Цілі: сприяти розвитку емоційно-почуттєвої сфери дітей; сприяти згуртуванню дитячого колективу; формувати уявлення про естетичні норми спілкування між статями.
Підготовча робота:
1. Попросити учнів 2-3 підготувати розповідь про історію Дня святого Валентина.
2. Дати дітям завдання вивчити вірш про кохання, приготувати сюрприз-подарунок для свого друга або того, хто більше подобається в класі (обов'язкова умова - подарунок повинен поміщатися в долоньках).
Обладнання: магнітофон; дві коробки; половинки паперових яблук (за кількістю дітей у класі); цукерки з прив'язаними до них нитками; заохочувальні призи учасникам конкурсів.
Класна година у 4 класі до Дня всіх закоханих
Конспект класного години в 4 класі до 14 лютого «Подарунок в долоньці»
Цілі: сприяти розвитку емоційно-почуттєвої сфери дітей; сприяти згуртуванню дитячого колективу; формувати уявлення про естетичні норми спілкування між статями.
Підготовча робота:
1. Попросити учнів 2-3 підготувати розповідь про історію Дня святого Валентина.
2. Дати дітям завдання вивчити вірш про кохання, приготувати сюрприз-подарунок для свого друга або того, хто більше подобається в класі (обов'язкова умова - подарунок повинен поміщатися в долоньках).
Обладнання: магнітофон; дві коробки; половинки паперових яблук (за кількістю дітей у класі); цукерки з прив'язаними до них нитками; заохочувальні призи учасникам конкурсів.
План класного години
I. Вступне слово.
II. Інформаційне повідомлення «Історія свята».
III. Конкурси.
1. Знайди половинку.
2. На узбіччі дороги.
3. Мотальщики.
4. Пісня любові.
IV. Заключне слово.
Хід класного години
I. Вступне слово
Класний керівник. Добрий день, друзі! Сьогодні ми будемо говорити про любов.
Не тільки в цей день, мій друг,
Почути можна серця стук.
Нехай кожен день, що поруч ви,
Нам буде святом любові.
- Яке свято ми сьогодні святкуємо? (Відповіді дітей.)
Правильно: День всіх закоханих, або День святого Валентина.
II. Інформаційне повідомлення «Історія свята»
Класний керівник. У Росії традиція святкувати День святого Валентина з'явилася недавно, тому для нас це, можна сказати, новий свято і ми про нього мало знаємо. А адже
у Дня всіх закоханих, як і у всякого іншого свята, є своя цікава історія. Про це нам розкажуть {імена, прізвища).
(Виступ учнів з доповідями.)
III. Конкурси
Класний керівник. У цей день прийнято дарувати подарунки, робити сюрпризи. Все це буде, але трохи пізніше. А зараз я пропоную вам трохи пограти. (Читає вірш.)
День святого Валентина -
Як передчуття весни.
Це іменини серця,
Це радість новизни.
Починалося все з любові:
І земля, і це небо,
Просто, що не кажи.
Без любові ніхто б не був.
1. Знайди половинку
Класний керівник. Ви, напевно, знаєте, що коханої людини ще називають другою половинкою. Згідно з давньою легендою, коли Бог створив щасливі істоти з повною душею, яка укладала в собі чоловіче і жіноче начало, і поселив їх на небі. Але диявол розділив всі душі, як яблука, на дві половинки і скинув на Землю. З тих пір ці розкидані по всьому світу половинки шукають одне одного, щоб знову знайти щастя.
Пропоную вам знайти свою половинку. Хто зробить це швидше інших, отримає приз.
(В одній коробці лежать половинки яблук для хлопчиків, а в іншій коробці - половинки яблук для дівчаток. Поки звучить музика, потрібно знайти свою половинку. Перемогли пари отримують призи.)
2. На узбіччі дороги
Класний керівник. Кажуть, що закохані люди можуть читати думки один одного. Я запрошую взяти участь у наступному конкурсі пари, які знайшли свою половинку за допомогою яблука. Уявіть, що ви стоїте на різних сторонах дороги. На вулиці шум. Хлопчик жестами запрошує дівчину на побачення. Дівчинка повинна вгадати, куди її запрошують: в кіно, на виставку, в кафе і т. п.
3. Мотальщики
Класний керівник. Хочете почастувати свою половинку цукеркою? Тоді візьміть участь у конкурсі.
(Беруть участь двоє. Кожен отримує олівець і нитку; до одного кінця нитки прив'язана цукерка. Завдання - швидше за свого суперника намотати нитку на олівець. При цьому можна крутити тільки сам
олівець. Тримати однією рукою олівець, а другий намотувати нитку заборонено.)
4. Пісня любові
Класний керівник. У всі часи закохані присвячували вірші своїм половинкам: хтось читав свої, хтось-чужі твори. Пропоную вам взяти участь у поетичному конкурсі.
(Учні розповідають вірші.)
IV. Заключне слово
Класний керівник. Ось і підійшов до кінця наше свято, присвячений Дню святого Валентина. Ми подарували один одному гарний настрій, але це ще не все! Прийшов час подарувати одне одному подарунки і казати теплі слова того, хто вам подобається. Звичайно, ви вже наперед знаєте, кому хочете вручити подарунок. Але будьте уважні, у нас є одна обов'язкова умова: якщо у того, кому ви хочете підійти, вже є подарунок, то потрібно уважно подивитися навколо і піднести подарунок тому, у кого його ще немає. Сподіваюся, що зробити свій вибір буде нескладно, адже у кожного з вас багато друзів у класі.
Додатковий матеріал
Побажання на валентинках
Дарую свою любов і валентинку,
Щоб розтопити лютневу грустинку.
Бажаю найкращих вражень
Від щирих і добрих побажань!
* * *
Відгадай, чия валентинка?
Хто дарував від усієї душі?!
Хто зізнатися в ніжних почуттях
Скоріше поспішив?!
* * *
Прийми з посмішкою цю валентинку
І подивися уважно на картинку!
Дарую слова любові і восхищенья
І в День закоханих - торт і привітання!
* * *
Здогадайся, чиє «сердечко»
Тримаєш ти зараз в руках,
Хто тебе так міцно любить
І витає в хмарах?!
* * *
Прийми в подарунок цю валентинку,
До весни вона корисніша вітамінки!
Читай три рази в день і зворушуйся.
Люблю тебе, частіше посміхайся!
* * *
Чекаю з нетерпінням середини лютого
Всю зиму, починаючи з грудня!
Хочу швидше всіх тебе привітати,
Дарую серце алое на пам'ять!
* * *
Нехай життя йде завжди відмінно:
У побуті, у навчанні, в дружбі, в особистій!
А в День закоханих я бажаю
Любові! І вітаю.
* * *
Почуттів тобі бажаю тільки розділених
І хочу привітати зі святом закоханих!
Отримай в подарунок весь квітковий ринок,
А на додачу до квітів гори валентинок!
* * *
Хочу з Днем закоханих привітати,
Дарую валентинку на пам'ять!
Милуйся, читай й бережи,
А якщо скучаєш - дзвони!
* * *
Нікого не знаю краще
В цілому світі, в цілому світі!
Ти скарб Всесвіту,
Моє щастя на планеті!
З історії свята День Святого Валентина
14 лютого - День святого Валентина, Міжнародний день закоханих і люблячих. В європейській культурі це свято відоме дуже давно: традиція відзначати свято незаміжніх дівчат і неодружених чоловіків зафіксована з XIV ст. Правда, його в різних країнах називали по-різному. Наприклад, у Швеції це свято називається Днем всіх сердець, у Норвегії - Днем романтиків.
Існує кілька версій появи свята святого Валентина.
Версія перша. Згідно з народним повір'ям 14 лютого природа робить різкий поворот до весни, птахи починають шлюбні ігри, попарно літають в небі і тим самим відкривають «сезон любові». У комедії Вільяма Шекспіра «Сон в літню ніч» Валентинів день названий Днем птахів.
Версія друга. За римським календарем Новий рік припадає на середину лютого. Можна припустити, що в Стародавньому Римі, як і на Русі, під час новорічних свят було прийнято гадати на суджених. Можливо, тому 14 лютого почали святкувати День всіх закоханих.
Версія третя. Вона пов'язана з ім'ям молодого християнина - лікаря Валентина, який за доносом потрапив у в'язницю, коли в Римі вирувала весна і птиці відкривали «сезон любові». Діти бігали до вікон в'язниці і кидали своєму старшому другові записочки з привітаннями, освідченнями в коханні, вітаннями та побажаннями. Діти прагнули допомогти Валентину, підтримати і підбадьорити його. Тюремний наглядач, людина сувора, ненавидів християн, прихильник імператора Клавдія, прогнав дітей. Але коли він прочитав наївні записки дітей, то дізнався про незвичайних лікарських здібностях в'язня. У наглядача улюблена дочка була сліпою від народження. У дні свят вона, як завжди, сиділа вдома. Їй не судилося знайти собі коханого - кому потрібна сліпа наречена? І тоді, порушивши закон, наглядач привів дочку до ув'язненого лікаря, не чекаючи, що одна трагедія зміниться на інший.
Валентин повернув зір дівчині, і вона покохала його. Але короткою і нещасливою була її любов. Незабаром Валентина стратили. Від їх кохання залишилось одне свідоцтво, про яке не забула легенда, - невеличкий лист, майже записочка, валентинка, як скажемо ми тепер, яку склав юнак для коханої, скромно підписавши в кінці: «Ваш Валентин».
Невідомо, якому богу молилася згодом вихована в язичництві дочка наглядача, але, може бути, саме вона вперше вигукнула: «Він-святий!»
Існує також легенда, що перед стратою Валентин написав всім знайомим і послідовникам безліч записок. Так народилася традиція дарувати валентинки. Саме цей святий вважається покровителем усіх, хто закоханий.
Версія четверта. Вважається, що святий Валентин - це єпископ Тер - нийский. Він вінчав молоді пари всупереч наказам імператора Клавдія II, який вважав за краще, щоб в його армії було якомога більше самотніх чоловіків, так як вважав, що одружені солдати - погані вояки. Єпископ був схоплений і спалений на багатті, за однією версією, 14 лютого 270 р. в Римі, з іншого - у 360 р. у Терні.
Валентинів день - це ще і день ангела всіх, кого звуть Валентином і Валентиною. В День святого Валентина прийнято вітати всіх людей, яких ти любиш: мам і тат, братів і сестер, племінниць і племінників і, звичайно, друзів. Звичайно ж, 14 лютого - надзвичайно зручна дата, щоб зізнатися в любові давно жаданого об'єкту, пам'ятаючи, що любові всі віки покірні.
У XV ст. англійці стали розглядати цю дату як прекрасну можливість для пояснення в любові письмово. Валентинки обрамлялися орнаментами, малюнками, паперовими та справжніми мереживами. Це були справжні витвори мистецтва. Одна деталь повторювалася у всіх посланнях - малюнок серця, який став емблемою цього свята на всі часи. А в 1820 р. все в тій же Англії почався випуск спеціальних святкових листівок. Незважаючи на те, що поштовий зв'язок в XIX ст. работала не настільки швидко, як у XX ст., статистики зафіксували: 14 лютого 1834 р., наприклад, тільки в Лондоні в поштові скриньки було пропущено близько 60 тис. письмових зізнань у найпотаємніших почуттях. Утім, ця цифра не йде ні в яке порівняння з кількістю освідчень у коханні за допомогою пошти в 1988 р. Тоді було надіслано близько 16 млн листівок. За приблизними підрахунками, у 1995 р. їх кількість наблизилася до 30 млн.
Цікаво, що існують особливі правила етикету для відправника валентинки. Перше: відправник повинен зробити все, щоб викликати до себе особливий інтерес і цікавість. Друге: відправник зобов'язаний зберегти таємницю і залишитися анонімним. Є і третє правило: весь рік бути вірним лицарем або дамою серця свого заповітного адресата. Втім, це правило рідко ким виконується.
До XVII ст. традиція обирати коханого або кохану терміном на рік існувала вже тільки як жарт, дуже часто просто як дитяча забава. А ставши невинною розвагою, звичай підтримувався вже не тільки нежонатої молоді. У щоденниках С. Піпса (1633-1703) ми знаходимо яскраву картину лондонській життя, відтворену з безліччю мальовничих подробиць. В день свята валентинки посилали всім друзям і знайомим. Дорослі одружені люди теж набували своїх Валентин і Валентинів улюблених друзів року. І оскільки все це вже була тільки гра, чоловікові і жінці дозволялося мати тепер кілька Валентинів або Валентин. Чоловіки - Валентини - повинні були робити жінкам подарунки, дарувати квіти, писати любовні листи.
Особливості святкування Дня святого Валентина в школі
1. Вручення корзин і квітів через шкільну пошту.
2. На стеклах вікон або спеціально підготовлених стендах фломастерами можна писати будь-які любовні визнання, афоризми про кохання, свої і чужі вірші.
3. Кожен бажаючий може поворожити на паперовій ромашці. Ромашки прикріплюють на стіни, на звороті пелюсток пишуть слова: любить, не любить, плюне, поцілує, до серця притисне, до біса пошле. (Також можуть бути написані жартівливі передбачення, наприклад: «Буде твій супутник (супутниця) людиною з блакитними очима, з хорошим і поступливим характером, але... вище тебе на один метр. Бажаємо щастя!»)
4. Учасники свята пишуть свої імена на сердечках: дівчата - на рожевих, юнаки - на червоних. Сердечка кидають в гарні глечики. Потім вони будуть діставати ці сердечка, дізнаючись ім'я нареченого, нареченої.
5. В англійських селах молоді люди дарували один одному в цей день сплетені з соломи банти - символ любовного союзу. Бант треба було зберігати весь рік. На шкільному святі дівчата можуть подарувати хлопцям зроблені своїми руками чоловічі банти або галсту - ки-метелики. А хлопці можуть подарувати дівчатам квітка, зроблений своїми руками, або великі саморобні цукерки. Їх треба придумати: і начинку, і особливий фантик - з назвою, картинкою, віршами.
6. В День святого Валентина потрібно на костюмі, на сукні мати як можна більше нашитих аплікацій-сердечок і прикрасити себе іншими аксесуарами у формі серця. Костюм в цей день - простір для творчості.
7. Всі учасники свята проходять в зал з пропуску. Пропуск - листок паперу з афоризмом про кохання і вигаданим підписом, наприклад: «Беатріс з Сарагоси», «Монтигомо - Яструбине Кіготь». Спеціальне журі обере 10 кращих афоризмів, прочитає їх, виявить тих, хто підібрав або придумав кращі, і відповідно нагородить кожного.
Ігри та забави на День святого Валентина
Від серця до серця. Розріжте паперові серця фігурно на дві частини. Кожному гравцеві роздайте по половині серця. По команді всі гравці сходяться в центрі залу. Гравці, які знаходять свою пару першими, стають переможцями. Ведучий при цьому засікає час, щоб дізнатися, як швидко гравці зможуть знайти свою пару.
Заховані серця. В залі в найнесподіваніших місцях заховані однакові за розміром і кольором картонні або ганчіркові серця. Ведучий говорить про них і пропонує усім шукати. Той, хто знайде найбільшу кількість сердець, стає переможцем і отримує нагороду - пряники у формі сердечок.
Щасливе обличчя Валентина. З паперу нарізано велика кількість сердечок. Їх потрібно наклеїти на аркуш ватману так, щоб створити «щире обличчя» сидить на стільці «натурника». Хто це зробить найбільш цікаво і схоже на оригінал, отримає приз.
Профільні портрети. У швейцарському місті Вінтертура відкрито Музей профільних портретів, вирізаних з чорного паперу. Історики мистецтва вважають, що цей своєрідний вид графіки був завезений в Європу з Китаю в XVII ст., де він виник в глибокій старовині. Прообразом профільного портрета був, по всій видимості, театр тіней. Мистецтво профільного портрета нині майже зникло.
Дайте гравцям (юнакові і дівчині) чорний папір, ножиці, і нехай вони спробують вирізати з ходу профілі один одного. У кого буде схожий - той отримує приз.
Розбиті серця. Великі паперові червоні і рожеві серця розрізають на дві частини. На одній частині серця пишуть питання про святого Валентина, на іншій - відповідь. Гравець-юнак отримує половинку серця з питанням. Відповідаючи на кожне питання, він від дівчини отримує іншу половинку серця, якщо відповідь збігається з запитанням. У цьому випадку «розбиті» половинки з'єднуються.
«Серце красуні...» З букв, що входять у ці два слова, необхідно скласти слова - нарицательные іменники в однині, в називному відмінку. Перемагає не той, хто придумав багато слів, а той, у кого залишилося більше оригінальних слів після того, як викреслили однакові.
Чиї компліменти краще. В цій забаві кілька варіантів. Хлопець і дівчина можуть говорити по черзі один одному, не повторюючись, компліменти.