Українознавство 8 клас |
||
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
ДУХОВНИЙ ПРОСТІР УКРАЇНСЬКОЇ СПІЛЬНОТИ |
||
1 |
Українська спільнота як середовище творення і зберігання смислового потенціалу української культури (цивілізації) та усвідомлені форми духовного і господарчого єднання |
04.09 |
2 |
Українська людина – творець духовної єдністі поколінь: звичаї, норми, цінності, знання, інформація та пам’ятки матерiальної культури українського народу |
11.09 |
3 |
Часопростір буття українців як етносоціокультурної спільноти, усна народна творчість та виявлення світогляду народу через народний епос, лірику, народну драму |
18.09 |
4 |
Концепції походження українців та риси української спільнотності як цілісності |
25.09 |
5 |
Історичні землі України, адміністративно-територіальний устрій та Україна на картах XVII–XVIII ст. |
02.10 |
6 |
Етноніми українців: русь, русини, рутенці, роксолани, козаки, черкаси, українці, історичні назви нашої країни та етноніми національних меншин і корінних народів |
09.10 |
7 |
Традиції демократичного врядування в історії українського державотворення: віче, місцеве самоврядування, традиції українського козацтва та жінка в суспільному житті України |
16.10 |
8 |
Самостійна робота №1 «Духовний простір української спільноти» |
23.10 |
РОЛЬ СПІЛЬНОТИ У ТВОРЕННІ КУЛЬТУРНОЇ ЄДНОСТІ |
||
9 |
Роль спільноти у творенні духовно-культурної єдності українства, у завданнях творення та збереження української культури та самоідентичності |
06.11 |
10 |
Українська мова як чинник спільнотного єднання українців, патріотичний та національно свідомий ідеал людини в творах усної народної творчості та художнього письменства |
13.11 |
11 |
Розвиток освіти та книговидання на теренах України: братський рух та його роль у становленні української культури, братські школи, меценати освіти |
20.11 |
12 |
Розвиток освіти та книговидання на теренах України: академії, університети, гімназії та ліцеї, розвиток друкарства в Україні, книжкова графіка |
27.11 |
13 |
Етнографічне районування України: етнокультурні групи українців: волиняки, бойки, гуцули, лемки, буковинці, закарпатці, слобожани та ін. |
04.12 |
14 |
Особливості традиційної культури етнічних груп України: хатній простір, способи господарювання та основні промисли, харчування, природні умови проживання |
11.12 |
15 |
Збереження культури корінних народів та їхніх прав в Україні: кримських татар, караїмів та кримчаків, а також греків Приазов’я |
11.12 |
16 |
Самостійна робота №2 «Роль спільноти у творенні культурної єдності» |
18.12 |
17 |
Повторення та закріплення пройденого матеріалу за I семестр |
18.12 |
УКРАЇНСТВО У СПРАВІ НАЦІОНАЛЬНО-КУЛЬТУРНОГО ВІДРОДЖЕННЯ |
||
18 |
Поняття національного характеру: менталітет та його особливості, відображення національного характеру в усній творчості, народних повір’ях, віруваннях, літературі |
08.01 |
19 |
Тривалення історичної пам’яті кобзарського руху, українські кобзарі, бандуристи, лірники, сучасне кобзарське братство |
15.01 |
20 |
Розвиток основних жанрів нової літератури – бурлескнотравестійна поема, байка, балада, соціально-побутова п’єса, сентиментальна повість. Тестування. |
22.01 |
21 |
Визначні українки та їх роль у національно-культурному відродженні та розбудові державності |
29.01 |
22 |
Українські меценати у підтримці та збереженні української культури (ХІХ – ХХ ст.), сучасні українські меценати |
05.02 |
23 |
Заснування «Просвіти» у Львові, молодіжні організації в Україні, скаутський рух, «Пласт» та спілка української молоді: традиції, статутна діяльність |
12.02 |
24 |
Роль молодіжних організацій у національнопатріотичному вихованні молоді: всеукраїнська дитячо-юнацька військовопатріотична гра «Сокіл» («Джура») |
19.02 |
25 |
Контрольна робота №3 «Українство у справі національно-культурного відродження» |
26.02 |
ЦИВІЛІЗАЦІЙНИЙ ВИБІР УКРАЇНИ |
||
26 |
Символіка України: національна, державна та військова, герб, прапор, гімн, історичне походження та тлумачення символіки |
04.03 |
27 |
Офіційні символи глави держави та нагороди: військова символіка, запровадження грошової одиниці – гривні. Тестування. |
11.03 |
28 |
Українська творча еліта в процесах творення та утвердження державницьких ідей України: військова, мистецька, спортивна та її роль у формуванні міжнародного іміджу України |
18.03 |
29 |
Культурні пам’ятки України під охороною ЮНЕСКО, культурні об’єкти змішаного типу та культурні пам’ятки місцевого значення |
01.04 |
30 |
Винаходи українців, які змінюють світ: внесок українських лікарів у світову медицину, досвід та героїзм українських парамедиків |
08.04 |
31 |
Технічні винаходи українців, які змінили хід історії: шедеври інженерії, комп'ютерні нововведення та транспортні засоби |
15.04 |
32 |
Географічні, історичні та культурні зв’язки України та Європи: історична тяглість існування в координатах європейських культурних та політичних процесів |
22.04 |
33 |
Збереження української культури та українського життєвого досвіду в українській діаспорі, внесок українців у світову культурну, освітню, політичну спадшину |
29.04 |
34 |
Контрольна робота №4 «Цивілізаційний вибір України» |
06.05 |
35 |
Річна контрольна робота за 8-й клас |
13.05 |
36 |
Повторення та закріплення пройденого матеріалу за II семестр |
20.05 |