Календарно-тематичне планування з інформатики 4 клас за програмою Р. Б. Шияна

Про матеріал
Календарно-тематичне планування розроблене за освітньою програмою Р. Б. Шияна затвердженої Наказом Міністерства освіти і науки України 12.08.2022 № 743-22.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків

Інформатика (у курсі “Я досліджую світ”) для 4 класу

За програмою НУШ (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22.)

Відповідно до типової освітньої програми колективу авторів під керівництвом

Р.Б. Шияна

з/п

Дата

уроку

Зміст уроку

Очікуванні результати

Примітка

1. Змістова лінія «Я у світі інформації (Дані. Інформація. Моделі)»

1.

 

Правила поведінки у комп’ютерному класі.
Факти та судження, способи їх розпізнавання.

наводить приклади інформаційних процесів у близькому для себе середовищі та описує їх сутність;

визначає учасників інформаційних процесів та описує їхню інформаційну взаємодію;

пояснює переваги і обмеження цифрових пристроїв та інформаційних технологій для опрацювання інформації; відстежує здійснення інформаційного процесу та виявляє порушення (наприклад, момент виникнення шуму);

робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо);

шукає інформацію за ключовими словами та зберігає результати пошуку;

знаходить інформацію, що підтверджує чи спростовує просте твердження;

добирає пристрої та інструменти для отримання даних необхідного типу;

обирає спосіб збереження інформації та відповідний носій даних;

заносить дані у попередньо створену та готову до використання базу (щоденник погоди, читацький щоденник чи блог, таблицю тощо);

виконує кодування / розкодування повідомлень за запропонованим правилом; заповнює шаблони, схеми за наведеним зразком;

знаходить пропущені і / або помилкові дії у знайомій послідовності, виправляє помилки в ній;

складає прості схеми та дає відповіді на запитання, користуючись такими схемами; представляє якісні дані графічно;

вирізняє способи графічного представлення кількісних і якісних характеристик (організаційні діаграми – діаграми і графіки); упорядковує об’єкти за заданими та самостійно визначеними ознаками; пропонує різні способи впорядкування об’єктів (за різними властивостями);

визначає об'єкти, їх властивості та значення;

визначає групи об’єктів за їх властивостями, дає їм назви; групує об’єкти (та/ або повідомлення, предмети, елементи тощо) за заданими чи самостійно визначеними ознаками;

знаходить помилки у групуванні об’єктів та пояснює їх;

висловлює припущення щодо події, яка змінила значення властивості об’єкта, прогнозує зміни значень властивостей залежно від настання події; називає оригінальні відповідники інформаційних та реальних моделей (глобус як модель Землі, автомобільні моделі, план приміщення тощо);

експериментує з доступними моделями, фіксує зміни, що відбуваються, прогнозує результат експерименту; переводить задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу (текстову у графічну, у короткий запис тощо);

знаходить інформацію про нові ідеї і поняття, у разі сумніву шукає підтвердження з різних джерел;

визначає джерела, потрібні для підтвердження чи спростування інформації;

визначає, чи вказаний автор статті;

ідентифікує час розміщення відомостей;

розпізнає надійні і ненадійні джерела інформації за URL-адресою (розпізнає основні доменні імена);

розпізнає факти та судження у життєвих ситуаціях.

 

2.

 

Визначення URL-адреси інформаційного ресурсу (джерела інформації), поняття про авторство матеріалу.

 

3.

 

Групи об’єктів за декількома спільними ознаками.

 

4.

 

Структурування елементів за категоріями (зокрема створення / заповнення структури папок).

 

5.

 

Упорядкування різних послідовностей для вирішення задач/ проблем, виявлення закономірностей і помилок у послідовностях.

 

6.

 

Упорядкування різних послідовностей для вирішення задач/ проблем, виявлення закономірностей і помилок у послідовностях.

 

7.

 

Прості схеми та діаграми для представлення якісних та кількісних характеристик.

 

8.

 

Прості схеми та діаграми для представлення якісних та кількісних характеристик.

 

9.

 

Експериментування з готовими та складеними моделями.

 

10.

 

Створення моделей за допомогою цифрових пристроїв і програм.

 

2. Змістова лінія «Моя цифрова творчість»

11.

 

Події, послідовність подій. Інструкції щодо обробки подій для їх подання та виконання виконавцями

визначає логічну послідовність подій;

ідентифікує об’єкти на основі схем за допомогою запитань із відповідями «так / ні»; розпізнає алгоритмічну і неалгоритмічну послідовність дій і наслідки порушення логіки подій;

формулює логічні висловлювання з конструкціями «якщо – то...», «що буде, якщо змінити порядок інструкцій?»; формулює логічні висловлювання з конструкціями «не», «і», «або»;

розпізнає послідовність повторюваних дій та замінює їх алгоритмічною конструкцією циклу;

розрізняє цикли із повторенням заданої кількості разів та до виконання умови;

розпізнає алгоритми в різних способах подання під час розв’язання задач у повсякденній діяльності; складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності;

створює просту програму в навчальному середовищі на основі наданого алгоритму та налагоджує її;

формулює очікуваний результат виконання створеної програми для різних початкових даних / сценаріїв роботи програми; порівнює отриманий результат програми з очікуваним; висловлює припущення щодо причини отримання неочікуваного результату;

визначає блоки команд, за допомогою яких можна розв’язати задачу;

укладає блоки команд у правильному порядку для розв’язання задачі;

визначає логічні помилки у розбитті алгоритму на блоки чи при компонуванні алгоритму з блоків;

створює документи для збереження даних, комунікації та поширення результатів діяльності індивідуальної або групової роботи за допомогою цифрових пристроїв та програм; налаштовує основні інструменти комп’ютерної програми для створення простих зображень;

заповнює, доповнює таблицю інформацією на основі спостережень чи вимірювань; створює прості мультимедійні продукти за підтримки вчителя/ вчительки, членів сім’ї або інших учнів;

вдосконалює зовнішній вигляд створених інформаційних продуктів, використовуючи можливості комп’ютерних програм;

обирає спосіб та представляє результати індивідуальної або групової роботи.

