Додаток Е
Πерший етап – цілеспрямування (постановка мети і завдань).
На цьому етапі між класними колективами проводилось опитування як саме вони б хотіли долучитись до колективно-творчої справи. На зборах шкільного загону «Милосердя» заслуховувались й обговорювались всі пропозиції методом “Мозкового штурму”. Кращі з них відібрались для реалізації та створення проекту. Шляхом обговорення членами шкільного загону було вирішено в учнівських колективах 1-4-их класів в рамках КТС «Подарунок воїнам АТО» провести виставку малюнків «Надійні захисники України», 5-8-их класів – організувати проведення творчої справи «Диво власними руками», 9-11-их класів сприяти проведенню акції «Напиши листа солдату». За словами членів загону «Милосердя», листи і малюнки дітей – не менш необхідні солдатам, ніж гуманітарна допомога. Також юними волонтерами було вирішено в закладі провести аукціон-розпродаж потрібних-непотрібних речей, а зібрані гроші витратити для проведення КТС.
Другий етап – колективне планування справи.
На засіданні між членами загону було розподілено доручення. Члени загону «Милосердя» організували мікрогрупи (5−10 осіб) за сферами інтересів. Кожна мікрогрупа висунула ідею щодо плану майбутнього заходу. Готуючись до КТС, керівники мікрогрупи розробили систему власних дій, піклуючись, перш за все, про те, щоб забезпечити активну участь кожного вихованця в колективній справі. Також шляхом голосування було вирішено: зібрані в ході КТС учнівські роботи, передати бійцям в зону АТО.
Третій етап – колективна підготовка КТС.
На цьому етапі конкретизувався план підготовки до проведення справи, при цьому заохочувалась ініціатива кожного учня, враховувались пропозиції.
План роботи груп
№ з/п |
Вид діяльності |
Термін |
Виконавець |
|
Створення реклами заходу (план проведення) |
За місяць до заходу |
Група № 1 |
|
Запрошення гостей заходу (оформлення індивідуальних запрошень) |
За два тижні до дійства |
Група № 2 |
|
Збір експонатів на виставку-вернісаж |
Протягом листопада |
Група № 3 |
|
Планування діяльності шкільного загону |
За три тижні до заходу |
Група № 4 |
Четвертий етап – проведення КТС.
П’ятий етап – колективне підбиття підсумків КТС.
Усі учасники КТС зібрались на “Вогник”, присвячений обговоренню результатів проведеної справи. Найбільша роль у підбитті підсумків належить учням. Кожна мікрогрупа проводила самоаналіз виконаної роботи: спочатку позитивні сторони (Що вдалося? Що було добре?), а потім про недоліки (Що не вийшло? Чому?).
Шостий етап – найближча післядія КТС.
Проведення анкетування в класах за наступними питаннями:
І. Аналіз проблеми та актуальність проекту
«Допоможемо бійцям АТО», «Нехай буде мир на Україні», «Повертайтесь додому живими!» - ці та багато інших лозунгів ми чуємо щодня на вулицях міста, на екранах телевізорів, на радіохвилях, у соцмережах. Багато українців збирають кошти, відправляють ліки та речі в зону АТО. Головною метою сьогодення кожного українці є у будь-який спосіб підтримати бійців, які відвойовують мир на сході України. Члени шкільного загону «Милосердя» теж не змогли обійти осторонь та вирішили провести колективно-творчу справу «Подарунок воїнам АТО».
Основним завданням даного проекту є моральна підтримка та підняття бойового й патріотичного духу українських військових. Тематична виставка дитячих малюнків «Надійні захисники України», творча справа «Диво власними руками», присвячені військовослужбовцям української армії, які несуть службу в зоні АТО.
Метою проекту є практичне формування почуття ціннісних (гуманістичних, громадських і духовних орієнтирів): патріотизму, людяності; виховання свідомого громадянина, патріота, набуття молоддю соціального досвіду; створення умов для розширення пізнавального інтересу учнів, індивідуальних нахилів самовираження, розкриття творчого потенціалу, згуртованості колективу; популяризація благодійності як практичного втілення духовних надбань людини, національних та загальнолюдських цінностей.
