Підібрано і розроблено завдання для роботи з дітьми з порушенням інтелектуального розвитку за програмою загальноосвітньої школи, враховуючи програму, створену для спеціальних освітніх закладів, а саме: «Програму з фізики і побутової хімії для 7 – 9 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для розумово відсталих дітей» (Автори: Боднар В.І., Заяц І.В.). Завдання можна використовувати і для дітей із затримкою психічного розвитку, оскільки при складанні було враховано і «Програму з фізики для 7 – 9 класів для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів інтенсивної педагогічної корекції» (Укладачі: Сиротюк В. Д., Баштовий В.І., Войтків Г.В.). Вчитель на свій розсуд може підібрати, яке завдання підходить тій чи іншій дитині.
КАРТКА-ЗАВДАННЯ № 20
СПОЛУЧЕНІ ПОСУДИНИ. МАНОМЕТРИ
1. У сполучених посудинах, які містять однакову рідину, поверхня рідини є на однаковому рівні. Це сформульовано закон:
а) Архімеда;
б) Гука;
в) сполучених посудин;
г) Ньютона.
2. За принципом сполучених посудин не працює:
а) водогін; б) шлюз; в) фонтан; г) насос.
3. Який прилад зображений на рисунку? Як розподіляється рідина в цих посудинах? Чому?
4.Чому змінилось положення рівнів рідин в сполучених посудинах у випадку, коли рідини різні?
5. Як називається прилад, зображений на рисунку? Опишіть його будову.
6. В якому випадку в сполучених посудинах з однорідною рідиною встановлюється однаковий рівень рідини?
а) коли посудини мають однакову висоту;
б) коли посудини мають однакову площу перерізу;
в) коли в посудину налити води;
г) у будь-якому випадку.
7. Дві посудини наповнені водою до одного рівня. Чи буде переливатися вода з однієї посудини в іншу, якщо відкрити кран. Чому?
8. Чому рівень води в трубці такий самий, як у пляшці?
9. У сполучені посудини налили невідому рідину. Із лівої посудини частину рідини вилили. Після цього…
а) рівень води в правій посудині став вищий за лівий;
б) рівні рідин в посудинах вирівнялись;
г) рівень води в лівій посудині став вищий за правий;
в) неможливо дати відповідь, коли невідома рідина.