Календарно-тематичне планування з Музичного мистецтва для 6 класу за підручником Людмили Григорівни Кондратової піготувала: вчитель Музичного мистецтва КУ Сумської загальноосвітньої школи №4 імені Олександра Аніщенка, ПЕТРЕСКУ ЯНА ВОЛОДИМИРІВНА
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва у 6 класі
І семестр (16 годин)
Тема 1: Жанри камерно-вокальної музики (8 год)
Тема 2: Жанри хорової музики (8 год)
№ |
Дата |
Правка |
Тема уроку |
Ключові знання та навички
|
Матеріал для сприймання |
Матеріал для виконання |
Учнівські му-зичні проекти |
1 |
|
|
Жанрова палітра музичного мистецтва |
Визначення жан-рової палітри му-зичного мистецт-ва. Класифікація жанрів музичного мистецтва
|
Е.Гріг Концерт для ф-но з орке-стром (ля-мінор). 1ч. |
Муз.Г.Струве сл.К.Ібряєва «Шкільний корабель» |
Проект «Вокальний вернісаж» |
2 |
|
|
Історія вокальної музики |
Визначення харак-терних ознак во-кальної музики та її різновиди. Типо-логія голосів лю-дини. Світові шко-ли вокальної май-стерності. Вокаль-ні манери співу |
Дж. Верді. Арія герцога з опери «Ріголетто» у вик. Л.Паваротті, П.Домінго, Х.Каррераса; Лучо Далла. «Пам’яті Карузо» у вик. Лучано Паваротті.
|
Муз.Г.Струве сл.К.Ібряєва «Шкільний корабель» |
Продовжити роботу над проектом |
3 |
|
|
Камерно-вокальна скринька.
|
Поняття «камерна музика»,«камерний спів», «художня пісня». Характерні ознаки камерно-вокальної музики. Жанри камерно-вокальної музики. Особливості музи-чних вокальних циклів.
|
Ф.Шуберт. «У до-рогу!» з вокально-го циклу «Пре-красна мельників-на»; М.І. Глінка «Попутна пісня» з вокального циклу «Прощання з Петербургом». |
Українська народ-на пісня «Од Києва до Лубен» |
Продовжити роботу над проектом |
4 |
|
|
Пісенний жанр. Народна пісня. |
Поняття «пісня». Основні різновиду жанру пісні. Паліт-ра української на-родної пісні. Різно-види українських народних пісень за змістом, будовою, виконанням, харак-тером.
|
Українська народ-на пісня «Ой під вишнею» (в обр. тріо Мареничів). Українська народ-на пісня «Летіла зозуля» (у вик. Н.Матвієнко) |
Українська народ-на пісня «Од Києва до Лубен» |
Презентація проекту |
5 |
|
|
Історія пісні |
Поняття компози-ційної будови (форми) вокальної музики. Будова та різновиди пісні. Поняття «популяр-на пісня». Музич-ний супровід до пісні |
муз. Д.Крижанів-ського, сл.Т.Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий»; Муз.К.Меладзе, сл.Д.Гольде – «Квітка-душа» у вик. Н.Матвієнко та хору «Берегиня».
|
муз. Д.Крижа-нівського, сл.Т.Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий» |
Проект «Гімн моєї родини» |
6 |
|
|
Гімн – урочиста пісня. |
Характерні ознаки жанру «гімн». Літературна основа музики. Зв'язок музики та літера-тури. Історія ство-рення Державного гімну. |
Муз. М.Вербиць-кого, сл. П.Чубин-ського – Держав-ний гімн України; муз. М.Лисенка, сл. О. Кониського – «Молитва за Ук-раїну» у вик. Наці-ональної заслуже-ної академічної капели України «Думка»; «Gaude-amus» («Гаудеа-мус») – гімн сту-дентської молоді; Футбольний гімн; Гімн олімпіади.
|
муз. Д.Крижа-нівського, сл.Т.Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий» |
Продовжити роботу над проектом |
7 |
|
|
Звучить романс |
Поняття «романс». Характерні ознаки романсу як жанру камерно-вокальної музики. Історія розвитку жанру ук-раїнського роман-су. Зарубіжний романс. Поєднання жанрів. Вокальний та інструменталь-ний романс. |
Українська народна пісня «Місяць на небі» у вик. вокального дуету; «Черемшина» (муз. В. Михайлю-ка, сл. М.Юрійчу-ка) у вик. Д.Гна-тюка; «Не щебечи, со-ловейку» (муз. М.Глінки, сл. В.Забіли) у вик. А.Солов’яненка
|
«Музика землі» сл. та муз. А. Жит-кевича |
Продовжити роботу над проектом |
8 |
|
|
Камерний зал композитора. Урок узагаль-нення знань. Тематичне оцінювання |
Поєднання камерних вокальних жанрів. Повторення вивченого. |
Муз. В.Камінського, сл.Л.Ко-стенко «Пелюстки старовин-ного романсу» у вик. О.Поно-марьова. Український народ-ний романс «Взяв би я бан-дуру» у вик. О.Малініна. МузД. Бонковського,сл. К.Думит-рашка. «Чорнії брови, карії очі» у вик. В.Гришка – фраг-менти творів.
|
«Музика землі» сл. та муз. А. Жит-кевича |
Презентація проекту |
Тема 2. Жанри хорової музики (8 год.)
|
|||||||
9 |
|
|
Хорова музика |
Характерні ознаки жанрів хорової музики. Історія розвитку хорової музики. Поняття «хорова музика» |
«Свят» («Sanctus») – на основі канону Й.Пахельбеля; «Завжди з тобою» («Always With You») – у вик. хору хлопчиків «Libera» (Лондон).
|
муз.П.Батюка сл.С.Черкасенка «Тихо над річкою» |
Проект «Хоро-вий електрон-ний кошик» |
10 |
|
|
Видатні імена в хоровому мистецтві.
|
Різновиди хорових колективів. Хорова енциклопедія ви-конавства. Історія розвитку хорового жанру в Україні, видатні хорові ко-лективи.
|
Українська народ-на пісня «Дуда-рик» в обр. М. Ле-онтовича у вик. Національного заслуженого ака-демічного народ-ного хору України ім. Г.Вірьовки; муз.П.Батюка сл.С.Черкасенка «Тихо над річкою» у вик. Львівської дер-жавної хорової капели «Дударик» фрагменти творів.
|
муз.П.Батюка сл.С.Черкасенка «Тихо над річкою» |
Продовжити роботу над проектом |
11 |
|
|
Співає хор |
Види хорів. Хорова партія. Розташування го-лосів на сцені. Ха-рактеристика темб-рів голосів. |
А.Ведель. «Многії літа» - у вик. Ака-демічного хору; «Богородице Діва, радуйся» - у вик. хору; С.Рахмані-нов. Хор «Богоро-дице Діва, радуй-ся» - у вик. міша-ного хору (фраг-менти з творів)
|
«Веселкова пісня» муз. О. Жилінсь-кого, сл. О.Коно-ненка |
Продовжити роботу над проектом |
12 |
|
|
Знайомтесь: кантата. |
Характерні ознаки жанру кантати. За-рубіжна та вітчиз-няна кантата. Ком-позиційна будова (форма) кантати.
|
С.прокоф’єв. Кантата «Олек-сандр Невський » (фрагменти) |
«Веселкова пісня» муз. О. Жилінсь-кого, сл. О.Коно-ненка |
Презентація проекту |
13 |
|
|
Духовна музи-ка. Меса.Хорал.
|
Характерні ознаки жанру меси. Істо-рія розвитку жанру меси. Духовна музика. Компо-зиційна будова (форма) меси.
|
Й.С.Бах. Меса сі-мінор. І ч. «Госпо-ди, помилуй». 5-голосний хор (фрагмент); Й.Бах «Страсті за Матві-єм». Заключний хорал (фрагмент); Й.С.Бах. Хоральні прелюдії «Німець-ка органна меса» - фрагмент. Меса «Страсті за Матві-єм» у вик. митро-полита Іларіона – фрагменти з тво-рів (за вибіором вчителя).
