Золоті сторінки
далеких епох
Контрольна робота №1
за темою «Гомер (приблизно VІІІ ст..до н.е). «Одіссея»
І варіант
Початковий рівень.
Завдання 1 – 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН правильний. Виберіть правильний варіант відповіді та обведіть кружечком. Кожне правильно виконане завдання оцінюється 0,25 бала. Максимальна кількість балів за початковий рівень – 3.
А) класичною;
Б) антропоцентричною;
В) еллінською;
Г) міфологічною.
2. Слово «гомер» перекладається…
А) «співець»,
Б) «сліпий»;
В) «митець»;
Г) «стародавній».
3. Вперше у творі читач зустрічає Одіссея, коли герой перебуває …
А) |
Б) |
В) |
Г) |
4. Як Одіссею та його товаришам вдалося врятуватися від сирен?
А) мандрівники осліпили сирен;
Б) їх врятувала Афродіта;
В) прив’язали Одіссея до щогли, а собі заліпили воском вуха;
Г) Гермес дав чудодійну рослину,яка врятувала мореплавців.
5. Потвори, які жили на протилежних берегах сицилійської протоки та нападали на кораблі, убиваючи мореплавці…
А) |
В) |
Г) |
Г) |
6. Образ Пенелопи є утіленням…
А) хитромудрості і гострого розуму;
Б) відданого кохання і подружньої вірність;
В) неземної краси і вроди;
Г) загрози і небезпеки.
7. Перед женихами Пенелопи стояла задача…
А) зігнути лук Одіссея;
Б) дістати меч Одіссея;
В)знайти спільну мову з сином Пенелопи;
Г) приборкати Одісеєвого коня.
8. За жалобою Геліоса Зевс наслав бурю на корабель Одіссея, бо…
А) Одіссей говорив з душею своєї матері;
Б) Одіссей із супутниками розв’язав лантух з вітрами;
В) були вбиті свійські тварини;
Г) Одіссей з товаришаим осліпив циклопа Поліфема.
9. Хто упізнав Одіссея за шрамом на нозі, що колись залишив йому дикий кабан?
А) |
Б) |
В) |
Г) |
10. Який епітет найчастіше використовує Гомер стосовно свого героя?
А) «хитромудрий»;
Б) «марнославний»;
В) «нерозсудливий»;
Г) «спостережливий».
11. Перший повний переклад «Одіссеї» віршованим розміром оригіналу на українську мову здійснив…
А) |
Б) |
В) |
Г) |
12. В чому полягає суть «гомерівського питання»?
А) місце написання «Іліади» та «Одіссеї»;
Б) час написання «Іліади» та «Одіссеї»;
В) авторство «Іліади» та «Одіссеї»;
Г) місце народження автора «Іліади» та «Одіссеї» Гомера.
Середній рівень.
Завдання 1 – 4 є різнотиповими. Кожне правильно виконане завдання оцінюється 0,75 бала. Максимальна оцінка за середній рівень – 3 бали.
1. |
Одіссей здійснює подорож у царство мертвих |
А) |
Демодок |
2. |
Одіссей плаче на банкеті царя Алкіноя |
Б) |
Супутники Одіссея |
3. |
Будучи біля рідних берегів, Одіссей опиняється у відкритому морі. |
В) |
Каліпсо |
4. |
Одіссей перетворився на старого жебрака |
Г) |
Афіна |
_________________________________________________________________
1. |
А вдовольнивши зажурене серце плачем многослізним, До женихів родовитих вона увійшла у господ… |
А) |
|
2. |
Хто до … несвідомо наблизиться й тільки почує Голос їх, той вже додому не вернеться, діти й дружина Не побіжать уже взустріч йому, не радітимуть шумно, Дзвінкоголосим-бо співом вони його зачарують, Сидячи там на лужку… |
Б) |
|
3. |
Руном овечим укритий, всю ніч .., на постелі Лежачи, думав про путь, в яку закликала Афіна.
|
В) |
|
4. |
Так удавалось од інших йому свої сльози ховати, Тільки один Алкіной догадався й таки їх помітив, Бо біля нього сидів і чув його тяжкі зітхання. |
Г) |
|
_________________________________________________________________
Шлях Одіссея: _________ земля кіконів – земля лотофагів –_____________– острів вітрів – земля лестригонів – ____________________ – царство Аїда – сирени – _____________________________ – острів биків Геліоса – ________________________ – острів феаків (цар Алкіной, цариця Навсікая) – острів Ітака.
