністю відповідають вимогам програми, зокрема: учень (учениця) усвідомлює нові для нього (неї) математичні факти, ідеї, вміє доводити передбачені програмою математичні твердження з достатнім обґрунтуванням; під керівництвом учителя знаходить джерела інформації та самостійно використовує їх; розв'язує завдання з повним поясненням і обґрунтуванням |
11 |
Учень (учениця) вільно і правильно висловлює відповідні математичні міркування, переконливо аргументує їх; самостійно знаходить джерела інформації та працює з ними; використовує набуті знання і вміння в незнайомих для нього (неї) ситуаціях; знає, передбачені програмою, основні методи розв'язання завдання і вміє їх застосовувати з необхідним обґрунтуванням |
|
12 |
Учень (учениця) виявляє варіативність мислення і раціональність у виборі способу розв'язання математичної проблеми; вміє узагальнювати й систематизувати набуті знання; здатний(а) до розв'язування нестандартних задач і вправ |
Геометрія 7-А, 7-Б класи
2 годин на тиждень
Програма затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804. Укладачі програми (2012 р.): М. І. Бурда, Ю. І. Мальований, Є. П. Нелін, Д. А. Номировський, А. В. Паньков, Н. А. Тарасенкова, М. В. Чемерис, М. С. Якір. У розвантаженні програми (2015 рік) брали участь: М. І. Бурда, А. В. Паньков, М. С. Якір, Д. А. Номіровський. Над оновленням програми (2017 рік) працювали: М. І. Бурда, Б. В. Кудренко, О. Я. Біляніна, А. І. Азаренкова, О. І. Буковська, Т. С. Кіндюх, О. Є. Лисенко, А. В. Миляник, Н. В. Панова, А. В. Паньков
Підручник: Геометрія 7 клас Бурда М. I., Тарасенкова Н. А Київ, Видавничій дім «Основа». 2015
план |
факт |
Зміст програмового матеріалу |
Д/З |
Повт |
||
№ |
Дата |
№ |
Дата |
|||
|
|
|
|
ІІІ. ТРИКУТНИКИ. ОЗНАКИ РІВНОСТІ ТРИКУТНИКІВ |
|
|
32 |
18.01 |
|
|
Рівність геометричних фігур |
§12 |
§1 |
33 |
20.01 |
|
|
Ознаки рівності трикутників. Перша ознака рівності трикутників |
§13 |
§1 |
34 |
25.01 |
|
|
Перша ознака рівності трикутників |
§13 |
§1 |
35 |
27.01 |
|
|
Друга ознака рівності трикутників |
§13 |
§2 |
36 |
01.02 |
|
|
Застосування другої ознаки рівності трикутників |
§13 |
§2 |
37 |
03.02 |
|
|
Розв’язування задач |
§13 |
§3 |
38 |
08.02 |
|
|
Розв’язування задач. Самостійна робота № 4 |
§13 |
§3 |
39 |
10.02 |
|
|
Рівнобедрений трикутник, його властивості та ознаки |
§14 |
§4 |
40 |
15.02 |
|
|
Медіана, бісектриса і висота трикутника. Властивість бісектриси рівнобедреного трикутника |
§14 |
§4 |
41 |
17.02 |
|
|
Розв’язування задач |
§14 |
§4 |
42 |
22.02 |
|
|
Контрольна робота № 3 |
§13-14 |
|
43 |
24.02 |
|
|
Третя ознака рівності трикутників |
§15 |
§5 |
44 |
01.03 |
|
|
Третя ознака рівності трикутників |
§15 |
§5 |
45 |
03.03 |
|
|
Третя ознака рівності трикутників |
§15 |
§6 |
46 |
08.03 |
|
|
Розв’язування задач |
§15 |
§6 |
47 |
10.03 |
|
|
Самостійна робота № 5 |
§15 |
§7 |
48 |
15.03 |
|
|
Ознаки рівності прямокутних трикутників |
§16 |
§7 |
49 |
17.03 |
|
|
Ознаки рівності прямокутних трикутників |
§16 |
§7 |
50 |
29.03 |
|
|
Властивості прямокутних трикутників |
§16 |
§8 |
51 |
31.03 |
|
|
Нерівність трикутника. Співвідношення між сторонами і кутами трикутника |
§16 |
§8 |
52 |
05.04 |
|
|
Розв’язування задач |
§16 |
§8 |
53 |
07.04 |
|
|
Контрольна робота № 4 |
§15-16 |
|
|
|
|
|
ІV. КОЛО І КРУГ |
|
|
54 |
12.04 |
|
|
Коло. Круг. |
§17 |
§9 |
55 |
14.04 |
|
|
Дотична до кола, її властивість |
§17 |
§9 |
56 |
19.04 |
|
|
Дотична до кола, її властивість |
§17 |
§9 |
57 |
21.04 |
|
|
Розв’язування задач. Самостійна робота № 6 |
§17 |
§10 |
58 |
26.04 |
|
|
Коло і трикутник. Коло, описане навколо трикутника |
§17 |
§10 |
59 |
28.04 |
|
|
Коло і трикутник. Коло, описане навколо трикутника |
§17 |
§10 |
60 |
03.05 |
|
|
Коло, вписане в трикутник |
§17 |
§11 |
61 |
05.05 |
|
|
Коло, вписане в трикутник |
§17 |
§11 |
62 |
10.05 |
|
|
Геометричне місце точок |
§18 |
§12 |
63 |
12.05 |
|
|
Геометричне місце точок. Самостійна робота № 7 |
§18 |
§12 |
64 |
17.05 |
|
|
Розв’язування задач |
§18 |
§12 |
65 |
19.05 |
|
|
Контрольна робота № 5 |
§17-18 |
|
|
|
|
|
V. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ |
|
|
66 |
24.05 |
|
|
Елементарні геометричні фiгури та їх властивості |
|
|
67 |
26.05 |
|
|
Підсумкова контрольна робота № 6 |
|
|
68 |
31.05 |
|
|
Підсумковий урок. Узагальнення та систематизація знань |
|
|
«Погоджено»
січня 2022 р.
ЗДНВР___________(Л.Власенко)
Алгебра 7-А клас
3 години на тиждень
Програма затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804. Укладачі програми (2012 р.): М. І. Бурда, Ю. І. Мальований, Є. П. Нелін, Д. А. Номировський, А. В. Паньков, Н. А. Тарасенкова, М. В. Чемерис, М. С. Якір. У розвантаженні програми (2015 рік) брали участь: М. І. Бурда, А. В. Паньков, М. С. Якір, Д. А. Номіровський. Над оновленням програми (2017 рік) працювали: М. І. Бурда, Б. В. Кудренко, О. Я. Біляніна, А. І. Азаренкова, О. І. Буковська, Т. С. Кіндюх, О. Є. Лисенко, А. В. Миляник, Н. В. Панова, А. В. Паньков
Підручник: «Алгебра» підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів /Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк — К. : Видавничий дім «Освіта», 2015
план |
факт |
Зміст програмового матеріалу |
Д/З |
|||
№ |
Дата |
№ |
Дата |
|||
1. ЦІЛІ ВИРАЗИ (38 год) Учень/учениця: наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів; пояснює: · як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних; · що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт; формулює: · означення: одночлена, степеня з натуральним показником; многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена; · властивості степеня з натуральним показником; · правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів; розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень |
||||||
|
|
|
|
1.3. Формули скороченого множення |
|
|
47 |
16.01 |
|
|
Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів. |
§12 |
§1 |
48 |
19.01 |
|
|
Сума і різниця кубів |
§13 |
§1 |
49 |
20.01 |
|
|
Розв’язування вправ. |
§13 |
§1 |
50 |
23.01 |
|
|
Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники |
§13 |
§1 |
51 |
26.01 |
|
|
Розв’язування вправ. |
§13 |
§1 |
52 |
27.01 |
|
|
Розв’язування вправ. |
§13 |
§2 |
53 |
30.01 |
|
|
Розв’язування вправ. |
§13 |
§2 |
54 |
02.02 |
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
§13 |
§2 |
55 |
03.02 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок |
§13 |
§2 |
56 |
06.02 |
|
|
Контрольна робота №3. Формули скороченого множення |
§11-13 |
|
2. ФУНКЦІЇ (10 год) Учень/учениця: наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій; пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі); складає та розв'язує задачі на: пряму пропорційність на основі життєвого досвіду; побудову графіків при моделюванніреальних процесів з використанням лінійної функції тощо. |
||||||
57 |
09.02 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. |
§15 |
§3 |
58 |
10.02 |
|
|
Розв’язування вправ. |
§15 |
§3 |
59 |
13.02 |
|
|
Область визначення та область значень функції. |
§15 |
§3 |
60 |
16.02 |
|
|
Графік функції. Функція як математична модель реальних процесів. |
§16 |
§4 |
61 |
17.02 |
|
|
Розв’язування вправ. |
§16 |
§4 |
62 |
20.02 |
|
|
Розв’язування задач і вправ |
§16 |
§4 |
63 |
23.02 |
|
|
Лінійна функція, її графік та властивості. |
§17 |
§5 |
64 |
24.02 |
|
|
Розв’язування вправ. |
§17 |
§5 |
65 |
27.02 |
|
|
Лінійна функція, її графік та властивості. |
§18 |
§6 |
66 |
02.03 |
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
§18 |
§6 |
67 |
03.03 |
|
|
Розв’язування вправ. |
§18 |
§6 |
68 |
06.03 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок |
§18 |
§6 |
69 |
09.03 |
|
|
Контрольна робота №4. Функції |
§15-18 |
|
70 |
10.03 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. |
§15-18 |
|
3. ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ ТА ЇХ СИСТЕМИ (15 год) Учень/учениця: наводить приклади: рівняння з однією та двома змінними; лінійних рівнянь з однією та двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; пояснює: · що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними; · скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними; формулює означення: лінійних рівнянь з однією та двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними; описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; характеризує випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; складає: рівняння та системи рівнянь за умовою текстової задачі; розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними |
||||||
71 |
13.03 |
|
|
Поняття рівняння. Розв’язування рівнянь |
§19 |
§7 |
72 |
16.03 |
|
|
Лінійне рівняння з однією змінною |
§20 |
§7 |
73 |
17.03 |
|
|
Розв’язування вправ. |
§20 |
§8 |
74 |
27.03 |
|
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь |
§20 |
§8 |
75 |
30.03 |
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
§20 |
§8 |
76 |
31.03 |
|
|
Розв’язування вправ. |
§20 |
§8 |
77 |
03.04 |
|
|
Лінійне рівняння з двома змінними |
§21 |
§9 |
78 |
06.04 |
|
|
Графік лінійного рівняння з двома змінними |
§22 |
§9 |
79 |
07.03 |
|
|
Розв’язування вправ. |
§22 |
§9 |
80 |
10.04 |
|
|
Система лінійних рівнянь з двома змінними |
§23 |
§9 |
81 |
13.04 |
|
|
Графічний метод розв’язування системи. |
§23 |
§9 |
82 |
14.04 |
|
|
Розв’язування вправ. |
§23 |
§9 |
83 |
17.04 |
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
§23 |
§9 |
84 |
20.04 |
|
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь способом підстановки. |
§24 |
§10 |
85 |
21.04 |
|
|
Розв’язування вправ. |
§24 |
§10 |
86 |
24.04 |
|
|
Розв’язування систем рівнянь способом додавання |
§24 |
§10 |
87 |
27.04 |
|
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь |
§24 |
§10 |
88 |
28.04 |
|
|
Розв’язування вправ. |
§24 |
§10 |
89 |
01.05 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
§24 |
§10 |
90 |
04.05 |
|
|
Розв’язування вправ. |
§24 |
§10 |
91 |
05.05 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок |
§24 |
§10 |
92 |
08.05 |
|
|
Контрольна робота № 5. Лінійні рівняння та їх системи |
§19-24 |
|
4. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (6 год) |
||||||
93 |
11.05 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. |
Р1-3 |
|
94 |
12.05 |
|
|
Розв’язування вправ. |
Р1-3 |
|
95 |
15.05 |
|
|
Повторення. Функції |
Р4 |
|
96 |
18.05 |
|
|
Повторення. Розв’язування рівнянь і задач |
Р5 |
|
97 |
19.05 |
|
|
Розв’язування вправ. |
Р5 |
|
98 |
22.05 |
|
|
Підсумкова контрольна робота за 7 клас |
|
|
99 |
25.05 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Корекція знань, умінь та навичок |
|
|
100 |
26.05 |
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
101 |
29.05 |
|
|
Узагальнення знань, умінь та навичок. Підсумки ІІ семестру |
|
|
«Погоджено»
січня 2023 р.
ЗДНВР___________(Л.Власенко)
Алгебра 7-Б клас
2 годин на тиждень
Програма затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804. Укладачі програми (2012 р.): М. І. Бурда, Ю. І. Мальований, Є. П. Нелін, Д. А. Номировський, А. В. Паньков, Н. А. Тарасенкова, М. В. Чемерис, М. С. Якір. У розвантаженні програми (2015 рік) брали участь: М. І. Бурда, А. В. Паньков, М. С. Якір, Д. А. Номіровський. Над оновленням програми (2017 рік) працювали: М. І. Бурда, Б. В. Кудренко, О. Я. Біляніна, А. І. Азаренкова, О. І. Буковська, Т. С. Кіндюх, О. Є. Лисенко, А. В. Миляник, Н. В. Панова, А. В. Паньков
Підручник: «Алгебра» підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів /Н.А. Тарасенкова, І.М. Богатирьова, О.М. Коломієць, З.О. Сердюк — К. : Видавничий дім «Освіта», 2015
план |
факт |
Зміст програмового матеріалу |
Д/З |
|||
№ |
Дата |
№ |
Дата |
|||
1. ЦІЛІ ВИРАЗИ (38 год) Учень/учениця: наводить приклади: числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів; пояснює: · як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних; · що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт; формулює: · означення: одночлена, степеня з натуральним показником; многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена; · властивості степеня з натуральним показником; · правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів; розв’язує вправи, що передбачають: обчислення значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень |
||||||
|
|
|
|
1.3. Формули скороченого множення |
|
|
31 |
16.01 |
|
|
Розкладання на множники різниці квадратів двох виразів. |
§12 |
§1 |
32 |
19.01 |
|
|
Сума і різниця кубів |
§13 |
§1 |
33 |
23.01 |
|
|
Застосування кількох способів розкладання многочленів на множники |
§13 |
§2 |
34 |
26.01 |
|
|
Розв’язування вправ. |
§13 |
§2 |
35 |
30.01 |
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
§13 |
§2 |
36 |
02.02 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок |
§13 |
§2 |
37 |
06.02 |
|
|
Контрольна робота №3. Формули скороченого множення |
§11-13 |
|
2. ФУНКЦІЇ (10 год) Учень/учениця: наводить приклади: функціональних залежностей; лінійних функцій; пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; формулює означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; називає та ілюструє на прикладах способи задання функції; описує побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; розв’язує вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі); складає та розв'язує задачі на: пряму пропорційність на основі життєвого досвіду; побудову графіків при моделюванніреальних процесів з використанням лінійної функції тощо. |
||||||
38 |
09.02 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. |
§15 |
§3 |
39 |
13.02 |
|
|
Область визначення та область значень функції. |
§15 |
§3 |
40 |
16.02 |
|
|
Графік функції. Функція як математична модель реальних процесів. |
§16 |
§4 |
41 |
20.02 |
|
|
Розв’язування задач і вправ |
§16 |
§4 |
42 |
23.02 |
|
|
Лінійна функція, її графік та властивості. |
