Казки школи під голубим небом ( За казкою В. Сухомлинського «Як Їжачок готувався до зими»)

Про матеріал

Виховна година має на меті познайомити учнів з творчістю В.О.Сухомлинського ;

розвивати спостережливість, допитливість, вміння давати оцінку вчинкам героїв казки;

виховувати доброту, чуйність, повагу до однокласників, друзів.

Прочитавши казку "Я к їжачок готувався до зими", діти обговорюють її, та створюють аплікацію їжачка

Перегляд файлу

Виховна година

Тема: Казки Школи під голубим небом

( За казкою В. Сухомлинського «Як Їжачок готувався до зими»)

Мета: познайомити учнів з творчістю В.О.Сухомлинського ;

      розвивати спостережливість, допитливість, вміння давати оцінку вчинкам героїв казки;

       виховувати доброту, чуйність, повагу до  однокласників, друзів.

Обладнання: презентація Power Point, портрет та виставка творів В.Сухомлинського

Методи і прийоми роботи: розповідь учителя, вправа «Крісло автора», дослідження «Сила дружби», вправа «Мій друг», робота в групах, вправа «Квітка», виконання аплікації «Їжачок».

Література: http://www.uroki.net/docnach/ukr_docnach6.htm

                    http://www.ukrlit.vn.ua/biography/suhomlinsky.html

Хід виховної години

І. Організаційний момент.

Доброго ранку!

Доброго дня!

 Доброго вечора, сьогодні, щодня…

Хай не псується годинник на вежі.

Хай буде все на землі, як належить:

Сонце як сонце, літо як літо,

 Дощик як дощик, діти як діти.

 Кожному дому щастя бажаю.

 Маку – цвітіння, житу – врожаю,

 Небові – миру, голубу – неба.

 Кожній дитині – всього, що треба.

 Хай усміхаються діти щодня,

Доброго ранку! Доброго дня!

Сьогодні радо вас вітаю

у світі письменника рідного краю.

Для учнів своїх він твори писав,

бути добрими, чуйними він їх навчав.

ІІ. Повідомлення теми, мети виховної години.

               Сьогодні, діти, я хочу вам розповісти про дуже добру, чуйну і відому людину. А ще ви почуєте казку «Як Їжачок готувався до зими» та разом ми виготовимо аплікацію їжачка. То ж сідайте зручніше та слухайте уважно.

ІІІ. Основна частина виховної години.

 1. Розповідь учителя.

   Не так давно, в минулому столітті, жив на світі педагог, учений, письменник В.О.Сухомлинський (1918 – 1970).  Він дуже любив дітей. Навчав їх, а ще писав для них багато-багато оповідань, казок: про ласкаве сонечко і м"яку зелену травичку, про працелюбних мурашок і веселого метелика, про зайчика-хвалька та голосистого півника, про ласкаві мамині руки і добру бабусю. Він писав про доброту, бо сам був доброю людиною і дуже хотів, щоби діти виросли добрими і чуйними, працьовитими, щоб любили тата і маму, рідну домівку, нашу Батьківщину з широкими луками, зеленими садами, безмежними ланами.

  Зверніть увагу на добрі, уважні, лагідні очі і високе чоло, що свідчить про великий розум, відкриту душу. Ніжна і добра посмішка завжди осявала його обличчя.

Що ж таке «Школа під голубим небом?»

«Теплий літній вечір. На голубому небі спалахує перша зірочка. Щодня до мене приходять діти. Дошкільники, першокласники, другокласники…Ми сідаємо під столітнім дубом. Замовкає село, засинає степ, із саду долинають таємничі звуки, спить озеро. Увесь світ навколо нас спить. Лише зірочка в небі мерехтить та цвіркун співає. Це і є наша Школа під Голубим Небом. Діти приходять у світ казки. У ці прекрасні літні вечори ми стаємо поетами – складаємо казки. Все, що ми бачимо, здається нам у ці дивовижні години казкою». Так писав Сухомлинський.

 Свої уроки він проводив на подвірї, під голубим неблм.

 2. Виставка творів письменника.

   Погляньте на нашу виставку книжок В.Сухомлинського. Ці книжки розкажуть вам про життя хлопчиків і дівчаток, про життя рослин і тварин. Книжки навчать вас бачити красу природи, цінувати дружбу, рости добрими та сміливими людьми.

3. Читання та обговорення казки «Як Їжачок готувався до зими»

- Діти, а як ви думаєте, про кого ця казка?

- А що ж, на вашу думку , могло трапитися з героєм цієї казки?

Зараз послухайте і скажите, чому казка має таку назву?

 В лісі жив Їжачок. Змайстрував він собі хатинку в дуплі старої липи. Тепло там, сухо. 

 Ось наступила осінь. Падають жовті листочки з дерев. Незабаром і зима прийде. Почав Їжачок готуватися до зими. 

 Пішов в ліс, наколов на свої голочки сухого листя. Приніс до своєї хатинки, розстелив його, стало ще тепліше. 

 Знову пішов в ліс Їжачок. Назбирав грушок, яблук, шипшини.  Приніс на голочках в хатинку і склав у куточку. Ще раз пішов Їжачок в ліс. Знайшов грибочки, висушив і теж склав в куточку. 

  Тепло і затишно Їжачкові, а одному так сумно. Захотілось йому знайти товариша. Пішов в ліс, зустрів Зайчика.  

Але не хоче Зайчик іти в хатинку Їжачка. І сіра Мишка не хоче, і Ховрашок. Тому, що у них свої нірки є.  Зустрів Їжачок Цвіркуна. Сидить Цвіркун на стеблі, тремтить від холоду. 

- Іди до мене жити! – запросив звірок його. Пострибав Цвіркун до Їжачка. Взимку Їжачок Цвіркунові казки розповідав, а Цвіркун пісні співав.

 

  • Чи сподобалась вам ця казочка?
  • Чому вона так називається?
  • Чому Їжачкові було сумно?
  • Чи знайшов він собі друга?
  • А у вас є друг?

 

4. Проведення вправи «Крісло автора» для обговорення змісту почутого

Одна дитина (за бажанням) сідає в «крісло автора» і виступає в ролі автора твору (бажано, щоб у цій ролі спробували себе якомога більше дітей). Інші діти формулюють запитання за змістом почутої казки, а «автор твору» повинен відповісти словами, максимально наближеними до тексту .

5. Дослідження «Сила дружби»

- Діти, а що у мене в руках?

( Оберемок із 30 тоненьких дерев’яних прутиків, зв’язаних докупи )

- А давайте попробуємо їх розламати

- Чи вдалося це зробити? Чому? Відповідь обґрунтуйте.

- А тепер давайте розв’яжемо оберемок  (Роздаю кожному одну паличку і пропоную її зламати.)

- Чи вдалося це зробити? Чому? Відповідь обґрунтуйте.

6. Вправа «Мій друг»

Діти стають у коло, по черзі називають риси характеру, якими володіє їхній друг / подруга, підходять до нього/ неї, беруть за руку і виводять на середину кола. Потім той, кого вибрали, виводить свого друга/ подругу і т. і. ( може статися так, що якусь дитину не вибере ніхто, тоді вчителька бере за руку цю дитину, називає її позитивну рису характеру і стає разом із нею в коло). Так усі діти разом з учителькою створюють велике коло друзів.

  • Подивіться, яке велике в нас утворилося коло, і в ньому опинились усі ми. Отже, всі ми – друзі, тому поплескаймо в долоні один одному».

6. Робота в групах

 Вправа «Квітка». Збирання квітки з пелюсток, на яких написані/ зображені риси характеру друга.

(Роздаю на кожну групу пелюстки, на яких записані слова (можна зробити додаткові позначки для тих дітей, які ще не читають):

«допомагає» (рука),

«підтримує» (дві руки),

«б’ється» (батіжок),

«ображає» (скривлена гримаска),

«радіє» (усмішка),

«обзиває» (перекреслений язик),

«ділиться» (поділене навпіл яблучко),

«захищає» (щит) тощо.

  • Зберіть у квітку тільки ті пелюстки, на яких записані слова, які, на вашу думку, характеризують справжнього друга.

 

 

7. Виконання аплікації «Їжачок»

 

8. Читання вірша «Про друга»

1. Твій друг тобі віддасть усе:

і свій квиток на карусель,

і цвях, і ґудзик, і літак,

та не за щось – а просто так.

 

2.І збільшувальне скельце,

найкраще у дворі,

твій друг зі щирим серцем

тобі віддасть – бери!

 

3.І ти нічого не жалій – ніколи і нітрохи!

І навіть м’яч футбольний свій

віддай, як друг попросить .

 

4.І усміхнеться друг тобі –

аж схочеться співати.

І ти подумаєш тоді:

«Як гарно – дарувати!..»

 

ІV. Рефлексія

- Станьте, діти,  всі у коло, візьміться за руки.

Заплющте очі. Уявіть у своєму серці вогник добра, ніжності, дружби. Уявіть, як він збільшується, його сила переходить у вашу долоньку, а далі передайте у долоньку того, хто стоїть праворуч.

– Пригадайте, що сьогодні приємного і корисного відбулося, що вам запам’яталося найбільше?

– Усміхніться один одному. Спробуймо завжди дарувати один одному тільки

добро і дружбу.

 

 

 

 

doc
Додано
1 листопада 2018
Переглядів
2344
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку