КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
Фізика 8-А клас
(КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕТ ПЛАНУВАННЯ РОЗРОБЛЕНО ЗГІДНО
НАВЧАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ДЛЯ 5-10 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ДЛЯ ДІТЕЙ З ТЯЖКИМИ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ. ФІЗИКА. 8-10 КЛАСИ. 2016 РІК)
№ |
Дата уроку |
Тема уроку |
Очікувані результати
|
Примітка (формування компетентностей) |
Реалізація наскрізних ліній |
Розділ 1. МЕХАНІЧНА РОБОТА ТА ЕНЕРГІЯ. (15 годин) |
|||||
|
03.09 |
Механічна робота. Одиниці роботи |
Учень/учениця Розуміє поняття механічна енергія, одиниці та її види роботи, потужності, енергії, прості механізми; наводить приклади використання машин i механiзмiв, перетворення одного виду механічної енергії в інший; формулює закон збереження механічної енергії, “золоте правило” механіки; записує формули роботи, потужності, ККД механізму, кінетичної енергії, потенціальної енергії тіла, піднятого над поверхнею Землі; здатний спостерігати перетворення енергії в механічних процесах; вимірювати потужність i ККД механiзмiв; користуватися простими механізмами (важіль, блок, похила площина); може розв’язувати задачі, застосовуючи формули роботи, потужності, кінетичної та потенціальної енергії, коефiцiєнта корисної дії, закон збереження механічної енергії.
|
Екологічна грамотність і здорове життя
Уміння: застосовувати набуті знання та навички для збереження власного здоров’я та здоров’я інших; дотримуватися правил безпеки життєдіяльності під час виконання навчальних експериментів, у надзвичайних ситуаціях природного чи техногенного характеру; визначати причинно-наслідкові зв’язки впливу сучасного виробництва, життєдіяльності людини на довкілля; аналізувати проблеми довкілля, визначати способи їх вирішення, брати участь у практичній реалізації цих проектів; оцінювати позитивний потенціал та ризики використання надбань фізики, техніки і технологій для добробуту людини й безпеки довкілля. Ставлення: готовність брати участь у природоохоронних заходах; самооцінка та оцінка поведінки інших стосовно можливих ризиків для здоров’я; ціннісне ставлення до власного здоров’я та здоров’я інших людей, до навколишнього середовища як до потенційного джерела здоров’я, добробуту та безпеки;
|
Застосовувати набуті знання та навички для збереження власного здоров'я та здоров'я інших;дотримуватись правил безпеки життєдіяльності під час виконання навчальних експериментів, у надзвичайних ситуаціях природного чи техногенного характеру;оцінювати позитивний потенціал та ризики використання надбань фізики, техніки і технологій для добробуту людини і безпеки суспільства та довкілля.виявляти ціннісне ставлення до власного здоров'я та здоров’я інших людей, до навколишнього середовища як до потенційного джерела здоров’я, добробуту та безпеки., презентувати власні ідеї та ініціативи, аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджеторієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, протистояти маніпуляціям, що використовуються в рекламному та інформаційному просторі. |
|
06.09 |
Потужність та її одиниці |
|||
|
10.09 |
Розв’язування задач та вправ з теми «Механічна робота та потужність» |
|||
|
13.09 |
Розв’язування задач та вправ з теми «Механічна робота та потужність» |
|||
|
17.09 |
Механічна енергія та її види |
|||
|
20.09 |
Розв’язування задач з теми «Механічна енергія та її види» |
|||
|
24.09 |
Розв’язування задач з теми «Механічна енергія та її види». |
|||
|
27.09 |
Закон збереження та перетворення енергії в механічних процесах та його практичне застосування |
|||
|
01.10 |
Машини та механізми. Прості механізми |
|||
|
04.10 |
Момент сили. Умови рівновага важеля» |
|||
|
08.10 |
Інструктаж з БЖД. Лабораторна робота № 1 «Вивчення умови рівноваги важеля |
|||
|
11.10 |
«Золоте правило» механіки. Коефіцієнт корисної дії. Розв’язування задач та вправ на знаходження коефіцієнта корисної дії важеля. |
|||
|
15.10 |
Інструктаж з БЖД лабораторна робота № 2 «Визначення ККД простого механізму (похилої площини) |
|||
|
18.10 |
Розв’язування задач з розділу «Механічна робота». Підготовка до контрольної роботи. |
|||
|
22.10 |
Контрольна робота з теми «Механічна робота». |
|||
Розділ 2. ТЕПЛОВІ ЯВИЩА |
|||||
Частина I. Температура. Внутрішня енергія. Теплопередача (16 годин) |
|||||
|
01.11 |
Рух молекул і тепловий стан тіл. |
Учень/учениця: Знає й розуміє: сутність теплового руху молекул; поняття температури, внутрішньої енергії, особливості руху атомів i молекул речовини в різних агрегатних станах речовини; фізичні властивості твердих тіл, рідин і газів, приклади використання наноматеріалів; способи вимірювання температури; принципи побудови температурної шкали Цельсія; два способи зміни внутрішньої енергії тіла; графіки теплових процесів (нагрівання/охолодження, плавлення/тверднення, пароутворення/конденсація); залежність розмірів фізичних тіл від температури. Уміє: застосовувати набуті знання в процесі розв'язування фізичних задач та виконання лабораторних робіт; застосовувати рівняння теплового балансу, аналізуватиграфіки теплових процесів; користуватися термометром, калориметром; дотримуватись правил безпеки життєдіяльності під час проведення експериментів. Виявляє ставлення й оцінює: необхідність використання енергозбережувальних технологій; роль видатних учених у розвитку знань про теплоту. |
Інформаційно-цифрова компетентність Уміння: визначати можливі джерела інформації, відбирати необхідну інформацію, оцінювати, аналізувати, перекодовувати інформацію;- використовувати сучасні пристрої для отримання, опрацювання, збереження, передачі та представлення інформації; використовувати сучасні цифрові технології і пристрої для вивчення фізичних явищ, для обробки результатів експериментів, моделювання фізичних явищ і процесів; дотримуватися правил безпеки в мережах та мережевого етикету. Ставлення: ціннісні орієнтири у володінні навичками роботи з інформацією, сучасною цифровою технікою; дотримання авторського права, етично-моральних принципів поводження з інформацією. Навчальні ресурси: освітні цифрові ресурси, навчальні посібники |
Працювати в команді, приймати виважені рішення, що сприятимуть вирішенню науково-технологічних, економічних, соціальних чи інших проблем сучасного суспільства; ефективно співпрацювати з іншими над реалізацією різноманітних проектів, залучаючи родину, місцеву громаду та ширшу спільноту;визначати особистісні якості відомих учених-фізиків, що свідчать про їх громадянську позицію, моральні якості;розуміти, що стан надходження інвестицій в Україну, а отже, рівень добробуту в громадах, суспільстві в цілому залежить від рівня фізико-математичної та технологічної освіти, розвитку високотехнологічного виробництва |
|
05.11 |
Температура та її вимірювання. Шкала Цельсія. Теплова рівновага. |
|||
|
08.11 |
Залежність розмірів фізичних тіл від температури |
|||
|
12.11 |
Агрегатні стани речовини. Фізичні властивості твердих тіл, рідин і газів. |
|||
|
15.11 |
Внутрішня енергія. Способи зміни внутрішньої енергії. |
|||
|
19.11 |
Теплопровідність. |
|||
|
22.11 |
Конвекція. Випромінювання |
|||
|
26.11 |
Кількість теплоти. Питома теплоємність речовини. Розв’язування задач. |
|||
|
29.11 |
Лабораторна робота № 3. Визначення питомої теплоємності речовини Інструктаж з БЖД. |
|||
|
03.12 |
Розрахунок кількості теплоти при нагрівання/охолодженні тіла. |
|||
|
06.12 |
Розв’язування задач на розрахунок кількості теплоти |
|||
|
10.12 |
Тепловий баланс. Рівняння теплового балансу. |
|||
|
13.12 |
Лабораторна робота № 4. Вивчення теплового балансу за умови змішування води різної температури Інструктаж з БЖД. |
|||
|
17.12 |
Розв’язування задач з теми «Тепловий баланс» |
|||
|
20.12 |
Розв’язування задач. Підготовка до контрольної роботи |
|||
|
24.12 |
Контрольна робота з теми «Температура. Внутрішня енергія. Теплопередача» |