Календарно-тематичне планування з історії 7 клас включає календарно-тематичне планування з історії України 1 година на тиждень і всесвітня історія 1 година на тиждень. За підручниками "Історія України" Гісем О.В., "Всесвітня історія" Гісем О.В.
ВОЗНЕСЕНСЬКА ЗШ І-ІІІ СТУПЕНІВ
«ПОГОДЖЕНО» «ЗАТВЕРДЖЕНО»
Заступник директора з НВР ДИРЕКТОР
В.О. Левадна М.М. Биковський
________________________ ___________________
________________________ ___________________
Календарно-тематичне планування
з історії України / всесвітньої історії
7 класу
на 2018 / 2019
Сидоренко І. В.
Розглянуто на засіданні МО філологічного, художньо-естетичного циклу
Протокол № від
Голова МО: Є.О. Федорець
Складено до підручника: Гісем О.В. Всесвітня історія: підр. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів – Тернопіль.: «Богдан», 2015. – 304 с.: іл.
Складено до підручника: Гісем О.В. Історія України: підр. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закладів – Тернопіль.: «Богдан», 2015. – 272 с.: іл.
Оновлена програма укладена відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13 січня 2017 р. і № 201 від 10 лютого 2017 р.
Історія України/7 клас
№ |
Дата |
Зміст |
Д/з |
Державні вимоги |
1 |
|
Вступ. Історія України в Середні віки. Періодизація. Джерела з історії України. |
§1 |
|
|
Розділ 1. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ-УКРАЇНИ |
Знаю: час утворення Київської держави (Русі-України), дати перших русько-візантійських договорів, повстання древлян проти князя Ігоря; Розумію: основні версії походження назви «Русь» («Русь-Україна»); передумови утворення держави у слов’ян, які жили на теренах України; роль міста Києва в утворенні Русі; поняття «Русь» («Русь-Україна»), «князь», «дружина», «полюддя», «данина», «печеніги», «язичництво»;
|
||
2 |
|
Розселення слов’янських племен на території України. Господарство та суспільство слов’ян. Сусіди східних слов’ян. |
§2 |
|
3 |
|
Утворення Русі-України. Київські князі (Аскольд, Олег). |
§3 |
|
4 |
|
Київський князі Ігор, Ольга, Святослав |
§4 |
|
5 |
|
Практичне заняття: Князь Святослав та його походи |
§5 |
|
6 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 2. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-УКРАЇНА) наприкінці X – у першій половині XI ст. |
Знаю: роки правління князів Володимира Великого та Ярослава Мудрого, дати впровадження християнства як державної релігії, розгрому печенігів під Києвом, час зведення Софійського собору, укладення «Руської правди»; Розумію: суспільну роль різних верств населення Київської держави (Русі-України); Русь часів Володимира Великого та Ярослава Мудрого як середньовічну централізовану монархію – імперію; Умію: розташувати в хронологічній послідовності відомості про правління князів Володимира Великого та Ярослава Мудрого, хрещення Русі та розбудову Київської митрополії, боротьбу русичів з печенігами, кодифікацію руського звичаєвого права; |
|||
7 |
|
Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Впровадження християнства. |
§6 |
|
8 |
|
Київська держава (Русь-Україна) за Ярослава Мудрого. «Руська правда». |
§7 |
|
9 |
|
Суспільний устрій. Влада князя. |
§8 |
|
10 |
|
Повсякденне життя. Господарство. Міста. Ремесла. Торгівля. |
§8 |
|
11 |
|
Культура Русі - України |
§9 |
|
12 |
|
Практичне заняття: Уявна подорож Києвом часів Ярослава Мудрого |
|
|
13 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 3. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА у другій половині XI – першій половині XIII ст. |
||||
14 |
|
Передумови політичного дроблення Київської держави. Любецький з’їзд князів. |
§10 |
Знаю: дату Любецького з’їзду князів, період правління Володимира Мономаха, дату першої писемної згадки назви «Україна»; Розумію: передумови політичної децентралізації (дроблення) Київської держави; період правління наступників Ярослава Мудрого (Мономаховичів, Ігоревичів, Ростиславовичів та ін.) як час політичної децентралізації (дроблення) Русі, перетворення її у федеративну монархію; Умію: розташувати в хронологічній послідовності відомості про політичне дроблення Київської держави; показати на карті території князівств періоду роздробленості Київської держави (Русі-України), половецькі землі; визначити особливості політичного і соціально-економічного життя Київського, Переяславського, Чернігово-Сіверського, Волинського та Галицького князівств у ХІІ – першій третині ХІІІ ст.;
|
15 |
|
Правління Володимира Мономаха. |
§11 |
|
16 |
|
Практичне заняття: визначити (за «Повчанням дітям» Володимира Мономаха – кодекс настанов князівської родини. |
|
|
17 |
|
Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. |
§12 |
|
18 |
|
Політичне і соціально-економічне життя (оглядово). Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. |
§13 |
|
19 |
|
Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. Кочові народи степів України Х–ХІІІ ст. |
§14 |
|
20 |
|
Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії (оглядово). |
§15 |
|
21 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 4. КОРОЛІВСТВО РУСЬКЕ (ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА) |
||||
22 |
|
Утворення Галицько-Волинської держави. |
§16 |
Знаю: дати утворення Галицько-Волинської держави, битви на річці Калці, час монгольської навали на Русь, дату коронування Данила Романовича; території Галицько-Волинської держави та сусідніх держав, напрямки походів монголів на Русь. Розумію: особливості підпорядкування окремих руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді); передумови посилення західноєвропейських культурних впливів на теренах Королівства Руського; поняття «ярлик», «баскак», «берестяна грамота»;
|
23 |
|
Походи монголів на Русь. Підпорядкування руських князівств Монгольській імперії (Золотій Орді). |
§17 |
|
24 |
|
Практичне заняття: Король Данило – будівничий Галицько-Волинської держави. |
|
|
25 |
|
Галицько-Волинська держава за наступників Данила Романовича та її розпад. |
§19 |
|
26 |
|
Культура Галицько-Волинської держави ХІІІ – першої половини XІV ст. |
§20 |
|
27 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 5. РУСЬКІ УДІЛЬНІ КНЯЗІВСТВА У СКЛАДІ СУСІДНІХ ДЕРЖАВ. КРИМСЬКЕ ХАНСТВО |
||||
28 |
|
Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав. |
§21 |
Знаю: час входження українських земель до складу різних держав, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії, дату Кревської унії; Розумію: інкорпорацію (включення) руських князівств до складу сусідніх держав як обмеження владних повноважень місцевих правителів; наслідки ліквідації удільних князівств для українського суспільства; Умію: розташувати в хронологічній послідовності відомості про входження руських князівств до складу сусідніх держав, опір руських князів політиці централізації, утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії; показати на карті територію українських удільних князівств у складі сусідніх держав; територію Кримського ханства; місця подій, що визначали процес інкорпорації князівств південно-західної Русі в XІV–XV ст. до складу сусідніх держав;
|
29 |
|
Кревська унія 1385 р. і українські території. Опір руських князів політиці централізації та його наслідки. |
§22 |
|
30 |
|
Держава Феодоро в Криму (оглядово). Утворення Кримського ханства. Гіреї. Суспільний устрій та культура ханства. |
§23 |
|
31 |
|
Суспільне і церковне життя на теренах України в XІV–XV ст. |
§24 |
|
32 |
|
Сільське господарство. Ремесла і торгівля. Міста, магдебурзьке право. |
§25 |
|
33 |
|
Пам’ятки середньовічної культури XІV–XV ст. Костянтин Острозький. Юрій Дрогобич. |
§ 26 |
|
34 |
|
Практичне заняття: Соціальний та етнічний склад населення України. Повсякденне життя та взаємовідносини населення України в XIV-XV ст. |
С247 |
|
35 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
Всесвітня історія/7 клас
№ |
Дата |
Зміст |
Д/з |
Державні вимоги |
1 |
|
Велике переселення народів та його наслідки. Розселення слов’ян. Вступ: Середньовіччя як період розвитку людства. |
|
|
Розділ 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ |
Знаю: хронологічні межі існування Франкського королівства, час утворення Франкської та Візантійської імперій, виникнення ісламу; територію «варварських королівств», імперії Карла Великого, напрямки завойовницьких походів арабів. Розумію: поняття «варварське королівство», «халіфат», «іслам», «Коран», «експансія». Умію: розташувати в хронологічній послідовності відомості про Велике переселення народів, Франкську та Візантійську імперії, перші Арабські халіфати (Омейядів і Аббасидів); визначити наслідки Великого переселення народів, розпаду імперії Карла Великого, виникнення ісламу й арабської експансії. |
|||
2 |
|
Утворення «варварських королівств». Франкська держава. Хлодвіг. |
§1 |
|
3 |
|
Завоювання Карла Великого. Імперія франків. Розподіл імперії. |
§2 |
|
4 |
|
Візантійська імперія доби Юстиніана. Розквіт Візантії за Македонської династії та династії Комнінів. |
§3 |
|
5 |
|
Культура Візантії. |
§4 |
|
6 |
|
Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу. Арабські завоювання та халіфати. Розвиток арабо-мусульманської культури. |
§5 |
|
7 |
|
Практичне заняття: Вплив перших середньовічних імперій на європейську історію. |
|
|
8 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ |
Знаю: основні стани середньовічного суспільства; найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, територію поширення християнства. Розумію: станове суспільство як суспільство з ієрархічно вибудуваною соціальною структурою, кожна з великих соціальних груп (станів) якого – відносно замкнена та умовно об’єднана своїми правовим і економічним становищем у суспільстві; Умію: показати на карті найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя, територію поширення християнства; |
|||
9 |
|
Зв’язок людини і природи. Рух населення. Внутрішня і воєнна колонізація. |
§6 |
|
10 |
|
Три стани середньовічного суспільства. Феодалізм. |
§7 |
|
11 |
|
Організація християнської церкви в Середньовіччі. |
§8 |
|
12 |
|
Практичне заняття: Рицарські традиції. Замки. Життя селян. |
§9 |
|
13 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст. |
Знаю: час походів вікінгів, нормандського завоювання Англії, Хрестових походів, Реконкісти, Столітньої війни, Війни троянд; дати утворення Священної Римської імперії, початку скликання англійського парламенту та Генеральних штатів у Франції, ухвалення Великої хартії вольностей; території походів вікінгів, Хрестових походів. Розумію: причини політичного роздроблення держав Західної Європи та мотиви Хрестових походів; суспільне значення самопожертви Жанни д’Арк; Умію: розташувати в хронологічній послідовності відомості про походи вікінгів, формування середньовічних держав (від роздробленості до станово-представницьких монархій або республік), Хрестові походи і держави хрестоносців; показати на карті території Королівства Іспанія, Королівства Франція, Королівства Англія, Священної Римської імперії, італійських торговельних республік, напрямки походів вікінгів, Хрестових походів, торговельні шляхи, якими користувались італійські міста-держави; розкрити сутність та історичне значення діяльності Жанни д’Арк;
|
|||
14 |
|
Скандинавія в добу середньовіччя. Походи вікінгів та їхні завоювання. |
§10 |
|
15 |
|
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Духовно-рицарські ордени. Практичне заняття: Наслідки хрестових походів. |
§11 |
|
16 |
|
Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. |
§12 |
|
17 |
|
Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Жанна д’Арк. Консолідація влади в руках французьких королів. Луї ХІ. |
§13 |
|
18 |
|
Англія в ХІ–ХV ст. Генрі ІІ Плантагенет. «Велика хартія вольностей». Війна троянд. |
§14 |
|
19 |
|
Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями |
§15 |
|
20 |
|
Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція). |
§16 |
|
21 |
|
Реконкіста. Династична унія Ізабелль I і Фернандо II та утворення Королівства Іспанія. |
§16 |
|
22 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
||||
23 |
|
Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт. |
§17 |
Знаю: хронологічні межі Раннього Відродження, дату розколу християнської церкви, час винайдення книгодрукування; основні наукові й технічні досягнення Середньовіччя; університетські центри Середньовіччя, межі поширення впливу католицької та православної церков. Розумію: основні відмінності між католицизмом і православ’ям; роль вчення Томи Аквінського у формуванні європейської правової системи; |
24 |
|
Тома Аквінський. Середньовічні єресі й боротьба з ними. |
§18 |
|
25 |
|
Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм. |
§19 |
|
26 |
|
Практичне заняття: Середньовічні школи та університети. Життя середньовічного студента. |
|
|
27 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст. |
||||
28 |
|
Велике князівство Литовське за правління Ольгерда (Дмитра) Гедиміновича. Польське королівство за Казимира ІІІ. Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни у Чехії. |
§20, 21 |
Знаю: час гуситських війн, монгольської навали на Східну Європу, утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Золотої Орди, Новгородської боярської республіки, Великого князівства Московського, дату Грюнвальдської битви, падіння Константинополя; Розумію: наслідки панування монголів (Золотої Орди) для суспільств Східної Європи; роль чернечих лицарських орденів (Тевтонського, Лівонського та ордену Мечоносців) у християнізації Східної Європи;
|
29 |
|
Монгольське панування. Новгородська боярська республіка. Устрій та територіальні надбання Великого князівства Московського ХІV – на початку ХVІ cт. Іван ІІІ. |
§22, 23 |
|
30 |
|
Практичне заняття: «Виникнення слов′янської писемності. Кирило і Мефодій» |
|
|
31 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|
|
Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД (оглядово) |
Знаю: території середньовічних Індії та Китаю. Розумію: значення культурних досягнень середньовічних Китаю та Індії для формування європейського культурного простору; поняття «Піднебесна імперія», «каста», «індуїзм». Умію: показати на карті території середньовічних Індії, Китаю та Японії; розповісти про пам’ятки культури Індії, Китаю та Японії епохи Середньовіччя. |
|||
32 |
|
Індія в період політичної децентралізації (дроблення). Делійський султанат. Досягнення індійської культури. Японія |
§24 |
|
33 |
|
Держава і суспільство в середньовічному Китаї. Досягнення китайської культури. |
§25 |
|
34 |
|
Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії. |
§26 |
|
35 |
|
Узагальнення. Тематичний контроль |
|