Календарно-тематичне планування з фізики для спеціальних шкіл
для дітей сліпих та зі зниженим зором
(НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-9 (10) КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ СЛІПИХ ТА ЗІ ЗНИЖЕНИМ ЗОРОМ, укладач: Соколенко О.М., учитель фізики, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, «старший учитель» КЗ «ХСНВК ім. В. Г. Короленка», Харків - 2015
ФІЗИКА 7 клас І семестр |
|||||
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку, зміст |
|||
ВСТУП (2 год.) |
|||||
1. |
|
Вступний інструктаж з БЖД. Фізика як навчальний предмет у школі. Правила безпеки у фізичному кабінеті (Бар’яхтар В. Г. Фізика 7 клас.-Х.: Видавництво «Ранок», 2015. – , 256 с.: іл., фот.) |
|||
2. |
|
Фізичний кабінет та його обладнання. |
|||
Розділ 1. Фізика як природнича наука. Методи наукового пізнання |
|||||
3. |
|
Фізика як фундаментальна наука про природу. Методи наукового пізнання. Зв’язок фізики з іншими науками. Видатні вчені-фізики. Внесок українських учених у розвиток і становлення фізики. Фізика в побуті, техніці, виробництві. |
|||
4. |
|
Речовина і поле. Початкові відомості про будову речовини. Молекули. Атоми. Початкові відомості про будову атома. Ядерна модель будови атома. Електрони. Йони |
|||
5. |
|
Етапи становлення та основні положення атомно-молекулярного вченя про будову атома |
|||
6. |
|
Фізичні тіла та фізичні явища. Властивості тіл. Фізичні величини. Вимірювання, засоби вимірювання. Похибки й оцінювання точності вимірювань. Міжнародна система одиниць фізичних величин. |
|||
7. |
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №1. Визначення ціни поділки шкали приладу. |
|||
8. |
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №2. Вимірювання об’ємів твердих тіл, рідин і сипких матеріалів. |
|||
9. |
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №3. Вимірювання розмірів малих тіл різними способами. |
|||
10. |
|
Контрольна робота №1 «Фізика як природнича наука. Методи наукового пізнання» |
|||
Розділ 2. Механічний рух (20год.) |
|||||
11. |
|
Механічний рух. Відносність руху. Тіло відліку. Система відліку. Матеріальна точка. |
|||
12. |
|
Розв’язування задач і вправ. |
|||
13. |
|
Траєкторія руху. Шлях. Переміщення. |
|||
14. |
|
Рівномірний прямолінійний рух, його швидкість. |
|||
15. |
|
Розв’язування задач і вправ. |
|||
16. |
|
Рівняння руху. Графіки рівномірного прямолінійного руху. |
|||
17. |
|
Розв’язування задач і вправ. |
|||
18. |
|
Нерівномірний прямолінійний рух. Середня швидкість нерівномірного руху. |
|||
19. |
|
Розв’язування задач і вправ. |
|||
20. |
|
Рівномірний рух матеріальної точки під час руху по колу. Період обертання. |
|||
21. |
|
Швидкість матеріальної точки під час руху по колу. |
|||
22. |
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №4. Визначення періоду обертання та швидкості руху по колу. |
|||
23. |
|
Коливальний рух. |
|||
24. |
|
Амплітуда коливань. Період коливань. Маятники. |
|||
25. |
|
Розв’язування задач і вправ. |
|||
26. |
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №5. Дослідження коливань нитяного маятника. |
|||
27. |
|
Розв’язування задач і вправ. |
|||
28. |
|
Контрольна робота №2 «Механічний рух» |
|||
29. |
|
Узагальнення та систематизація знань. |
|||
30. |
|
Підсумковий урок за І семестр. |
|||
Вчитель _______________________
|
|||||
ФІЗИКА 7 клас ІІ семестр |
|||||
Розділ 3. Взаємодія тіл. Сила (30год.) |
|||||
31. |
|
Явище інерції. Інертність тіла. Маса тіла |
|||
32. |
|
Розв’язування задач |
|||
33. |
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №6. Вимірювання маси тіл методом зважування. |
|||
34. |
|
Густина речовини |
|||
35. |
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №7. Визначення густини речовини (твердих тіл і рідин) |
|||
36. |
|
Взаємодія тіл. Сила. Результат дії сили. |
|||
37. |
|
Види деформації. Сила пружності. Закон Гука. Пружинні динамометри |
|||
38. |
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №8. Дослідження пружних властивостей тіл. |
|||
39. |
|
Додавання сил. Рівнодійна. Графічне зображення сил. |
|||
40. |
|
Розв’язування задач |
|||
41. |
|
Сила тяжіння. Вага тіла. Невагомість |
|||
42. |
|
Розв’язування задач |
|||
43. |
|
Тертя. Сили тертя. Коефіцієнт тертя ковзання. |
|||
44. |
|
Розв’язування задач |
|||
45. |
|
Тертя в природі і техніці. |
|||
46. |
|
Розв’язування задач |
|||
47. |
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №9. Визначення коефіцієнта тертя ковзання. |
|||
48. |
|
Узагальнення знань з теми |
|||
49. |
|
Контрольна робота №3 «Взаємодія тіл» |
|||
50. |
|
Тиск твердих тіл на поверхню. Сила тиску. |
|||
51. |
|
Закон Паскаля. |
|||
52. |
|
Тиск рідин і газів. |
|||
53. |
|
Розв’язування задач |
|||
54. |
|
Гідростатичний тиск. |
|||
55. |
|
Атмосферний тиск. Дослід Торрічеллі. Вимірювання атмосферного тиску. Барометри. |
|||
56. |
|
Розв’язування задач |
|||
57. |
|
Сполучені посудини. Манометри. Насоси. |
|||
58 |
|
Розв’язування задач |
|||
59. |
|
Виштовхувальна сила в рідинах і газах. Закон Архімеда |
|||
60. |
|
Розв’язування задач |
|||
61. |
|
Умови плавання тіл. |
|||
62. |
|
Розв’язування задач |
|||
63. |
|
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота №10. З’ясування умов плавання тіла. |
|||
64. |
|
Судноплавство і повітроплавання |
|||
65. |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми. |
|||
66. |
|
Контрольна робота №4 «Взаємодія тіл. Сила» |
|||
67. |
|
Повторення, узагальнення та систематизація знань. Підсумковий урок за ІІ семестр. |
|||
68. |
|
Підсумковий урок за навчальний рік. |
|||
69. |
|
|
|||
70. |
|
|
|||
Вчитель _______________________