 

 

 

 

12.

 

Комбіновані задачі. Послідовність розв’язання комбінованої задачі.

 

13.

 

Лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми. Логічне слідування.

 

14.

 

Створення програм у простих дитячих середовищах.

 

15.

 

Створення програм за наданим алгоритмом. Очікуваний результат. Різні шляхи його досягнення. Перевірка результату.

 

16.

 

Прості і складні проблеми.

 

17.

 

Конструювання.

 

18.

 

Прості та складені алгоритми. Логічні та алгоритмічні помилки у скомпонованій програмі.

 

19.

 

Комп’ютерні програми для створення інформаційних продуктів, інструменти та їх налаштування.

 

20.

 

Створення простих текстів, зображень, відео тощо та документів з їх поєднанням.

 

21.

 

Прості операції з таблицями.

 

22.

 

Презентування створених продуктів.

 

 

 

 

3. Змістова лінія «Комунікація та співпраця»

23.

 

Групова взаємодія. Групові ролі. Зворотний зв’язок.

складає план виконання роботи з допомогою вчителя;

визначає відмінності ролей у групі;

розподіляє ролі в групі з переліку ролей, які надає вчитель;

виконує роль, яку пропонує група в результаті обговорення; отримує та порівнює відгуки на створений інформаційний продукт для вдосконалення проекту;

надає конструктивний зворотний зв’язок, пояснює, чому важливо працювати разом.

 

24.

 

Аргументовані відповіді. Планування групової діяльності.

 

25.

 

Лідер і виконавець. Відповідальність виконавця та свобода дій.

 

26.

 

Рефлексія щодо власної діяльності.

 

4. Змістова лінія «Я і цифрові пристрої»

27.

 

Пошук інформації. Види пошуку. Пошукові системи. Порівняння інформаційних ресурсів.

добирає спосіб передачі інформації;

використовує онлайнові ресурси (електронну пошту, форуми, середовища спільної роботи) для спільної діяльності та обміну думками; переміщується веб-сторінками з використанням гіперпосилань; виконує простий пошук за ключовими словами, використовуючи пошукові системи у безпечному режимі; структурує і впорядковує обрані веб-ресурси;

розрізняє веб-ресурси навчального та іншого призначення;

доброзичливо та конструктивно коментує навчальні ресурси у захищеному середовищі; досліджує різні джерела цифрових даних, напр. онлайнові енциклопедії.

 

28.

 

Освітні веб-ресурси і правила роботи з ними.

 

29.

 

Засоби і методи міжособистої комунікації в мережевих спільнотах. Етика спілкування в мережах і її дотримання.

 

30.

 

Спільне та відмінне між реальним та віртуальним спілкуванням.

 

31.

 

Поняття про гіпертекст, гіперпосилання. Навігація в мережах.

 

5. Змістова лінія «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві»

32.

 

Культура в мережах, особливості комунікації з людьми іншої культури та з особливими потребами. Відповідальність за порушення правил взаємодії.

дотримується стратегій уникнення проблем, що випливають з необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж (вихід з облікового запису, щоб ним не скористались інші, приватність особистої інформації); дотримується часових обмежень користування цифровими пристроями; дотримується погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі;

звертається до дорослих, якщо відчуває занепокоєння під час використання цифрових пристроїв чи програм;

узгоджує з дорослими завантаження файлів та програм;

розрізняє приватну та публічну інформацію, зокрема ту, якою можна ділитися онлайн; порівнює сильні і слабкі паролі;

визначає позитивну і негативну соціальну та етичну поведінку щодо використання технологій; добирає оптимальні форми подання інформації під час спілкування з людьми з особливими потребами та іншої культури безпосередньо і в мережі;

ідентифікує прийнятну та неприйнятну поведінку в цифровому середовищі; висловлює занепокоєння з приводу сумнівних контактів та змісту в мережі;

пояснює наслідки поширення інформації в мережі; використовує відомі йому / їй технології і пристрої для оптимального спілкування з іншими людьми;

шанує права творців інформаційних продуктів;

цитує та вказує джерела запозичених ідей чи матеріалів; прогнозує наслідки плагіату в повсякденному житті та онлайн;

не списує і не дає списувати; поважає приватність інформації інших;

уникає небезпечних та некорисних сайтів.

 

33.

 

Модель адекватного реагування в сумнівних ситуаціях.

 

34.

 

Cпособи визначення і позначення авторства інформаційних продуктів. Поняття про захист авторських прав.

 

35.

 

Наслідки та ризики використання плагіату (списування).

Узагальнення вивченого матеріалу

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Планування
НУШ
Додано
12 грудня 2022
Переглядів
2707
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку