Актуальним є питання, як навчати і виховувати, щоб мати ефективний результат? На моє переконання, успіх залежить від форм організації, які відображають характер взаємозв'язків його учасників. Подане заняття-тренінг, дії якого сприяють вихованню бажання бути завжди привабливими та охайними.
Тренінг
Мета: Познайомити учнів з правилами особистої гігієни; розширити і узагальнити знання школярів про особисту гігієну; вчити дітей доглядати за власним одягом та взуттям; розвивати вміння толерантно висловлювати свої думки; працювати в групах; сприяти вихованню бажання бути завжди привабливим та охайним, поваги до інших
Обладнання і матеріали
Що підготувати заздалегідь
Хід заняття
1.Дружнє коло.
- Подивіться на свої ручки. Якщо вони брудні, візьміть вологу серветку і ретельно витріть. Зараз ми будемо грати в гру "Трям-привіт! "
Кожний повинен за певний час встигнути привітатися за руку із максимальною кількістю однолітків. Увага учасників фіксується на тому, що руку треба тиснути доброзичливо, дивлячись в очі людині, говорячи:
- Трям - привіт! та слово - комплімент.
- Навіщо ми витирали ручки?
2. Очікування . Діти роблять паперові кораблики, На зворотній стороні діти пишуть свої очікування від уроку. Картинки прикріплюються на плакат "Чистота і охайність"
- Чому ми саме із таким надписом взяли плакат?
3. Наші правила Оберіть із записаних на дошці правила, які нам потрібні будуть на уроці для роботи у групах.
4. Мозковий штурм
Пригадайте ситуації та опишіть свої відчуття, коли кожен із вас був:
- абсолютно чистим( щойно вимився, помив голову, почистив зуби, вдягнув усе чисте);
- справді брудним (після гри у футбол, роботи на огороді, подорожі у потягу тощо).
(обговорення ситуацій)
-Бути чистим набагато приємніше, чи не так? І не тільки для самого себе, а й для твоїх рідних, друзів. Адже охайним людям частіше говорять приємні речі, з ними охоче спілкуються. Це сприяє підвищенню самооцінки людини, робить її більш популярною серед ровесників, а також це корисно для здоров’я.
5. Повідомлення теми уроку Сьогодні у нас з вами , на якому ми пригадаємо правила особистої гігієни, вивчимо правила догляду за одягом та взуттям, з'ясуємо, яку ж людиною називають охайною.
6. Інформаційне повідомлення. «Чистота і здоров’я».
- Нас оточують міліарди мікроорганізмів, більшість не є шкідливими для людини, але деякі з них можуть призвести до захворювань. Колись люди нічого не знали про це, тому страждали від багатьох інфекційних захворювань, епідемій, які спустошували міста, країни і навіть континенти. З винайденням мікроскопів люди усвідомили, що багато небезпек із невидимого світу можна попередити за допомогою води та мила. Тоді й виникла галузь медицини «Гігієна». Гігієна – це наука про збереження і зміцнення здоров я людини. Слово «гігієна» походить від імені міфологічної богині Гігієї – доньки бога лікування Ескулапа. З її іменем уособлювався культ охайності і чистоти тіла. Сучасне поняття «особиста гігієна» включає утримання в чистоті тіла (шкіри, волосся, порожнини рота), натільної та постільної білизни, одягу, взуття, житла. Дотримання особистої гігієни сприяє збереженню та зміцненню здоров’я.
Здоров я кожної людини залежить від неї самої. Були розроблені правила, які значно зменшили поширення інфекційних захворювань в лікарнях, а також рекомендації, як захистити себе в повсякденному житті. Це – правила особистої гігієни, які повинна знати і дотримуватись кожна людина.
Крім правил було розроблено безліч засобів гігієни для підтримання чистоти тіла.
Отже, потрібно пам’ятати, що багатьом небезпекам можна запобігти з допомогою правил особистої гігієни. Народна мудрість наголошує «Води не бійся - щоденно мийся!» Особливо багато бруду під нігтями, у завитках вух, на шиї. Тому щодня потрібно ретельно митися. Витирай тіло, обличчя, руки й ноги окремим рушниками.
Волосся потребує особливого догляду. Мий його спеціальними шампунями, розчісуй щіткою. Довге волосся починай чесати від кінчиків. Усі зачіски мають бути зручними, волосся не повинне закривати очі. Щодня слід мити вуха, ретельно промиваючи всі завитки вушної раковини. Чистити вуха треба спеціальними паличками з ватою.
7. Робота в парах. Гра «Микрофон».
Об’єднатися в пари «Вода», «Мило», «Шампунь».
- Описати один день із життя своїх рук, волосся від першої особи. Уявити, з якими словами руки звернулися б до свого господаря.
- По черзі називати та записувати на дошці ситуації, коли на тіло могла б потрапити інфекція.
- Розказати, як люди дбають про чистоту своїх волосся, тіла.
8.Мозковий штурм «Охайна та неохайна людина»
9. Руханка "Молекули води" Діти бігають, за сигналом об'єднуються у пари, трійки, четвірки, тощо. Хто не встиг приєднатись до інших , вибуває з гри.
10. Інформаційне повідомлення «Правила догляду за одягом»
Щоб завжди виглядати красивим і охайним, треба з дитячих років привчатися тримати одяг і взуття в порядку і дбайливо з ними поводитись. Отже, спочатку про догляд за одягом. Увесь набір предметів вашого гардеробу можна умовно поділити на одяг домашній, робочий, вихідний і одяг для дачі чи курорту.
Особливої уваги заслуговують речі, в яких ви проводите свій робочий день. Прийшовши додому, не слід займатися домашнім господарством у тій же сукні чи тому ж костюмі, треба замінити їх на зручний домашній одяг. А постійному робочому костюмові дайте можливість повисіти трохи на плічках і приготуйте його до наступного дня. Попередньо вийміть усе з кишень, витріпайте їх, щоб там не залишилося пилу й крихт. Потім почистіть костюм щіткою, уважно подивіться, чи немає на ньому плям. Якщо вони з’явилися, тут-таки виведіть їх. Вилоги й кінчики коміра на піджаку чи жакеті бажано підколоти шпильками, щоб вони не загиналися. Наступною операцією є прасування костюма через вологу полотнину. Особливо ретельно треба прасувати штани. Найчастіше вони деформуються на колінах. Тому спочатку виверніть їх навиворіт і випрасуйте через вологу ганчірку, злегка натискаючи праскою. Потім пропрасуйте стрілки через ганчірку з лицьового боку. Щоб стрілки довше трималися, не вдягайте штани відразу після прасування, нехай вони трохи підсохнуть.Комір піджака швидко засмальцьовується. Тому приблизно раз на місяць його треба протирати ганчіркою, змоченою спочатку у воді з нашатирним спиртом (1 столова ложка нашатирного спирту на 1 склянку води), а потім — у чистій воді.
Пальто швидко втрачає форму, якщо його вішати за вішалку, пришиту нижче коміра. Тому вдома намагайтеся вішати пальто на плічки, незалежно від того, де ви його зберігаєте.Верхній одяг, що потрапив під дощ або мокрий сніг, не слід сушити біля печі, радіатора та інших джерел тепла, адже від такого сусідства він втрачає свою форму.Вихідний одяг — сукні, костюми, пальто — найкраще зберігати у шафі або в мішках з паперу чи поліетилену, які треба щільно закривати. Можна пошити й спеціальні чохли з недорогої бавовняної тканини.
11. Відпрацювання правил догляду за одягом (3хв).
*Гра «Застібання ґудзиків». Завяз. шнурків.
12. Проблемна ситуація
Сороконіжка жила за містом,
У дальнім лісі, в хатинці з листя.
Вставала рано, до сходу сонця,
І на роботу йшла босоніж.
Але ходити по травах росних
Не дуже зручно, коли ти босий:
Так можна нежить
За мить схопить!
То що ж робити?
Взуття купить!
І от у Київ прийшла вона.
До магазину зайшла, сумна,
Та й каже гірко:
Нема життя!
Скоріше дайте мені взуття!
За мить продавець,
До візитів звиклий,
Сороконіжці дав черевики,
Чоботи гарні—ходити в негоду,
Туфлі чудові —на всяку погоду,
Капці — для дому,
Кеди — для спорту,
ІЦе й ковзани;
Як кататись охота,
Валянки теплі
- Глибокі калоші .....
Усе придбала сороконіжка,
Відразу взула на кожну ніжку,
Розвеселилась — чи не до сліз!
- І почвалала додому в; ліс...
- Які види взуття згадувалися у віршику?
Чи однакові правила догляду за різними видами взуття?
13. Інформаційне повідомлення «Правила догляду за взуттям»За допомогою щітки ви зможете навести глянець на шкіряного взуття. Якщо у вас замшеве взуття вам знадобляться спеціальні гумки та щітки.
Якщо у вас шкіряне взуття існує два види кремів. Перший вид крему створений на органічних розчинниках. Другий вид крему, емульсійний. Емульсійний крем краще захищає взуття від забруднень, так як містить менший вміст органічних розчинників. Цей вид крему покриває взуття пористої плівкою, за рахунок чого перешкоджає випаровуванню вологи та поту. Цим кремом найкраще користуватися в жарку і теплу пору року.
Крем, який створений на органічних розчинниках, добре захищає взуття в погану погоду. Цей вид крему покриває взуття глянсовою плівкою і не вимагає полірування. Цей крем треба наносити на взуття, тонким шаром використовуючи ватяний тампон. Після нанесення крему на взуття дайте йому просохнути, а після відполіруйте. Цю процедуру потрібно робити один раз на тиждень, після того як ви прийшли з вулиці. Таким чином, ви зможете захистити шкіру від тріщин.
Якщо ви купили собі нове взуття, перш ніж вийти в ній на вулицю, ви повинні походити в ній будинку. Якщо задник нового взуття вам натирає, змастіть їх вологим милом або натріть свічкою. Перед виходом в новому взутті на вулицю обробіть ваше взуття водовідштовхувальним кремом. Для того щоб ваше взуття не мала неприємний запах ви повинні доглядати за своїми ногами.
Для того щоб взуття не жала ногу, ви можете скористатися старим прикладом. Змочіть поверхню ваших туфель всередині одеколоном, після надіньте теплий носок і походіть по квартирі.
Якщо ви прийшли з вулиці з мокрими ногами, ви повинні відразу вимити взуття холодною водою, висушити і після набити туфлі газетою. Якщо ваша взуття дуже мокра ви періодично повинні міняти газетний папір. Ні в якому разі не сушіть взуття біля гарячої плити або на батареї. Так як шкіряне взуття швидко висихає і може потріскатися. Якщо у вас недостатньо часу, і ви не можете чекати, поки ваше взуття висохне, ви можете скористатися феном, але часто цим способом не зловживайте. Після того як взуття висохла, нанесіть крем або вазелін.
14.Відпрацювання правил догляду за взуттям(5хв)
Ситуація 1. Петро повернувся додому у черевиках, мокрих після дощу. Він поставив їх у куток і пішов у кімнату. Брат Сашко зробив зауваження: Петро, ти забув про свої черевики. Повернися і зроби....Що?
Ситуація 2. Леся була трішки ледаченькою. Вона одягала капці, заломлюючи задники. Мама сказала, що Леся не права...Чому?
Ситуація 3. Літом Вася одягнув на пляж кеди. Оля похитала головою і сказала...Що?
15.Зворотній зв’язок: «Конкурс чистюль» " Підійдіть до ваших очікувань –пустіть по річці кораблики, чиї очікуванн справдилися і залиште на березі –ні»
16. Дружнє коло Продовжити фразу: "Охайним і чистим бути потрібно і приємно, тому що..."