Коли казка знання сіє. Тема : "Наші діти – це наше майбутнє".

Про матеріал

Розширити поняття про доброту і красу людської душі,з'ясувати зміст понять доброта, милосердя, співчуття; розвивати уміння робити добро в повсякденному житті, вміння висловлювати власні погляди і думки. Виховувати почуття любові до батьків і моральної відповідальності перед ними; розкрити роль і значення батьківського авторитету.

Перегляд файлу

 

Наші діти – це наше майбутнє

Мета:формувати морально – етичні основи особистості засобами слова;

Розширити поняття про доброту і красу людської душі,з’ясувати зміст понять  доброта, милосердя, співчуття; розвивати уміння робити добро в повсякденному житті, вміння висловлювати власні погляди і думки;

Виховувати почуття любові до батьків і моральної відповідальності перед ними; розкрити роль і значення батьківського авторитету.

 

 

 

Коли казка знання сіє, тоді народжуються мрії

 

 

 

 

Життя людини пов’язане з   казкою. Мамині казочки вчать нас добра, мило-сердя, справедливості. Ми підростаємо,і казки міняються,але так хочеться завжди вірити,що добро переможе зло. А хто людям добра бажає,той і собі має. І Коли ми вже стаємо зовсім дорослими,чарівний світ казки,світ дитинства живе в нашій душі,сповнюючи її якоюсь неземною благодаттю. Ви мабуть

думаєте,до чого тут казка. А все дуже просто.   

Ведучий:

 Не за синіми морями,не за темними лісами,а в славному козацькому селищі Лихівка,що на Дніпропетровщині,на зламі двох тисячоліть,а якщо говорити,в різний час сталися знаменні події на світ з’явилися маленькі хлопчики та дівчатка. Кого лелека приніс влітку,весною,або восени,а кого й Дід Мороз подарував взимку. Яка то радість батькам. Яка казка. Яке щастя.

 Ведучий:

 Батьки старалися дати дітям найкращі імена Юленька,Анічка, Оленка,Сашуня,Машенька… Це були дівчатка,і їх імена звучали ніжно,як пісня. Хлопчики ж отримали більш мужні,звичайно,імена Олександр,Микола,Михайло,Юліан…

 Ведуча:

 Не могли натішитися батьки своїми дітьми. Найкращі іграшки,одяг,любов,ласка все для маленьких,найрідніших донечок і синочків.

1 й читець:

 Найсвітліша пора дитинство.

  Безтурботна пора дитинство.

 Найчесніша пора дитинство.

 1 читець:

 Це щастя й,радість.

Це ніжність і мрії,

Це-тато і мама.

Це пісня,це казка.

 Ведучий:

 Рік  проходить,два,шість… Стали батьки думу думати. Як то їхні дітки до школи підуть. Скільки хвилювань,турбот зразу зявилося. Магазини всі обійшли,а найкраще своїм діткам знайшли. Олівці,зошити,пенал,портфель,альбом… все придбали. А тут і Перше вересня підійшло. До школи збиратися час.

Ведуча:

 Усе перше запам’ятовується найкраще перші кроки,перші слова,перші успіхи та,звичайно,Перше вересня,коли щасливо схвильовані батьки ведуть дитину до першого класу.

 Сонячний ранок, море квітів. На головах у дівчаток величезні банти, у хлопчиків-на грудях дорослі краватки, руки зайняті такими  величезними  букетами, що аж додолу хилить. І затамувавши подих, вчепившись в надійну мамину, або татову руку, почимчикували діточки до школи. _

Ведучий:

 Невідоме вабить та підказує, що вони не самі – їх зустріла перша вчителька, взяла за руку і тепер буде поруч. Вона щось говорить, посміхається. То діти йшли з острахом, а тут і батьківське серце ледь не  вискочить з грудей. Так лячно відпустити від себе своє пташенятко. Подумали батьки , подумали та й вирішили. А чого нам боятися . У школі не буде діткам погано : і доглянуті, і навчаться чомусь. Та й вчителька ніби не страшна на вигляд: ласкава, добра, ніжна. З рук в руки передали свій найцінніший скарб у не менш надійні і турботливі руки, Тамарі Олексіївні. Пам’ятаєте, діти, як це було?

( Перегляд відео Першого дзвоника )

  Посадила Тамара Олексіївна малюків за парти , глянула – скільки очей дивляться на неї і чогось чекають. Подумала вчителька : скільки ласки, любові я повинна дати вам ,щоб не загасити оцей вогник надії і довіри, який горить у ваших допитливих оченятах.

 

Перша вчителька:

  • Я добре пам'ятаю ,як уперше переступила поріг шкільного класу ,як побачила  янгольські дитячі личка , розгублені  й такі довірливі оченята . Як зараз бачу : стоять біля рідних, тримаються за мамину ,татову, бабусину, чи дідусеву руку. Тримають міцно , бояться відпустити і підійти до мене. А я роздивляюся кожного,і серце потроху тепліє. Я пам’ятаю перший урок. Хоча ні,не так. Я пам’ятаю кожен свій урок , пам’ятаю кожне слово моїх діточок. Моїх … Бо з того часу, як вони переступили поріг мого класу, вони  стали мені рідними . У кожного з них – часточка моєї душі, моєї любові і віри.

Кожен  урок – наче творча лабораторія. Думають, пізнають, фантазують, відкривають, аналізують, роблять власні висновки. Так  приємно спостерігати за роботою  своїх вихованців. Вони такі маленькі, а думають  зовсім як дорослі. Швидко промайнув час. Нам є що  згадати: екскурсії,позакласні заходи, змагання,олімпіади, захоплень не перелічити. Любов  до дітей щодня крокувала зі мною  на роботу.:

Ведучий:

 Сходинка за сходинкою: перша,друга… а ось і четверта сходинка. Стали батьки знову  думу думати: як то наші діти далі будуть,у 5 класі? Лячно стало. Та даремними виявилися їхні хвилювання. Вчителі – предметними, виявляється , вже чекають не  дочекаються, коли зможуть передати все , що самі знають , новим  школярикам. А попереду всіх Світлана Миколаївна Желізняк. Яка  хороша , добра, мила, а яка смілива! Зразу видно: не  дасть нікому образити своїх дітей.

Перша вчителька:

 -Я мушу відпустити їх від себе , мій  черговий  випускний клас.  У серці щемить. І я запам’ятаю кожного з них , бо всі  вони – мої діти, мої маленькі усмішки.

 Ведуча:

 Дитячий світ – прекрасний  і неповторний.  Серце дитини - наївне,чисте й довірливе. Але воно - як безмежний  океан,в який знову  й знову  пірнаєш. І знову  відкриваєш для себе нові, непізнані  глибини, зачаровуєшся таїною,яка відкривається тобі. 

 Класний керівник:

 Як швидко летить час. Здається, тільки вчора ви до мене  прийшли . Мені  доводилось  кожного дня водити вас по всіх кабінетах, щоб ви не заблукали. Ми  разом росли ,міцніли, вчилися один у одного . Ви у мене , я у вас. Скільки було всяких  починань . Перше прибирання липової алеї ,перша казка на новорічному вечорі, перше чергування, перша газета, перший документ про освіту.

Ведучий:

 Сходинка за сходинкою . П’ята, шоста,… десята. Вечори,свята, олімпіади… Аж ось і 11 сходинка,остання. Один  крок і все. І чарівний світ дитинства  залишить нас . Як  одна прекрасна мить, пролетіли роки навчання. Тепер уже діти стали думати, гадати: що далі?

 

Класний керівник:

 Ми разом піднімалися сходинками  до  Країни Знань. То ж бажаю моїм талановитим учням сміливо крокувати далі, не схиляючись перед труднощами! Так уже влаштоване життя у цьому земному світі, що  мусимо пройти через  школу з тим ,щоб запастися  багажем знань на все життя. Гідно  прожити. Але чи мали б ми цей багаж  без учителя. Тож ніхто і ніколи не замінить нам Учителя - творця  майбутнього.

« На любові до дітей тримається світ.» Цей постулат в усі часи був головним моїм кредо. Не можна досягти успіхів без любові до дітей, до своєї професії. Тільки доброта, помножена на любов дає позитивні результати.

 Ведучий:

Школа - це чарівний храм знань, це колиска дитинства,це країна мрій. І саме звідси йде у світ дитина, в своє  прекрасне, світле майбуття. Кожен  день, як маленька історія,за якою можна зняти серіал.

 Ведучий:

  Людина починається з країни дитинства . Вона,як ріка, що бере початок з чистих джерел. Вчитися на Людину необхідно все життя. І не можна втрачати ані хвилини на цьому шляху. Людина - творець власної і духовної краси.

  1. читець

 Є люди, як свічки,-

 Згорають, відходять в небуття

 Є люди, як зірки,-

Горять і світять все  життя.

Та ні, це не зірки, холодні, мертві,

Вони - серця, засвічені у небі,

Які горять, обігрівають все і не згаснуть…

І не загинуть.

 Нехай над кожною школою горить

Зоря любові.

Бо любов-джерело життя.

2-читець

Любі діти! Людина починається з добра.

З уміння співчувати, захистити -

Це зрозуміти всім давно пора,

Бо ми прийшли у світ добро творити

Правила доброти дуже прості,

Треба тільки навчитися їх виконувати.

3-читець

Тож , люди на Землі !

Спішіть добро творити.

Щоб нам не згинути у морі зла.

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

Ведуча

Добро-це найголовніше, що є на Землі. Воно ,як сонечко,зігріває нас , пестить своїми  промінцями. Поспішайте робити добро ,і  тоді на серці  буде затишно і спокійно, бо так чудово бути добрим ,дарувати  тепло своїх сердець іншим.

Класний керівник:

Ви сидите зараз переді мною такі гарні,дорослі,рідні:

- Завжди усміхнена, привітна і доброзичлива Юля. Нехай те добро ,яке ти несеш у своєму серці до людей, вернеться до тебе сторицею.

- Мила ,добродушна , безпосередня Оленка. Нехай твоє почуття гумору  , що в тебе є , завжди спасає тебе у всіх життєвих ситуаціях.

- Справедлива,наполеглива, талановита Аня. Нехай ті таланти , що подарував тобі Бог, допоможуть знайти тобі гідне місце у житті.

- Рішуча , безкомпромісна,небайдужа Саша. Нехай всі і завжди чують тебе, навіть коли ти будеш говорити пошепки.

- Впевнений у собі,справжній мужчина , надійний Олександр. Нехай твоє намагання по-своєму влаштувати своє життя принесе достойні плоди.

- Яскрава  особистість, з розвиненим почуттям власної гідності, серйозний Миша.  Нехай твої задатки лідера приведуть тебе до суспільного визнання і до поставленої мети.

- Веселий , життєрадісний, швидкий і непосидючий Колька. Хай твоя доля складається так, щоб ти свою бурхливу енергію направив у вірне русло.

- Спокійний, із скритими можливостями,інколи непередбачуваний  Юліан.

 Хочеться,щоб завжди  і в усьому таки розкривав свої можливості.

 

 

 Попереду нелегкий, але,я впевнена, успішний рік. А далі – самостійне життя. Та де б ви не були, ніколи не забувайте  отчого дому, рідної школи, землі, яка зростила вас, не забувайте своєї мови. Хай рідна земля завжди підтримує вас, а рідна домівка буде незгасним полумям ось цієї  свічки вашим дороговказом  у житті. З давніх давен, коли люди хотіли помолотися за щось,вони запалювали свічку; коли хотіли очиститись від гріхів , образ, запалювали свічку. Дивлячись на полум’я цієї свічки, давайте подумаємо про своє сокровенне , помолимося ,скажемоподумкиспасибі та від чистого серцяпопросимовибачення у тих, кого ми образиливільночиневільно. І низьковклонимосяотчому дому; боценайнадійніша пристань у нашомужитті.

( Горить свічка. Музика» Батьківський дім «)

 Ведучий:

 Ми прийшли у світ добро творити. Правила доброти дуже прості, треба тільки навчитися їх виконувати.

 Ведучий:

 Ми живемо серед людей, і тому нам потрібно вчитися вирішувати різні життєві ситуації, у якій ми можемо потрапити.

Класний керівник:

 Незабаром діти залишать стіни школи, вилетять, як пташки з гніздечка,і полетять… Та де б не вчилися мої учні, ким би вони не стали у майбутньому житті,я знаю – вони будуть справжніми Людьми, бо в кожному з них палає вогник  любові – до Бога,до людей, до України.

1-читець

Цінуй красу,добро,любов і ніжність,

Піддай зневазі зради,гріх,підлість.

Оберігай собор душі,в калюжі зорі роздивись.

А від невдач в сльозах додолу не хились

2-читецьН

Я вірю в силу доброти,

Добро завжди сильніше зла,

Дає наснагу, щоб цвісти

І світлу обирають дорогу.

Класний керівник:

 Я бажаю, щоб казка вашого життя була довгою-довгою і щасливою-щасливою. Щоб Змії-Гориничі,Чахлики Невмирущі і різна нечисть були поборені чарами вашої душі і добротою вашого серця.

Перша вчителька:

Вам, дорогі діти,потрібно продовжити казку. Це ваше майбутнє. Вам в цій країні жити,творити,досягати,перемагати. То нехай ваші мрії завжди збуваються.

З Богом,в час добрий!

( Слово дітям,батькам. Побажання.)

 

Аби наші діти радували нас повсякчас, ми повинні зробити все, щоб вони виросли справжніми людьми. Роль батьків у вихованні дітей особлива. Батьківська любов має бути такою,щоб у дитини пробуджувалась чуйність,чутливість до навколишнього світу,до всього, що створює людина.

У народі кажуть: « Наука завжди пригодиться.» Дійсно, освічена людина у сучасному суспільстві має значні переваги перед неосвіченою. Тому навчальний процес – запорука успіху кожної людини у соціумі.

Отже, ви самі вирішуєте бути чи не бути освіченими. Д.Карнегі писав, що кожна людина робить тільки те, що сама хоче робити. Разом із батьками треба домагатися того, щоб шкільні роки навчання,були школою сердечності. Найцінніші уроки в цій школі – створення краси,турботи про красу для людини.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

+Маша  і Ведмідь в зимовому лісі.

 

Ведучий:

На шибках – казкові квіти ,

І дерева в дивних вітах ,

Тут і сумніву нема - 

Це до нас прийшла зима !

Ведучий:

Знають всі ; сніжок узимку

Зараз ми про білу зиму

Пісню заспіваєм .

(Пісня Зимова казка)

Маша:

Мішка , Мішка , досить спати ,

Треба Новий рік стрічати!

Ведмідь:

Скільки можна тут кричати ,

Не даєш мені поспати .

Маша:

Хочу , хочу , ялинку ,

Дуже швидко , за хвилину!

Ведмідь:

За хвилинку не вийде , хоч би до вечора з лісу повернутися . Сиди дома тихо , мене чекай .А я в ліс за ялинкою піду .

Маша:

Довго не люблю чекати ,

Краще буду танцювати .

Ведучий:

Усіх ,усіх поздоровляємо

 Веселих свят усім бажаємо .

Зайчик:

  • Ой біда! Зуб на зуб не попада.

Я спішив, води напився,

Біг, летів та й простудився.

Ведучий:

Бідний Зайчику, стривай!

На ось – кожушка тримай!

Випий із калини чаю,

Хай твоя біда минає.

Білочка:

Я також замерзла дуже,

Хоч потри по спинці , друже!

Як до хатки в ліс дістанусь –

Пригощу тебе грибами.

Вовк:

І я теж погрітись хочу

Бо морозець дошкуляє,

А сіренька кожушинка

Чомусь мало зігріває

Я добрий вовк, я – щирий вовк

Душа у мене – чистий шовк.

Ведучий:

Ти ,Вовчику, всім дітям обіцяєш

Що з гірки снігової на санчатах покатаєш?

Вовк:

Так ,так, покатаю,

А крім того , я для всіх

Приніс ще й пригірку

Ласощів лісових.

Лисичка:

Назбирала я шишок

Аж повну торбинку

І на свято принесла,

Щоб прикрасити ялинку.

Ведучий:

Любі звірі, йдіть до лісу

У засніжену діброву –

В нашу школу ялинкову!

Я ялинкам помагаю-

Різних чарів їх навчаю.

Ведмідь:

Я ялиночку дістав

І на саночки поклав,

А тепер везу у школу

До малесеньких діток.

Вовк:

Ти,Ведмедю, куди йдеш ?

Що на саночках везеш ?

Ведмідь:

Я в школу на свято йду

І ялиночку везу.

Вже стомився,збився з ніг

Може,ти б мені поміг?

Вовк:

Ні , я дуже поспішаю, бо у лісі справи маю.

Ведмідь:

Доведеться одному везти.

Лисиця:

Ти ,Ведмедю, куди йдеш?

Що на саночках везеш?

Ведмідь:

Я в школу на свято йду

І ялиночку везу,

А ця ноша нелегка,

Може, ти б допомогла?

Лисиця:

Ой,часу на це не маю,

В перукарню поспішаю,

Треба хвостик розчесати,

Когітки розмалювати!

Ведмідь:

Знову ніхто не хоче мені допомогти!

Заєць:

Ти , ведмедю, куди йдеш? Що на саночках везеш?

Ведмідь:

Я в школу на свято йду

І ялиночку везу

Вже стомився , збився з ніг,

Може , ти б мені поміг?

Заєць:

Ця ялинка для зайчат?

Ведмідь:

Ні біленький , для малят.

Заєць:

Як ялиночка не нам , то вези її ти сам.

Ведмідь:

Що робиться, ніхто не хоче мені допомагати.

Маша:

Бачу , що Ведмідь іде і ялиночку везе.

Мішка,Мішка, постривай і мене ще покатай1

Ведмідь:

Отакої! Сам ледве йду ,думав,хоч ти допоможеш, а ти стриб в сані і катай її.

Ведучий:

Яка гарна ялиночка, треба її прикрасити.

Маша:

Хочу вогники! Хочу вогники!

Ведучий:

Я знаю , хто нам допоможе.

(Входить Новий рік )

Новий рік:

За роком рік , мов річка, плине

Сьогодні в мене іменини

І вже отримав я ізрання

Від багатьох людей вітання

Хай всюди музика лунає,

Ялинка барвами заграє

Для всіх дорослих і малят

Щоб були в своїй оселі

І щасливі, і веселі

Щоб співали пісні

В новорічні світлі дні.

-Діти, давайте всі разом скажемо слова: раз, два, три,

ялиночка – гори.

Ведучий:

Здрастуй, люба нам ялинко.

Здрастуй, радісна пора!

Каблучки топочуть дзвінко веселиться дітвора.

Ти , ялиночко духмяна,

У сріблисту сукню вбрала,

З лісу в школу до нас прийшла,

Свято діткам принесла.

Під пахучими  гілками жарти ,загадки і спів.

Ця ялинка нині з нами розваже  малюків.

Ведучий:

Здрастуй,Новорічне свято сяй ялиночко, ясніш!

Будем гратись , танцювати, грай, музико, веселіш.

Усміхніться тати й мами, у такий святковий час –

Новий рік іде з піснями, щастя він несе для нас!

Маша:

Хочу їсти!Хочу їсти!

Ведмідь:

От біда мені з цією Машею!Весь час вона щось хоче.

Почекай, зараз я щось приготую.

Білочко,допоможи та горішки принеси.

Любі ведмежата, меду принесіть багато.

Ведмідь:

Спасибі вам, звірята , зараз буду готувати.

Поки ,я готував , нашу Машу сон здолав.

Зробимо їй сюрприз. Покличемо Дідуся Мороза.

Всі:

Дід Мороз! Дід Мороз!

Дід Мороз:

Любі хлопчики, дівчатка!

Всіх вітаю вас із святом

Кожен рік у вас буваю,

Діточок всіх пам’ятаю

Ви за рік великі стали,

А мене – то ви впізнали?

А це хто на святі спить?

Дідуся не зустрічає,

На дарунки не чекає?

Маша:

Ура!Дід Мороз! Подарунки!

Де мої лежать пакунки? Хочу подарунки! Хочу подарунки!

Дід Мороз:

Спочатку розвеселіть Дідуся ,а потім отримаєте

подарунки.

(Виступи дітей)

Дід Мороз:

А тепер настав час всім дітям отримати від мене чудові солодкі новорічні …що? Правильно, подарунки.

 

Баба  Яга  і  Кіт Матвій завітали на свято.

 

 

Баба Яга :

Я – Баба Яга Кістяна Нога,

Розбігайтесь.

Я – Баба Яга Кістяна Нога,

Всі ховайтесь.

Я – Баба Яга Кістяна Нога,

Зла й сердита.

Я – Баба Яга Кістяна Нога,

Знаменита.

 

Ач, себе як рекламують?

Що вони там начаклують?

Я найкраща чарівниця ,

Хай до мене йдуть учицця!

Тільки оком підморгну –

Чудасію їм утну.

Поведу бровами –вмить.

Вже мітла моя летить.

(Вибігає Кіт Матвій із мітлою – шваброю і дає її Бабі Ягі.)

 

Баба Яга:

Покручу мітлою вліво –

Буде вам від мене диво.

Кіт:

Начаклуй ти нам сметанку!

Чи ковбаску ! Чи кров’янку !

Баба Яга:

Зачекайте! Раз, два, три!

От сметаночку бери.

Кіт:

Це ,скажи, хіба сметана?

Пхе, неякісна, погана.

Баба Яга:

Хай – но ще я покручусь

Не виходить , ой чомусь!

Кіт:

Годі тут тобі крутиться –

До Снігурки йди учитись.

Зло ти всім завжди чинила

Тож і чари розгубила.

Баба Яга:

Ой несила, зомліваю,

Від науки помираю!

Кіт:

І чого б то я так ревів?

Тихо ,Яго, бо від твого заводу в мене болять вушка.

Баба Яга:

Бідна я , бідна. Ніхто не хоче зі мною знатися, ніхто зі мною не дружить.

Кіт:

Бо сама винна! Хто вчора посварився з Кощеєм  за 2 копійки!

Баба Яга:

За 3 копійки.

Кіт:

Ні за 2 копійки.

Баба Яга:

За 3 копійки , кажу тобі.

Кіт:

Я сам бачив ,як ви знайшли монетку,а ти забрала її собі.

Баба Яга:

Бо я дуже хотіла цукерочку.

Кіт:

Ага ,хотіла. І сама її з’їла.

Хто із жаднюкою дружити буде?!

Баба Яга:

А я і не хочу товаришувати з таким облізлим Котом.

Кіт:

Хто ,хто , це облізлий?! Негідниця, ти ж сама порадила мені викупатися в «Аріелі».  Ну ,трохи облиняв …

 

Баба Яга:

Дорогий Котику , посунься трохи, будь ласкавий, бо як стану тобі на хвіст, рудий  розбійнику і обскубу облізлу шубку , знатимеш. Ну як? Добре?

Кіт:

Мур, мур.

Ти ж , Бабусю, не барися,

Стати кращою берися.

А змінить характер твій

Допоможе Кіт Матвій!

Баба Яга:

То змінитися я можу?

Кіт:

Ми тобі всі допоможем!

Баба Яга:

Дітки,коли я стану ввічливою ви будете зі мною дружити?

Кіт:

Ти створена для дива,

А, ще для добрих справ .

Тож стати чарівницею

Тобі вже час  настав.

Баба Яга:

Так годі горювати,

Будем танцювати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховна година

«Великодні  дзвони.»

Мета:   Ознайомити дітей зі звичаями та обрядами святкування Великодня,мистецтвом створення писанок , виховувати повагу до традицій українського народу,шанобливе ставлення до народних звичаїв.

 

Сьогодні ми поговоримо про найсвітліше свято – Великодня.

Котилася писаночка згори на долину

Прикотилась простісінько до нас у гостину.

А за нею йде Великдень, несе білу паску.

Відчиняймо ворітонька,гостоньки вітаємо,

«Христос Воскрес!»- разом з ними усі заспіваємо.

Учитель:

А чи знаєте ви, чому Великдень саме так називається?

Споконвіку Великдень вважається чи не найбільшим святом року.

У давніх наших предків словянсаме на цей день припадав поворот сонця на літо , а це означало пробудження природи від зимового сну, воскресіння природи,перемогу життя над смертю.

Тепер – це народне церковне свято ,що прославляє Воскресіння Сина Божого, як торжество добра над злом. Великий  це день , бо воскрес Ісус Христос. Люди дуже раділи цьому. З цієї нагоди цей день святкують по особливому. А як саме?

Ведучий:

Люди до свята прибирають у хатах , на подвірї. Земля  тежприбирається по – святковому ,все навкруги зеленіє ,цвіте. А на свято йдуть до церкви. Великодні свята – це свято Воскресіння Ісуса Христа, тому й має назву Великдень, або Великий день. Світлі й радісні дні Великодніх свят у нас в Україні стають дедалі радіснішими. Народ звертається до Ісуса Христа зі своїми просьбами,

«Зійди на Землю із Небес ,

Наш Спасе – Вічний Божий Сину,

Зішли ж спасення на Вкраїну !

Христос Воістину Воскрес!

Учитель:

А що таке воскресіння?  Після страти на третій день Ісус Христос воскрес із гробу, тобто повернувся до життя після смерті. Воскресіння Ісуса Христа – найбільше чудо християнства , коли життя перемагає смерть. Воскресіння – одна із загадок християнського віровчення. Чи є щось на світі краще за великодній світанок. Яка це гарна і світла година , коли всі люди йдуть до церкви .Відбуваються урочисті Богослужіння , а після служби Божої вся процесія  виходить із церкви ,де священник водою скроплює паску і всі дари , нашу долю.

Ведучий:

Радіють усі : земля, звірі, птиці, люди, квіти і, звісно ангели на небі. Із церкви всі люди розходяться по домівках і снідають усим свяченим. Починають зі свяченого яйця, паски. У дні Великих свят «Христос Воскрес» і»Воістину Воскрес!» стали вітаннями. За давньою традицією , після такого вітання , люди тричі цілуються, обмінюються крашанками або писанками,як великоднім даром. Такий подарунок означає побажання щастя, здоров’я .

Учитель:

Ми завжди повинні пам’ятати , чиї ми діти , якогокореня ,якого роду. Бо на світі  все можназнайти і товариша , і подругу, але потрібно пам’ятати Батьківщину, маму, рід і традиції.

Великдень – найбільше свято, найрадісніше, найурочистіше, бо дає нам надію , що через воскреслого Ісуса Христа і ми колись воскреснимо до життя вічного. Христове Воскресіння – це найсильніший доказ правдивої науки Христа.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОКИ   УЗАГАЛЬНЕННЯ   ЗНАНЬ , УМІНЬ І НАВИЧОК

З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ В 1- 4 КЛАСАХ

 

 

 

 

Тема. Підсумковий урок за темою «Іменник»

Мета: Повторити і поглибити знання про загальне значення та граматичні ознаки іменника. Продовжувати формувати вміння визначати рід, число, відмінок іменників, ставити іменники в початковій формі. Розвивати мовлення і мислення учнів, творчий підхід до виконання завдань. Збагачувати словниковий запас. Виховувати культуру мовлення, вміння вести дискусію. Виховувати інтерес до вивчення рідної мови.

Обладнання: Таблиці,сигнальні картки, картки для індивідуальної роботи, малюнки, ребуси.

 

 

 

 

 

Організаційний момент

Сьогодні у нас незвичайний урок.

У світ фантазій зробимо ще один крок.

А з творчістю ми вже стрічались не раз,

І знову вона    завітає до нас.

Це час міркувань , наполегливий час .

Цікаві завдання чекають на вас.

Учитель:

Новий 2018 рік крокує по планеті. Які будуть ваші побажання друзям, однокласникам ?

Надійшли телеграми від казкових героїв. Свої вітання  надіслали такі герої.

Буратіно: Разом із вчителями здійснюйте свої мрії.

Дюймовочка: Будьте красивими й ніжними.

Карлсон : Бажаю Вам мати таких кмітливих друзів, як я !

Віні-Пух: Злітайте у мріях вище хмар, і не лише на повітряних кульках.

Котигорошко:Будьте дужими, як брати Клички.

Проголошення теми уроку.

Світ без чудес ,  як земля без небес . І чудес у нашому великому світі так багато. Навіть дорослі часом зустрічаються з невідомим, таємничим , дивним. А для вас , діти, що не крок , то нове диво!

Прочитайте тему уроку. –РОЛЬ ІМЕННИКІВ У РЕЧЕННІ.

Учитель: У нас незвичайний урок, диво - урок,  вистава.

Головний герой у цій виставі – іменник. Дійові особи – казкові герої . Учасники дійства – учні 3 класу. Глядачі – наші гості. Вистава буде проходити у цій кімнаті; тривалість – 40 хвилин.

РЕКЛАМА: Дзвоніть , поспішайте, замовляйте казочку тільки у нас !

Учитель: Ось сцена. Діти, що ви очікуєте від уроку?

1.Очікування.

2.Каліграфічна хвилина.

Р , Рр , Ро, Ррр, Рівне Роставиця

Рання пташка росу п є , а пізня – сльози ллє.

Учитель:

У мене в руках програма – лист , на якому надруковано, що цікавого можна дізнатися про виставу до її початку. Займіть свої місця .

Піднімається  завіса, і починається спектакль…

Що потрібно , щоб вистава відбулася ?

(Костюми, музика, декорація…)

Словничок:

Чи знаєте ви, коли виник театр? Дві тисячі років тому греки побачили перші вистави. Їх ставили люди , щоб прославити богів, у яких вони вірили.

Учитель:

Послухайте вірш Н.Забіли « У  дитячому театрі «

Затихнув гомін.

В залі згасло світло,

І, враз заполонивши всі чуття,

Розсунулась завіса…

І розквітло життя  - мов казка,

Й казка – мов життя.

Діти, що ви побажаєте глядачам?

…Зима. Ліс. Дерева одягли білу шубу. Дід Мороз щойно загубив що? Мішок! Не простий ,мабуть , з подарунками.

- Чи любите , ви подарунки?

- Подивіться, що написано на мішкові?

Діти: Іменники. Щоб іменники відгукнулися, їх треба спитати хто або що.

Актуалізація знань і умінь учнів.

Інтерактивна вправа « Мозковий штурм»

1.Що означають іменники?

2. Назвіть слова ,які відповідають на питання хто? що?

3.Які слова пишуться з великої букви ?

Який співець,поет, який письменник

Уперше слово вигадав – іменник?

Іменник! Він узяв собі на плечі

Ім. я, найменування і наймення.

Учитель:

Розвиток умінь і навичок учнів.

Іменник хоче познайомитися з вами, він зачитає вам запитання,а ви швидко дасте відповідь.

- Як тебе звати?

-У якому селі ти живеш?

- Куди б хотів поїхати на екскурсію?

Дидактична гра «Досвідчений географ «

…иїв, …деса, …итомир,…арків,…ніпро,…ністер,…арпати.

Що спільного є в цих словах?

Робота в групах

1група : Підкресліть загальні іменники.

(Мм) істо         (Рр) ічка

(Мм) оре           (Дд) онецьк

2 група : Підкресліть власні іменники.

(Кк) иїв          (Кк) арпати

(Кк) інь          (Оо) рлик

Підкресли букву , яку потрібно вставити.

Словничок:

Учені дослідили , що половина всіх слів у нашій мові припадає на іменник. Майже кожне слово в нашій мові – іменник. Спостереження показали , що іменник – це перша частина мови , яка з являється в мовленні дітей. Їх оточує світ речей, і вони жадібно прагнуть дати назви всьому , що бачать.

Учитель:

Діти , по черзі підходьте до мене , і з заплющеними очима оберіть собі якийсь предмет та вгадайте, що це.

Гра «Впізнай за описом «

Червоні, соковиті, круглі, гіркуваті, цілющі –

Важкі, розкішні, червоні, великі –

Духмяні, запашні, сніжно-білі –

Високий, крислатий, розкішний -

Відгадайте загадки:

В мене шубка з колючок,

В мене сіра спинка .

Ніс, як чорний п’ятачок.

Очі , як бусинки.

Хто я, дітки?(Їжачок)

Маленьке,сіреньке,а хвостик,як шило. (Миша)

Влітку – сірий,взимку – білий. (Заєць)

Господиня різних снів

Про дельфінів і слонів.

Ви лягаєте,й на вушко

Вам шепоче сон… (Подушка)

Легенький,кругленький, а хвіст не піднімеш.(Клубок)

Біле,а не сніг,

Тече, а не вода,

Дуже корисну річ

Дає нам корова щодня. (Молоко)

Вправа «Мікрофон»

Іменники змінюються за родами,числами,за питаннями. Давайте згадаємо,якого роду бувають іменники?

Випишіть іменники в три колонки,розподіливши їх за родами. Підкресліть у кожному слові першу літеру. З підкреслених букв складіть речення. А хлопчик Петя думав по іншому.

Стала Петю на уроці

Вчителька питати:

Поясни,якого роду

Рідне слово «мати».

Відповів на те їй учень.

Дивлячись в очі:

Якщо в джинсах – чоловічий,

В спідниці – жіночий.

Карслон:

А ТЕПЕР УВАГА!

Почнемо розваги.

Сідайте  рівненько.

Слухаємо гарненько.

Іменники,як метелики,розлетілися у класі,полетіли на подвір’я, до будиночків,у ліс,у місто,до моря. Ваш метелик ,які зібрав слова,і куди відправився?

Дидактична гра «Ремонт»

Буратіно:

Сталося лихо. Впала дощечка і накрила голосну. Допоможіть відремонтувати слова.

Р…диска, ц…буля.

Дюймовочка:

Промінці сонця закрили голосні у словах.

С…реда,ч…твер.

Вправа «Живі слова»

Котигорошко:

Змініть слова в дужках так,щоб утворилися речення,запишіть їх.

Утекло від нас (теплий) літечко.

Фізхвилинка.

Дружно станемо ми в коло

Дуже гарно все навколо

Ти направо повернись

І товаришу всміхнись.

Хай добро іде сміливо:

Посміхаємось наліво.

Всі за руки ми візьмемось

І до сонця потягнемось.

Наче квіточки малі

Ми вклоняємось Землі.

