Календарно-тематичне планування з курсу «Я досліджую світ»
для 4 класу за редакцією М. С. Вашуленка, автори Тетяна Єресько, Олена Безкоровайна
(відповідно до Типової освітньої програми початкової освіти, розробленої під керівництвом Р. Б. Шияна)
ІІ семестр ( 7 годин на тиждень)
№ уроку |
|
Дата
|
||||||||
Тема уроку |
Галузі, що інтегруються |
Зміст програмового матеріалу |
||||||||
РОЗДІЛ 5 «ПЛАНЕТА ЛЮДЕЙ» |
||||||||||
1-2 |
Форма Землі. Модель Землі. |
|
|
|
||||||
3-4 |
Визначаю полюси і півкулі Землі |
Природнича |
Земна вісь. Екватор |
|
||||||
5 |
Поняття про атмосферу |
Природнича |
|
|
||||||
6-7 |
Утворення форми рельєфу |
Природнича |
|
|
||||||
8-9 |
Земля і Місяць |
Мовно-літературна |
Текст. Опорні слова. |
|
||||||
Природнича |
Природний супутник Землі. |
|||||||||
Технологічна |
Створення малюнка на тему «Ніч» |
|||||||||
10 |
Фази Місяця |
Природнича |
Молодик. Повний місяць |
|
||||||
Мовно-літературна |
Текст. Основна думка тексту. |
|||||||||
11-12 |
Вивчаю материки |
Мовно-літературна |
Текст-розповідь за картою |
|
||||||
Природнича |
Океани, якими омиваються материки |
|||||||||
13-14 |
Наш материк - Євразія |
Природнича |
Найбільший материк світу |
|
||||||
Мовно-літературна |
Доповідь «Рекорди материка» |
|||||||||
15-16 |
Знайомлюся з Європою |
Природнича |
Мальовничі місця України |
|
||||||
17 |
Знайомлюся з європейцями |
Природнича |
Особливості українців |
|
||||||
Мовно-літературна |
Вживання великої літери. Суфікси у прикметниках. |
|||||||||
Математична |
Розв’язування задач |
|||||||||
Громадянська та історична |
Значення кольорів стрічок в українському віночку |
|||||||||
18-19 |
Подорожую Азією |
Мовно-літературна |
Розповідь за світлинами |
|
||||||
Природнича |
Країни Азії |
|||||||||
20-21 |
Вивчаю рослинний і тваринний світ Євразії |
Мовно-літературна |
Іменники. Числа іменників. |
|
||||||
Природнича |
Арктичні пустелі, тундра, тайга. |
|||||||||
Математична |
Розв’язування задач |
|||||||||
Технологічна |
Виготовлення виробів за зразком |
|||||||||
22-23 |
Вивчаю рослинний і тваринний світ Євразії |
Мовно-літературна |
Іменники. Відмінки іменників |
|
||||||
Природнича |
Степи, пустелі, екваторіальні ліси |
|||||||||
Технологічна |
Виготовлення черепахи в техніці оригамі |
|||||||||
24-25 |
Подорожую Африкою |
Мовно-літературна |
Текст. Види текстів |
|
||||||
Природнича |
Пустелі Африки |
|||||||||
26 |
Вивчаю рослинний і тваринний світ Африки |
Мовно-літературна |
Іменники. Числа іменників |
|
||||||
Природнича |
Бархани, савани Африки |
|||||||||
27-28 |
Подорожую Антарктидою |
Мовно-літературна |
Вислів та його значення |
|
||||||
Природнича |
Материк науки
|
|||||||||
29-30 |
Знайомлюся з Північною Америкою |
Мовно-літературна |
Робота з текстом |
|
||||||
Природнича |
Природні явища материка |
|||||||||
Математична |
Розв’язування задач
|
|||||||||
31-32 |
Над Амазонкою і на Вогняній землі |
Природнича |
«Рекорди» Південної Америки |
|
||||||
Мовно-літературна |
Текст. План тексту |
|||||||||
33-34 |
У країні кенгуру |
Мовно-літературна |
Дивовижні місця Австралії |
|
||||||
Природнича |
Найменший за площею материк |
|||||||||
35-36 |
Застосовую знання про материки |
|
Діагностувальна робота 5 |
|
||||||
37 |
Аналіз діагносту- вальної роботи |
|
|
|
||||||
РОЗДІЛ 6 «КЛІМАТИЧНІ ПОЯСИ ЗЕМЛІ» |
||||||||||
38 |
Що таке клімат? |
Мовно-літературна |
Речення. Головні слова у реченні |
|
||||||
Природнича
|
Основні характеристики клімату |
|||||||||
39-40 |
Кліматичні пояси |
Мовно-літературна |
Кліматичний пояс України |
|
||||||
Громадянська та історична |
Поради туристам |
|||||||||
41-42 |
Екваторіальний кліматичний пояс |
Природнича |
Особливості зони екваторіального кліматичного поясу |
|
||||||
Технологічна |
Виготовлення листя екваторіального лісу |
|||||||||
43-44 |
Рослинний світ екваторіального поясу |
Природнича |
Особливості рослинного світу вологих екваторіальних лісів |
|
||||||
45 |
Тваринний світ екваторіального поясу |
Природнича |
Різноманітність тваринного світу |
|
||||||
Математична |
Розв’язування задач |
|||||||||
46-47 |
Тропічний кліматичний пояс |
Природнича |
Зони пустель та напівпустель |
|
||||||
Мовно-літературна |
Текс. Опорні слова |
|||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Планування подорожі |
|||||||||
48-49 |
Рослинний світ тропічного поясу |
Природнича |
Савана. Льянос |
|
||||||
Технологічна |
Виготовлення кактуса |
|||||||||
50 |
Тваринний світ тропічного поясу |
Природнича |
Різноманітність тваринного світу тропічного поясу |
|
||||||
Мовно-літературна
|
Робота з текстом |
|||||||||
Математична
|
Розв’язування задач |
|||||||||
51-52 |
Помірний кліматичний пояс |
Природнича |
Морський та континентальний клімати |
|
||||||
53 |
Рослинний світ помірного поясу |
Природнича |
Представники мішаного лісу,степу, тайги |
|
||||||
Мовно-літературна |
Дієслова теперішнього часу |
|||||||||
54 |
Тваринний світ помірного поясу |
Природнича |
Різноманітність тваринного світу помірного поясу |
|
||||||
Математична |
Числа у порядку зростання |
|||||||||
Мовно-літературна |
Дієслова |
|||||||||
55-56 |
Арктичний кліматичний пояс |
Математична |
Розв’язування задач |
|
||||||
Природнича |
Ознаки арктичного кліматичного поясу |
|||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Арктична подорож |
|||||||||
57-58 |
Рослинний світ Арктики |
Природнича |
Арктична пустеля |
|
|
|||||
Мовно - літературна |
Тлумачне значення слів |
|||||||||
Технологічна
|
Малюнок Арктики |
|||||||||
59-60 |
Тваринний світ Арктики |
Природнича |
Птахи Арктики |
|
||||||
61-62 |
Антарктичний кліматичний пояс |
Математична |
Розв’язування задач |
|
||||||
Природнича |
Айсберг |
|||||||||
63 |
Рослинний світ Антарктики |
Природнича |
Небагатий рослинний світ Антарктики |
|
||||||
Математична |
Робота з діаграмою |
|||||||||
64-65 |
Тваринний світ Антарктики |
Природнича |
Мігруючі тварини Антарктики |
|
||||||
Технологічна |
Виготовлення пінгвіна |
|||||||||
Мовно-літературна |
Іменники у реченнях |
|||||||||
66-67 |
Застосую знання про планету людей |
|
Діагностувальна робота 6 |
|
||||||
68 |
Аналіз діагносту- вальної роботи |
|
|
|
||||||
РОЗДІЛ 7 «ПРИРОДНІ СТИХІЙНІ ЛИХА»
|
||||||||||
69 |
Вивчаю природні стихійні лиха |
Мовно-літературна |
Види текстів. Синоніми |
|
||||||
Природнича |
Водні, земні, атмосферні стихійні лиха |
|||||||||
70-71 |
Засуха. Її наслідки |
Природнича |
Регіони України, де можливі засухи |
|
||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Боротьба із засухою |
|||||||||
72-73 |
Град. Його наслідки |
Природнича |
Характеристика дощу та граду |
|
||||||
Мовно-літературна |
Відмінки іменників. Дієслова минулого часу |
|||||||||
74-75 |
Снігові замети. Їх наслідки |
Мовно-літературна |
Синоніми |
|
||||||
Природнича
|
Хуртовина |
|||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Щоб не потрапити в біду (рекомендації)
|
|||||||||
76 |
Селі. Їх наслідки |
Природнича |
Причини виникнення селю |
|
||||||
Математична |
Розв’язування задач |
|||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна
|
Безпека при селях |
|||||||||
77 |
Землетрус. Його наслідки |
Природнича |
Цунамі |
|
||||||
Мовно-літературна |
Розповідь за таблицею та світлинами |
|||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Катастрофічні наслідки землетрусів
|
|||||||||
78-79 |
Повінь |
Природнича |
Повені нашої місцевості |
|
||||||
Мовно-літературна |
Оповідання Василя Чухліба |
|||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Наслідки повені |
|||||||||
80-81 |
Буря |
Природнича |
Яким буває вітер? |
|
||||||
Мовно-літературна |
Текст. План. Заголовок |
|||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Правила поводження під час небезпечних вітрових явищ |
|||||||||
82-83 |
Застосую знання про стихійні лиха |
|
Діагностувальна робота 7 |
|
||||||
84 |
Аналіз діагносту- вальної роботи |
|
|
|
||||||
РОЗДІЛ 8 «УКРАЇНА - МОЯ БАТЬКІВЩИНА» |
||||||||||
85-86 |
Визначаю сторони горизонту |
Мовно-літературна |
Загадка |
|
||||||
Природнича |
Основні та проміжні сторони горизонту |
|||||||||
87-88 |
Вчуся орієнтуватися на місцевості |
Природнича |
Різні способи орієнтування на місцевості |
|
||||||
Математична |
Розв’язування задач |
|||||||||
Мовно-літературна |
Розповідь за малюнком |
|||||||||
89-90 |
Як працює компас? |
Громадянська та історична |
Будова компасу |
|
||||||
Природнича |
Проведення дослідів |
|||||||||
Мовно-літературна |
Властивості магніту |
|||||||||
91-92 |
Навіщо потрібні плани? |
Громадянська та історична |
Умовні позначки на плані місцевості |
|
||||||
Природнича |
План місцевості |
|||||||||
Математична |
Геометричні фігури. Периметр |
|||||||||
Мовно-літературна |
Текст-опис |
|||||||||
93 |
Як зображують масштаб? |
Природнича |
Числовий та іменований масштаб |
|
||||||
Математична |
Робота з іменованими числами |
|||||||||
Мовно-літературна |
Питальні речення
|
|||||||||
94-95 |
Україна на карті світу |
Математична |
Визначення протяжності кордонів
|
|
||||||
Природнича |
Робота з картою |
|||||||||
Мовно-літературна |
Іменники. Рід іменників
|
|||||||||
96-97 |
Визначаю форми рельєфу України |
Природнича |
Низовини, височини, плоскогір’я, гори |
|
||||||
Мовно-літературна |
Вірш про Україну
|
|||||||||
98-99 |
Вивчаю український степ |
Природнича |
Природні зони України |
|
||||||
Математична |
Робота з діаграмами
|
|||||||||
Мовно-літературна |
Вірш Олександра Олеся
|
|||||||||
100 |
Рослинний і тваринний світ степів |
Природнича |
Чорноземи |
|
||||||
Мовно-літературна |
Текст. Типи текстів |
|||||||||
Громадянська та історична |
Герби областей степової зони |
|||||||||
101-102 |
Досліджую зону мішаних лісів |
Природнича |
Полісся |
|
||||||
Мовно-літературна |
Розповідь за схемою |
|||||||||
103-104 |
Знайомлюся з лісостепом |
Мовно-літературна |
Сполучення іменників з прикметниками |
|
||||||
Природнича |
Рослинний і тваринний світ лісостепу |
|||||||||
105-106 |
Вивчаю українські гори |
Природнича |
Кримські гори. Карпати |
|
||||||
Мовно-літературна |
Текст. Типи текстів |
|||||||||
Математична |
Розв’язування екологічних задач |
|||||||||
107 |
Заповідні території України |
Природнича |
Біосферний заповідник «Асканія-Нова» |
|
||||||
Мовно-літературна |
Складання повідомлень |
|||||||||
108 |
Охороняю тваринний та рослинний світ |
Мовно-літературна |
Вірш Антона Стародуба. Числівники |
|
||||||
Природнича |
Червона книга |
|||||||||
Математична |
Розв’язування задач |
|||||||||
109-110 |
Зберігаю ґрунти, водойми, ліси, земні надра |
Природнича |
Екологічні ланцюги у природі |
|
||||||
Математична |
Розв’язування екологічних задач |
|||||||||
Мовно-літературна |
Робота з текстом |
|||||||||
111-112 |
Застосовую знання про Україну |
|
Діагностувальна робота 8
|
|
||||||
113 |
Аналіз діагносту вальної роботи. |
|
|
|
||||||
РОЗДІЛ 9 «КОСМІЧНІ СУСІДИ ЗЕМЛІ»
|
||||||||||
114 |
Сонце. Яке воно? |
Мовно-літературна |
Розповідь про Сонце |
|
||||||
Природнича |
Вплив Сонця на життя об’єктів живої природи
|
|||||||||
115-116 |
Вивчаю Сонячну систему |
Природнича |
Планети Сонячної системи |
|
||||||
Технологічна |
Виготовлення моделі Сонячної системи |
|||||||||
Математична |
Розв’язування космічних задач
|
|||||||||
117-118 |
Знайомлюся з планетами земної групи |
Мовно-літературна |
Вірші Наталі Карпенко |
|
||||||
Природнича |
Особливості планет |
|||||||||
119-120 |
Знайомлюся з планетами неземної групи |
Мовно-літературна |
Вірші Наталі Карпенко |
|
||||||
Природнича |
Планети-гіганти
|
|||||||||
121-122 |
Зустрічаю небесних «гостей» |
Природнича |
Космічні тіла |
|
||||||
Мовно-літературна |
Казка «Як комета космосом подорожувала» |
|||||||||
Громадянська та історична |
Перегляд відео |
|||||||||
Математична |
Розв’язування задач |
|||||||||
123 |
Зоряна вишиванка |
Природнича |
Сузір’я |
|
||||||
Мовно-літературна |
Лебедина казка |
|||||||||
124-125 |
Космічне сміття. Що це? |
Природнича |
Джерела утворення космічного сміття |
|
||||||
Математична |
Розв’язування задач |
|||||||||
126-127 |
Освоєння ближнього космосу |
Мовно-літературна |
Робота з текстом |
|
||||||
Природнича |
Види космічних апаратів |
|||||||||
Соціальна та здоров’я-збережувальна |
Цікаві факти про освоєння космосу |
|||||||||
Технологічна |
Створення аплікації за зразком |
|||||||||
128 |
Як стародавні люди уявляли собі Всесвіт? |
Мовно-літературна |
Народні прикмети |
|
||||||
Природнича |
Винаходи та події, які змінили погляди людей про Всесвіт |
|||||||||
129-130 |
Знайомимося з галактикою |
Природнича |
Чумацький Шлях |
|
||||||
Математична |
Розв’язування задач |
|||||||||
Мовно-літературна |
Складання запитань до тексту |
|||||||||
131-132 |
Застосовую знання про космічних сусідів Землі |
|
Діагностувальна робота 9 |
|
||||||
133 |
Аналіз діагносту- вальної роботи. |
|
|
|
||||||
|
Узагальнення вивченого за рік |
|
|
|
||||||
|
Підсумковий урок |
|
|
|
||||||