А) |
Поема Гомера «Одіссея» є безпосереднім продовженням «Іліади». |
Б) |
В «Одіссеї» зросла роль авантюрно-чарівного та побутового елементу, зображення фантастичних істот і пригод, а також побуту Еллади. Тому вона часто визначається як фантастичний епос. |
В) |
Патетичного звучання поемі надає віршовий розмір, яким написано як «Іліаду», так і «Оддісею» – амфібрахій. |
Г) |
Тема поеми – це мандри й пригоди «хитромудрого» Одіссея, царя Ітаки, який повертається з Троянської війни. |
Д) |
Покровителькою Одіссея в усіх його справах була богиня Афіні Паллада. |
Е) |
Образ Пенелопи є втіленням неземної краси та неприступності. |
Є) |
В образі Одіссея втілено кращі риси людини, її чесноти та багатство. |
Ж) |
Іван Франко переклав та опублікував уривок з «Одіссеї. |
________________________________________________________________
Достатній рівень
Завдання 1 – 3 відкритого типу та потребують розгорнутої відповіді. Кожне розкрите питання оцінюється по 1 балу. Максимальна кількість балів за достатній рівень – 3.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Позитивні Негативні
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
а) Праця Пенелопи – _______________________________________________;
б) Гомеричний сміх– _______________________________________________;
в) Муки Тантала – __________________________________________________;
г) Між Сциллою і Харибдою – _______________________________________;
д) Циклопічні споруди – ____________________________________________.
Високий рівень
Завдання 1 відкритого типу і потребує розгорнутої відповіді. Розгорнута відповідь оцінюється 3 балами. Максимальна кількість балів за високий рівень – 3.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ варіант
Початковий рівень.
Завдання 1 – 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН правильний. Виберіть правильний варіант відповіді та обведіть кружечком. Кожне правильно виконане завдання оцінюється 0,25 бала. Максимальна кількість балів за початковий рівень – 3.
А) |
Б) |
В) |
Г) |
2. Слово «одіссея» означає…
А) «героїчний подвиг»;
Б) «морська подорож»;
В) «довготривалі мандри»;
Г) «античний твір».
3. Сюжет «Одіссеї» Гомера є продовженням…
А) «Іліади»;
Б) давньогрецьких міфів про олімпійських богів;
В) міфів про циклопів;
Г) міфів про Троянську війну.
4. Про свої пригодницькі мандри Одіссей розповідає перебуваючи …
А) |
Б) |
В) |
Г) |
5. Хто перетворив супутників Одіссея на свиней?
А) батько Поліфема Посейдон;
Б) чарівниця Кіркея;
В) потвори Сцилла й Харибда;
Г) цар Алкіной.
6. Мандри Одіссея тривають протягом…
А) 10 років;
Б) 40 років;
В) 40 днів4
Г) 9 днів.
7. Пенелопа обіцяла вийти заміж за одного з женихів…
А) якщо з цим погодиться її син;
Б) після повернення Одіссея;
В) коли закінчить ткати полотно;
Г) після завершення змагань за її руку і серце.
8. За чиїм наказом Телемах вирушив на пошуки батька?
А) |
Б) |
В)
|
Г) |
9. Від чийого імені ведеться розповідь в «Одіссеї»?
А) Одіссея;
Б) Афіни;
В) Телемаха;
Г) оповідача.
