Календарно-тематичне планування з інформатики
(відповідно до До підручника Ривкінд Й.Я. 2020 рік Навчальна програма з інформатики для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.
автори Ривкінд Й. Я., Лисенко Т. І., Чернікова Л. А., Шакотько В. В
(52 години на рік 1,5 години на тиждень)
№ п/п |
Дата уроку |
Тема уроку |
Робота з підручником |
Очікувані результати |
||||||
Змістова лінія «Комп’ютерні мережі» |
||||||||||
Тема 1. Пошук в Інтернеті. Електронна пошта. Хмарні сервіси (7 годин) |
||||||||||
|
|
Безпека життєдіяльності при роботі з комп'ютером. Поштові служби Інтернету. Створення електронної скриньки. |
|
Оцінює доцільність і надійність даних різних типів і джерел їх отримання, використовує ці дані для розв’язування життєвих задач. Застосовує різні стратегії пошуку, збору, передавання та зберігання інформації. Оцінює доцільність використання цифрових пристроїв та/чи інформаційних технологій для розв’язування проблем, спілкування, власного розвитку і навчання. Аргументує та обстоює власну позицію, використовуючи різноманітні ресурси, порівнює альтернативні погляди з кількох інформаційних джерел. Аргументовано доводить/спростовує автентичність медіа (зображень, відео, аудіо тощо). Оцінює роль і розпізнає техніку маніпуляцій і пропаганди в медіатекстах. Створює власні інформаційні середовища різного призначення і самостійно обслуговує їх. Налаштовує онлайн-сервіси та онлайн-ресурси для індивідуальної або групової діяльності та комунікації. Дотримується принципів кібербезпеки, самостійно застосовує процедури організації інформаційної безпеки для себе, власних пристроїв і даних. Формує позитивну цифрову репутацію, прогнозує наслідки власних дій. Продуктивно взаємодіє з іншими особами, спілкується за допомогою різних цифрових засобів, ураховуючи власні потреби та потреби інших осіб. |
||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Надсилання, отримання, перенаправлення повідомлень. Пересилання файлів. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Етикет електронного листування. Правила безпечного користування електронною скринькою. Основні ознаки спаму й фішингу. Використання адресної книги та списків розсилки. Практична робота 1. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Хмарні сервіси. Онлайнові перекладачі. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Використання інтернет-ресурсів для спільної роботи. Рівні та способи доступу до ресурсів. Зберігання даних та колективна робота з документами в Інтернеті; керування спільним доступом до них. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота 2. Онлайн-сервіси для створення спільних документів. Опитування з використанням онлайн-форм. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Інтернет речей. Тематичне оцінювання. |
|
|||||||
Змістова лінія «Алгоритмізація та програмування» |
||||||||||
Тема 2. Алгоритми та програми (14 годин) |
||||||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Алгоритми та комп’ютерні програми. Інтерфейс користувача. Мови програмування. Транслятори. Компілятори та інтерпретатори. Професія «програміст». Проєктна групова діяльність на тему «Професії, у яких потрібно вміти створювати програми». |
|
Називає широкий спектр професій і галузей, зокрема міждисциплінарних, у яких використовуються цифрові технології. Оцінює власний досвід інформаційної взаємодії, самовираження через цифрові технології, вплив власної цифрової діяльності на інших осіб. Аргументує вибір доцільних цифрових пристроїв та/чи інформаційних технологій для розв’язування задач різних галузей. Будує схему послідовності виконання процесів і взаємодій в інформаційній системі. Розпізнає належність даних до певного типу на підставі спільних властивостей і методів опрацювання. Визначає проблеми, які можна розв’язати за допомогою моделювання і симуляції. Формулює гіпотези щодо розв’язання проблеми з використанням інформаційних технологій. Створює і розглядає набори даних для перевірки, підтвердження чи спростування твердження/гіпотези. Визначає об’єкти, їх властивості, значення властивостей у заданій предметній галузі та зв’язки між ними. Будує, тестує, змінює інформаційну модель для підтвердження/ спростування гіпотези, дослідження систем реального світу . Розрізняє залежні й незалежні події, що змінюють стан інформаційної моделі. Визначає причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі, а також способи їх підтвердження. Прогнозує результати/ризики зміни стану моделі внаслідок зміни значень властивостей і робить висновки, наскільки отримані результати експерименту з моделлю відповідають гіпотезі/прогнозу. Пропонує варіанти розв’язування проблем реального і віртуального світу на основі комп’ютерного моделювання. Формулює і виконує основні етапи алгоритмічного розв’язування задачі. Створює алгоритми з вкладеними структурами та ітеративними обчисленнями, аргументує їх вибір. Прогнозує вплив зміни алгоритму, наборів вхідних даних на результат роботи алгоритму. Добирає набори даних для перевірки правильності роботи алгоритму. Порівнює альтернативні алгоритми розв’язування однієї задачі за різними ознаками. Індивідуально й у групі розробляє програми, що містять команди з вкладеними структурами і даними різних типів. Розробляє та реалізує програмні проєкти, які обробляють події. Використовує відповідні інструменти для самостійного налагодження програми. Використовує ітеративний підхід до розробки програмного продукту (визначає проблему, генерує ідеї, розробляє, тестує і покращує рішення) для розв’язування задач .Створює, удосконалює чи змінює вже створені програми для додавання нових можливостей, використання різних форм взаємодії з користувачем, ураховуючи ризики Створює набори тестових даних та оцінює результат з погляду відповідності поставленій задачі .Розрізняє синтаксичні, логічні помилки і помилки часу виконання, пропонує способи їх виправлення . Сприяє отриманню та використанню відгуків користувачів для розробки і покращення програми .Виявляє наполегливість, адаптивність, ініціативність, відкритість до творчого експериментування під час розробки програмних проєктів .Виділяє в комплексних проблемах прості складові частини і визначає їх взаємодію .Розробляє рішення для окремих частин проєкту у вигляді процедур чи функцій]Аналізує можливості програмних засобів для створення інформаційних продуктів для опрацювання стандартних типів даних за власними критеріями, самостійно вивчає нові Складає план роботи створення інформаційного продукту, визначає кроки і ролі учасників, враховуючи якості та здібності, необхідні для виконання різних задач .Розробляє правила роботи групи і дотримується їх .Аргументовано обирає цифрові інструменти і технології для представлення та обговорення результатів групової діяльності .Пояснює вплив особистісних характеристик на взаємодію учасників групи Пояснює вплив емоцій на роботу команди, знає і використовує способи керування емоціями .Виявляє ініціативу щодо розв’язування проблем і конфліктів, які впливають на роботу групи, зважаючи на думки і почуття інших осіб .Бере відповідальність за виконання простих завдань у груповій діяльності зі створення інформаційного продукту .Розрізняє конструктивний і деструктивний зворотний зв’язок
|
||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Мова програмування Python. Середовище створення проєктів IDLE. Команда присвоювання. Типи змінних величин. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Мова програмування Python. Команди введення і виведення. Виконання проєктів. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Команди розгалуження в мові програмування Python. Розв’язування задач з використанням розгалуження. |
|
|||||||
|
|
Проєктна парна робота «Розв’язування задач з використанням розгалуження в середовищі Python» |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Підпрограми. Створення проєктів з використанням підпрограм. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Віконні проєкти. Вікно, його властивості. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 3. «Проєкти з підпрограмами та з розгалуженнями» |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення віконних проєктів. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Засоби створення та редагування тексту проєкту. Пошук та виправлення синтаксичних помилок в готових проєктах. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Події. Обробники подій. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Вікно повідомлень і його використання. Проєктна групова робота. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота № 4. «Проєкти для змінення значень властивостей вікна. Використання вікна повідомлень» . |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Система координат на вікні. Створення графічних зображень. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення графічних зображень. Використання процедур для малювання зображень. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Проєктна робота на тему «Малювання олімпійського прапора» |
|
|||||||
|
|
Узагальнення та систематизація знань з теми «Алгоритми та програми». |
|
|||||||
|
|
Резервний урок |
|
|||||||
Змістова лінія «Інформаційні технології» |
||||||||||
Тема 3. Комп’ютерні презентації ( 6 годин ) |
||||||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення гіпертекстових посилань у презентаціях. |
|
Створює розгалужені мультимедійні презентації з налагодженням їх демонстрації . Використовує гіпертекстові документи та створює гіпертекстові посилання в документах різних типів . Пояснює особливості нелінійного тексту .Визначає проблеми, які можна розв’язати за допомогою моделювання і симуляції . Обґрунтовано обирає спосіб візуального представлення даних і систем реального та віртуального світу . Розробляє та реалізує проєкти, які обробляють події . |
||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Налаштування демонстрації комп’ютерних презентацій. |
||||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Розгалужені презентації, керування показом. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Тригери. Використання тригерів у комп’ютерній презентації. |
||||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №5 Комп’ютерні презентації Тематичне оцінювання. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Створення гіпертекстових посилань у презентаціях. |
|
|||||||
Змістова лінія «Інформаційні технології» |
||||||||||
Тема 4. Об'єкти мультимедіа (7 годин) |
||||||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття мультимедіа. |
|
Пояснює принципи представлення та опрацювання даних різних типів (звуки, зображення) у двійковому та інших видах кодування. Обирає та комбінує ряд текстів, зображень, звуків, анімацій, відео тощо для проєктування, розробки, публікації та представлення інформаційних продуктів і виконання творчих і навчальних проєктів . Створює аудіо- і відеопродукти . Візуально представляє дані, обґрунтовує вибраний спосіб і реалізовує його за допомогою цифрових технологій для систем реального та віртуального світу. Обґрунтовано вибирає формат даних для збереження об’єктів різних типів, ураховуючи можливість втрати даних . Аргументовано обирає і використовує програмні засоби та технології для створення й удосконалення інформаційних продуктів . Створює інформаційні продукти в різних режимах (онлайн, офлайн), опрацьовує та зберігає їх у різних форматах . Визначає відповідність змісту і вигляду інформаційного продукту цільовій аудиторії, збирає відгуки користувачів для вдосконалення продукту . Обґрунтовує вибір апаратного чи програмного способу розв’язування задачі . Аргументовано обирає ліцензію для створених інформаційних продуктів . Розпізнає інформаційні продукти з вільним і закритим кодом. |
||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Формати аудіо- та відеофайлів. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Програмне забезпечення для створення й опрацювання об’єктів мультимедіа. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Засоби перетворення аудіо- й відеоформатів. Програми для запису аудіо й відео. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Особливості створення власних аудіо- та відеопроєктів. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Програми для монтажу аудіо- та відеопродуктів (аудіо- та відеокастів, відеокліпів тощо). Редагування аудіо- та відеопроєктів. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №6 Створення відеофільму. Розміщення відео в інтернеті. Тематичне оцінювання. |
|
|||||||
Змістова лінія «Інформаційні технології» |
||||||||||
Тема 5. Комп’ютерна анімація (8 годин) |
||||||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Поняття про анімацію. Види анімації. |
|
Називає широкий спектр професій і галузей, зокрема міждисциплінарних, у яких використовують цифрові технології . Аргументує вибір доцільних цифрових пристроїв та/чи інформаційних технологій для розв’язування задач різних галузей . Аргументовано обирає і використовує програмні засоби та технології для створення й удосконалення інформаційних продуктів . Обґрунтовує вибір апаратного чи програмного способу розв’язування задачі . Описує, як інформаційні технології сприяють чи перешкоджають новим формам досвіду, самовираженню, спілкуванню і співпраці. Обговорює історичні зміни інформаційних технологій та їх вплив на освіту, виробництво, суспільство, культуру з плином часу . Обґрунтовано вибирає формат даних для збереження об’єктів різних типів, ураховуючи можливість втрати даних. Обирає, поєднує і налаштовує програмні засоби відповідно до потреб, характеристик/параметрів задачі та наявних обмежень . Складає повідомлення на основі візуального представлення даних. Визначає проблеми, які можна розв’язати за допомогою моделювання і симуляції \. Пояснює обмеженість моделей порівняно з реальними об’єктами чи системами . Обирає та комбінує ряд текстів, зображень, звуків, анімацій, відео тощо для проєктування, розробки, публікації та представлення інформаційних продуктів і виконання творчих і навчальних проєкті. Створює інформаційні продукти в різних режимах (онлайн, офлайн), опрацьовує та зберігає їх у різних форматах. Аргументовано обирає та застосовує засоби для побудови малюнків різних типів у різних графічних редакторах .Оцінює власний досвід інформаційної взаємодії, самовираження через цифрові технології, вплив власної цифрової діяльності на інших осіб . |
||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Комп’ютерна анімація. Професії в галузі комп’ютерної анімації. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Історія комп’ютерної анімації. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Перегляд комп’ютерної анімації. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Растрова та векторна анімація. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. GIF- та WEBP-анімації. Програмні засоби для створення GIF- та WEBPанімації. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Анімація руху кількох об’єктів. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Анімація кольору, тексту, форми об’єктів. Фільтри для додаткових ефектів анімації. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Морфінг. Створення анімації з відео. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Практична робота №7 Комп’ютерна анімація. Тематичне оцінювання. |
|
|||||||
Тема 6. Практикум з використання інформаційних технологій (8 годин) |
||||||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Етапи виконання проєкту. Визначення ролей учасників проєкту. Складання плану виконання проєкту. |
|
Розпізнає та формулює задачі з різних предметних галузей і життєвих ситуацій, для розв’язування яких доцільно використовувати засоби інформаційних технологій .Оцінює власний досвід інформаційної взаємодії, самовираження через цифрові технології, вплив власної цифрової діяльності на інших осіб . Добирає ресурси і технології для здійснення інформаційних процесів . Оцінює доцільність і надійність даних різних типів і джерел їх отримання, використовує ці дані для розв’язування життєвих задач. Застосовує різні стратегії пошуку, збору, передавання і зберігання інформації . Обґрунтовано обирає спосіб візуального представлення даних і систем реального та віртуального світу . Проєктує і розробляє інформаційний продукт, працюючи у групі . Використовує ефективні засоби цифрової комунікації, знає цифрові інструменти і технології для підтримки процесів співпраці та представлення роботи групи. Співпрацює з іншими, розуміє і враховує погляди та емоційний стан інших учасників групи; виявляє ініціативність, надає підтримку іншим, за потреби сприяє запобіганню чи вирішенню конфліктів . Конструктивно обговорює результати і перебіг командної роботи зі створення інформаційного продукту на основі критеріїв співробітництва. |
||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Визначення завдань проєкту. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Організація та планування колективної діяльності. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Пошук, аналіз, опрацювання матеріалів, виконання завдань проєкту. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання навчальних проєктів. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Виконання навчальних проєктів. |
|
|||||||
|
|
Інструктаж з БЖД. Подання та оцінювання результатів виконання проєкту. |
|
|||||||
|
|
Резерв. |
|
|||||||
Заступник директора
_________ Н. Г .Уманець
« » вересня 2024 р
Погоджую
Заступник директора
_________ Н. Г. Уманець
« » січня 2025 р