|
Муз. Ю.Чичкова, сл.М.Пляцковського «Дружать музика і діти» |
Проект «Духовна музика лікує» |
14 |
|
|
Історія реквієму та літургії. |
Характерні ознаки жанру літургії, реквієму. Історія розвитку жанру літургії, реквієму. Духовна музика. Літературна основа духовних творів. Композиційна бу-дова (форма) лі-тургії та реквієму. |
В.А.Моцарт «Lacrimoza» з «Реквієму» (фрагмент); Л.Дичко «Святий Боже» з «Урочис-тої літургії». |
Муз. Ю.Чичкова, сл.М.Пляцковського «Дружать музика і діти» |
Продовжити роботу над проектом |
15 |
|
|
Ораторія |
Характерні ознаки жанру ораторії. Іс-торія розвитку жанру ораторії. Композиційна бу-дова (форма) ора-торії |
Й.Бах. Різдвяна ораторія. «Щед-рик» - у вик. зве-деного хору (хор хлопчиків «Libe-ra» (Лондон), Ки-ївський хор хлоп-чиків та мішаний хор)
|
«З Новим роком, Україно» сл. і муз. Н.Май |
Продовжити роботу над проектом |
16 |
|
|
Вокальна музи-ка в театрі та кіно. Урок уза-гальнення знань. Тематичне оцінювання Семестрові оцінки |
Особливості теат-ральних вокальних жанрів. Різновиди театральної во-кальної музики. Поєднання жанрів вокальної музики. |
П.Чайковський. Колядка з опери «Черевички» (хор жінок). Пісня «Рі-ка життя» з мю-зиклу К. Меладзе «Вечори на хуторі поблизу Дикань-ки» у вик. О.Скрипки та А.Лорак з хором «Берегиня». |
«З Новим роком, Україно» сл.і муз. Н.Май; Українська колядка «Нова радість стала» |
Презентація проекту |
Календарно-тематичне планування уроків музичного мистецтва у 6 класі
ІІ семестр (19 годин)
Тема 3: Жанри камерно-інструментальної музики (10 год)
Тема 4: Жанри симфонічної музики (9 год)
№ |
Дата |
Правка |
Тема уроку |
Ключові знання та навички
|
Матеріал для сприймання |
Матеріал для виконання |
Учнівські му-зичні проекти |
17 |
|
|
Жанрова палітра інструменталь-ної музики |
Поняття «інструмен-тальна» та «камерно-інструментальна» музика. Характерні ознаки жанру інстру-ментальної музики. Класифікація інстру-ментальних жанрів музичного мистецтва.
|
Л.ван. Бетховен. П’єса «До Елізи» (для ф-но). Сучасна обробка |
«Зима» сл. і муз. В.Островського |
Проект «Зимові мелодії» |
18 |
|
|
Грають віртуози. Камерно-інстру-ментальна скринька. |
Визначення харак-терних ознак інстру-ментальної музики. Камерні жанри в інструментальній музиці. Типологія та різновиди. |
Н.Паганіні. Каприс №24 в класичному вико-нанні та сучасній обробці. А Шніт-ке «Сюїта в ста-ровинному стилі» у вик. камерного струнного оркес-тру «Віртуози Москви» під кер. В.Співакова.
|
«Зима» сл. і муз. В.Островського |
Продовжити роботу над проектом |
19 |
|
|
Жанр прелюдії |
Характерні ознаки жанру прелюдії. Істо-рія розвитку жанру прелюдії. Компози-ційна будова (форма) прелюдії. Цикли пре-людій в творчості композиторів. Палітра інструментального ви-конавства. Прелюдії для органа.
|
Й.Бах «Добре темперований клавір». Зошит №1. Прелюдія до-мажор(клавесин). Фрагменти су-часної обробки твору; М.Скорик. Прелюдія у ви-конанні Р.Репки.
