Технологічна карта уроку
ПІБ учителя: Сало Ольга Володимирівна
Клас: 5 клас
Тема уроку: Комп’ютерні мережі. Локальна мережа. Використання мережевих папок. Цілі уроку:
✔ навчальна: сформувати поняття про комп’ютерні мережі, мережну взаємодію, типи комп’ютерних мереж; мережні папки; продемонструвати роботи в локальній мережі, використовувати її ресурси;
✔ розвивальна: розвивати інформаційну культуру учнів; логічне мислення, пам'ять; формувати вміння узагальнювати, міркувати;
✔ виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість, інтерес до теми і до предмета.
Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.
Обладнання уроку: комп’ютери, навчальна презентація, інтерактивні вправи.
Електронні освітні ресурси: zoom, classroom з власним доменом гімназії kharkiv23.ukr.education, learningapps.org, kahoot.it, ourboox.com/books.
Компетентності учнів на уроці:
спілкування державною мовою |
володіти всіма видами мовленнєвої діяльності; |
інформаційна |
аналізувати інформацію, розвивати комп’ютерну грамотність; |
учитися впродовж життя |
здійснювати аналіз власної діяльності, рефлексію; |
соціальна і громадянська |
формувати навички роботи в класі, співпрацювати з однокласниками; |
здоров’язбережувальна
|
дбати про здоров’я дітей (руханка) |
Хід уроку
Етап уроку |
Час |
Завдання етапу |
Зміст |
Методи і прийоми |
Ф О Н Д * |
Діяльність учителя |
Діяльність учня
|
Організація початку уроку
|
1 хв |
Налаштувати учнів на урок |
Перевірка готовності учня до дистанційного уроку |
Слово вчителя
|
|
Розповідає, допомагає з підключенням до Classroom |
Слухає, перевіряє свою готовність до уроку. |
Актуалізація опорних знань учнів
|
6 хв |
Повторити правила з техніки безпеки під час роботи на уроці інформатики. |
Повторення правил з техніки безпеки під час роботи на уроці інформатики. |
Інтерактивна гра Kahoot! |
Ф І |
Навчає дітей грати в інтерактивну гру. Запитує, доповнює, уточнює відповіді дітей |
Відповідає на питання, доповнює, запам’ятовує |
Мотивація навчальної діяльності |
3 хв |
Викликати інтерес учнів до теми, що вивчається. |
Створення проблемних ситуацій. |
Обговорення |
Ф |
Пропонує проблемну ситуацію. |
Розв’язує проблемну ситуацію. |
Оголошення теми та мети уроку |
2 хв |
Формування мети і цілей уроку; прогнозування змісту та результатів роботи |
Оголошення теми та мети уроку. |
Слово вчителя |
Ф |
Повідомлення мети та цілей уроку |
Слухає, роби висновки |
Етап засвоєння нового матеріалу |
10 хв |
Засвоєння нового матеріалу |
|
|
|
|
|
1) Презентація |
|
|
Поняття про комп’ютерні мережі, мережну взаємодію, типи комп’ютерних мереж; мережні папки; продемонстру вати роботи в локальній мережі, використовува ти її ресурси |
Пояснення вчителя у супроводі мультимедійної презентації. (ourboox.com/bo oks.) |
Ф |
Розповідає, демонструє, пояснює. |
Слухає, спостерігає, запам’ятовує. |
2) Практична робота |
|
Засвоєння нового матеріалу |
Робота з демонстраціє ю екрану. |
Демонстрація екрану. |
Ф |
Демонструє, пояснює. |
Переглядає, запам’ятовує. |
Фізкультхвилин ка |
1 хв |
Зміна діяльності учнів |
Виконання руханки під відео |
Руханка |
Ф |
Слідкує за правильним виконанням рухів |
Виконання рухів, вправ за вказівкою вчителя
|
3) Інтерактивна вправа “Знайди місце” |
2 хв |
Закріплення знань, умінь і навичок |
Розподілення комп'ютерних мереж за територіальни м розташування м
|
Інтерактивна гра |
Ф І |
Навчає виконання інтерактивної гри
|
Розподіли комп'ютерні мережі за територіальним розташуванням. |
4) Гра «Встанови порядок дій» |
2 хв |
Закріплення знань, умінь і навичок |
Встановлення порядку дій, які слід виконати для переміщення текстового файла Робота.txt у папку Спільні документи на комп’ютері у мережі з іменем Учень1. Розміщення запропонован их у вправі дій у правильній послідовності. |
Бесіда |
Ф І |
Читає та показує дії, перевіряє правильність виконаного завдання learningapps.org |
Встанови порядок дій, які слід виконати для переміщення текстового файла Робота.txt у папку Спільні документи на комп’ютері у мережі з іменем Учень1. Розмісти запропоновані у вправі дії у правильній послідовності. |
Підбиття підсумків |
2 хв |
Закріплення знань, умінь і навичок, підсумок роботи, аналіз очікувань. |
Відповісти на питання про засвоєний матеріал
|
Метод «Мікрофон» |
Ф |
Вчитель ставить питання. |
Відповідає на питання, обговорюємо, аналізуємо сподівання учнів. |
Домашнє завдання |
1 хв |
Домашнє завдання для закріплення знань та навичок учнів. |
§ 2.1 опрацювати підручник стор. 62-68. Дайте відповіді на запитання № |
Завдання та вправи відповідно до рівня знань |
Ф |
Дати завдання, пояснити алгоритм виконання |
Записати в щоденник, надіслати до Classroom
|
*ФОнд - форма організації навчальної діяльності (Ф - фронтальна, І - індивідуальна, П - парна, Г - групова). Література:
Для вчителя |
Для учнів |
Календарне планування |
|
Методичні рекомендації щодо викладання інформатики у 2021/2022 навчальному році |
|
Інформатика.5клас.:підруч.для закл.загальн.середн.освіти/ Й.Я.Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А.Чернікова, В.В.Шакотько – Київ: Генезе, 2018. |
Інформатика.5клас.:підруч.для закл.загальн.середн.освіти/ Й.Я.Ривкінд, Т.І. Лисенко, Л.А.Чернікова, В.В.Шакотько – Київ: Генезе, 2018.
|
ІНФОРМАТИКА. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів.(Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 №804 |
Інтерактивна мультимедійна презентація https://www.ourboox.com/book-preview/1221490 |
Додаткова літ-ра: журнал «Інформатика, сайт «На Урок», «Всеосвіта» та ін. |
Інтерактивні вправи: https://learningapps.org/watch?v=pi186esgj16 https://learningapps.org/view2446759 |