Картотека "Дидактичні ігри з ліплення для дітей дошкільного віку"

Про матеріал
Серед безлічі розваг для дітей, ліплення є одним з ефективних і цікавих занять. Дайте дитині в руки шматочок пластиліну, і Ви побачите, як швидко він відкриє для себе новий світ.
Перегляд файлу

"Дидактичні ігри з ліплення для дітей дошкільного віку"

 

"Цукерки для ляльок"

Мета: закріплювати прийоми ліплення (відщипування, скочування, сплющення); розвивати дрібну моторику пальців рук, розвивати творчу уяву.

Матеріал: дошка для ліплення, білий та коричневий пластилін, коробки від цукерок, стека, серветка, качалка, ножиці.

Хід гри: запропонувати дітям зліпити "цукерочки" для ляльок різної форми з пластиліну. Треба відщипнути шматочок пластиліну коричневого кольору, скачати кульку або кубик, взяти білий шматочок пластиліну, відщипнути шматочок, зробити з нього ковбаску, прикрасити ковбаскою кульку або кубик. Або розкачати качалкою пластилін двох кольорів, накласти розкачану масу для ліплення один на одного, скачати валик і нарізати шматочками, покласти в коробочку для цукерок.

"Різнокольоровий м'яч"

Мета: закріплювати прийоми ліплення (відщипування, скочування); вчити змішувати кольори; розвивати дрібну моторику пальців рук, посидючість.

Матеріал: дошка для ліплення, класичний пластилін, стеки, серветка.

Хід гри: запропонувати дітям від шматочків пластиліну різних кольорів з допомогою пальчиків відщипнути маленькі шматочки. Розминати їх в руках, з'єднавши разом, до тих пір, поки пластилін не стане м'яким. Потім скачати з цього шматочка кульку. З допомогою стека намалювати на поверхні кульки лінії, щоб він був схожий на м'яч.

"Чарівні кульки"

Мета: закріплювати прийоми ліплення (відщипування, скочування); розвивати дрібну моторику пальців рук, посидючість; сприяти формуванню у дітей інтересу до ліплення.

Матеріал: дошка для ліплення, маса для ліплення, лічильні палички, серветка.

Хід гри: запропонувати дітям зробити кульки з маси для ліплення різних кольорів. Потім в кожну кульку потрібно вставити лічильні палички. З отриманих елементів запропонувати дітям зробити різні фігури.

"Смачне яблуко"

Мета: закріплювати прийоми ліплення в техніці "пластилінографія"; розвивати

творчу уяву, дрібну моторику пальців рук; сприяти формуванню у дітей інтересу до ліплення.

Матеріал: дошка для ліплення, тісто для ліплення, стека, шаблон яблука, природний матеріал (квасоля), серветка.

Хід гри: запропонувати дітям розкачати тісто тонким шаром (0,5-1 см, а потім кожна дитина прикладає шаблон яблука на розкатану пластину, вирізає стеком, потім викладає з темних квасоль контур яблука з листком або заповнює квасолею все яблуко.

рикрасимо пиріг"

Мета: закріплювати прийоми ліплення в техніці "пластилінографія"; розвивати

творчу уяву; дрібну моторику пальців рук

Матеріал: дошка для ліплення, тісто для ліплення, стека, природний матеріал

аштани, квасоля, горох, шкаралупа горіха та ін.), серветка.

Хід гри: запропонувати дітям  приплющити грудочку теста - пиріг. Запропонувати прикрасити такий пиріг можна каштанами, квасолею, горохом, шкаралупою горіха.

линка"

Мета: закріплювати прийоми об'ємного ліплення; розвивати творчу уяву, дрібну моторику пальців рук.

Матеріал: дошка для ліплення, зелений класичний пластилін , стека, намистини, бісер, гудзики, ножиці, серветка.

Хід гри: запропонувати дітям масу пластилін розім'яти на дошці і надати

їй форму ялинки.  Ножицями зробити надрізи у вигляді трикутників (голки).

Запропонувати прикрасити ялинку бісером, намистинками, природним матеріалом або маленькими кульками з кольорової маси.

"Відбитки"

Мета: закріплювати прийоми ліплення (відщипування, скочування); розвивати дрібну моторику пальців рук, розвивати творчі здібності.

Матеріал: дошка для ліплення, тісто для ліплення, формочки для тіста, качалка, кольоровий картон, серветка.

Хід гри: запропонувати дітям розкачати тісто для ліплення качалкою. Формочками для тіста зробити відбитки на розкатаному тесті. Цими формочками можна вирізати з нього фігурки. Придумати сюжет і розкласти отримані фігурки на картоні.

"Змійка"

Мета: удосконалювати прийоми ліплення: скочування пластиліну між долонями; вправляти у використанні прийому прищипування, відтягування; закріплювати вміння з'єднувати частини, щільно притискаючи їх один до одного, і згладжуванні швів; продовжувати знайомити дітей з властивостями пластиліну (м'який, податливий, здатний приймати будь-яку форму); закріплювати вміння працювати стеком; розвивати дрібну моторику дітей;

Матеріал: класичний пластилін, стека, серветка.

Хід гри: запропонувати дітям розкачати з яскравого кольорового пластиліну довгий і тонкий валик, хвіст загострити, голову приплюснути. Згадати, як сичить змія: "Ш-ш-ш". З допомогою стеки передати особливості поверхні образу - прорізати штрихами "лусочки"; нанести візерунок у вигляді прямих, хвилястих, пересічних ліній.

"Мозаїка"

Мета: закріплювати прийоми ліплення в техніці "пластилінографія"; розвивати

творчу уяву; дрібну моторику пальців рук

Матеріал: пластилін різних кольорів, кольорові олівці, стека, формочки, серветка.

Хід гри: розкачати пластилін. Стеком або формочками вирізати невеликі квадратики (можна просто скачати маленькі кульки). На щільному картоні намалювати олівцем контур зображення: рибку, вазу, кораблик, сонечко. Для того щоб дітям легше було визначитися з кольором використовуваної мозаїки, акуратно кольоровими олівцями розмалювати ескіз. Тепер пора братися за справу. Діти вивикладають мозаїку, слідуючи малюнку. Краще починати з центру зображення, потім поступово переходити до країв, поки не завершить малюнок.

"Геометричні фігури з пластиліну"

Мета: закріплювати прийоми ліплення (відщипування, натискання, розмазування); закріплювати геометричні фігури; вчити не виходити за контур; розвивати дрібну моторику пальців рук, окомір; виховувати бажання доводити розпочату справу до кінця.

Матеріал: дошка для ліплення, кульковий пластилін, намальовані геометричні фігури на картоні різної величини, заламинированном скотчем, серветка.

Хід гри: запропонувати дітям відщипнути шматочок кулькового пластиліну, натиснути і розмазати на зображенні геометричної фігури. Вимовити вголос намальовану фігуру.

"Загадки і відгадки"

Мета: вдосконалювати навички дітей створювати образ-відгадку без наочного підкріплення за поданням; удосконалювати навички ліпити різними способами ліплення; формувати вміння створювати загальну композицію; розвивати уміння відгадувати загадки.

Матеріал: дошка для ліплення, маса для ліплення, серветка.

Хід гри: повідомити дітям, що вони будуть слухати загадки і відгадувати їх незвичайним способом - ліпити відгадки, не вимовляючи відгадку вголос. По черзі загадати загадки і запропонувати дітям створювати відгадки у вигляді виліплених фігур. Уточнити, що ліпити можна як об'ємні, так і рельєфні зображення. Ще краще постаратися об'єднати відгадки в загальну композицію. Під час однієї гри можна запропонувати 2-5 загадок.

"Форми"

Мета: формувати навички дітей у створенні різних образів на основі перетворення форм і творчої уяви; удосконалювати вміння при ліпленні використовувати різні прийоми ліплення; закріпити знання дітей про геометричні фігури; розвивати уяву; виховувати інтерес до ліплення.

Матеріал: дошка для ліплення, маса для ліплення, серветка.

Хід гри: запропонувати дітям виліпити кілька геометричних тіл (куля, куб, цеглинка, піраміда) або фігур (коло, квадрат, трикутник). Запропонувати з'єднати їх і перетворити в різні предмети.

"Фантастична тварина"

Мета: удосконалювати вміння вибирати спосіб ліплення (конструктивний, пластичний, комбінований); закріплювати вміння працювати стеком; розвивати вміння передавати рухи персонажів пластичним способом; розвивати уяву, дрібну моторику; виховувати інтерес до ліплення.

Матеріал: класичний пластилін різних кольорів, стека, серветка.

Хід гри: запропонувати дітям уявити далекі планети, на яких мешкають невідомі, фантастичні тварини. І також уявити собі, що з'явився зоопарк, де можна подивитися на цих тварин. Запропонувати придумати і зліпити якусь незвичайну тварину для цього зоопарку, дати їй назву і розповісти історію про неї.

"Танцюючі чоловічки"

Мета: створювати на основі прочитаної інформації виразний динамічний образ і передати у ліпленні заданий рух; формувати вміння розуміти відносність величини частин; показати можливість передачі руху фігурки шляхом невеликого зміни положення рук і ніг; закріпити і ускладнити спосіб ліплення фігурки людини з конуса (фігурка дівчинки); розвивати уміння аналізувати найпростіші схеми (фігурки чоловічків в різних позах); розвивати вміння ліпити фігурки людини раціональним способом з подовженого циліндра (валика) шляхом надрізання стеком і доповнення деталями (фігурка хлопчика);

Матеріал: дошка для ліплення, класичний пластилін, серветка.

Хід гри: запропонувати дітям повторити рух або прийняти таку ж позу, як людина, яка зображена на картці. А після виліпити. Виліпити людину в якійсь позі за бажанням. Об'єднати виліплені фігурки в загальну композицію.

"Пластичні етюди"

Мета: удосконалювати вміння придумувати свій неповторний образ за короткими творами; формувати вміння ліпити персонажів прочитаних творів; удосконалювати вміння при ліпленні використовувати різні способи ліплення; розвивати дрібну моторику рук; сприяти формуванню у дітей інтересу до ліплення.

Матеріал: дошка для ліплення, класичний пластилін, серветка.

Хід гри: запропонувати дітям виліпити улюблені образи за казками. Ліплення віршів - краще веселих, гумористичних. Ліплення пісеньок. Ліплення вистави з декораціями за літературним твором.

"Дитячий майданчик"

Мета: удосконалювати вміння ліпити фігури різними способами з цілого шматка, з частин; показати можливість передачі руху ліпний фігурки шляхом невеликого зміни положення рук і ніг; об'єднати виліплені фігурки в загальну композицію; розвивати  творчу уяву дітей.

Матеріал: класичний пластилін різних кольорів, стека, серветка.

Хід гри: показати дітям зображення ігрового майданчика, на якому стоять гойдалки і гірка та запропонувати дітям подумати, що ще можна розмістити на ігровому майданчику. Потім запропонувати виліпити свій дитячий майданчик, на якому хотілося б пограти.

"Букви і цифри"

Мета: розширити уявлення дітей про малювання друкованих літер і цифр; показати, що букви і цифри можна не тільки писати, але й ліпити (моделювати) різними способами; закріплювати уявлення дітей про накресленні друкованих букв і цифр; розвивати дрібну моторику рук, конструктивні і творчі здібності, естетичний смак.

Матеріал: дошка для ліплення, маса для ліплення, лічильні, серветка.

Хід гри: запропонувати дітям виліпити першу букву свого імені. Виліпити своє ім'я. Виліпити букву (цифру) із одного довгого валика, не розділяючи його на частини. Виліпити "сусідів" написаної букви (цифри).

"Пластилінові літери"

Мета: закріплювати прийоми ліплення (відщипування, натискання, розмазування); закріплювати вивчені букви; розвивати дрібну моторику пальців рук, окомір; вчити не виходити за контур; виховувати доводити розпочату справу до кінця.