§17 |
§5 |
43 |
27.02 |
|
|
Лінійна функція, її графік та властивості. |
§17 |
§5 |
44 |
02.03 |
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота. |
§18 |
§6 |
45 |
06.03 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок |
§15-18 |
|
46 |
09.03 |
|
|
Контрольна робота №4. Функції |
§15-18 |
|
3. ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ ТА ЇХ СИСТЕМИ (15 год) Учень/учениця: наводить приклади: рівняння з однією та двома змінними; лінійних рівнянь з однією та двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; пояснює: · що таке система двох лінійних рівнянь з двома змінними; · скільки розв’язків може мати система двох лінійних рівнянь з двома змінними; формулює означення: лінійних рівнянь з однією та двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; будує графіки лінійних рівнянь із двома змінними; описує способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; характеризує випадки, коли система двох лінійних рівнянь з двома змінними має один розв’язок; має безліч розв’язків; не має розв’язків; складає: рівняння та системи рівнянь за умовою текстової задачі; розв’язує: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними |
||||||
47 |
13.03 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. |
§19 |
§7 |
48 |
16.03 |
|
|
Лінійне рівняння з однією змінною |
§20 |
§7 |
49 |
27.03 |
|
|
Розв’язування задач за допомогою лінійних рівнянь |
§20 |
§8 |
50 |
30.03 |
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
§20 |
§8 |
51 |
03.04 |
|
|
Лінійне рівняння з двома змінними |
§21 |
§9 |
52 |
06.04 |
|
|
Графік лінійного рівняння з двома змінними |
§21 |
§9 |
53 |
10.04 |
|
|
Система лінійних рівнянь з двома змінними |
§23 |
§9 |
54 |
13.04 |
|
|
Графічний метод розв’язування системи. |
§23 |
§9 |
55 |
17.04 |
|
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота |
§23 |
§9 |
56 |
20.04 |
|
|
Розв’язування систем лінійних рівнянь способом підстановки. |
§24 |
§10 |
57 |
24.04 |
|
|
Розв’язування систем рівнянь способом додавання |
§24 |
§10 |
58 |
27.04 |
|
|
Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь |
§24 |
§10 |
59 |
01.05 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. Самостійна робота |
§24 |
§10 |
60 |
04.05 |
|
|
Узагальнення та систематизація знань, умінь, навичок |
§24 |
§10 |
61 |
08.05 |
|
|
Контрольна робота № 5. Лінійні рівняння та їх системи |
§19-24 |
|
4. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (6 год) |
||||||
62 |
11.05 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. |
Р1-3 |
|
63 |
15.05 |
|
|
Повторення. Функції |
Р4 |
|
64 |
18.05 |
|
|
Повторення. Розв’язування рівнянь і задач |
Р5 |
|
65 |
22.05 |
|
|
Підсумкова контрольна робота за 7 клас |
Р5 |
|
66 |
25.05 |
|
|
Аналіз контрольної роботи. Корекція знань, умінь та навичок |
|
|
67 |
29.05 |
|
|
Узагальнення знань, умінь та навичок. Підсумки ІІ семестру |
|
|
«Погоджено»
січня 2023 р.
ЗДНВР___________(Л.Власенко)
Додаток 11
ІНСТРУКТИВНО-МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році
6 – 11 класи Освітня галузь «Технології» Трудове навчання
На вивчення предмета «Трудове навчання» у 6 класі відводиться 2 години на тиждень, у 7 – 9 класах – по 1 год на тиждень. Кількість годин на вивчення предмета Трудове навчання в 6-9 класах може збільшуватися за рахунок годин варіативної складової навчальних планів, передбачених на навчальні предмети, факультативи, індивідуальні заняття та консультації. За рахунок таких годин можливе й упровадження курсів за вибором технологічного спрямування.
Вивчення предмета «Трудове навчання» для 6-9 класів здійснюється за навчальною програмою, затвердженою наказом МОН від 07.06.2017 № 804. Програму розміщено на офіційному вебсайті Міністерства за посиланням: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html
Завданням учителя є реалізація очікуваних результатів навчально- пізнавальної діяльності учнів, які виписані таким чином, щоб були спільними для учнів, які навчаються в класах із поділом на групи і без такого поділу. При цьому шлях досягнення результатів визначає учитель відповідно до матеріально-технічних можливостей закладу освіти, інтересів і здібностей учнів, фахової підготовки самого учителя. Очікувані результати мають бути досягнуті на кінець навчального року. Учитель може планувати поетапне їх досягнення під час виконання окремих проєктів. Орієнтовний перелік об’єктів проєктно-технологічної діяльності учнів – це навчальні та творчі проєкти учнів, які можна виконувати за допомогою будь-якої технології з представлених у змісті програми, із відповідним добором конструкційних матеріалів, плануванням робіт, необхідних для створення виробу від творчого задуму до його практичної реалізації.
