Календарно-тематичне планування з історії України для учнів 7х класів на 2019-2020 навчальний рік. Розроблено відповідно до листа МОН від 01.07.2019 року №1/11-5966. В календарному плануванні присутні практичні заняття, колонки для дат на перший і другий семестри, а також колонка для домашнього завдання. Зручне у використанні та готове для друку.
Календарно-тематичне планування
Історія України 7 клас
(35 годин)
№ пп |
Дата І семестр |
Дата ІІ семестр |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Домашнє завдання |
Розділ 1. Виникнення та становлення Русі-України |
||||
1 |
|
|
Розселення слов’янських племен на території України. Господарство та суспільство слов’ян. Сусіди східних слов’ян. |
|
2 |
|
|
Утворення Русі-України. Руські князі середини ІХ-Х ст. |
|
3 |
|
|
Практичне заняття. Позначити на контурній карті територію розселення слов’янських племен на теренах України та їхніх сусідів, напрямки походів руських князів середини ІХ-Х ст. |
|
4 |
|
|
Практичне заняття. Внести у синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Русі-України, правління перших князів Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги, Святослава їх походи/реформи. |
|
5 |
|
|
Урок узагальнення та контролю знань учнів з теми. |
|
Розділ 2. Русь-Україна наприкінці Х у першій половині ХІ ст. |
||||
6 |
|
|
Внутрішня і зовнішня політика руських князів наприкінці Х у першій половині ХІ ст. |
|
7 |
|
|
Практичне заняття. Позначити на контурній карті територію Русі-України за правління князів Володимира Святославовича та Ярослава Мудрого. |
|
8 |
|
|
Впровадження християнства. «Руська правда». |
|
9 |
|
|
Практичне заняття. Охарактеризувати на основі витягів з відомих правових пам’яток доби («Руська Правда» Ярослава Мудрого, «Правда Ярославовичів», «Статут» Володимира Мономаха) правове становище різних верств населення Русі-України. |
|
10 |
|
|
Суспільний устрій. Влада князя. |
|
11 |
|
|
Повсякденне життя. Господарство. Міста. Ремесла. Торгівля. Культура. |
|
12 |
|
|
Урок узагальнення та контролю знань учнів з теми. |
|
Розділ 3. Русь-Україна у другій половині ХІ ст. – першій половині ХІІІ століття. |
||||
13 |
|
|
Передумови та причини політичного дроблення Русі-України. Любецький з’їзд князів. |
|
14 |
|
|
Практичне заняття. Позначити на контурній карті й надписати території князівств часів роздробленості Русі-України й половецькі землі. |
|
15 |
|
|
Русь-Україна в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині ХІІ – першій половині ХІІІ ст. |
|
16 |
|
|
Практичне заняття. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про Любецький з’їзд князів, правління спадкоємців Ярослава Мудрого, першу писемну згадку назви «Україна». |
|
17 |
|
|
(оглядово) Політичне та економічне життя. Галицьке та Волинське князівства у другій половині ХІІ ст. |
|
18 |
|
|
Культура Русі-України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст. Крим у складі Візантійської імперії(оглядово). |
|
19 |
|
|
Урок узагальнення та контролю знань учнів з теми |
|
Розділ 4. Королівство Руське(Галицько Волинська Держава) |
||||
20 |
|
|
Утворення Галицько-Волинської держави. Походи монголів на Русь-Україну. |
|
21 |
|
|
Підпорядкування руських князі Монгольській імперії(Золотій Орді). |
|
22 |
|
|
Королівство Руське(Галицько-Волинська Держава) в період піднесення(друга третина-середина ХІІІ ст.) |
|
23 |
|
|
Королівство Руське(Галицько-Волинська держава) в період стабільності та поступового занепаду (середина ХІІІ – перша половина XIV ст.) |
|
24 |
|
|
Практичне заняття. Внести в синхронізовану хронологічну таблицю відомості про об’єднання Волинського і Галицького князівств в єдину державу, битва на р. Калка, вторгнення на Русь-Україну монголів, оборону Києва від монголів, коронування Данила Романовича. |
|
25 |
|
|
Культура королівства Руського(Галицько-Волинської держави) ХІІІ – перша половина XIV ст. |
|
26 |
|
|
Урок узагальнення та контролю знань учнів з теми |
|
Розділ 5. Руські удільні князівства у складі сусідніх держав. Кримське ханство. |
||||
27 |
|
|
Інкорпорація руських удільних князівств до складу Великого князівства Литовського, Руського і Жемайтійського, інших держав. |
|
28 |
|
|
Кревська унія 1385 року і українські території.. Опір руських князів політиці централізації та його наслідки. |
|
29 |
|
|
Держава Феодоро в Криму(оглядово). Утворення Кримського Ханства. Суспільний устрій та культура ханства. |
|
30 |
|
|
Суспільне та церковне життя на теренах України в XIV-XV ст. сільське господарство. Ремесла і торгівля. |
|
31 |
|
|
Міста, Магдебурзьке право. Пам’ятки середньовічної культури XIV-XV ст. |
|
32 |
|
|
Практичне заняття. Укласти історичний портрет Костянтина Івановича Острозького. |
|
33 |
|
|
Урок узагальнення та контролю знань учнів з теми. |
|
Узагальнення до курсу. Історія України в контексті епохи середніх віків. |
||||
34 |
|
|
Здобутки середньовічного русько-українського суспільства. Особливості суспільного життя Русі-України. Внесок Русі-України у формування європейської цивілізації. |
|
35 |
|
|
Практичне заняття. На основі укладеної протягом навчального року синхронізованої хронологічної таблиці «Європа в добу Середньовіччя» сформулювати висновок про місце Русі-України в загальноєвропейських політичних, господарських і культурних процесів. |
|