Матеріал: дошка для ліплення, кульковий пластилін, намальовані букви на картоні, заламинированному скотчем, серветка.

Хід гри: запропонувати дітям відщипнути шматочок кулькового пластиліну, натиснути і розмазати на зображенні букви. Вимовити вголос намальовану букву.

"Розфарбуй картинку"

Мета: вчити дітей викладати на картоні силуети заданих малюнків з пластилінових джгутиків; закріпити вміння розкачувати тонкі джгутики; ввчити не виходити за контур; вчити добирати і компонувати відтінки кольорів; ррозвивати дрібну моторику, координацію рухів рук, окомір; виховувати інтерес до процесу і результатів роботи; виховувати посидючість, акуратність в роботі.

Матеріал: дошка для ліплення, маса для ліплення, конверти з предметними картинками, на яких зображені контурні малюнки, заламіновані скотчем для багаторазового використання, стек, серветка.

Хід гри: запропонувати дітям обрати за бажанням собі картинку. Потім запропонувати обвести контур малюнка джгутиками. Колір пластиліну вибирається

дитиною.

"Чиї сліди?"

Мета: закріплювати прийоми ліплення в техніці "пластилинографія"; розвивати

творчу уяву; сприяти формуванню у дітей інтересу до ліплення.

Матеріал: дошка для ліплення, тісто для ліплення, стека, пристосування для

нанесення малюнка (все, що може залишити чіткий відбиток на пластиліні: олівець, соломинка для коктейлю, корпус фломастера, великі гудзики, ключі, монети, черепашки та ін.), серветка.

Хід гри: запропонувати дітям розкачати тісто тонким шаром (0,5—1 см). На поверхні розкатаного тіста видавити потрібне зображення олівцем, стеком, порожнім стрижнем кулькової ручки, соломкою для коктейлів та ін. Діти експериментують, вивчають, порівнюють різні відбитки, намагаються визначити джерело ( "Хто залишив цей слід?", "Що це таке? ", "На що схоже?", "Чим ще можна залишити такий слід? .

"Цікаві лабіринти"

 Мета: вчити дітей викладати лабіринти на заданих малюнках з пластилінових джгутиків; закріпити вміння розгортати тонкі джгутики; вчити не виходити за контур; розвивати дрібну моторику пальців рук, координацію руху рук, окомір; виховувати охайність в роботі. 

Матеріал: дошка для ліплення, маса для ліплення, малюнки з лабіринтами, заламіновані скотчем для багаторазового використання, стек, серветка.

Хід гри: запропонувати дітям за бажанням обрати собі картинку. Потім запропонувати викласти лабіринт за завданням на зображенні пластиліновими джгутиками.  Колір маси обирається дитиною.

живи картинку"

Мета: закріплювати прийоми ліплення (відщипування, скочування, розкочування, сплющування); продовжувати вчити сприймати і вживати прийменники в мові; розвивати слухове сприйняття; сприяти формуванню у дітей інтересу до ліплення. Матеріал: дошка для ліплення, класичний пластилін зеленого і жовтого кольорів, картинка з зображенням дерева без листя, серветка.

Хід гри: запропонувати дітям послухати розповідь і одночасно виконувати дії за оповіданням: "Навесні на деревах розпускаються листя (дитина виліплює листя з зеленого пластиліну і викладає на зображенні дерева). Настала осінь, листя на деревах пожовтіло (дитина змінює зелені листочки на жовті). Раптом повіяв сильний вітер і  зірвав листя з дерева (дитина виліплює опале листя). Листя тихо кружляє і лягає на землю (дитина викладає листя під деревом на землю). Коли діти підуть гуляти, то у них листя будуть шарудіти під ногамі.

езвичайні предмети"

Мета: закріплювати прийоми ліплення; розвивати творчі здібності, дрібну моторику пальців рук; виховувати бажання доводити розпочату справу до кінця.