Прогнозовані результати: пробудження в учнів національних почуттів, виховання в них поваги та любові до свого народу, до його віковічних моральних і духовних здобутків, а також взаємоповагу та гордість за свою Батьківщину.
За напрямом: ціннісне ставлення до суспільства і держави.
За тривалістю: короткотривале (протягом листопада).
Форма проведення: колективно-творча справа під гаслом «Підтримай бойовий дух наших захисників!».
Проектний девіз: «Твори добро, бо Ти - людина!».
Аудиторія: школярі закладу – від молодших до старших класів (1-11-ті класи).
ІІ. Завдання проекту:
ІІІ. Керівник проекту: заступник директора з виховної роботи Мельникова Н.Б.
ІV. Склад проектної групи: педагог-організатор Чернюк Н.Ю., батьківський актив, шкільний загін «Милосердя», учнівський актив школи, класні колективи 1-11-их класів, волонтери.
V. Очікувані результати:
VІ. Етапи реалізації проекту
1. Підготовчий етап
№ з/п |
Вид діяльності |
Час проведення |
Відповідальні |
1. |
Розробка та друк буклетів до проведення КТС |
1-5 листопада |
Члени загону «Милосердя» |
2. |
Оголошення учням 1-4-тих класів про виставку малюнків «Надійні захисники України» |
8 листопада |
Члени загону «Милосердя» |
3. |
Оголошення учням 5-8-их класів про творчу справу «Диво власними руками» |
9 листопада |
Члени загону «Милосердя» |
4. |
Оголошення учням 9-11-их класів про проведення акції «Напиши листа солдату» |
10 листопада |
Члени загону «Милосердя» |
5. |
Оголошення про аукціон-розпродаж потрібних-непотрібних речей |
10 листопада |
Члени загону «Милосердя» |
6. |
Підбір матеріалів до проведення КТС |
жовтень |
Заступник директора з виховної роботи, педагог-організатор |
«Подарунок воїну АТО»
План проведення
в Овруцькому ЗЗСО І–ІІІ ступенів № 3
колективно-творчої справи
«Подарунок воїну АТО»
№ з/п |
Виховна справа |
Дата проведення |
Відповідальні |
1. |
Загальношкільна лінійка. Урочисте відкриття КТС |
09 листопада |
ЗДВР, педагог-організатор |
2. |
Привітання учасників КТС |
09 листопада |
Адміністрація закладу
|
3. |
Виставка малюнків «Надійні захисники України» |
19.11-23.11 |
Члени загону «Милосердя» |
4. |
Виставка «Диво власними руками» |
19.11-23.11 |
Члени загону «Милосердя» |
5. |
Акція «Напиши листа солдату» |
12.11-23.11 |
Члени загону «Милосердя» |
6. |
Аукціон-розпродаж потрібних- непотрібних речей |
22.11 протягом дня |
Члени загону «Милосердя» |
7. |
Виставка соціального плакату |
20.11 |
Члени загону «Милосердя» |
3. Підсумковий етап
№ з/п |
Захід |
Час проведення |
Відповідальні |
1. |
Проведення загальношкільної лінійки. Підбиття підсумків КТС |
26.11 |
ЗДВР, педагог-організатор |
2. |
Нагородження найбільш активних класних колективів |
26.11 |
Адміністрація закладу, піклувальна рада |
3. |
Відбір кращих робіт для передачі воїнам АТО |
27.11 |
ЗДВР, педагог-організатор, члени загону «Милосердя» |
4. |
Випуск експрес-газети «Погляд з останньої парти»: підбиття підсумків КТС |
30.11 |
Учнівське самоврядування |
«У спільній справі нас об’єднало почуття патріотизму. Ми, члени шкільного загону «Милосердя», усіма можливими способами прагнули і прагнемо надалі допомогти і підтримати тих, хто щодня відстоює незалежність нашої країни, виборює право на краще майбутнє нашої України. На нашу думку, учнівські листи і малюнки зігріють своєю теплотою і ніжністю захисників України, додадуть в осінні довгі вечори доброго настрою».
На пропозицію написати листа солдату, який охороняє наш спокій, оберігає добробут родин і щоденно воює за цілісність та єдність нашої країни, старшокласники одразу відгукнулись. Багато листів починались однаково: «Дорогий солдате, дякую тобі за твій героїзм!», «Повертайся додому живим!» тощо. Всі листи зворушливі, пройняті гордістю та любов’ю, вони адресовані тим, хто ризикує власним життям заради нас.
Ось деякі рядочки з листів: «Дорогі воїни України! Від щирого серця вклоняюсь Вам! І прошу, щоб Ви перемогли ворога, щоб ми жили в мирній країні. Бажаю, щоб Ваші серця були витривалі та хоробрі. Я вірю в те, що завдяки Вашій мужності ворог відступить і війна на Сході України закінчиться…» (Левківська А., учениця 7 кл.).
«Добрий день, солдате! Я ніколи не писала листи, але сьогодні мені захотілося написати слова подяки. Хочеться підтримати тебе, адже я розумію, яка нелегка твоя служба. Я дуже вдячна тобі за захист нашої країни. Твої зусилля не є марними, адже вдома на тебе чекає сім’я. І коли ти побачиш над головою промінь сонця, почуєш подив вітру… Знай, це мій тобі привіт!» (Ковальчук М., учениця 9-А кл.).
«Дорогий захисник! Ти захищаєш мене, мою сім’ю, наше місто, Україну. Ти сидиш в окопі і борешся за нас. Мій тато теж був там - на війні. Він мені розповідав, що коли летить снаряд, все пробігає перед очима. Я люблю свого тата, і, коли він повернувся з АТО, я дуже зраділа. І тобі я бажаю теж, щоб ти повернувся додому (Сарнавська В., учениця 7 кл.).
«Дорогий герою! Я не знайома з тобою особисто і не знаю твого імені. Я, навіть, не здогадуюсь, де і за яких обставин ти читаєш цього листа. Але знаю точно, що Ти – герой, захисник своєї Батьківщини. Мій любий татусь теж на фронті, і моя родина чекає його повернення з нетерпінням. Ми дуже пишаємось ним. Я впевнена, що твої рідні теж тобою пишаються. На останок хочу сказати, що дуже вдячна тобі, мужній воїн…» (Бабчик А., учениця 10 кл.).
«…Хочу подякувати Вашим матерям, дорогі солдати! Величезне їм спасибі за таких синів! Ви – справжні герої!» (Мойсійчук В., 10 кл.).
«Дорогий солдате! Я знаю, тобі зараз тяжко. Тримайся! Від тебе залежить доля нашого народу. Я хочу бути такою ж сміливою, як ти…» (Булгакова К., учениця 3-А кл.).
«…Кожен крок, зроблений Вами, кожна хвилина, яку Ви відвойовуєте для нас, дає змогу нам вільно дихати. Я дуже хочу, щоб Ви швидше повернулися додому, щоб Ваша слава, слава синів козацьких, нащадків гетьманських гриміла на увесь світ, а імена були закарбовані в історії на віки-віків…» (Лагутіна І., учениця 11 класу).
Дитячий малюнок – це своєрідне дзеркало того, яким уявляють українських захисників учні. Милуючись дитячими малюнками, вчителі зробили висновок, що ніхто з дітей не намалював війну. Діти Овруцького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів № 3 хочуть миру і малювали мирне небо. За кожною дитячою роботою стоїть повага та гордість, адресована воїнам АТО. В кожній роботі відчувається побажання миру і єдності для України.
Ми сподіваємось, що дитячі малюнки, поробки та листи стануть для військовослужбовців справжніми оберегами.
Любов до країни починається з тебе,
З любові до сонця й до ясного неба.
З любові до поля і до пшениці,
Криниці й чистої живо-водиці.
Любов до країни починається з мене,
З любові до лісу, де листя зелене,
З дзвінких голосів і посмішок щирих,
З поваги до нашої, до Батьківщини.
Пройшли крізь віки, у нас стяг жовто-синій
Я гордо скажу, що живу в Україні.
Незламні ми духом і волею сильні
Ми прагнем свободи, тому - завжди вільні.
Живемо усі в незалежній державі
І грози та війни нас ще не здолали.
Тому, що ми справжній і сильний народ
Стратегія є! І нема перешкод!
Залишились вільними наперекір ворогам
І незалежними - на радість країні.
Гордість за нас не сягне берегами,
Бо ми українці, наш стяг жовто-синій.
Левківська Софія, учениця 9-А класу
1