Комплекс бесід (занять) із попередження дитячого травматизму
Велика кількість нещасних випадків, які трапляються з дітьми в урочний та позаурочний час, загибель і травмування учнів через необачне та безпечне поводження на дорогах, на воді, з пожежнонебезпечними, вибуховими та іншими речовинами вимагають від педагогічних працівників більш сумлінної та відповідальної роботи. У загальноосвітніх навчальних закладах обов’язково проводяться навчання з питань охорони життя та здоров’я, пожежної, радіаційної безпеки, безпеки дорожнього руху, попередження дитячого травматизму. Ці питання входять до курсу таких навчальних предметів: «Основи здоров’я», «Фізична культура», а також проводяться через комплекс бесід (занять) із попередження дитячого травматизму, курс «Я обираю здоровий спосіб життя», через бесіди на виховних, класних годинах, позакласні заходи, роботу гуртків та загонів.
Комплекс бесід (занять) із попередження дитячого травматизму має на меті забезпечити школярам знання, уміння, переконання, необхідні кожній людині для збереження життя і здоров’я, надання першої допомоги потерпілим. Учні повинні бути підготовлені до дій у небезпечних ситуаціях, знати способи їх упередження, навчитися оберігати своє здоров’я.
Бесіди (заняття) мають практичну спрямованість, проводяться з урахуванням психології сприймання дітьми навчального матеріалу в різних формах (ділова гра, ситуаційні завдання, круглий стіл тощо). Також рекомендується ведення учнями зошитів із проведення комплексу бесід щодо попередження дитячого травматизму. На окремі заняття (заліки) доцільно залучати представників медичних установ, ДАІ, закладів пожежної охорони та ін.
Запис проведених бесід (занять) робиться у класному журналі та щоденниках учнів.
Обов’язковими є такі сторінки класного журналу:
• бесіди (заняття) з попередження дитячого травматизму;
• бесіди «Я обираю здоровий спосіб життя» (з профілактики
ВІЛ/ СНІДу);
• додаткові бесіди з попередження дитячого травматизму.
При оформленні сторінки журналу «Бесіди (заняття) з попередження дитячого травматизму» необхідно враховувати запропоновану тематику бесід та терміни їх проведення (додатки 9-10).
14. |
Правила безпеки користування електроприладами, при поводженні з джерелами електроструму Поняття про джерела струму, їх небезпечність для життя та здоров’я людини |
|
ГРУДЕНЬ |
||
15. |
Правила дорожнього руху Дорожня розмітка |
грудень |
16. |
Правила протипожежної безпеки Пожежнонебезпечні речовини та матеріали. Пожежна безпека при поводженні з синтетичними, горючими, легкозаймистими матеріалами та речовинами |
грудень |
17. |
Правила протипожежної безпеки Пожежнонебезпечні об’єкти. Новорічні свята: новорічна ялинка, електричні гірлянди; небезпека використання відкритого вогню (свічки, бенгальські вогні тощо). Користування печами, камінами |
грудень |
18. |
Правила безпеки при користуванні газом Правила безпечного користування побутовими газовими приладами: котел, пічка, запальничка тощо |
|
19. |
|
грудень |
20. |
Правила безпеки на воді Правила поведінки на кризі. Надання допомоги потерпілому на воді взимку |
грудень |
СІЧЕНЬ |
||
21. |
Правила дорожнього руху Рух за сигналами регулювальника |
січень |
22. |
Правила протипожежної безпеки Правила пожежної безпеки у вашому домі. Гасіння пожежі в квартирі на початковій стадії загоряння. Правила поводження під час пожежі |
січень |
23. |
Правила безпеки при користуванні газом Дії населення при виявленні запаху газу |
січень |
24. |
Правила безпеки користування електроприладами, при поводженні з джерелами електроструму Правила поводження з побутовими електроприладами: праскою, холодильником, пральною (швацькою) машиною, електроплитою тощо |
|
ЛЮТИЙ |
||
25. |
Правила дорожнього руху Пасажир в автомобілі |
лютий |
|
|
|