Матеріал: дошка для ліплення, кульковий пластилін, стека, серветка.

Хід гри: запропонувати дітям зліпити що-небудь незвичайне: незвичайну машину

(на якій можна виїхати в подорож), незвичайне дерево (на якому ростуть незвичайні фрукти) та ін.

"Чого не вистачає?"

Мета: закріплювати прийоми ліплення; розвивати творчі здібності, дрібну моторику пальців рук, посидючість; сприяти формуванню у дітей інтересу до ліплення.

Матеріал: дошка для ліплення, пластилін, картинки тварин з домальованими частинами тіла, стека, серветка.

Хід гри: розповісти дітям, що художник малював тварин, але не встиг домалювати:  "Подивіться, що не встиг намалювати художник (коза без ріг, білка без хвоста, заєць без вух, зебра без смуг та ін.). Як можна йому допомогти?"

"Літак"

Мета: удосконалювати прийоми ліплення: скочування пластиліну між долонями; закріплювати вміння з'єднувати частини, щільно притискаючи їх один до одного, і згладжуванні швів; продовжувати знайомити дітей з властивостями пластиліну (м'який, податливий, здатний приймати будь-яку форму); закріплювати вміння працювати стеком; розвивати дрібну моторику дітей;

Матеріал: дошка для ліплення, класичний пластилін, стека, серветка.

Хід гри: запропонувати дітям зліпити літак: розкачати пластилін і надати йому форму валика, розділити валик на дві рівні частини - корпус і крила, з'єднати їх хрест-навхрест, а хвіст загнути вгору. Згадати, як гуде літак під час польоту:

"У-у-у".

"Черепаха"

Мета: удосконалювати прийоми ліплення: скочування пластиліну між долонями; вправляти у використанні прийому прищипування, відтягування; закріплювати вміння з'єднувати частини, щільно притискаючи їх один до одного, і згладжуванні швів; розвивати дрібну моторику дітей, творчу уяву.

Матеріал: дошка для ліплення, класичний пластилін, стека, серветка.

Хід гри: розказати скоромовку: "Черепаха чаплю вечором, пригощала чаєм з печивом" і запропонувати дітям зліпити черепаху. Спочатку зліпити панцир у формі купола, скачати голову, ніжки і хвіст, знизу приставити голову, ніжки і хвіст.  Позначити олівцем очі, розмітити панцир.

"Жучок"

Мета: продовжувати знайомити дітей з властивостями пластиліну (м'який, податливий, здатний приймати будь-яку форму); розвивати дрібну моторику дітей.

Матеріал: дошка для ліплення, класичний пластилін, стека, серветка.

Хід гри: загадати дітям загадку: "Летить - дзижчить, впаде - повзе і землю гризе. (жук).  Запропонувати дітям зліпити жука: скачати кульку, приплюснути її і розділити навпіл лінійкою, приєднати голову, вістрям олівця позначити зіниці, скачати дві маленькі антени та згадати, як дзижчить жук: "Ж-Ж-Ж".

"Машина"

Мета: удосконалювати прийоми ліплення: скочування пластиліну між долонями; вправляти у використанні прийому прищипування, відтягування; закріплювати вміння з'єднувати частини, щільно притискаючи їх один до одного, і згладжуванні швів; розвивати дрібну моторику дітей, творчу уяву.

Матеріал: дошка для ліплення, маса для ліплення, стека, серветка.

Хід гри: запропонувати дітям зліпити машину: "Візьміть шматочок пластиліну і зліпіть корпус машини з кабіною, багажником і капотом. Треба взяти дві зубочистки і проколоти наскрізь низ машини в тому місці, де повинні знаходитися колеса. З чотирьох шматочків тіста зліпіть колеса. Їх товщина повинна бути не менше 9-10 міліметрів. Наколіть колеса на кінці зубочисток".

"Ожила фігурка"

Мета: розвивати фантазію, творчу уяву, дрібну моторику.

Матеріал: класичний пластилін різниз яскравих кольорів, стека, серветка.

