Мета.
Освітня. Ознайомити учнівз поняттям, значенням та позначками масштабу, способами зображення місцевості на аркуші паперу; навчити визначати відстані, користуючись масштабом.
Розвиваюча. Розвивати вміння користуватися картографічними джерелами інформації.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та любов до рідного краю, інтерес до предмету.Природознавство – 5 клас
Масштаб
Мета.
Освітня. Ознайомити учнів з поняттям, значенням та позначками масштабу, способами зображення місцевості на аркуші паперу; навчити визначати відстані, користуючись масштабом.
Розвиваюча. Розвивати вміння користуватися картографічними джерелами інформації.
Виховна. Виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища та любов до рідного краю, інтерес до предмету.
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Матеріали та обладнання: схеми, глобус, карта, м\м дошка, підручник О.Г. Ярошенко.
Основні поняття та терміни: масштаб
ХІД УРОКУ
Оргінізаційна частина.
І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.
Усне опитування (біля карти, показати на глобусі)
Письмово – записати на дошці умовні позначення об’єктів та явищ.
Письмова робота на картках (індивідуально) – підписати схеми виникнення місячного затемнення та сонячного затемнення.
ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.
Повідомлення теми, мети та завдань уроку.
Учні на листочках (які заздалегідь роздані на партах) пишуть свої очікування.
Ви будете їхати гості до родичів у Львів машиною, як визначити, яка відстань до Львова (адже треба заправляти машину)?
Ви збирає тесть на тиждень у похід у Карпати. Як визначити відстань, яку ви будете проходити?
ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.
Людям дуже важливо мати зображення всієї поверхні Землі й окремих її ділянок. Вони потрібні для вивчення природи і ведення господарства.
Якими способами можна зобразити Землю? (обговорення)
Усне пояснення вчителя пор масштаб, як здійснюється вимірювання відстані й довжини на карті й глобусі.
Фізкульхвилинка
Ст. 137 – вправа №2, виконую разом з учнями на дошці.
Самостійна робота учнів. Учні проводять обрахунки відстаней у масштабах.
Декілька рівнів складності завдань:
для «слабких» учнів - вправа №4,
для «середніх» учнів - вправа №4, вправа №5,
для «сильних» учнів - вправа №4, вправа №5, вправа №6.
Перевірка результатів, запис на дошці.
V. Узагальнення та систематизація знань.
Практичне заняття – ст. 133 у підручнику.
VІ. Підведення підсумків уроку.
Чи збулися ваші очікування?
Учні на листочках (які заздалегідь роздані на партах) пишуть свої очікування.
Що найбільше сподобалося на уроці?
Де можна застосувати знання, які ми отримали сьогодні?
Яка інформація найбільше сподобалась і чому?
Про що вдома будете розповідати рідним?
Що найбільше сподобалося на уроці?
Оцінювання
VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.
Опрацювати пар. 32, підготувати у довільній формі інформаційне повідомлення «Професія дощового черв’яка»