Прочитаємо вірш Н.Забіли «У дитячому театрі»

…А дія розгортається,як злива:

Палає барвами казкове тло,

Герої йдуть на подвиги сміливо,

Стоять за правду і долають зло…

Учитель:

У яких словах вірша найвиразніше сказано  про захоплення дітей виставою?

…І кожен мріє –

Дужим та  хоробрим зрости й піти

В широкий білий світ!...

Учитель:

Не засмучуйтеся,діти,коли якісь із завдань вам поки що не під силу – клич на допомогу!

Окремі слова у своєму мовленні ми не дуже часто використовуємо,найчастіше ми говоримо реченнями. А в них ми вживаємо різні слова,що є назвами предметів.

Доберіть шість іменників. Обміняйтеся своїми записами з сусідом по парті.

Зустріч із казкою.

Кому належать ці казкові речі? Із якої казки їхні господарі?

Від поданих іменників чоловічого роду … ведмідь, лис, вовк, лев, кіт-утворити іменники жіночого і середнього роду.

Що означають ці іменники? Визначте у словах корінь.

Підсумок уроку.

Що ми знаємо про іменник? Як визначити рід іменників?

Якими іменниками ви охарактеризували б наш урок?

Якими словами ви збагатили свій словник?

Відшукайте слова, які тобі сподобались?

Домашнє завдання

Придумати свою загадку про суничку або іншу ягоду, розібрати за будовою слова …лісочку,листочком,ягідка.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Перевірка написання слів із ненаголошеними звуками Е та И за словником.

Мета: Закріплювати знання учнів про правопис слів з ненаголошеними Е, И, вміння їх перевіряти, розвивати навички зв’язного  мовлення, вміння користуватися словником, формувати уважність, спостережливість, виховувати любов до природи, птахів.

Хід уроку.

Організаційний момент.

Скринька гарного настрою.

Доброго ранку, ліси і поля,

Доброго ранку, планета Земля.

Щастя, здоров’я всім людям бажаємо,

З радістю на урок до знань поспішаєш.

Учитель –  Усміхніться друзям. Подаруйте посмішку.

Проголошення теми і мотивація навчальної діяльності.

  1. Очікування.
  2.  Хвилинка спостережень.

Учитель – У класі працює гідрометцентр. Слово нашому синоптику:

Синоптик -  Відгадайте загадку:

Прийшла бабуся, в білім кожусі,

Весь світ укрила, білим пухом,

Як потрусила тим кожухом.

Діти: Зима.

Учитель:- Погода сприятлива, отож усім бажаю гарного настрою і плідної праці.

- Увага! Сьогодні ми проводимо радіоперекличку з різних куточків.

- Який зараз зимовий місяць?

- Яка погода взимку?

- Які птахи полетіли у теплі краї?

- А чому вони полетіли?

- Які птахи залишилися в нас зимувати?

- Як ми можемо їм допомогти?

Учитель:- Що це за чарівна хатка? Що потрібно зробити, щоб до неї прилетіли птахи? Чи хочете, щоб до нас вони завітали?

Відгадайте загадку:

Цілий день, працює в гаї,

Діловито дзьобом б’є.

Він  не цвяхи забиває,

Шкідників  він дістає. (Дятел)

-Що ви знаєте про нашого гостя?

Хвилинка каліграфії

Д д  Д д Д л Дятел

У саду на дубі дятел дзьобом стукає. Складіть звукову модель слова дятел. Поставте наголос, поділіть на склади.

Гра  Впізнай пташку.

Учитель:- Чи тут зібралися друзі пташок. На першу годівничку сядуть пташки, в назвах яких наголошений перший склад, на другу пташки, в назвах яких наголошений другий склад. Відгадайте, що це за птахи.

Завдання: Снігур, сорока, сойка, синичка, дятел, ворона, щиглик,горобчик.

2.Творчий диктант.

Закінчіть кожне речення словом з ненаголошеними голосними Е ,або И.

А щоб правильно написати, давайте згадаємо вірш Д.Білоуса, який допоможе нам виконати завдання.

Все важливе в нашій мові,

Ось, приміром, річ така:

Е чи И писати в слові

Часто сумнів виникає:

Село чи сила.

Якщо ясно, то не дуже,

Щоб уникнуть зайвих мук,

Ти під наголос,мій друже,

Зразу став сумнівний звук:

Село – село.

Звук виразно зазвучить:

Як писати тебе  навчить.

Завдання: У пташки було підбите ……………….

Ми написали друзям цікавого ……………………

З літака видно наше ……………………………….

Прочитайте утворенні речення.

Якими словами перевіряли ненаголошені голосні.

Робота в парах.

Добери  й запиши якомога більше слів, які будуть перевірними для поданих .

Впиши пропущені букви.

Зап…тати , підп…с, с…нюватий.

Добери й запиши якомога більше слів, у яких ненаголошені голосні Е та И будуть перевірятися поданими словами.

Глибоко, підтримка,щебет.

Гра  Мовна лікарня.

Пам’ятаємо про мовну лікарню. На жаль , нові пацієнти з’являються часто. Днями , до речі, прибула група слів.

Чи правильно учні перевірили ненаголошені Е та И в коренях слів. Неправильні слова викресли й запиши свої:

Листок-лисий, спитати-запитати, покришив-кришка, величезний-великий.

 

1.Порівняння мовного матеріалу

Із кожної пари слів виберіть слово, де правильно визначено наголошений склад Запишіть.

Читання,читання,черговий,черговий,олень,олень, завдання, завдання.

А що робити, якщо виникають сумніви в правильності визначення наголосу?

Потрібно звернутися до словника. Нагадайте, як швидко знайти в словнику необхідне слово. Запишіть вибрані слова в алфавітному порядку, правильно поставте наголос, запам’ятайте.

Фізхвилинка

Із дому вирушаємо. Нам сонечко сіяє.

До друзів поспішаємо і ми, і ти, і я.

Учитель: У всіх у нас є друзі. Але чим більше друзів тим краще. Якщо нам цікава якась незнайома людина, що потрібно зробити, щоб вона стала нашим другом?

Діти: Треба з нею познайомитися.

Учитель: Як, ви гадаєте,які існують правила знайомства? Я хочу, щоб сьогодні на уроці вашим надійним товаришем був ось цей орфографічний словник. Давайте з ним познайомимось.

Словник:

Юний друже! У ваших руках книжка, яка допоможе вам вивчати одну з наймелодійніших, найкрасивіших мов світу – українську мову. Слово прийшло до тебе з першими звуками маминого голосу і супроводжує все життя. Слово приголубить і ранить глибоко в серце, воно об’єднує або роз’єднує тебе з друзями, з навколишнім, воно тамує в собі загадку. Оволодіти даром слова, умінням ним користуватися допоможе тобі ось цей словничок. Візьми ключ своє бажання – відкрий цю книгу і в подорож! Слово за словом, сторінка за сторінкою і перед тобою розкриються таємниці про правильну вимову та наголос, про правильне утворення форм слова. Цей довідник стане у нагоді і батькам і вчителям, і дітям.

