Підібрано і розроблено завдання для роботи з дітьми з порушенням інтелектуального розвитку за програмою загальноосвітньої школи, враховуючи програму, створену для спеціальних освітніх закладів, а саме: «Програму з фізики і побутової хімії для 7 – 9 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей» (Автори: Боднар В.І., Заяц І.В.). Завдання можна використовувати і для дітей із затримкою психічного розвитку, оскільки при складанні було враховано і «Програму з фізики для 7 – 9 класів для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів інтенсивної педагогічної корекції» (Укладачі: Сиротюк В. Д., Баштовий В.І., Войтків Г.В.). Вчитель на свій розсуд може підібрати, яке завдання підходить тій чи іншій дитині.
КАРТКА-ЗАВДАННЯ № 27
РУХОМИЙ І НЕРУХОМИЙ БЛОКИ
1. Рухомий блок ..., а нерухомий блок...
а) змінює напрямок дії сили; дає виграш в силі;
б) дає виграш в силі; змінює напрямок дії сили;
в) дає виграш в силі в два рази; змінює напрямок дії сили;
г) не дає виграш в силі; не змінює напрямок дії сили.
2. Який простий механізм зображено на рисунку?
4. Чому застосовують нерухомий блок, якщо він не дає виграшу в силі?
а) нерухомий блок дає змогу змінити напрям дії сили;
б) нерухомий блок не рухається;
в) нерухомий блок дає змогу отримати виграш у відстані;
г) для краси.