КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
З КУРСУ ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ «ОСНОВИ МЕДИЧНИХ ЗНАНЬ» на 2022-2023 навч. рік
ДЛЯ 10 КЛАСУ (52 год. 1,5 год. на тиждень )
вивчення предмета дівчатами (юнаками, які за станом здоров’я, релігійними поглядами не вивчають основи військової справи)
Календарно – тематичне планування складено відповідно до навчальної програми «Захист Вітчизни»
для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти (наказ МОН від 03.08.2022 № 698)
№ п/п |
Дата |
Тема уроку
|
Зміст теми |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів |
|||||||||
|
Знаннєвий компонент |
Діяльнісний компонент |
Ціннісний компонент |
||||||||||
Вступне заняття -1 година |
|||||||||||||
1. |
|
Військово-патріотичне виховання – складова патріотичного виховання молоді. Поняття національної безпеки держави. |
Національна безпека України - необхідна умова забезпечення могутності української держави. Підготовка до захисту України - обов'язок кожного громадянина. Зміст програми предмета «Захист України», завдання кожного розділу, порядок проведення занять. Обов'язки та правила поведінки учнів на уроках. |
Розуміє: - роль і місце військово-патріотичного виховання у системі національно-патріотичного виховання молоді. Характеризує: - вимоги Конституції України щодо захисту Вітчизни, свої обов’язки у разі виникнення загрози суверенітету та територіальної цілісності України, поняття національної безпеки держави; |
Визначає: - основні поняття з медико-санітарної підготовки;. Володіє:
|
Виконує: - обов'язки та правила поведінки. |
|||||||
Система національної безпеки України- 1 година |
|||||||||||||
2 |
|
Система національної безпеки України |
Система світової колективної безпеки. Поняття національної безпеки держави. Система національної безпеки України. Поняття «гібридна війна». Національні інтереси України та загрози національній безпеці. Воєнна доктрина України Формати відносин Україна – НАТО та зі структурами європейської системи колективної безпеки. Перспективи вступу України в НАТО. Правові та організаційні засади національного спротиву, основи його підготовки та ведення. |
Розуміє: - проблематику національних інтересів та загроз українській державі; доцільність військового співробітництва з метою досягнення безпеки країни; готовність Збройних Сил України до сучасних воєнних загроз та викликів та в умовах «гібридної війни»; - перспективи та переваги вступу України в НАТО Характеризує: - механізми і моделі системи світової колективної безпеки;
- формати відносин Україна - НАТО та структурами європейської системи колективної безпеки. Має уявлення: - про методи протидії дезінформації щодо військових злочинів, військових здобутків противника, небезпеки техногенних і природних катастроф. Знає: - алгоритм дій у разі втрати мобільного та інтернет зв’язку. |
Визначає: - основні положення Воєнної доктрини України та Стратегії національної безпеки України Називає: ключові компоненти національного спротиву
|
|
|||||||
Розділ І. Основи медичних знань і домедичної допомоги - 36 годин. |
|||||||||||||
Тема 1. Основи законодавства України щодо охорони здоров’я людини –1 година |
|||||||||||||
3
|
|
Основні документи нормативно-правової бази щодо захисту життя і здоров’я людини в Україні. Основні принципи охорони здоров'я України
|
Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров’я». Закон України «Про екстрену медичну допомогу».
Аналіз стану здоров’я людей в Україні. Основні принципи охорони здоров'я України |
Називає: - основні документи щодо захисту життя і здоров’я людини в Україні. Характеризує: - стан здоров’я людей в Україні. |
Обґрунтовує: - правові, організаційні та соціально-економічні засади охорони здоров'я.
|
Розуміє: - основні принципи охорони здоров'я України. |
|||||||
Тема 2. Надання домедичної допомоги при раптовій зупинці серця - 9 годин |
|||||||||||||
4 |
|
Загальні принципи надання домедичної допомоги у разі невідкладних станів. |
Пріоритети та правила поведінки при наданні допомоги. Визначення, усунення та запобігання головних факторів, які загрожують життю постраждалого та оточуючих. Первинний огляд. |
Знає: - алгоритм дій з постраждалим без свідомості; - правила швидкого визначення зупинки серця знає порядок проведення реанімації; - як користуватись автоматичним зовнішнім дефібрилятором.
|
Володіє: - основними правилами проведення реанімації; - маніпуляціями відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів. Вміє: - проводити непрямий масаж серця і штучне дихання; - розмістити постраждалого без свідомості у відновлювальну позицію.
|
Дотримується правил: безпеки під час реанімаційних заходів. |
|||||||
5 |
|
Рятувальний ланцюжок при раптовій зупинці серця.
|
Серцево-легенева реанімація та штучне дихання. Причини та основні прояви ранової зупинки серця. Фактори, що призводять до зупинки серця. Як визначити зупинку серця. Ланцюжок виживання. |
||||||||||
6 |
|
Правила виклику бригади екстреної медичної допомоги.
|
Нормативне забезпечення викликів бригади екстреної (швидкої) допомоги. Категорія екстрених звернень. Не екстрені випадки. Дії диспетчера та працівників екстреної медичної допомоги. Обов’язки пацієнтів. Транспортування у лікувальний заклад. |
||||||||||
7 |
|
Алгоритм дій проведення серцево-легеневої реанімації Основні правила та порядок проведення реанімації. |
Поняття про реанімацію. Порядок проведення реанімації. 8 кроків СЛР. Дії у випадку небезпечного місця події. Засоби індивідуального захисту при СЛР. Визначення притомності постраждалого. Дії у випадках, якщо постраждалий дихає і не дихає. |
||||||||||
8 |
|
Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів- западання язика, нижньої щелепи, слизу, води тощо |
Основні причини непрохідності дихальних шляхів. Прийом «Чую, бачу, відчуваю». Туалет ротової порожнини. Звільнення ротової порожнини методом закидання голови. Метод підняття підборіддя та висування нижньої щелепи вперед. |
||||||||||
9 |
|
Штучне дихання – його різновиди, методика та техніка проведення штучної вентиляції легенів. |
Штучне дихання. Методи штучного дихання: «із легенів в легені», метод Сільвестра-Брошу, метод Хоргела-Нільсена. Особливості вентиляції легень в осіб різного віку. Засоби індивідуального захисту. |
||||||||||
10 |
|
Непрямий масаж серця, як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання.
|
Поняття про непрямий масаж серця. Важливість якісного натискання на грудну клітку під час раптової зупинки серця. Визначення місця натискання на грудній клітці Розташування рук під час непрямого масажу серця. Особливості натискання на грудну клітку в людей різного віку. Алгоритм проведення непрямого масажу серця однією та двома особами. |
||||||||||
11 |
|
Застосування автоматичного зовнішнього дефібрилятору.
|
Фібриляція серця. Складність СЛР при раптовій зупинці серця. Автоматичний зовнішній дефібрилятор та його будова. Розташування електронів дефібрилятора. Основні правила користування дефібрилятором. СЛР в постраждалого, під’єднаного до автоматичного дефібрилятора. |
||||||||||
12 |
|
Техніка проведення реанімаційних заходів одним та двома рятівниками |
Складність СЛР при раптовій зупинці серця. Самостійне виконання СЛР. Виконання СЛР в команді. Розподіл ролей. |
||||||||||
Тема 3. Домедична допомоги при порушенні прохідності дихальних шляхів та інших невідкладних станах - 5 годин |
|||||||||||||
13 |
|
Невідкладні стани. Домедична допомога при невідкладних станах різноманітних соматичних захворювань |
Різке погіршення загального стану. Ситуації в яких виникає погіршення загального стану:нещасні випадки, травми, раптове захворювання тощо. Дії перед наданням допомоги у разі погіршення загального стану. Порядок надання допомоги постраждалому |
Розуміє: - відмінність між повною та неповною непрохідністю дихальних шляхів; Знає: - правила надання допомоги постраждалим при втраті свідомості; - правила надання допомоги постраждалим при різкому погіршенні стану; - правила надання допомоги постраждалим при судомах.
|
Проводить: -швидку оцінку ознак порушення прохідності дихальних шляхів; - відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою прийому Хеймліка; Володіє: - методами відновлення прохідності дихальних шляхів; Проводить: -відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою прийому Хеймліка;
|
Дотримується правил: - безпеки під час надання домедичної допомоги при відновленні прохідності дихальних шляхів.
|
|||||||
14 |
|
Причини порушення прохідності дихальних шляхів. Основні прояви повної та неповної непрохідності верхніх дихальних шляхів.
|
Вирізнення непрохідності ДШ від інших патологічних станів. Сукупність ознак розвитку непрохідності ДШ. Головні ознаки та симптоми. Предмети які можуть спричинити непрохідність дихальних шляхів. Причини потрапляння сторонніх предметів. Правила безпечного харчування. Небезпека непрохідності ДШ. Спазм дихальних шляхів. |
||||||||||
15 |
|
Алгоритм відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів. Прийом Хеймліка.
|
Порядок рятувальних дій. Рятувальні дії у разі допомозі для дитини. Техніка Хеймліка в стоячому та лежачому положенні. Прийом Хеймліка у разі допомозі дітям. Самодопомога в разі непрохідності дихальних шляхів Ситуації у яких використання методу Хеймліка заборонено. |
||||||||||
16 |
|
Алгоритм надання допомоги в разі непритомності.
|
Стан людини яка знепритомніла. Причини втрати свідомості. Порядок надання допомоги при короткочасній та довготривалій втраті свідомості. Послідовність надання допомоги при різкому погіршенні загального стану |
||||||||||
17 |
|
Основні причини виникнення судом, прояви, послідовність надання домедичної допомоги |
Класифікація судом. Прояви судом. Конвульсії. Посталкогольні судоми. Припинення судом м’язів литки. Допомога при судомах у разі високої температури тіла. Сила прояву судом. Епілепсія. Порядок надання допомоги при епілептичному нападі. |
||||||||||
Тема 4. Загальні поняття про травми та рани. Механізм травми – 7 годин. |
|||||||||||||
18 |
|
Поняття про травму. Види та класифікація травм. Поняття про рани: види, ускладнення та їх профілактика. |
Класифікація травм. Види травм: відкриті, закриті, проникаючі, непроникаючі, прямі, непрямі, ізольовані, множинні, комбіновані. Оцінка стану постраждалого після травми. Визначення ступеня тяжкості травми Поняття про тупу та проникаючу травму. |
Пояснює: - терміни травма, рана. - особливості травм при падінні. Називає: - основні типи травм при дорожньо-транспортних пригодах. - основні травми у пішохода, велосипедиста, мотоцикліста, водія та пасажирів автомобіля. - основні ознаки травм окремих анатомічних ділянок. Розуміє: - вплив факторів при мінно-вибуховій травмі.
|
Характеризує: - тупу та проникаючу травму, їх основні відмінності. Знає: - основні правила поведінки при виявленні потенційно небезпечних предметів.
|
|
|||||||
19 |
|
Типи травм унаслідок дорожньо-транспортних пригодах та падінні з висоти.
|
Характерні риси політравми. Найтиповіші ушкодження за ДТП Травми через падіння з висоти. Основні пошкодження при падінні. Чинники, які враховують для визначення наслідків падіння. |
||||||||||
20. |
|
Основні ознаки травм голови.
|
Черепно-мозкова травма. Перелом кісток склепіння черепа. Пошкодження мозкової оболонки. Перелом основи черепа. Струс та забій головного мозку. Стиснення головного мозку. Ознаки легкої та тяжкої травми голови.
|
||||||||||
21. |
|
Основні ознаки травм грудної клітки.
|
Анатомічна будова грудної клітки. Грудна порожнина. Характеристика травм грудної клітки. Закриті травми грудної клітки. Забій грудної клітки та його ознаки. Стиснення грудної клітки та його ознаки. Струс органів грудної клітки під дією ударної хвилі. Проникаючі поранення грудей із відкритим та закритим пневмотораксом. Перелом ребр та грудини. Перелом ключиці. |
||||||||||
22. |
|
Основні ознаки травм живота.
|
Анатомічна будова черевної порожнини. Очеревина. Поняття про травму живота. Класифікація травм живота: за характером анатомічного походження та за характером пошкодження внутрішніх органів. Ознаки тупої травми живота. Ознаки відкритої травми живота. Больовий шок. |
||||||||||
23 |
|
Основні ознаки травм скелетно-м’язевої системи.
|
Поняття про травми скелетно-м’язової системи. Переломи кісток і пошкоджень суглобів. Ознаки розтягнення або розриву м’язів та сухожиль. Ознаки розриву або розтягнення зв’язок. Ознаки вивиху. Ознаки перелому. Травми хребта і спинного мозку. Ознаки травм спинного мозку. Найбільш часті травми. |
||||||||||
24. |
|
Вплив мінно-вибухової травми на організм людини. Правила поведінки при знаходженні у потенційно небезпечному місці та при виявленні небезпечних предметів.
|
Поняття про мінно-вибухову травму Травмуючи чинники під час вибуху. Фактори ураження під час МВТ. Зони змін у травмованих тканинах Пошкодження які спостерігаються у травмованих. Періоди клінічного перебігу МВТ. Термобальні боєприпаси і вибухові пристрої об’ємного вибуху. Вибухова хвиля та мінно-вибухові терористичні акти. Потенційно небезпечне місце. Потенційно небезпечне місце в побутових умовах . Потенційно небезпечні місця в населених пунктах та на природі. Правила поведінки з вибуховими предметами |
||||||||||
Тема 5. Надання домедичної допомоги при пораненні. Способи зупинки кровотеч – 8 годин |
|||||||||||||
25 |
|
Види кровотеч. Ознаки та швидке розпізнавання загрозливої для життя кровотечі |
Поняття про кровотечу. Класифікація кровотеч. Поняття капілярної, венозної та артеріальної кровотечі. Внутрішня та зовнішня кровотеча. Визначення ступеня тяжкості внутрішньої та зовнішньої кровотечі. Ознаки та фактори масивної кровотечі. |
Знає: - види кровотеч; - основні принципи невідкладної допомоги; - алгоритм дій при кровотечі; - способи зупинки кровотечі Розуміє: - важливість негайної реакції на кровотечу, що загрожує життю.
|
Вміє: - розпізнати кровотечу, що загрожує життю; проводити тампонування рани. Володіє: - технікою накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки;. - методами виносу та переміщення поранених. Застосовує: -прямий тиск на рану
|
Дотримується правил: - правил особистої безпеки; - безпеки під час надання домедичної допомоги при кровотечах. |
|||||||
26 |
|
Алгоритм дій при кровотечі. Само- та взаємодопомога при кровотечі |
Загальні засади допомоги під час кровотеч. Порядок дій при визначені ознак зовнішньої та внутрішньої кровотечі. Алгоритм надання допомоги при венозній та артеріальній кровотечі Правила особистої безпеки |
||||||||||
27 |
|
Техніка застосування прямого тиску на рану |
Поняття прямого тиску на рану. Масивна кровотеча через рани. Алгоритм надання допомоги під час масивних кровотеч. Алгоритм АВС Пальцеве притиснення артерії |
||||||||||
28 |
|
Техніка накладання турнікета (джгута) на верхні та нижні кінцівки.
|
Види джгута та джгута-турнікета. Правила накладання джгута та джгута-турнікета. Алгоритм накладання кровоспинного джгута. Місця накладання кровоспинного джгута. Запорука правильного накладання джгута. Алгоритм накладання джгута-турнікета на верхні та нижні кінцівки. Послідовність накладання турнікету СПАС однією рукою та двома руками. Правила та техніка накладання джгута з еластичної гуми типу Есмарха. Техніка накладання джгута (турнікета) з підручних матеріалів. |
||||||||||
29 |
|
Техніка тампонування рани. Техніка накладання компресійної пов’язки.
|
Послідовність дій при тампонуванні рани. Алгоритм зупинки вузлових кровотеч. Компресійна пов’язка. Алгоритм накладання компресійної пов’язки. Схема дії компресійної пов’язки. Особливості накладання і використання компресійної пов’язки. Використання індивідуального перев’язувального пакету (ІПП) як компресійної пов’язки. Використання ізраїльського бандажу як компресійної пов’язки. |
||||||||||
30 |
|
Особливості перев’язки ран при пораненні різних частин тіла.
|
Загальні вимоги до накладання пов’язок Техніка намотування бинта. Загальні вимоги до накладання та правила накладання бинтових пов’язок. |
||||||||||
31 |
|
Тренування у наданні допомоги при різноманітних пораненнях. |
Помилки під час накладання бинтових пов’язок. Порядок користування пакетом перев’язувальним індивідуальним Тренування у накладанні різних видів пов’язок |
||||||||||
32 |
|
Вміст та умови використання аптечки невідкладної допомоги, автомобільної тощо |
Комплекти медичних засобів домедичної допомоги: медична аптечка домашня, автомобільна, індивідуальна та невідкладної медичної допомоги, санітарна сумка. Їх комплектність та застосування. |
||||||||||
Тема 6. Домедична допомога при травмах окремих анатомічних ділянок – 8годин |
|||||||||||||
33 |
|
Поняття про переломи кісток, їх класифікація. Ознаки переломів. Вивихи суглобів, їх класифікація. Ознаки вивихів.
|
Переломи. Класифікація переломів. Абсолютні ознаки переломів кісток. Поняття вивиху. Класифікація вивихів. Травматичні вивихи. Звичайні вивихи. Патологічні вивихи. Загальні ознаки неповного та повного вивиху. Специфічні ознаки повного вивиху. Специфічні ознаки неповного вивиху. |
Класифікує: - переломи та вивихи. Знає: - особливості надання допомоги при травмі очей; - особливості надання допомоги при знаходженні сторонніх тіл в рані. Вміє: виявляти основні прояви у постраждалого травми хребта.
|
Застосовує: - способи накладання шини з підручного матеріалу; Вміє: - проводити транспортну іммобілізацію кінцівок з допомогою косинок, накладати шини типу Крамера та Sam Splint; - виявляти основні прояви у постраждалого травми хребта; Надає: - домедичну допомогу при переломах та вивихах; - домедичну допомогу при травмі голови; - домедичну допомогу при травмі грудної клітки; - домедичну допомогу при травмі живота. |
Дотримується правил: - безпеки під час надання домедичної допомоги при травмах окремих ділянок
. |
|||||||
34 |
|
Порядок надання домедичної допомоги під час переломів та вивихів.
|
Порядок дій у разі переломів і вивихів. Основні правила надання домедичної допомоги. Домедична допомога при переломах. Дії у разі наявності ознак відкритого та закритого перелому. Домедична допомога при вивихах. |
||||||||||
35 |
|
Особливості накладання шин на верхню та нижню кінцівки. Тренування у наданні допомоги в разі переломів. |
Поняття шини. Види шин: шина Дітеріха, шина Крамера, пневматична шина, шина Sam Splint, шина з підручних матеріалів. Загальні правила накладання шини. Накладання іммобілізаційної шини на плече;. передпліччя; стегно; гомілку. Особливості накладання шини з підручних засобів на верхню та нижню кінцівки. Проведення тренування у разі надані допомоги при переломах та вивихах: |
||||||||||
36 |
|
Алгоритм надання домедичної допомоги в разі травми голови.
|
Будова черепа людини. Класифікація травм голови. Черепно-мозкова травма. Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі голови. |
||||||||||
37 |
|
Алгоритм надання домедичної допомоги в разі травмування хребта.
|
Будова хребта людини. Поняття про травму хребта. Ознаки перелому хребта. Алгоритм надання домедичної допомоги при травмі хребта Техніка вкладання постраждалого з травмою хребта на ноші. |
||||||||||
38 |
|
Алгоритм надання домедичної допомоги в разі травмування грудної клітки.
|
Класифікація поранення грудної клітки. Проникаюча травма грудної клітки. Ознаки проникаючої травми грудної клітки. Ознаки травми грудної клітки з підозрою на внутрішню кровотечу. Алгоритм надання домедичної допомоги в разі підозри на травму грудної клітки. грудної клітки Послідовність дій під час надання домедичної допомоги постраждалому в разі проникаючої травми грудної клітки. |
||||||||||
39 |
|
Алгоритм надання домедичної допомоги в разі травмування живота.
|
Закрита та проникаюча травма живота, їх ознаки Алгоритм надання домедичної допомоги постраждалому в разі підозри на ушкодження живота. Дії у разі проникаючої травми живота. |
||||||||||
40 |
|
Порядок надання домедичної допомоги в разі травмування очей.
|
Будова ока. Види травм очей. Послідовність дій під час надання домедичної допомоги постраждалим з травмами й ушкодженнями |
||||||||||
Розділ ІІ. Основи цивільного захисту – 12 годин. |
|||||||||||||
Тема 1. Нормативно-правова база цивільного захисту – 1 година. |
|||||||||||||
41 |
|
Єдина державна система цивільного захисту та її складові.
|
Поняття про Цивільний захист. Обов’язки громадян України. Єдина державна система цивільного захисту. Законодавче та нормативно-правове забезпечення її функціонування. Аварійно-рятувальні служби. Добровільні формування цивільного захисту. |
Називає: - основні положення нормативно-правової бази цивільного захисту та міжнародні розпізнавальні знаки; складові єдиної державної системи цивільного захисту |
Пояснює:
-важливість знань основ
|
|
|||||||
Тема 2. Надзвичайні ситуації мирного та воєнного часу, загроза їх виникнення – 3 годин |
|||||||||||||
42. |
|
Причини виникнення та класифікація надзвичайних ситуацій. Загальні ознаки надзвичайних ситуацій.
|
Поняття надзвичайних ситуацій. Загальні ознаки надзвичайних ситуацій. Класифікація надзвичайних ситуацій (НС). Характеристика НС техногенного характеру, природнього характеру, соціальних та воєнних. Стихійні лиха. Епідемія, епізоологія та епіфітотія. Рівні надзвичайних ситуацій. |
Характеризує: - причини виникнення надзвичайних ситуацій, їх вплив на довкілля та безпеку життєдіяльності людини; Називає: - види, загальні ознаки та рівні надзвичайних ситуацій; Наводить: - приклади виникнення надзвичайних ситуацій на Україні та за її межами; потенційно небезпечні об’єкти міста (району) Пояснює: - негативний вплив надзвичайних ситуацій на довкілля та життєдіяльність людини;
|
Оцінює: - обстановку в надзвичайних ситуаціях та визначає заходи, щодо попередження надзвичайних ситуацій терористичного походження;
|
Дотримується правил: - безпечної поведінки при виникненні надзвичайних ситуацій |
|||||||
43 |
|
Джерела небезпечних ситуацій у військовий час.
|
Воєнні надзвичайні ситуації. Види зброї, що є найбільшим джерелом небезпечних ситуацій. Ядерна зброя. Ударна хвиля. Дія проникаючої радіації. Електромагнітний імпульс. Хімічна зброя та біологічна зброя Класифікація отруйних речовин хімічної зброї. Антисанітарні умови та руйнування. |
||||||||||
44 |
|
Надзвичайні ситуації, які характерні для регіону, їх наслідки для життєдіяльності населення та суб’єктів господарювання. Потенційно небезпечні об’єкти міста (району). Запобігання виникненню надзвичайних ситуацій |
Потенційно небезпечні об’єкти міста та їх коротка характеристика. Вибухо- й пожежонебезпечні та хімічно небезпечні об’єкти. Гідротехнічні споруди. Потенційно небезпечні об’єкти енергетики. Полігони для зберігання твердих побутових відходів. Транспортні аварії. Попередження надзвичайних ситуацій. Права та обов’язки громадянина у сфері цивільного захисту. |
||||||||||
Тема 3. Основи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації. Основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях - 6 годин |
|||||||||||||
45 |
|
Основні принципи щодо захисту населення. Повідомлення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій та інформування населення про наявну обстановку. Засоби індивідуального та колективного захисту. Застосування засобів індивідуального захисту.
|
Основні заходи забезпечення захисту населення в надзвичайних ситуаціях, Основні способи оповіщення та інформування населення Зміст інформації про екстремальну ситуацію і порядок дій Навчання населення застосовувати засоби індивідуального захисту. Засоби захисту органів дихання Засоби захисту шкіри. Підготовка населення до дій у надзвичайних ситуаціях. |
Знає: - порядок підготовки засобів індивідуального захисту органів дихання та шкірних покривів; - порядок одягання та зняття захисного загальновійськового комплекту після виходу із зараженої зони; - алгоритм дій у разі виникнення надзвичайної ситуації; -алгоритм дій в разі хімічної атаки або надзвичайної ситуації на хімічному об’єкті при ураженні аміаком, оксидами азоту, фосфіном, фосгеном, хлором, хлоридом водню, при застосуванні сильнодіючих отруйних речовин та біологічних препаратів; -алгоритм дій та застережні заходи при застосуванні білого фосфору. -алгоритм дій у разі обвалу будівлі, пожежі, артобстрілу, в натовпі, якщо стали заручником, в разі терористичного акту, перестрілки, захоплення транспорту. - порядок дій та правила поведінки під час виходу із зони бойових дій. основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях, способи проведення евакуації населення; способи проведення евакуації населення; Характеризує: - основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях; -призначення та будову основних засобів індивідуального захисту органів дихання та шкіри, - сигнали і порядок оповіщення населення про виникнення надзвичайних ситуацій і порядок дій при цьому, способи проведення евакуації населення; Пояснює правила безпеки під час захисту населення в надзвичайних ситуаціях, Називає: - основні фізіологічні та психологічні ознаки страху, бойового стресу, рівні за інтенсивністю. Класифікує: - обладнання та пояснює порядок використання інженерних споруд для захисту населення;
|
Вміє користуватися -основними засобами індивідуального захисту органів дихання та шкіри. розрізняє різні прояви страху, їх ознаки; - медичними засобами захисту (аптечка індивідуальна)
Вміє застосовувати: 5-6 вправ на подолання різних проявів при панічному нападі, тривозі, істериці, ступорі, апатії, проявах гніву, злості, агресії
Виконує: алгоритм підготовки населення до евакуаційних заходів та розміщення населення |
|
|||||||
46 |
|
Підготовка на випадок виникнення надзвичайних ситуацій. План дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій. Види, місцезнаходження, обладнання укриттів, сховищ, бомбосховищ. Вміст та складання тривожної валізи . Виживальницький запас. |
Евакуація, підготовка до евакуації населення з небезпечних районів Порядок проведення евакуації Типи захисних споруд: сховище, протирадіаційне укриття, швидко споруджувана захисна споруда Вимоги до захисних споруд Правила перебування в захисних спорудах Екстрена валіза Труднощі під час комплектації Комплектація тривожної валізи Пакування речей в екстреній валізі
|
||||||||||
47 |
|
Медичний, радіаційний та хімічний захист, евакуація населення з небезпечних районів. Способи визначення рівня ураження навколишнього середовища, продуктів харчування та води радіоактивними, отруйними, сильнодіючими отруйними речовинами та біологічними препаратами. |
Медичний захист і забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення Радіаційний і хімічний захист населення і територій Спостереження і контроль за ураженістю навколишнього середовища, продуктів харчування та води радіоактивними, отруйними, сильнодіючими отруйними речовинами та біологічними препаратами Основні завдання поста спостереження Оснащення поста Обов’язки чергового спостерігача |
||||||||||
48 |
|
Види терористичних проявів та способи дій терористів. Захист від терористичних проявів та дії населення в умовах надзвичайних ситуацій, пов’язаних з можливими терористичними проявами. Дії в разі терористичного акту, перестрілки, захоплення транспорту. |
Тероризм Види терористичних проявів Найбільш уразливі місця, де зможуть завдати найбільшої шкоди населенню. Ознаки підозрілих предметів Дії у разі виявлення вибухового пристрою або підозрілого предмета Правила безпеки в Інтернеті Дії при захопленні заручником Дії у разі перестрілки . |
|
|||||||||
49 |
|
Порядок дій в умовах особливого періоду
|
Особливий період Порядок дій під час артилерійського обстрілу (бомбардування). Поведінка в натовпі Виявлення підозрілого предмета. Вихід із зони бойових дій |
|
|||||||||
50 |
|
Психологічна стійкість та саморегуляція під час надзвичайних ситуацій. Само- та взаємодопомога при панічному нападі, тривозі, істериці, ступорі, апатії, проявах гніву, злості, агресії |
Екстремальна ситуація Екстрена психологічна допомога, ії загальні правила Психотравма Постравматичні стресові розлади Надання екстреної психологічної допомоги постраждалим під час гострого стресового стану (апатія, ступор, рухове збудження, агресія, страх, ервове тремтіння, плач, істерика) Методики екстреної психологічної допомоги Швидка психотехніка звільнення від нав’язливих думок. Самодопомога |
||||||||||
Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів. 2 год |
|||||||||||||
|
|
Вплив мін та вибухонебезпечних предметів (ВНП) на людину, сім’ю та суспільство. Протимінна діяльність та її складові. |
Види загроз для цивільного населення під час воєнних конфліктів та ступені їх ризику. Вибухові речовини Вибухонбезпечні предмети Складов протиминної діяльності Правила поведінки в умовах наявності різних загроз з боку мін і ВНП |
Розуміє: -вплив мін та вибухонебезпечних предметів (ВНП) на людину, сім’ю та суспільство, Називає: - складові протимінної діяльності; -основні положення нормативно-правової бази протимінної діяльності в Україні Має уявлення: - про національний та міжнародні стандарти протимінної діяльності, Міжнародні Конвенції щодо зменшення загрози для мирного населення від мін та ВНП. Знає можливі види загроз для цивільного населення під час воєнних конфліктів та ступені їх ризику. |
Має навички: -правильної поведінки в умовах наявності різних загроз з боку мін і ВНП Вміє розрізняти: -небезпечні території за їхніми ознаками. |
|
|||||||
|
|
Міжнародні стандарти та нормативно-правова база протимінної діяльності в Україні. Ознаки небезпечних територій (районів) та їх системи позначення (маркування). |
Основні положення нормативно-правової бази протимінної діяльності в Україні Міжнародна Конвенції щодо зменшення загрози для мирного населення від мін та ВНП. Небезпечні теріторії та їх ознаки Маркування небезпечних терітрій |
||||||||||
1