Вправа «Загадкова галявина»

Словникова робота – спробуйте за допомогою малюнка відшукати словникові слова.

Робота в парах.

Учитель: Розподіліть слова у дві колонки: у першу – слова, які перевіряються наголосом, у другу – ті, що не перевіряються.

Неділя, четвер, середа, бетон, предмет, велосипед, близенько, виразно, минулий, медаль, метро, чергувати, секунда, коридор, героїчний, лисичка, степовий, кленочок, пиріжок, сантиметр.

У яких словах написання букви не вдалося перевірити наголосом. Що радить підручник у цьому випадку? Скористайтеся  цією порадою.

2.Ознайомлення з правилом у підручнику.

Учитель:  запишіть словниковий диктант свого сусіда по парті у два стовпчики. У перший записуй слова, написання яких пам’ятаєш, у другий – слова, у написанні яких є сумніви.

Перевір їх за словником.

Знаю               Сумніваюся

Дидактична вправа « Знайди у словнику»

Хтось навмисне « розірвав» прислів’я.

Поєднай їх частинами.

Посади св…ню за стіл,           а кому гулі та с…нці.

Кому п…роги і мл…нці,        а м…шці слізки

Котові смішки,                        а вона й ратиці на стіл

3.Перевір написання за орфографічним словником. Встав пропущені букви.

Абр…кос, р…диска,в…рблюд,д…циметр,ч…решня,с…кунда,ц…нтнер,ц…буля,за…ць,сант…метр,в…дмідь,ап…льсин,ол…нь,б…г…мот.

Поєднай слова в групи.

 

1-Овочі і фрукти.

2-Звірі й птахи.

3-Міри часу й ваги.

4.Розвиток зв’язного мовлення.

Склади невеличку розповідь про свій відпочинок або прогулянку, використовуючи записані слова.

Узагальнення вивченого.

1.Інтерактивна вправа  « Мікрофон»

-Який мовний об’єкт досліджували на уроці?

-Який висновок ми зробили?

Що цікавого про птахів ви дізналися?

А ось цього птаха люблять в Україні. Коли він будує своє гніздо поруч з житлом людини, вважається, що тут живуть добрі люди, а птах принесе щастя, спокій в цю родину. Цей птах має кілька назв. Його називають чорногуз, бусол, бузько, лелека. Послухайте вірш і ви дізнаєтеся ще про одну прикмету, що пов’язана з лелеками.

Прилетів лелека в ліс

Звірям він дітей приніс:

Левеня – левиці,

Лисеня – лисиці,лебедям – лебеденя,

Ну а білці – білченя.

Випишіть групи споріднених слів, що в корені мають ненаголошені Е, И, і доберіть перевірні слова.

Написання якого слова перевірили, дібравши перевірне слово?

Правопис якого слова треба перевірити за словником.

Дидактична гра « Знайди у словнику»

Серед запропонованих слів знайдіть слова, правопис яких треба перевірити за словником. Що радить підручник у цьому випадку? Скористайтеся цією порадою.

Високий, веснянка, абрикос, швиденько, гриміти, теплиця, глибина,метал, тривога.

Чому доводиться звертатися до словника?

Робота в парах.

Розподіліть слова у дві колонки: у першу – слова, які перевіряються наголосом, у другу – ті ,що не перевіряються.

Неділя, четвер, середа, бетон,предмет, велосипед. близенько, виразно, минулий, медаль, метро, чергувати, секунда, коридор, героїчний, лисичка, степовий, кленочок, пиріжок, сантиметр.

Рефлексія « Вихвалялки»

Ви добре працювали на уроці. Кожен має певні досягнення. Спробуйте якнайкраще похвалити свою роботу на уроці.

Я сьогодні навчився ………, дізнався ………, зумів ……., придумав …………., зрозумів …….

Підсумок уроку.

Ви, всі,діти  молодці, гарно працювали. У ваших оченятах горіли вогники творчості. Я дякую вам за урок, за плідну роботу.

Психонастанова.

Нехай не згасне бажання у вас

Творити добро на планеті Земля повсякчас.

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Практичне вправлення зі спільнокореневими словами.

Мета: Поглиблювати знання про спільнокореневі слова;  розвивати вміння добирати споріднені слова, визначати в них корінь, суфікс, префікс, закінчення, основу; поглиблювати знання учнів про речення; виховувати любов до рідного краю, природи.

Обладнання: картинки, таблиці, книги.

Організація класу.

Усі діти рівно стали,

Один з одним привітались.

Згуртувались, потяглись,

До роботи всі взялись.

Хвилинка психологічного настрою.

Усміхнися сонечку:

«Здрастуй,золоте.»

Усміхнися квіточці –

Хай вона цвіте!

Усміхнися дощику:

Лийся, мов з відра.

Друзям усміхнися,

Побажай добра.

Діти, подаруйте один одному усмішки.

Каліграфічна хвилинка.

Кві   ень     тень  ав    квітень

Робота над темою уроку.

Бесіда. Діти, сьогодні незвичайна подія: вперше і тільки на території Лихівської ЗШ буде проїздом незвичайний потяг; який прибув до нас з країни Граматики зі станції, яка називається « Слово»

День і ніч у своїй секретній лабораторії вчені готували, робили макіяж, зачіски, одяг; проводили експерименти зі словами.

Ось і зараз роблять ще одне відкриття.

Ви мабуть скажете:

А що можна будувати?

Невже продаються спеціальні конструктори чи пазли? А може слова будуть з цегли?

А от і не вгадали.

Слова будуть з особливих частин – морфем.

Найголовніша з морфем – корінь. Це, так би мовити, фундамент слова. А вже на ньому будуй те, що тобі підкаже фантазія і дозволять норми нашої мови.

Зустрічаємо дорогих гостей.

До нас завітали:

Корінь: - лік, - вод, - хід, - літ;

Префікс: - по, - на, - під, - з, - в;

Суфікс: - ар, - к, -  нн, - еньк,  - ньк, - чин;

Закінчення:- а, - о, - і, - и.

Як доїхали? Подобається Вам у нашому класі? Що чекаєте від зустрічі?

Велике спасибі за гостинність, нам дуже подобається, надіємось з вами подружитись. В цій дружній і веселій компанії ми будемо виконувати завдання різні:

Суперновина для тих, хто хоче знати і вміти більше!

Каскадерські трюки з частинами слова!

Три таємниці слова.

У роботі над завданнями нам знадобляться такі хороші якості, як зібраність, увага, старанність.

Весела перерва чекає на вас.

Фізхвилинка.

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій уклоніться,

За щасливий день вчорашній

Всі до сонця потягніться,

Веретенцем покружіться.

Діти, потяг прийшов, а наші валізи ще не дійшли до нас.

  1. Гра « Одягни корінь»

     Літ                   біг             хід                 каз

  • МОЛОДЦІ діти,як приємно в такому одязі

Нас чекає нова колекція « Дерево життя»

У кожного дерева є коріння, а слова також мають свій корінь.

Робота з підручником.

Перша таємниця.

У дерева могутнього

У лагідної квітки

Обов’язково корінь є

Запам’ятайте, дітки.

Кожне слово в нашій мові

Щоб слова побудувати.

Їх частинами треба знати.

Корінь слова – це найперший,

Найважливіший працівник,

І без нього збудувати

Неможливо наш словник.

А ми слова – « Родичі» або споріднені слова, нас ще називають спільнокореневими. Усі родичі – це сім’я . А сім’я живе в одному будинку, але серед нас з’явилися слова чужинці, які не наші родичі. Ми надіємось, що ви зможете нам допомогти їх знайти і відправити до своїх домівок.

« Знайди зайве слово.»

Син, синок, синій, синівський.

Сова, совеня, совок, совиний.

Буква, букет, буквар, буквений.

Друга таємниця.

Частини слова мають такі таланти.

Суфікс після кореня стоїть

Слово суфікс змінює у мить

Хата – охайненька, височенька,

Хатка – кособока та старенька.

Що є спільного у словах кожної колонки?

Зверніть увагу на частину основи, що стоїть після кореня.

Як змінилося значення слів з появою цієї частини?

Земля       земляк     землянка      земляним     землиця      земелька    землюка

«Порівняй слова» Робота в парах.

Якого значення надають суфікси новоутвореним словам:

Рука – ручка – рученька;

Нога – ніжка – ніженька;

Ріка – річка – річечка;

Риба – рибка – рибонька.

Ви любите весело проводити час з друзями і при цьому виконувати завдання?

 Гра « Полагодь драбину»

У нас драбина зламалась!

А щоб полагодити, вибери в ящику необхідні суфікси

-яст-                   -елезн-          Довж…ий

-ен                      -енн               Рож…ий

-еньк                   -енг                Страш…ий

-яс                       -оньк              Мал…ий                       

-уваж                  -ищ                  Кул…ий

«Гра діда Буквоїда»   

Допишіть частини слів, які з’їв дід Буквоїд.

Третя таємниця.

Префікс гордо виступає,

Головним себе вважає,

Перед коренем стоїть,

Перший з нами говорить.

Цікавинка. А чи знаєте, що все на світі має свою протилежність: холод змінюється теплом,після ночі настає день, а вода гасить вогонь. Ці слова, протилежні за змістом, називають антоніми.

Гра « Живі префікси»

За допомогою префіксів утвори протилежні слова.

Прилітати – відлітати

Виходити – заходити

Закривати – відкривати

Віднести – принести

З’єднати – роз’єднати

Ще раз хочу нагадати

Частини слова треба знати

Бо без них нове нам слово

Не отримати ніколи.

Діти! Чи хочете ви експериментувати, проводити дослідження з словами, то приєднуйся!

Гра «Відгадай слово»

Корінь – голос, суфікс – ок( голосок)

Корінь – літ, префікс – пере( переліт)

Корінь – кущ, суфікс – ик( кущик).

Яке речення можна скласти?

Як, отримали задоволення? Свої успіхи треба закріпити і перевірити правильність досягнутого.

Розмістити слова з ненаголошеними Е,И в коренях слів в два стовпчики.

Підберіть перевірені слова.

М…довий, в…шневий, л…сток, оз…ро, кр…ло.

З яких дерев вітерець заніс до нас на урок ці листки?

Визначити закінчення, основу, корінь, у словах: лісовий, жолуді.

Осмислення учнями знань.

Настала черга подарувати наші значки, якими дуже пишаємося.

( Діти поділяються на 5 груп по4 учні).

Всі групи отримали слова і знаки.

Виконайте завдання. Та вигрівайте суперподарунки.

Гра « Виділи свій знак»

Грай та вигравай!

Визнач слова, будові яких відповідає схема

Узагальнення та систематизація знань.

З’єднати стрілками слово і відповідну схему.

Збери у кошик « Чарівні яблука», на яких записані частини слів, а з них склади слова.

Лист      очок           ліс      ник         ліс       овий

Підсумок уроку.  

Діти, прийшов час пригадати і наше « Дерево життя», про яке ми говорили на початку уроку. Так ось зараз кожний підійдіть до нього, знайдіть свою фігурку, корінь слова, з яким ви працювали. Хай воно квітне як ваше життя. Квіти – суфікси, префікси – листочки.

Рефлексія.

Що нового ви дізналися на уроці?

Яких друзів зустріли? Похваліть своїх товаришів за роботу на уроці.

Спасибі вам, діти, молодці гарно працювали.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Починаючи з 2005 року я працюю над темою «Розвиток пізнавальних інтересів у дітей шляхом ігрової діяльності на уроках української мови.»

Результатом моєї роботи є узагальнюючі уроки з української мови. В основу яких входять нестандартні уроки для 1, 2, 3. 4 – класу майже в однаковій кількості. Використання на уроках дидактичних ігор та ігрових моментів, казок, подорожей, робить процес навчання цікавим, створює у дітей бадьорий творчий настрій , полегшує засвоювання навчального матеріалу. Різноманітні ігрові дії, за допомогою яких розв’язується те чи інше розумове завдання, підтримують і посилюють інтерес дітей до навчального предмета . Тож дидактичні ігри, казки, подорожі сприяють: формуванню уваги, спостережливості, розвитку пам’яті, мислення, самостійності та ініціативності; засвоєнню нового матеріалу, повторенню та закріпленню вивченого; формуванню навчальних умінь та навичок; стимулюють пізнавальну активність учнів, викликаючи в них позитивні емоції в процесі навчальної діяльності; підтримують і посилюють інтерес до навчального предмета; запобігають перевантаженню психіки дитини. В основу покладено уроки-подорожі, уроки-ігри, уроки-казки.

Ці уроки мають велике значення, а саме: вони цікаві, захопливі,доступні; дають можливість спілкуватися з усіма дітьми класу,що позитивно впливає на емоційну сферу учнів, на створення позитивного психологічного клімату; сприяють самостійному пошуку знань; сприяють розвитку творчості дітей, активної пізнавальної діяльності обдарованих дітей, а слабшим – працювати інтенсивно; на таких уроках кожна дитина є активним учасником уроку, відчуває себе вільно; розвивають уяву,фантазію, творче мислення; сприяють зміцненню знань, їх систематизації,розвивають мовлення дітей.

Я розробила уроки з української мови, використавши найбільш альтернативні форми навчання: роботу в парах; роботу в малих групах; роботу в великих групах; роботу в групах за інтересами; роботу в рольових групах. Це дає можливість дібрати посильні завдання кожному учневі, максимально розвивати  його здібності.

Враховуючи поради видатних педагогів різних часів і обравши нестандартні форми навчання, я опрацювала журнали « Початкова школа», « Розкажіть онуку»,збірку «Ігри та цікаві вправи з української мови» А.Т.Гамалія, записувала дидактичні ігри, казки, подорожі,що мені найбільше сподобалися, пропонувала їх учням на уроках української мови.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 липня 2018
Переглядів
1053
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку