Календарно-тематичне планування з українознавства 8-й клас

Про матеріал
Складено до модельної навчальної програми «Українознавство 5-11 класи» для закладів загальної середньої освіти від 2022 року (35 годин на рік)
Перегляд файлу

 

                        Українознавство 8 клас

№ п/п

Тема уроку

Дата

ДУХОВНИЙ ПРОСТІР УКРАЇНСЬКОЇ СПІЛЬНОТИ

1

Українська спільнота як середовище творення і зберігання смислового потенціалу української культури (цивілізації) та усвідомлені форми духовного і господарчого єднання

04.09

2

Українська людина – творець духовної єдністі поколінь: звичаї, норми, цінності, знання, інформація та пам’ятки матерiальної культури українського народу

      11.09

3

Часопростір буття українців як етносоціокультурної спільноти, усна народна творчість та виявлення світогляду народу через народний епос, лірику, народну драму

      18.09

4

Концепції походження українців та риси української спільнотності як цілісності

      25.09

5

Історичні землі України, адміністративно-територіальний устрій та Україна на картах XVII–XVIII ст.

      02.10

6

Етноніми українців: русь, русини, рутенці, роксолани, козаки, черкаси, українці, історичні назви нашої країни та етноніми національних меншин і корінних народів

      09.10

7

Традиції демократичного врядування в історії українського державотворення: віче, місцеве самоврядування, традиції українського козацтва та жінка в суспільному житті України

      16.10

8

Самостійна робота №1 «Духовний простір української спільноти»

      23.10

РОЛЬ СПІЛЬНОТИ У ТВОРЕННІ КУЛЬТУРНОЇ ЄДНОСТІ

9

Роль спільноти у творенні духовно-культурної єдності українства, у завданнях творення та збереження української культури та самоідентичності

      06.11

10

Українська мова як чинник спільнотного єднання українців, патріотичний та національно свідомий ідеал людини в творах усної народної творчості та художнього письменства

      13.11

11

Розвиток освіти та книговидання на теренах України: братський рух та його роль у становленні української культури, братські школи, меценати освіти

       20.11

12

Розвиток освіти та книговидання на теренах України: академії, університети, гімназії та ліцеї, розвиток друкарства в Україні, книжкова графіка

       27.11

13

Етнографічне районування України: етнокультурні групи українців: волиняки, бойки, гуцули, лемки, буковинці, закарпатці, слобожани та ін.

       04.12

14

Особливості традиційної культури етнічних груп України: хатній простір, способи господарювання та основні промисли, харчування, природні умови проживання

      11.12

15

Збереження культури корінних народів та їхніх прав в Україні: кримських татар, караїмів та кримчаків, а також греків Приазов’я

     11.12

16

Самостійна робота №2 «Роль спільноти у творенні культурної єдності»

     18.12

17

Повторення та закріплення пройденого матеріалу за I семестр

     18.12

УКРАЇНСТВО У СПРАВІ НАЦІОНАЛЬНО-КУЛЬТУРНОГО ВІДРОДЖЕННЯ

18

Поняття національного характеру: менталітет та його особливості, відображення національного характеру в усній творчості, народних повір’ях, віруваннях, літературі

 

     08.01

19

Тривалення історичної пам’яті кобзарського руху, українські кобзарі, бандуристи, лірники, сучасне кобзарське братство

     15.01

20

Розвиток основних жанрів нової літератури – бурлескнотравестійна поема, байка, балада, соціально-побутова п’єса, сентиментальна повість. Тестування.

     22.01

21

Визначні українки та їх роль у національно-культурному відродженні та розбудові державності

     29.01

22

Українські меценати у підтримці та збереженні української культури (ХІХ – ХХ ст.), сучасні українські меценати

     05.02

23

Заснування «Просвіти» у Львові, молодіжні організації в Україні, скаутський рух, «Пласт» та спілка української молоді: традиції, статутна діяльність

 

    12.02

24

Роль молодіжних організацій у національнопатріотичному вихованні молоді: всеукраїнська дитячо-юнацька військовопатріотична гра «Сокіл» («Джура»)

    19.02

25

Контрольна робота №3 «Українство у справі національно-культурного відродження»

    26.02

ЦИВІЛІЗАЦІЙНИЙ ВИБІР УКРАЇНИ

26

Символіка України: національна, державна та військова, герб, прапор, гімн, історичне походження та тлумачення символіки

    04.03

27

Офіційні символи глави держави та нагороди: військова символіка, запровадження грошової одиниці – гривні. Тестування.

    11.03

28

Українська творча еліта в процесах творення та утвердження державницьких ідей України: військова, мистецька, спортивна та її роль у формуванні міжнародного іміджу України

 

    18.03

29

Культурні пам’ятки України під охороною ЮНЕСКО, культурні об’єкти змішаного типу та культурні пам’ятки місцевого значення

    01.04

30

Винаходи українців, які змінюють світ: внесок українських лікарів у світову медицину, досвід та героїзм українських парамедиків

    08.04  

31

Технічні винаходи українців, які змінили хід історії: шедеври інженерії, комп'ютерні нововведення та транспортні засоби

     15.04

32

Географічні, історичні та культурні зв’язки України та Європи: історична тяглість існування в координатах європейських культурних та політичних процесів

     22.04   

33

Збереження української культури та українського життєвого досвіду в українській діаспорі, внесок українців у світову культурну, освітню, політичну спадшину

     29.04

34

Контрольна робота №4 «Цивілізаційний вибір України»

    06.05

35

Річна контрольна робота за 8-й клас

    13.05 

36

Повторення та закріплення пройденого матеріалу за II семестр

    20.05