|
«Посміхайтеся» сл. А. Дмитрука, муз. О.Осадчого |
Продовжити роботу над проектом |
20 |
|
|
Грайливе скерцо |
Характерні ознаки жанру скерцо. Розмаїття скерцо в світовому музичному мистецтві. Композиційна будова (форма) скерцо. |
Й.С.Бах «Жарт» із сюїти №2 (для флейти та струнного оркестру). Сучасна обробка твору для вокального ансамблю (на вибір учителя); А.Островський. Вокаліз «Trololo» у вик. Е.Хіля.
|
«Посміхайтеся» сл. А. Дмитрука, муз. О.Осадчого |
Презентація проекту |
21 |
|
|
Про що розповідає ноктюрн? |
Характерні ознаки жанру ноктюрн. Тема-тична палітра нок-тюрнів. Композиційна будова (форма) нок-тюрна. Ноктюрн у во-кальній музиці. Поєд-нання жанрів. |
Е.Гріг. Ноктюрн №4 з циклу «Лі-ричні п’єси» - у сольному вико-нанні та оркес-тровому (за вибо- ром учителя) А. Бабаджанян. Ноктюрн. Ф.Шо-пен. Ноктюрн сі-мажор у вик. С.Ріхтера.
|
«Хлоп’ята і дівчата» сл. І.Ді-ка, переклад Н.Забіли, муз. А.Островського |
Проект «Улюблений музичний жанр» |
22 |
|
|
Етюд у музиці |
Характерні ознаки жанру «етюд». Етюди в мистецтві, різнови-ди. Композитори – автори музичних етю-дів. Цикли етюдів та різні види техніки ви-конавця. Композицій-на будова (форма) етюду. |
О.Скрябін. Етюд №2. Ф. Бургмюллер «Арабески» (етюд) |
«Хлоп’ята і дівчата» сл. І.Діка, переклад Н.Забіли, муз. А.Островського |
Продовжити роботу над проектом |
23 |
|
|
Мистецтво імпровізації. |
Характерні ознаки жанру варіацій. Види варіацій. Мистецтво імпровізації та варію-вання. Поєднання жанрів. Вокальні та хореографічні варі-ації. Композиційна бу-дова (форма) варіацій |
С.Рахманінов. Рапсодія на тему Паганіні для ф-но з оркестром. С. Рахманінов. Варіації на тему Ф.Шопена |
«Весняна пісня» сл. К Овербека, переклад М.Познанської, муз. В..Моцарта. |
Продовжити роботу над проектом |
24 |
|
|
Рондо запрошує в коло. |
Характерні ознаки жанру рондо. Розма-їття рондо. Вокальне виконання інстру-ментальних творів. Вокальне виконання рондо – друге життя інструментального твору. Композиційна будова (форма) рондо. |
В.А.Моцарт «Рондо в турець-кому стилі» із со-нати №11 ля-ма-жор для ф-но. Турецьке рондо в сучасній обробці; В.А.Моцарт. Рон-до для скрипки з оркестром сі-бе-моль-мажор; Ж.-П. Ревербері «Фантазія» у вик. оркестру «Rondo Veneciano» («Венеціанське рондо») – за вибором вчителя. |
«Весняна пісня» сл. К Овербека, переклад М.Познанської, муз. В..Моцарта. |
Презентація проекту |
25 |
|
|
Соната |
Характерні ознаки жанру сонати. Жанр сонати та етапи його розвитку. Різновиди сонат. Композиційна будова (форма) варіацій. Цикл сонат. |
Й.Гайдн. Соната для ф-но ре – ма-жор (№37) І ч. К.Дебюссі. Сона-та для віолончелі та фортепіано ре –мінор. |
«Музика» муз. Ю.Рожкова, сл. І.Боровика |
Тестування |
26 |
|
|
Квартет. Урок узагальнення знань.
Тематичне оцінювання |
Характерні ознаки жанру квартету. Істо-рія розвитку жанру. Композиційна будова (форма) квартету. |
Б.Лятошинський. Квартет №2 для двох скрипок, альта та віолон-челі; Й.Штраус. Полька «Грім і блискавка» у вик. струнного квар-тету.
|
«Музика» муз. Ю.Рожкова, сл. І.Боровика |
Інтелектуальнамузична гра «Поле чудес» |
Тема 4. Жанри симфонічної музики (9 год.)
|
|||||||
27 |
|
|
Жанрова палітра симфонічної музики. |
Характерні ознаки жанрів симфонічної музики. Жанри вели-кої та малої форми в симфонічній музиці. Програмна та непро-грамна симфонічна музика.
|
Л.ван. Бетховен Симфонія №5 І ч. Сучасна об-робка твору (уривок). |
«Козацька пісня» муз. та сл. А.Мігай |
Прослухати інші симфонічні твори Л. ван Бетховена |
28 |
|
|
Зустріч з увертюрою |
Характерні ознаки жанру увертюри. Історія розвитку жан-ру. Увертюра як са-мостійний жанр сим-фонічної музики. Композиційна будова (форма) увертюри.
|
Г.Свиридов. Ор-кестрова увер-тюра до фільму «Час, уперед!»; В.Дашкевич. Увертюра до фільму «Шерлок Холмс та Доктор Ватсон»
|
«Козацька пісня» муз. та сл. А.Мігай |
Переглянути х/ф «Час, уперед» |
29 |
|
|
Концерт для друга. |
Характерні ознаки жанру концерт. Види концерту. Композиційна будова (форма) концерту.
|
К. Сен-Санс. Концерт №2 для ф-но з оркестром ІІІ ч. |
«Цвіт землі» муз. О.Злотник, сл. М.Сингаївсь-кий |
Намалювати малюнок до твору «Цвіт землі» О. Злотника |
30 |
|
|
Симфонічні варіації. |
Характерні ознаки жанру симфонічної варіації. Композиційна будова (форма) поеми.
|
М.Равель «Болеро» - фрагменти |
«Цвіт землі» муз. О.Злотник, сл. М.Сингаївсь-кий |
Підготувати доповідь про музичні доробки М. Равеля |
31 |
|
|
Шляхами симфонії. |
Характерні ознаки жанру симфонії. Історія розвитку симфонії в музичному мистецтві. Композиційна будова (форма) квартету. |
П.Чайковський. Симфонія №6 І ч., експозиція |
«На безіменній висоті» муз. В.Баснера, сл. М.Матусовсько-го, переклад Д.Луценка. |
Підготувати розповідь на тему: «Чайковський і Сумщина» |
32 |
|
|
Українська симфонічна поема. |
Характерні ознаки жанру симфонічної поеми, фантазії. Особливості компо-зиційної будови (фор-ми) фантазії |
С.Людкевич. Дві симфонічні пое-ми – «Дніпро», і «Пісня юнаків»; Н.Шульман. Фан-тазії на теми пі-сень Великої Віт-чизняної війни. |
«На безіменній висоті» муз. В.Баснера, сл. М.Матусовсько-го, переклад Д.Луценка. |
Дібрати українські пісні на воєнну тематику |
33 |
|
|
Симфонічна сюїта. Урок узагальнення знань. |
Характерні ознаки жанру симфонічної сюїти. Особливості композиційної будови (форми) сюїти. |
М.Римський – Корсаков. Симф-онічна сюїта «Шехеразада» (фрагменти) |
«Пісня про Україну» сл. і муз. Н.Май |
Повторити особливості композиційної будови симфонічної сюїти |
34 |
|
|
Звучить симфо-нічна музика. Підсумковий урок. Тестування. Тематичне оці-нювання Семестрові оцінки |
Повторення основних понять і термінів, які вивчалися протягом року. |
Ф.Ліст. Концерт №1 для ф-но з оркестром (фрагменти) |
«Пісня про Україну» сл. і муз. Н.Май |
Повторити основні поняття і термінологію |
35 |
|
|
Урок – концерт. Оцінки за рік |
Повторення вивченого. |
Твори за вибором |
Повторення пісень |
Повторити весь пройдений матеріал |