ПЕРЕВІРЕНО
Заступник директора з НВР
______________________
вересня 2020 р.
КАЛЕНДАРНО ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
з предмета: ПРИРОДОЗНАВСТВО
на 2020 – 2021 навчальний рік
учня/учениці 5-_____ класу ___________________________
Вчитель-дефектолог ___________
Календарно-тематичне планування складене на основі навчальної програми для 5-9 (10) класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей
МОН України Інститут спеціальної педагогіки НАПН України
Укладачі: Трикоз С.В., Блеч Г.О., Київ - 2014
№ з/п |
Дата |
Зміст уроку |
|
|
Розділ 1. ЛЮДИНОЗНАВЧИЙ НАПРЯМОК |
|
|
ТЕМА: Людина |
1 |
|
Людина – частина природи (ознаки: дихання, живлення, зростання, рух). |
2 |
|
Вплив діяльності (негативний, позитивний) людини на природу. |
3 |
|
Зовнішня будова тіла людини (голова, тулуб(грудна клітина, черевна порожнина), кінцівки верхні, нижні). |
4 |
|
Ознайомлення із внутрішньою будовою тіла людини (внутрішні органі). |
5 |
|
Дотримання режиму прийому їжі, відпочинку та роботи. |
6 |
|
Прогулянки свіжім повітрям, заняття спортом. |
7 |
|
Значення занять спортом для зміцнення м’язів. |
8 |
|
Попередження викривлення хребта. |
|
|
Розділ 2. СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧИЙ НАПРЯМОК |
|
|
ТЕМА: РІДНИЙ КРАЙ. |
9 |
|
Рідний край на території України. |
10 |
|
Визначення рідного краю політичній карті України. |
11 |
|
Минуле рідного краю. |
12 |
|
Джерела знань про рідний край. |
13 |
|
Історичні традиції, обрядові свята, промисли, будівлі, страви рідного краю. |
14 |
|
Господарство твого краю. |
15 |
|
Промисловість і сільське господарство рідного краю. |
16 |
|
Транспорт і шляхи сполучення міста / села. |
|
|
ТЕМА: НАША БАТЬКІВЩИНА. |
17 |
|
Визначення України на глобусі, карті світу, півкуль і |
18 |
|
Європи. Київ - столиця України. |
19 |
|
Сучасний промисловий, освітньо - культурний центр. |
20 |
|
Природні умови на території України |
|
|
РОЗДІЛ 2: ПРИРОДОЗНАВЧИЙ НАПРЯМОК |
|
|
ТЕМА: ПОНЯТТЯ ПРО ВСЕСВІТ. |
21 |
|
Земля - планета Сонячної системи. |
22 |
|
Рух Землі навколо осі та навколо Сонця. |
23 |
|
Глобус і фізичні карти півкуль. |
|
|
ТЕМА: НАСЕЛЕННЯ ЗЕМЛІ |
24 |
|
Раси (зовнішні ознаки людей різних рас). |
|
|
ТЕМА: ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКИ У ПРИРОДІ |
25 |
|
Сезонні і добові зміни у природі, їх причини. |
26 |
|
Взаємозв’язки у живій та неживій природі (між організмами і навколишнім середовищем, між природними умовами на певній території та господарською діяльністю людини). |
|
|
ТЕМА: ПРИРОДНІ УГРУПУВАННЯ |
27 |
|
Природні угрупування: ліс, луки, прісна водойма, болото тощо. |
|
|
ТЕМА: ОСОБЛИВОСТІ ПРИРОДИ МАТЕРИКІВ ТА ОКЕАНІВ |
28 |
|
Охорона і збереження природи. |
|
|
ТЕМА: РЕЛЬЄФ |
29 |
|
Форма землі. Різноманітність форм поверхні землі. Поверхня нашої місцевості (гори, рівнини). |
|
|
ТЕМА: ГОРИ |
30 |
|
Підніжжя, схил, вершина. Кримські гори (рослини, тварини). Карпати (рослини, тварини). |
|
|
ТЕМА: РІВНИНИ |
31 |
|
Плоскі, горбисті, височини (горби), низини. Екскурсії: для ознайомлення з формами рельєфу навколишньої місцевості. Практичні роботи: Моделювання з вологого піску, глини, пластиліну рівнин, гір, ярів. |
|
|
ТЕМА: Корисні копалини. |
32 |
|
Корисні копалини рідного краю. Визначення, склад, походження, використання. Охорона земних надр і поверхні суші. |
|
|
ТЕМА: ҐРУНТИ |
33 |
|
Ґрунти рідного краю. Їх використання і охорона. |
|
|
ТЕМА: ВОДА |
34 |
|
Води рідного краю. Вода в найближчому оточені: джерело, колодязь, струмок, річка. |
35 |
|
Промислове значення води для людей, тварин, рослин у вашій місцевості. Охорона води від забруднення |
|
|
ТЕМА: ПОВІТРЯ |
36 |
|
Погода. Метеорологічні служби і прогноз погоди. Стихійні явища. Погодні явища характерні для вашої місцевості. |
|
|
ТЕМА: РОСЛИННИЙ І ТВАРИННИЙ СВІТ РІДНОГО КРАЮ |
37 |
|
Назви і використання найхарактерніших рослин рідного краю. |
38 |
|
Свійські і дикі тварини рідного краю. Назви, використання. Охорона рослин і тварин. |
|
|
ТЕМА: НАСЕЛЕННЯ РІДНОГО КРАЮ |
39 |
|
Національний склад. Видатні діячі. |
40 |
|
Основні пам’ятні місця (дати) і освітньо-культурні заклади міста / села: пам’ятники, парки, бібліотеки, музеї, театри, та інше . |
1