Календарно-тематичне планування уроків
Інформатика (у курсі “Я досліджую світ”) для 4 класу
За програмою НУШ (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22.)
Відповідно до типової освітньої програми колективу авторів під керівництвом
№ з/п |
Дата уроку |
Зміст уроку |
Очікуванні результати |
Примітка |
1. Змістова лінія «Я у світі інформації (Дані. Інформація. Моделі)» |
||||
1. |
|
Правила поведінки у комп’ютерному класі. |
наводить приклади інформаційних процесів у близькому для себе середовищі та описує їх сутність; визначає учасників інформаційних процесів та описує їхню інформаційну взаємодію; пояснює переваги і обмеження цифрових пристроїв та інформаційних технологій для опрацювання інформації; відстежує здійснення інформаційного процесу та виявляє порушення (наприклад, момент виникнення шуму); робить висновок щодо способу подання інформації (текстова, графічна, числова, звукова, відео тощо); шукає інформацію за ключовими словами та зберігає результати пошуку; знаходить інформацію, що підтверджує чи спростовує просте твердження; добирає пристрої та інструменти для отримання даних необхідного типу; обирає спосіб збереження інформації та відповідний носій даних; заносить дані у попередньо створену та готову до використання базу (щоденник погоди, читацький щоденник чи блог, таблицю тощо); виконує кодування / розкодування повідомлень за запропонованим правилом; заповнює шаблони, схеми за наведеним зразком; знаходить пропущені і / або помилкові дії у знайомій послідовності, виправляє помилки в ній; складає прості схеми та дає відповіді на запитання, користуючись такими схемами; представляє якісні дані графічно; вирізняє способи графічного представлення кількісних і якісних характеристик (організаційні діаграми – діаграми і графіки); упорядковує об’єкти за заданими та самостійно визначеними ознаками; пропонує різні способи впорядкування об’єктів (за різними властивостями); визначає об'єкти, їх властивості та значення; визначає групи об’єктів за їх властивостями, дає їм назви; групує об’єкти (та/ або повідомлення, предмети, елементи тощо) за заданими чи самостійно визначеними ознаками; знаходить помилки у групуванні об’єктів та пояснює їх; висловлює припущення щодо події, яка змінила значення властивості об’єкта, прогнозує зміни значень властивостей залежно від настання події; називає оригінальні відповідники інформаційних та реальних моделей (глобус як модель Землі, автомобільні моделі, план приміщення тощо); експериментує з доступними моделями, фіксує зміни, що відбуваються, прогнозує результат експерименту; переводить задачу / проблему з однієї форми представлення в іншу (текстову у графічну, у короткий запис тощо); знаходить інформацію про нові ідеї і поняття, у разі сумніву шукає підтвердження з різних джерел; визначає джерела, потрібні для підтвердження чи спростування інформації; визначає, чи вказаний автор статті; ідентифікує час розміщення відомостей; розпізнає надійні і ненадійні джерела інформації за URL-адресою (розпізнає основні доменні імена); розпізнає факти та судження у життєвих ситуаціях. |
|
2. |
|
Визначення URL-адреси інформаційного ресурсу (джерела інформації), поняття про авторство матеріалу. |
|
|
3. |
|
Групи об’єктів за декількома спільними ознаками. |
|
|
4. |
|
Структурування елементів за категоріями (зокрема створення / заповнення структури папок). |
|
|
5. |
|
Упорядкування різних послідовностей для вирішення задач/ проблем, виявлення закономірностей і помилок у послідовностях. |
|
|
6. |
|
Упорядкування різних послідовностей для вирішення задач/ проблем, виявлення закономірностей і помилок у послідовностях. |
|
|
7. |
|
Прості схеми та діаграми для представлення якісних та кількісних характеристик. |
|
|
8. |
|
Прості схеми та діаграми для представлення якісних та кількісних характеристик. |
|
|
9. |
|
Експериментування з готовими та складеними моделями. |
|
|
10. |
|
Створення моделей за допомогою цифрових пристроїв і програм. |
|
|
2. Змістова лінія «Моя цифрова творчість» |
||||
11. |
|
Події, послідовність подій. Інструкції щодо обробки подій для їх подання та виконання виконавцями |
визначає логічну послідовність подій; ідентифікує об’єкти на основі схем за допомогою запитань із відповідями «так / ні»; розпізнає алгоритмічну і неалгоритмічну послідовність дій і наслідки порушення логіки подій; формулює логічні висловлювання з конструкціями «якщо – то...», «що буде, якщо змінити порядок інструкцій?»; формулює логічні висловлювання з конструкціями «не», «і», «або»; розпізнає послідовність повторюваних дій та замінює їх алгоритмічною конструкцією циклу; розрізняє цикли із повторенням заданої кількості разів та до виконання умови; розпізнає алгоритми в різних способах подання під час розв’язання задач у повсякденній діяльності; складає лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми на основі їх словесного опису для власної чи групової діяльності; створює просту програму в навчальному середовищі на основі наданого алгоритму та налагоджує її; формулює очікуваний результат виконання створеної програми для різних початкових даних / сценаріїв роботи програми; порівнює отриманий результат програми з очікуваним; висловлює припущення щодо причини отримання неочікуваного результату; визначає блоки команд, за допомогою яких можна розв’язати задачу; укладає блоки команд у правильному порядку для розв’язання задачі; визначає логічні помилки у розбитті алгоритму на блоки чи при компонуванні алгоритму з блоків; створює документи для збереження даних, комунікації та поширення результатів діяльності індивідуальної або групової роботи за допомогою цифрових пристроїв та програм; налаштовує основні інструменти комп’ютерної програми для створення простих зображень; заповнює, доповнює таблицю інформацією на основі спостережень чи вимірювань; створює прості мультимедійні продукти за підтримки вчителя/ вчительки, членів сім’ї або інших учнів; вдосконалює зовнішній вигляд створених інформаційних продуктів, використовуючи можливості комп’ютерних програм; обирає спосіб та представляє результати індивідуальної або групової роботи.
|
|
12. |
|
Комбіновані задачі. Послідовність розв’язання комбінованої задачі. |
|
|
13. |
|
Лінійні, розгалужені та циклічні алгоритми. Логічне слідування. |
|
|
14. |
|
Створення програм у простих дитячих середовищах. |
|
|
15. |
|
Створення програм за наданим алгоритмом. Очікуваний результат. Різні шляхи його досягнення. Перевірка результату. |
|
|
16. |
|
Прості і складні проблеми. |
|
|
17. |
|
Конструювання. |
|
|
18. |
|
Прості та складені алгоритми. Логічні та алгоритмічні помилки у скомпонованій програмі. |
|
|
19. |
|
Комп’ютерні програми для створення інформаційних продуктів, інструменти та їх налаштування. |
|
|
20. |
|
Створення простих текстів, зображень, відео тощо та документів з їх поєднанням. |
|
|
21. |
|
Прості операції з таблицями. |
|
|
22. |
|
Презентування створених продуктів. |
|
|
|
|
|
||
3. Змістова лінія «Комунікація та співпраця» |
||||
23. |
|
Групова взаємодія. Групові ролі. Зворотний зв’язок. |
складає план виконання роботи з допомогою вчителя; визначає відмінності ролей у групі; розподіляє ролі в групі з переліку ролей, які надає вчитель; виконує роль, яку пропонує група в результаті обговорення; отримує та порівнює відгуки на створений інформаційний продукт для вдосконалення проекту; надає конструктивний зворотний зв’язок, пояснює, чому важливо працювати разом. |
|
24. |
|
Аргументовані відповіді. Планування групової діяльності. |
|
|
25. |
|
Лідер і виконавець. Відповідальність виконавця та свобода дій. |
|
|
26. |
|
Рефлексія щодо власної діяльності. |
|
|
4. Змістова лінія «Я і цифрові пристрої» |
||||
27. |
|
Пошук інформації. Види пошуку. Пошукові системи. Порівняння інформаційних ресурсів. |
добирає спосіб передачі інформації; використовує онлайнові ресурси (електронну пошту, форуми, середовища спільної роботи) для спільної діяльності та обміну думками; переміщується веб-сторінками з використанням гіперпосилань; виконує простий пошук за ключовими словами, використовуючи пошукові системи у безпечному режимі; структурує і впорядковує обрані веб-ресурси; розрізняє веб-ресурси навчального та іншого призначення; доброзичливо та конструктивно коментує навчальні ресурси у захищеному середовищі; досліджує різні джерела цифрових даних, напр. онлайнові енциклопедії. |
|
28. |
|
Освітні веб-ресурси і правила роботи з ними. |
|
|
29. |
|
Засоби і методи міжособистої комунікації в мережевих спільнотах. Етика спілкування в мережах і її дотримання. |
|
|
30. |
|
Спільне та відмінне між реальним та віртуальним спілкуванням. |
|
|
31. |
|
Поняття про гіпертекст, гіперпосилання. Навігація в мережах. |
|
|
5. Змістова лінія «Відповідальність та безпека в інформаційному суспільстві» |
||||
32. |
|
Культура в мережах, особливості комунікації з людьми іншої культури та з особливими потребами. Відповідальність за порушення правил взаємодії. |
дотримується стратегій уникнення проблем, що випливають з необачного використання комп’ютерних пристроїв та мереж (вихід з облікового запису, щоб ним не скористались інші, приватність особистої інформації); дотримується часових обмежень користування цифровими пристроями; дотримується погоджених правил поведінки онлайн вдома та у школі; звертається до дорослих, якщо відчуває занепокоєння під час використання цифрових пристроїв чи програм; узгоджує з дорослими завантаження файлів та програм; розрізняє приватну та публічну інформацію, зокрема ту, якою можна ділитися онлайн; порівнює сильні і слабкі паролі; визначає позитивну і негативну соціальну та етичну поведінку щодо використання технологій; добирає оптимальні форми подання інформації під час спілкування з людьми з особливими потребами та іншої культури безпосередньо і в мережі; ідентифікує прийнятну та неприйнятну поведінку в цифровому середовищі; висловлює занепокоєння з приводу сумнівних контактів та змісту в мережі; пояснює наслідки поширення інформації в мережі; використовує відомі йому / їй технології і пристрої для оптимального спілкування з іншими людьми; шанує права творців інформаційних продуктів; цитує та вказує джерела запозичених ідей чи матеріалів; прогнозує наслідки плагіату в повсякденному житті та онлайн; не списує і не дає списувати; поважає приватність інформації інших; уникає небезпечних та некорисних сайтів. |
|
33. |
|
Модель адекватного реагування в сумнівних ситуаціях. |
|
|
34. |
|
Cпособи визначення і позначення авторства інформаційних продуктів. Поняття про захист авторських прав. |
|
|
35. |
|
Наслідки та ризики використання плагіату (списування). Узагальнення вивченого матеріалу |
|