Перелік об’єктів проєктно-технологічної діяльності учнів є орієнтовним та може бути доповнений виробами (проєктами) відповідно до матеріально-технічної бази та вподобань учнів.
Орієнтовна кількість проєктів, що освоюються в кожному класі визначена в пояснювальній записці до навчальної програми. Важливою складовою виконання учнівських проєктів є їх публічний захист, на якому учні доносять інформацію про свою роботу (формування ідеї, процес виготовлення, апробація, удосконалення, важливість роботи, подальше застосування тощо) доступними для них засобами (презентація, графічні зображення, усне пояснення тощо). Під час захисту проєктів інші учні та вчитель ставлять запитання для аргументації прийняття тих чи інших рішень під час виконання роботи. Неприпустимим є проєктування та виготовлення виробу тільки для опанування технології.
У класах, що не поділяються на групи, під час вибору об’єкта проєктно- технологічної діяльності заплановується не менш як дві основні технології для рівних можливостей у виборі технологій із технічних та обслуговуючих видів праці. Крім об’єктів, виготовлення яких передбачає застосування однієї технології – писанка, гарячі напої тощо. Під час планування навчального процесу учитель самостійно формує теми, які учням необхідно засвоїти, зважаючи на обрані для виготовлення об’єкти проєктування, визначає і планує необхідну кількість навчальних годин, необхідних учням для вивчення відповідних процесів з обробки матеріалу тощо. Така академічна свобода учителя «обмежена» лише запланованими очікуваними результатами навчально-пізнавальної діяльності учнів, які визначають логіку його підготовки до навчального року, семестру, розділу чи окремого уроку. За умов дистанційного або змішаного навчання головним критерієм добору навчального матеріалу для досягнення очікуваних результатів навчання технологічної освітньої галузі є збереження здоров’я і безпеки всіх учасників освітнього процесу. Для збереження психічного й фізичного здоров’я учнів доцільними є творчі завдання з проєктування і виготовлення корисних й естетичних виробів; кулінарії; організації побуту (прибирання приміщень, догляд за особистими речами, кімнатними рослинами і тваринами, прибудинковою територією тощо). Також важливо забезпечити безпосередню участь учнів і батьків у формуванні змісту навчання технологій, виконання тих завдань і видів діяльності, які найбільше їх цікавлять, забезпечені відповідними матеріалами й інструментами і які потребують контролю і допомоги батьків.
Учні повинні чітко розуміти для чого і для кого вони створюють освітні продукти. Необхідно пам’ятати про соціалізацію – спрямовувати учнів на створення освітніх продуктів, які об’єднують, передбачають партнерську взаємодію, спілкування, взаємодопомогу, турботу про близьких. Це можуть бути спільні проєкти, благодійні ярмарки, челенджі тощо. Зустрічі на цифрових платформах усім класом, групами або по окремо доцільні лише на певних етапах навчання – проєктування проблеми і теми проєкту, вибору завдань різного типу й рівня складності, планування навчальної діяльності, розроблення критеріїв виконання завдань, а також на етапах рефлексії – презентації та оцінювання результатів навчання. Інші технологічні процеси й операції оптимально виконувати самостійно, в індивідуальному темпі, за якісним навчальним контентом – відеоматеріалами, інструкціями, технологічними картками або індивідуальними консультаціями вчителя.
Вивчення предмета Технології/Трудове навчання рекомендовано здійснювати в навчальних майстернях. Поділ класів на групи технічних і обслуговуючих видів праці відбувається за бажанням учнів та здійснюється відповідно до нормативів, затверджених наказом МОН від 20.02.2002 № 128: за наявності в класі більше ніж 27 учнів для міських шкіл та більше ніж 25 – для сільських. У третьому розділі санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України 25 вересня 2020 року №2205 зазначено, що «приміщення навчальних майстерень повинні бути розраховані на 13 – 15 робочих місць». Відповідно до цих норм, рекомендується здійснювати поділ класу на групи на основі інтересів і можливостей учнів. Якщо кількість учнів у класі не дає змоги здійснити поділ на групи, можна скористатись іншими варіантами формування груп: з паралельних чи наступних класів; поділ на групи за рахунок варіативної складової навчального плану. Також згідно з рішеннями місцевих органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування класи можуть ділитися на групи і при наповнюваності, меншій від нормативної, за рахунок зекономлених бюджетних асигнувань та залучення додаткових коштів. Під час роботи в навчальній майстерні на кожному уроці потрібно звертати увагу на дотримання учнями правил безпечної роботи, виробничої санітарії й особистої гігієни, навчати їх тільки безпечних прийомів роботи, ознайомлювати із заходами попередження травматизму.
Загальні критерії оцінювання
Об’єктами оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання можуть бути:
На результат оцінювання навчальних досягнень учнів впливають дотримання правил безпечної праці і санітарно гігієнічних вимог та уміння організовувати робоче місце і підтримувати порядок на ньому в процесі роботи.
Вимоги оцінювання навчальних досягнень застосовуються відповідно до Державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, передбачених навчальною програмою та з урахуванням вікових особливостей учнів.
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці) |
Початковий |
1 |
Учні можуть розпізнавати деякі об’єкти вивчення (матеріали, інструменти, моделі тощо) та називають їх (на побутовому рівні) |
2 |
Учні описують незначну частину технологічних об’єктів; частково розпізнають інструменти та обладнання для виконання практичних робіт |
|
3 |
Учні мають фрагментарні уявлення з предмета вивчення (обізнані з деякими технологічними поняттями); з допомогою вчителя виконують елементарні практичні завдання; використовують за призначенням робочі інструменти та обладнання |
|
Середній |
4 |
Учні знають окремі відомості, що стосуються технологічних об’єктів; застосовують елементарні прийоми роботи інструментом |
5 |
Учні відтворюють навчальний матеріал, необхідний для виконання практичних робіт, з допомогою вчителя; виконують окремі технологічні операції з недоліками; частково володіють прийомами роботи інструментом |
|
6 |
Учні самостійно відтворюють значну частину навчального матеріалу, необхідного для виконання практичних робіт; виконують окремі частини технологічних операцій |
|
Достатній |
7 |
Учні самостійно і логічно відтворюють фактичний і теоретичний матеріал, необхідний для виконання практичних робіт; виконують практичну роботу відповідно до інструкцій вчителя; частково контролюють власні навчальні дії; з допомогою учасників проекту і учителя виконують завдання , що стосуються окремих етапів проектної діяльності |
8 |
Учні виявляють розуміння навчального матеріалу, наводять приклади, намагаються аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв’язки і залежності між технологічними операціями; використовують набуті знання і уміння в стандартних ситуаціях |
|
9 |
Учні володіють навчальним матеріалом і реалізовують свої знання та вміння в практичній діяльності; можуть аналізувати і систематизувати інформацію в процесі проектної діяльності |
|
Високий |
10 |
Учні володіють глибокими знаннями та уміннями і застосовують їх у нестандартних ситуаціях; беруть активну участь в розробленні та реалізації технологічного процесу; з допомогою учасників проекту і учителя проектують та виконують всі види запланованих робіт |
11 |
Учні володіють гнучкими знаннями і навичками в межах вимог навчальної програми, аргументовано використовують їх у нестандартних ситуаціях, знаходять і аналізують додаткову інформацію; самостійно розробляють технологічний процес виготовлення виробу та забезпечують його виконання; самостійно проектують та виконують всі види запланованих робіт |
|
Високий |
12 |
Учні мають системні знання та навички з предмета, свідомо використовують їх, у тому числі, у проблемних ситуаціях; самостійно розробляють технологічний процес виготовлення виробу та забезпечують його якісне виконання; самостійно проектують та виконують, використовуючи відповідні технології, всі види запланованих робіт |
Оцінювання засвоєння теоретичного матеріалу
Рівні навчальних досягнень учнів |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
І. Початковий |
1 |
Учень може розрізняти об'єкт вивчення і відтворити деякі його елементи. |
2 |
Учень фрагментарно відтворює незначну частину навчального матеріалу, має поверхові уявлення про об'єкт вивчення, виявляє здатність елементарно висловити думку. |
|
3 |
Учень відтворює менше половини навчального матеріалу, з допомогою вчителя виконує елементарні завдання. |
|
ІІ. Середній |
4 |
Учень знає, близько половини навчального матеріалу, здатний відтворювати його не в повному обсязі відповідно до тексту підручника або пояснення вчителя. |
5 |
Учень розуміє основний навчальний матеріал, здатний дати визначення понять, але при цьому допускав помилки. З допомогою вчителя може відтворили значну частину матеріалу, частково обґрунтувати та проаналізувати її, зробити висновки. |
|
6 |
Учень виявляє знання і розуміння основних положень навчального матеріалу. Відповідь його правильна, але недостатньо осмислена. З допомогою вчителя може аналізувати навчальний матеріал, порівнювати та робити висновки, виправляти допущені помилки. |
|
ІІІ. Достатній |
7 |
Учень виявляє знання і розуміння переважної більшості навчального матеріалу. З епізодичною консультацією вчителя застосовує знання для виконання практичних-завдань. Користується необхідною конструкторсько-технологічною документацією. |
8 |
Знання учня є достатньо повними, він вільно застосовує вивчений матеріал в стандартних ситуаціях, вміє аналізувати, робити висновки.. Відповідь його повна, логічна, обґрунтована, але з деякими неточностями. Самостійно використовує теоретичні знання для виконання практичних завдань. Користується необхідною конструкторсько-технологічною документацією. |
|
9 |
Учень правильно володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в дещо змінених ситуаціях, уміє узагальнювати і систематизувати інформацію. Самостійно застосовує знання для виконання практичних завдань. Користується всіма видами конструкторсько-технологічної документації, що передбачена програмою. |
|
ІV. Високий |
10 |
Учень володіє глибокими, міцними знаннями і здатний використовувати їх у нестандартних ситуаціях. Самостійно визначає окремі цілі власної навчальної діяльності. Виявляє елементи творчого підходу в проектуванні, конструюванні, моделюванні та виготовленні виробів. |
11 |
Учень володіє узагальненими знаннями з предмета, виявляє творчий підхід у проектуванні, конструюванні, моделюванні та виготовленні виробів. Користується різними видами конструкторсько-технологічної-документації, використовує додаткові джерела інформації. |
|
12 |
Учень має системні знання, виявляє здатність приймати творчі рішення у виконанні теоретичних і практичних завдань. Вільно володіє різними видами конструкторсько-технологічної документації, вміє самостійно розробляти окремі її види. Систематично користується додатковими джерелами інформації. |
Оцінювання проєктно-технологічної діяльності
Рівні навчальних досягнень учнів |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів |
І. Початковий |
1 |
З постійною допомогою вчителя виконує тільки фрагменти практичних завдань. Виготовлений проєкт (виконана робота) повністю не відповідає якісним показникам. Учень допускає значні відхилення від установлених вимог при виконанні більшості технологічних операцій та прийомів роботи. |
2 |
Практичні завдання виконує лише з допомогою вчителя. Виготовлений проєкт (виконана робота) повністю не відповідає якісним показникам. Переважна частина робіт виконана з помилками в прийомах роботи та технологічних операціях. |
|
3 |
Виготовлений проєкт (виконана робота) містить велику кількість грубих відхилень від установлених якісних показників. Значна частина робіт виконана з помилками в прийомах роботи та технологічних операціях. |
|
ІІ. Середній |
4 |
Практичні завдання виконує під керівництвом вчителя. Виготовлений проєкт (виконана робота) містить багато суттєвих відхилень від установлених якісних показників, проте можливе їх виправлення. Майже половина технологічних операцій виконується з помилками у прийомах і способах роботи. |
5 |
Виготовлений проєкт (виконана робота) містить суттєві відхилення від встановлених якісних показників, але виріб може бути використаний за призначенням. Частину технологічних операцій виконує з помилками у прийомах і способах роботи. |
|
6 |
Виготовлений проєкт (виконана робота) має окремі відхилення від якісних показників. Виконує практичну роботу з певною кількістю помилок у прийомах та технологічних операціях. |
|
ІІІ. Достатній |
7 |
Виготовлений проєкт (виконана робота) достатнього рівня якості, але має окремі відхилення від установлених вимог. Правильно виконує переважну більшість (технологічних операцій, є несуттєві відхилення в прийомах і способах роботи. |
8 |
Виготовлений проєкт (виконана робота) хорошого рівня якості, але є незначні відхилення від встановлених норм. Правильно виконує всі прийоми і технологічні операції в межах визначених норм часу. |
|
9 |
Виготовлений проєкт (виконана робота) хорошого рівня якості, але є несуттєві відхилення від встановлених норм. Правильно виконує всі прийоми і технологічні операції в межах норм визначеного часу. |
|
ІV. Високий |
10 |
Правильно виконує всі прийоми і технологічні операції в межах визначених норм часу: Виготовлений проєкт (виконана робота) високого рівня якості. |
11 |
Правильно і впевнено виконує всі прийоми і технологічні операції в межах визначених норм часу. Виготовлений проєкт (виконана робота) високого рівня якості. |
|
12 |
Бездоганно виконує всі прийоми і технологічні операції в межах визначених норм часу. Виготовлений проєкт (виконана робота) високого рівня якості. |
Оцінювання організації робочого місця, дотримання правил безпечної праці і санітарно-гігієнічних вимог
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці) |
Початковий |
1 |
Учні в організації робочого місця є постійні суттєві порушення. Систематично допускаються порушення правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимог. |
2 |
Учні в організації робочого місця є значні відхилення прийнятих вимог. Систематично допускаються порушення правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимог. |
|
3 |
Учні в організації робочого місця є значні відхилення прийнятих вимог. Періодично допускаються порушення правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимог. |
|
Середній |
4 |
Учні в організації робочого місця є незначні недоліки. В окремих випадках допускаються порушення правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимог. |
5 |
Учні в організації робочого місця є незначні порушення. В окремих випадках допускаються окремі порушення правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимог. |
|
6 |
Учні в організації робочого місця є незначні порушення. В окремих випадках допускаються порушення правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимог. |
|
Достатній |
7 |
Учні в організації робочого місця відповідає вимогам. Дотримується правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимог. |
8 |
Учні в організації робочого місця відповідає вимогам. Дотримується правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимог. |
|
9 |
Учні в організації робочого місця відповідає вимогам. Дотримується правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимог. |
|
Високий |
10 |
Учні в організації робочого місця забезпечують зразково. Дотримується правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимог. |
11 |
Учні в організації робочого місця забезпечують високий рівень. Дотримується правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимог. |
|
12 |
Учні в організації робочого місця самостійно і систематично забезпечує зразкову організацію праці. Дотримується правил техніки безпеки та санітарно-гігієнічних вимог. |
Трудове навчання 7-А, 7-Б класи(дівчата)
1 годин на тиждень
Програма: Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів
Автори програми: В.К. Сидоренко, Н.І. Боринець, Д.В. Боровик, В.М. Гащак, Е.М. Даниліна, С.М. Дятленко, Р.М. Лещук, Н.Б. Лосина, Т.С. Мачача, Н.М. Павич, А.І. Терещук, І.Ю. Ходзицька, В.В. Юрженко
За підручником «Трудове навчання»(для дівчат) І.Ю. Ходзицька, О.І. Безносюк, О.В. Горобець, Н.М. Павич, Кам’янець – Подільський: «Аксіома», 2015р. 7 клас
Затверджено Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України (наказ МОН молоді і спорту України від 07.06.2017 №804
план |
факт |
Зміст програмового матеріалу |
|||
№ |
Дата |
№ |
Дата |
||
|
|
|
|
Розділ I. Основи проектування, матеріалознавства та технології обробки |
|
|
|
|
|
Об’єкт проектної діяльності № 3: ШАРФ (9 год.) Основна технологія: Технологія виготовлення в’язаних виробів. Додаткова технологія: Технологія оздоблення одягу |
|
16 |
17.01 |
|
|
В’язання спицями як вид декоративно-ужиткового мистецтва. Вироби, в’язані спицями. Інструменти і матеріали для роботи, правила користування ними. Добір спиць і пряжі. Практична робота «Набір петель» |
|
17 |
24.01 |
|
|
Прийоми роботи спицями. Технологія в’язання спицями. Умовні позначення петель на схемах. Виконання основних елементів в’язання. Практична робота «В’язання лицьових та виворітних петель». Інструктаж з ТБ |
|
18 |
31.01 |
|
|
Щільність в’язання. Розрахунок кількості петель і рядів. Способи в’язання. Рапорт. В’язання узорів. Практична робота «В’язання резинки 1Х1, 2Х2» |
|
19 |
07.02 |
|
|
Збільшення і зменшення ширини в’язаного полотна. В’язання узорів. Пров’язування останнього ряду. Практична робота «В’язання узору «Шахматка» |
|
20 |
14.02 |
|
|
Поняття про моду, стиль. Урахування модних тенденцій та народних традицій у процесі проектування. Вибір виробу для5 виготовлення. Добір ниток і спиць. Практична робота «Створення ескізу виробу» |
|
21 |
21.02 |
|
|
Виготовлення виробу. Практична робота «В’язання шарфа» Інструктаж з ТБ. |
|
22 |
28.02 |
|
|
Виготовлення виробу. Практична робота «В’язання шарфа» Інструктаж з ТБ. |
|
23 |
07.03 |
|
|
Виготовлення виробу. Практична робота «В’язання шарфа» Інструктаж з ТБ. |
|
24 |
14.03 |
|
|
Виготовлення виробу. Практична робота «В’язання шарфа» Інструктаж з ТБ. |
|
|
|
|
|
ТЕМАТИЧНА |
|
|
|
|
|
Об’єкт проектної діяльності №4: ПІДСТАВКА ДЛЯ СПЕЦІЙ (6 год) Основна технологія: Технологія оздоблення мозаїкою. Додаткова технологія: Техніка паперового плетіння. |
|
25 |
28.03 |
|
|
Види підставок, їх призначення. Моделі-аналоги. Планування роботи. П/р. ІБЖД Створення ескізного рисунка виробу. |
|
26 |
04.04 |
|
|
Вибір матеріалів та інструментів для виготовлення об’єкту проектування. П/р. ІБЖД Виготовлення деталей об’єкта проектування. |
|
27 |
11.04 |
|
|
Технологія виготовлення виробу. Характерні ознаки технології виготовлення виробів поширених в регіоні проживання. |
|
28 |
18.04 |
|
|
П/р. ІБЖД Технологічний процес виготовлення виробу. |
|
29 |
25.04 |
|
|
П/р. ІБЖД Остаточне оздоблення виробу. |
|
30 |
02.05 |
|
|
Розрахунок орієнтовної вартості витрачених матеріалів. Контроль якості виробу. Захист проекту. |
|
|
|
|
|
ТЕМАТИЧНА |
|
|
|
|
|
Розділ II. Технологія побутової діяльності та самообслуговування |
|
|
|
|
|
Об’єкт проектної діяльності № 5: МАЛЯРНІ РОБОТИ У ПОБУТІ ВЛАСНИМИ РУКАМИ (2 год) Основна технологія: Технологія малярних робіт Додаткова технологія: Технологія догляду за житлом |
|
31 |
09.05 |
|
|
Технологічний процес виконання малярних робіт у побуті. Безпека використання. |
|
32 |
16.05 |
|
|
Профілактичні дії щодо попередження шкідливого впливу фарб на здоров’я людини. |
|
|
|
|
|
Об’єкт проектної діяльності № 6: Я – СПОЖИВАЧ (2 год) Основна технологія: Технологія придбання продуктів харчування та інших товарів. |
|
33 |
23.05 |
|
|
Види спеціальних символів та штрих-кодів на продуктах харчування та їх значення для збереження здоров’я людини. |
|
34 |
30.05 |
|
|
Маркування споживчих товарів. |
|
|
|
|
|
ТЕМАТИЧНА |
|
«Погоджено»
січня 2023 р.
ЗДНВР___________(Л.Власенко)