Хід гри: запропонувати дітям уявити, що вони чарівники:и отримали прекрасний дар і все, що ви зліпите - оживає. Що б ви зліпили?". Діти виконують.

"Чудові перетворення"

Мета: закріплювати прийоми ліплення; розвивати творчу уяву, розвивати дрібну моторику пальців рук; виховувати охайність в роботі с пластиліном.

Матеріал: дошка для ліплення, маса для ліплення, стека, серветка.

Хід гри: запропонувати дітям: "Перетворіть метелика в квітку, крокодила в машину, неваляшку в принцесу та ін.".

"Чарівні перетворення"

Мета: формувати навички дітей у створенні різних образів на основі перетворення форм і творчої уяви; удосконалювати вміння при ліпленні використовувати різні прийоми ліплення; виховувати охайність в роботі с пластиліном.

Матеріал: "чарівні палички", класичний пластилін різних кольорів, стека, серветка.

Хід гри: сказати дітям: "Є дві чарівні палички: довга і коротка. Подумайте, на що вони можуть перетворитися". Діти в процесі ліплення створюють образи на основі "чарівних паличок".

"Допоможемо скульптору"

Мета: закріплювати прийоми ліплення в техніці "пластилинографія"; розвивати

творчу уяву; сприяти формуванню у дітей інтересу до ліплення

Матеріал: солоне тісто, серветка.

Хід гри: повідомити дітям, що скульптор не встиг доліпити фігурки з солоного тіста та просить допомогти йому. Діти виконують.

"Чого на світі не буває?"

Мета: удосконалювати вміння при ліпленні використовувати різні способи ліплення; розвивати дрібну моторику рук; сприяти формуванню у дітей інтересу до ліплення.

Матеріал: класичний пластилін різних кольорів, стека, серветка.

Хід гри: запропонувати дітям зліпити те, чого на світі не буває (казкове, чарівне та ін.).

"Добрий і злий"

Мета: формувати навички дітей у створенні різних образів на основі перетворення форм і творчої уяви; удосконалювати вміння при ліпленні використовувати різні прийоми ліплення; розвивати дрібну моторику.

Матеріал: класичний пластилін різних кольорів, стека, серветка

Хід гри: запропонувати дітям зліпити злого чи доброго казкового персонажа.

"Карлики, велетні"

Мета: удосконалювати вміння при ліпленні використовувати різні способи ліплення; розвивати дрібну моторику рук; сприяти формуванню у дітей інтересу до ліплення.

Матеріал: класичний пластилін різних кольорів, стека, серветка

Хід гри: сказати "У мене є чарівна паличка. Вона може збільшувати або зменшувати все що ви захочете. Зліпить те, що ви хотіли би збільшити або зменшити".

"Машина часу"

Мета: закріплювати прийоми ліплення в техніці "пластилинографія; розвивати творчу уяву, фантазію, дрібну моторику.

Матеріал: класичний пластилін різних кольорів, стека, серветка

Хід гри: сказати: "Уявіть, що у нас в дитячому садку з'явилася машина часу. Ви в неї сідайте і можете подорожувати в майбутнє і минуле будь-якої країни". Запропонувати дітям уявити, а потім зліпити те, що вони могли б побачити, подорожуючи на машині часу.

"Функції предметів"

Мета: закріплювати прийоми ліплення (відщипування, скочування); розвивати дрібну моторику пальців рук, розвивати творчі здібності.

Матеріал: стеки, ковпачки фломастерів або авто ручок, зубочистки, дрібні побутові предмети (бісер, намистини тощо), природний і непридатний матеріал.

Хід гри: запропонувати дітям назвати якомога більше варіантів використання одного і того ж предмету в процесі ліплення з солоного тіста. Виграє той, хто назве більше інших таких варіантів. Наприклад, гудзик можна використовувати як додаткову деталь (очей, шапочка, колесо тощо), нею можна робити відбитки на пластичному матеріалі та можна використовувати як шаблон та ін.

docx
Додано
9 травня 2020
Переглядів
2264
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку