Літературне читання
(за підручником В. О. Науменко)
ІІ семестр
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
У країні дитинства |
|||
Жанри прози |
|||
49 |
«У країні дитинства». Незабутня дитяча дружба. Борис Грінченко «Ксеня». Персонажі оповідання, їх характеристика. |
|
|
50 |
Урок чесності. Всеволод Нестайко «Троє за парканом». |
|
|
51 |
Найцікавіші книжки в світі – про природу. З якої книжки твій ровесник дізнався про природу Африки. Михайло Слабошпицький. «Славко і Жако» (Скорочено). |
|
|
52 |
Михайло Слабошпицький. «Славко і Жако» (Скорочено). Характеристика головного героя оповідання. Продовження |
|
|
53 |
Позакласне читання.«Літературні фантазії». Леся Українка «Лелія». |
|
|
54 |
Тема сім’ї та дружби в оповіданнях Василя Чухліба «Гойдарики». Дбайливе ставлення до природи «Дикі каченята». |
|
|
55 |
Літературний портрет у творчості Олеся Донченка.«Лісничиха» («Дівчинка над струмком»), (портрет дівчини напам’ять) |
|
|
56 |
Складання плану до повісті Олеся Донченка «Лісничиха» («На лісовій галявині»). Поділ тексту на частини |
|
|
57 |
Олександр Довженко. Кіноповість «Зачарована Десна» - ліричний, автобіографічний твір. Знайомство з частиною кіноповісті. |
|
|
58 |
Олександр Довженко. Кіноповість «Зачарована Десна». Образ Сашка. Краса деснянської природи |
|
|
59 |
Сашко Дерманський. «Чудове чудовисько» (Уривок). Читання твору в особах. |
|
|
60 |
Ознайомлення з різдвяною історією Івана Малковича «Золотий павучок».* |
|
|
61 |
Оксана Сенатович «Безцінні скарби»* |
|
|
62 |
Позакласне читання. «Літературні фантазії». Роман Завадовий. «Мудрець Радослав» |
|
|
63 |
Визначення основних персонажів твору, їх позитивних рис. Ярослав Стельмах. «Конкурс пісні».* |
|
|
64 |
Михайло Коцюбинський. «Іванко та Чугайстир». Поділ казки на частини.* |
|
|
65 |
Ірен Роздобудько. «Духи, що живуть у посуді». Продовження розповіді одного з головних героїв.* |
|
|
66 |
Всеволод Нестайко. «Казка про Жарт-Птицю, про Братів-Чарівників, про Веселицю Прекрасну та її сестер»* Читання казки за частинами |
|
|
67 |
Контрольна робота. Аудіювання (письмово). Підсумковий урок за розділом «У країні дитинства» Тема |
|
|
У країні гумору |
|||
Гумористичні твори |
|||
68 |
Аналіз контрольної роботи. Вступ до розділу «У країні гумору». Жартівливі вірші. Грицько Бойко. «Хвастунець», «Відпочити ніколи», «Викрутився» (напам’ять), «Де Іванко?» |
|
|
69 |
Визначення основної думки віршів Грицька Бойка «Провалився по коліна», «Друге місце».* |
|
|
70 |
Ознайомлення з гуморесками. Остап Вишня. «Бекас» |
|
|
71 |
Позакласне читання. «Літературні фантазії». Визначення основної думки казки Олега Романчука «Соловейко з одним крилом». |
|
|
72 |
Випадок з рибальського життя. Гумористичне оповідання. Григір Тютюнник «Біла мара». |
|
|
73 |
Продовжуємо читати оповідання Григора Тютюнника «Біла мара». Характеристика головного героя твору, визначення основної думки, складання плану. |
|
|
74 |
Інна Кульська. «На зупинці Западинці».* |
|
|
75 |
Веселі вірші. Акровірші. Леонід Глібов. «Хто баба?». Володимир Лучук. «Чим хата багата?».* |
|
|
76 |
Дитячий детектив. Леся Воронина. «Суперагент 000. Таємниця золотого кенгуру».* Усвідомлення цілісного змісту твору та окремих його частин. Узагальнення знань з теми «У країні гумору». |
|
|
77 |
Позакласне читання. «Літературні фантазії». Джеймс Крюс «Тім Талер, або Проданий сміх». |
|
|
У країні знань |
|||
Твори з науковою інформацією |
|||
78 |
Вступ до розділу «У країні знань». Науково-художні та історичні оповідання. |
|
|
79 |
Науково-художні оповідання. Анатолій Давидов. «Свідки минулих епох». Вибіркове читання, розповідь від імені персонажів твору |
|
|
80 |
Контрольна робота. Перевірка навички читання мовчки (письмово). |
|
|
81 |
Паола Утевська. «Гості з далеких берегів» (Скорочено). Складання плану, переказ оповідання. |
|
|
82 |
Аналіз контрольної роботи. Історичні оповідання, їх особливості. Антін Лотоцький. «Ольга Перевізниківна» (Скорочено) |
|
|
83 |
Повість-казка. Віктор Близнець. «Земля світлячків» (Уривки) |
|
|
84 |
Юлія Смаль «Хімія і їжа», «Кольорова хімія. Таємниці хіміка-криміналіста».** Тема |
|
|
85 |
Позакласне читання. У вирі подій і пригод. Віра Чапліна. «Кинули» |
|
|
У країні світової літератури |
|||
Твори зарубіжних письменників |
|||
86 |
Вступ до розділу «У країні світової літератури». Оповідання. Микола Носов. «Мишкова каша» (Скорочено). Характеристика персонажів твору. |
|
|
87 |
Микола Носов. «Мишкова каша». Продовження. Переказ казки за складеним планом. |
|
|
88 |
Ознайомлення з повістю-казкою. Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Чудес» (У кролячій норі). |
|
|
89 |
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Чудес» (У кролячій норі). Продовження. |
|
|
90 |
Ред’ярд Кіплінг. «Приповідка про старого Кенгуру».* |
|
|
91 |
Позакласне читання.У вирі подій і пригод. Джеймс Олівер Кервуд. «Повернення Мускви». (Уривок) |
|
|
92 |
Франц Салес Скленіцка. «Малі драконенята так люблять пустувати».* |
|
|
93 |
Контрольна робота. Робота з літературним твором (письмово) |
|
|
94 |
Аналіз контрольної роботи. Алан Мілн. Повість-казка «Вінні-Пух».* Тема |
|
|
95 |
Алан Мілн. Повість-казка «Вінні-Пух». Продовження. |
|
|
96 |
Анатолій Костецький «Канікули» (напам’ять) |
|
|
97 |
Позакласне читання. У вирі подій і пригод. За Миколою Трублаїні. «Лахтак». |
|
|
98 |
Саша Кочубей. «Володарка лісу»** |
|
|
99 |
Іван Малкович. «Молитва до ангела», «Понад Дніпро гуде метро». ** |
|
|
100 |
Ознайомлення з «верлібрами» у творчості Михайла Григорів.** |
|
|
101 |
Мар’яна і Тарас Прохаськи. «Самостійне життя».**Контрольна робота. Перевірка навички читання вголос (усно) |
|
|
102 |
Мар’яна і Тарас Прохаськи. «Самостійне життя». Продовження.**Контрольна робота. Перевірка навички читання вголос (усно) |
|
|
103 |
П’єси. Неля Шейко-Медведєва. «Дума про козака Голоту»* |
|
|
104 |
Неля Шейко-Медведєва. «Капосники і Капосниці». Розігрування п’єси в особах.* |
|
|
105 |
Володимир Рутківський. «Угода»** |
|
|
106 |
Бібліотечний урок. Ознайомлення з літературою для 5-го класу. |
|
|
107 |
Прищеплення любові до рідної мови та традицій народу. Оксана Караванська «Вишиванка».** |
|
|
108 |
Державна підсумкова атестація. |
|
|
109 |
Аналіз контрольної роботи. Фантастичні твори Ірен Роздобудько. «Я зніматимуся в кіно».** |
|
|
110 |
Ірен Роздобудько «Духи, що живуть у посуді».* Читання казки, визначення персонажів. |
|
|
111 |
Урок-квест «Шляхами пригод». |
|
|
112 |
Позакласне читання. Цей цікавий, цікавий світ! «Арктика і Антарктида», «Пустеля». |
|
|
113 |
Підсумковий урок за рік. Інтелектуальна гра «Найрозумніший» Тема |
|
|