10. Вкажіть поетичний розмір поеми «Одіссея».
А) терцина;
Б) гекзаметр;
В) амфібрахій;
Г) анапест.
11. Найдосконаліший переклад «Одіссеї» розміром оригіналу на українську мову здійснив…
А) |
Б) |
В) |
Г) |
12. Темою поеми «Одіссея» є…
А) зображення побуту і культури стародавніх греків;
Б) повернення додому героя Троянської війн;
В) історія вірного кохання Одіссеї та Пенелопи;
Г) мандри і пригоди Одіссея, який повертається з Троянської війни.
Середній рівень.
Завдання 1 – 4 є різнотиповими. Кожне правильно виконане завдання оцінюється 0,75 бала. Максимальна оцінка за середній рівень – 3 бали.
1. |
Телемах вирушає на пошуки батька |
А) |
Одіссей |
2. |
Одіссей перемагає чари Кіркеї |
Б) |
Афіна |
3. |
Зевс не приймає жертви після осліплення Поліфема. |
В) |
Сирени |
4. |
Одіссей намагається вирватися з канатів, якими він був прив’язаний до щогли. |
Г) |
Гермес |
_________________________________________________________________
1. |
Німфа …, владарка, тримала, в богинях пресвітла, В гроті глибокім, бажаючи мати його чоловіком.
|
А) |
|
2. |
Та …-земледержець до нього всечасно палає Гнівом невпинним за те, що кіклоп Поліфем богорівний Ока позбавлений ним, а той же із інших кіклопів Був найсильніший; |
Б) |
|
3. |
Кинулась летом швидким із високих вершин олімпійських, Стала в ітакськім краю, при самих Одіссеєвих дверях, Перед порогом надвірним, із списом в руці мідногострим, Вигляд чужинця прибравши, тафійського ватага Мента. |
В) |
|
4. |
Музо, повідай мені про бувалого мужа, що довго Світом блукав, священну столицю троян зруйнувавши, Всяких людей надивився, міста їх і звичаї бачив, В морі ж багато біди і тілом зазнав, і душею, Щоб і себе врятувать, і друзів додому вернути. |
Г) |
|
__________________________________________________________________
Композиція поеми «Одіссея». Дія твору висвітлює останні ____ днів із ____-річного плавання Одіссея. Поема складається з _________ віршів, ______ пісень, 3 умовних частин. Перша частина (___ пісні) –_________________________, друга частина (____ пісні) – _______________________________,
третя частина (____ пісні) – __________________________________________.
А) |
Поема Гомера «Іліада» побудована на переказах героїчної саги, а в «Одіссеї» переважає матеріал побутовий та казковий. |
Б) |
Сюжет «Одіссеї» є продовженням міфів про Троянську війну. |
В) |
Ідея твору заключається в оспівуванні могутності давньогрецьких богів та повної залежності від них смертної людини. |
Г) |
З намірами стати царем острова Ітаки на дружину Одіссея Пенелопу зазіхав 101 жених. |
Д) |
Визначальною рисою характеру головного героя «Одіссеї» є любов до батьківщини. |
Е) |
Телемах вирушає на пошуки батька, щоб догодити матері. |
Є) |
Одіссей мав повернутися додому після Троянскої війни, але він прогнівив спочатку бога морів Посейдона, а потім Геліоса, тому блукає морями. |
Ж) |
Леся Українка переклала третю і початок четвертої пісні «Одіссеї». |
________________________________________________________________
Достатній рівень
Завдання 1 – 3 відкритого типу та потребують розгорнутої відповіді. Кожне розкрите питання оцінюється по 1 балу. Максимальна кількість балів за достатній рівень – 3.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Позитвні Негативні
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
а) Сардонічний сміх – ______________________________________________;
б) Троянський кінь – _______________________________________________;
в) Цирцея – _______________________________________________________;
г) Нагромаджувати Пеліон та Оссу – __________________________________;
д) Менторський тон – _______________________________________________.
Високий рівень
Завдання 1 відкритого типу і потребує розгорнутої відповіді. Розгорнута відповідь оцінюється 3 балами. Максимальна кількість балів за високий рівень – 3.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольна робота №2
за темою «Данте Аліг’єрі «Божественна комедія»
І варіант
Початковий рівень.
Завдання 1 – 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН правильний. Виберіть правильний варіант відповіді та обведіть кружечком. Кожне правильно виконане завдання оцінюється 0,25 бала. Максимальна кількість балів за початковий рівень – 3.
А) |
Б) |
В) |
Г) |
А) італійського театрального мистецтва;
Б) італійського сонета;
В) зародження жанру комедії в італійській літературі;
Г) італійської літературної мови.
3. Кому Данте присвятив збірку «Нове життя»?
А) Беатріче;
Б) Єлені;
В) Пенелопі;
Г) своїй матері.
4. Який з малюнків ілюструє початок подорожі Данте?
А) |
Б) |
В) |
Г) |
А)Вільям Шекспір;
Б) Франческо Петрарка;
В) Леонард да Вінчі;
Г) Джованні Боккаччо.
6. «На півшляху свого земного світу Я трапив у похмурий ліс густий, Бо
стежку втратив, млою оповиту», – Данте має на увазі вік…
А) 35 років;
Б) 30 років;
В) 18 років;
Г) 50 років.
7. На воротах до Пекла вигравірувано вислів, який уже став афоризмом:…
А) «Уяву сила зрадила була, Та, мов колеса, ясні і веселі, Жадобу й волю долі повела Любов, що водить сонце й зорні стелі.»
Б) «Залиш надію кожен, хто сюди заходить»;
В) «Я — частина тієї сили, що вічно хоче зла і вічно творить благо»;
Г) «Хто без гріха, хай першим кине камінь…»
8. Усього в «Божественній комедії»…
А) 33пісні;
Б) 3 пісні;
В) 99 пісень;
Г) 100 пісень.
9.Куди у «»Божественній комедії» Вергілій супроводжує Данте?
А) |
Б) |
В) |
Г) |
10. Яких грішників Данте вважав найганебнішим, розмістивши їх у самого Люцифера у дев’ятому колі Пекла?
А) призвідники розбрату;
Б)насильників над ближніми і їх майном;
В) зрадники;
Г) черевоугодники.
11. Погляньте на картину «Суд Міноса». У Данте Мінос – це справедливий суддя, який розподіляє душі по колах. Ким був Мінос за життя?
А) міфічне чудовисько;
Б) легендарний цар острова Крит;
В) охоронець царства Люцифера;
Г) охоронець входу до лабіринту.
12. Історія написання та сюжет «Божественної комедії»Данте Аліг’єрі — одна центральних сюжетних ліній …
А) |
Б) |
В) |
Г) |
Середній рівень.
Завдання 1 – 4 є різнотиповими. Кожне правильно виконане завдання оцінюється 0,75 бала. Максимальна оцінка за середній рівень – 3 бали.
1. |
Хижі звірі |
А) |
відновлення гармонії світу, його пропорцій |
2. |
Вергілій |
Б) |
людські пристрасті й вади |
3. |
Блукання Данте |
В) |
зло, тяжке покарання |
4. |
Пекло |
Г) |
божественна мудрість |
5. |
Символіка чисел |
Д) |
шлях до справжньої віри попри спокуси й випробування |
__________________________________________________________________
1. |
«Лиш після мене світ став брами зводить. Ніщо не вічне, я ж на всі віки. Лишайте сподівання всі, хто входить».
|
А) |
|
2. |
«І човен ми побачили, а там Почварний дід, роззявивши пащеку, Горлав…»
|
Б) |
|
3. |
«Повз твар, яка, голодна, завива, Не прослизне і найспритніший дока: Хто мимо йде, усіх вона вбива.»
|
В) |
|
4. |
«…Й страхітного Міноса вчув я гук; Який при вході судить справедливо, Хвостом указуючи розмір мук.»
|
Г) |
|
__________________________________________________________________
А) « …А далі – Клеопатра похітлива»;
Б) «Паріса вздрів, Трістана й ще без ліку Тих нещасливих, що Амор жене, Як за життя їх гнав на згубу дику.»
В) «О ти, хто в наш занурюється бруд, - Гукнув Мінос, коли на мене глянув, На мить лишивши безконечний труд, - Дивись, куди ввійшов і з ким ти станув, А про широкий вхід і не гадай
Г) «Я вздрів Єлену, за яку в боях Лягли війська, Ахілла міць велику, Яка з кохання згинула в віках…»
Д) «Так дух розповідав цей, споминавши, А той ридав; і руки я простер У даль за ними, від жалю вмиравши, І впав, неначе той, хто нагло вмер.»
________________________________________________________________
А) |
«Божественну комедію» Данте написав у вигнанні у Равені. |
Б) |
Дантова «Комедія» написана гекзаметром. |
В) |
Містичність «Божественної комедії» увиразнюється тим, що кожен кантик (частина) закінчується словом «зорі» («stelle»). |
Г) |
Увесь зміст «Божественної комедії» читач повинен сприймати тільки з точки зору алегорії. |
Д) |
Напис на брамі Пекла «Лишайте сподівання всі, хто входить» символізує неминучість відповідальності людини за свої дії. |
Е) |
Зрадників Данте розмістив у першому колі Пекла, вважаючи зраду найтяжчим гріхом. |
Є) |
Данте задумував «Божественну комедію» як присвяту Флоренції з якої він був вигнанний. |
Ж) |
Головна ідея, на якій виник світогляд Данте, — очищення людської душі, її відродження, прилучення до духовності. |
Достатній рівень
Завдання 1 – 3 відкритого типу та потребують розгорнутої відповіді. Кожне розкрите питання оцінюється по 1 балу. Максимальна кількість балів за достатній рівень – 3.
«Божественна комедія»
Традиції Середньовіччя Традиції раннього Відродження
____________________________ ________________________________
____________________________ ________________________________
____________________________ ________________________________
____________________________ ________________________________
____________________________ ________________________________
____________________________ ________________________________
____________________________ ________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.Тема (один іменник).
2. Опис теми (два прикметника).
3. Дія, пов’язана з темою
(3 дієслова).
4. Фраза з 4 слів, яка висловлює ставлення до теми.
5. Синонім до теми (один іменник).
1_____________________________2_____________________________
3_____________________________
4_____________________________5_____________________________
Високий рівень
Завдання 1 відкритого типу і потребує розгорнутої відповіді. Розгорнута відповідь оцінюється 3 балами. Максимальна кількість балів за високий рівень – 3.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ варіант
Початковий рівень.
Завдання 1 – 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН правильний. Виберіть правильний варіант відповіді та обведіть кружечком. Кожне правильно виконане завдання оцінюється 0,25 бала. Максимальна кількість балів за початковий рівень – 3.
А) |
Б) |
В) |
Г) |
А) «Сонети»;
Б) «Комедія»;
В) «Нове життя»;
Г) «Новий заповіт».
3. Хто з жінок був одним з провідників Данте в «Божественній комедії»?
А)Мати;
Б) Єлені;
В) Беатріче;
Г) Пенелопа.
4. «Божественна комедія» починається зі слів:…
А) «Уяву сила зрадила була, Та, мов колеса, ясні і веселі, Жадобу й волю
долі повела Любов, що водить сонце й зорні стелі.»
Б) «Я — частина тієї сили, що вічно хоче зла і вічно творить благо»;
В) «Залиш надію кожен, хто сюди заходить»;
Г) «На півшляху свого земного світу Я трапив у похмурий ліс густий, Бо
стежку втратив, млою оповиту…»;
5. Головним героєм твору Данте є…
А) |
Б) |
В) |
Г) |
А) «Чистилище», «Пекло», «Рай»;
Б) «Вступ», «Пекло», «Чистилище», «Рай»,
В) «Вступ», «Чистилище», «Пекло», «Рай»;
Г) «Пекло», «Чистилище», «Рай».
7. Данте назвав свій твір «Комедія», тому що…
А) поема мала нещасливий початок та хороший фінал;
Б) частина "Рай" є джерелом оптимізму для читача;
В) в частині "Пекло" є багато смішних моментів;
Г) «Комедія» написана розмовною мовою.
8. Куди в «Божественній комедії» супроводжує Беатріче Данте?
А) |
Б) |
В) |
Г) |
9. Леопард, лев і вовчиця, які зустрічаються головному герою «Божественної комедії» символізують…
А) спритність, силу, безстрашність;
Б) божественну мудрість;
В) людські вади та гріхи;
Г) вірність та покірність людині.
10. «Ісуса Смерть навіки потряса це коло», – ідеться в творі про шосте коло Пекла. Подивіться на картину Педро Берругете «Аутодафе», яка допоже визначити, кого Данте розмістив у шостому колі Пекла.
А) доброчесних нехристиян;
Б) порушники шлюбної вірності;
В) звідники і спокусники;
Г) єретики.
11. Композиційний прийом, який використовує Данте у «Божественній комедії» – …
А) сон-мандрівка;
Б) монтаж;
В) ретроспекція;
Г) повтор.
12. Тему кохання Беатріче та Данте по-новому показано у поемі «Забута тінь»…
А) |
Б) |
В) |
Г) |
Середній рівень.
Завдання 1 – 4 є різнотиповими. Кожне правильно виконане завдання оцінюється 0,75 бала. Максимальна оцінка за середній рівень – 3 бали.
1. |
Темний ліс |
А) |
кохання, яке робить людину кращою і наближає до Бога |
2. |
Чистилище |
Б) |
добро та доброчесність |
3. |
Беатріче |
В) |
людська душа, яка шукає істину |
4. |
Рай |
Г) |
перехід людини від одного стану до іншого, кращого |
5. |
Данте |
Д) |
життєвий шлях людини, сповнений помилок. |
__________________________________________________________________
1. |
«…І Цербер, звір із вищиром потрійним, На три собачі пащі валував На люд, поглинутий болотом гнійним.»
|
А) |
|
2. |
«Я бачив люд з найбільшого загону, Примушених з усіх боків штовхать Грудьми й всім тілом кляту перепону.»
|
Б) |
|
3. |
«…Коли на вежі вогняній уздрів Пекельних фурій, що звились над схилом Утрьох, жахливі, геть усі в крові, Хизуючись своїм жіночим тілом. Зелені гідри - шати їх живі, Замість волосся ж в них клубки зміїні Сичали в кожної на голові.» |
В) |
|
4. |
«Є в Пеклі місце, зване Лихосхови, Залізних тонів муром кам'яним Оточене; таке ж воно й з основи. А посередині, у долі тім, Глибока та широка є криниця…» |
Г) |
|
А) «…Ти ж покажи усе, про що повідав: Хай браму бачу я з Петром святим І тих, хто в муках та скорботі знидів». І рушив він, а я - слідом за ним.»
Б) «Во время Юлія я народивсь, Хоч пізно; жив я в Августовім Римі, Коли ще лжебогам народ моливсь.»
В) «Ще вийшла люта й зла вовчиця вивши, - її неутоленна худорба Примушує людей конать збіднівши.»
Г) «Я вгору глянув і побачив схил, Вже убраний у сонячне проміння, Що надає людині свіжих сил.»;
Д) «І от, коли вже йшов я по підйому, Збіг леопард, моторний та верткий, І шерсть рябіла плямами на ньому»;
__________________________________________________________________
А) |
У Чистилищі герої поеми спокутують свої гріхи і таким чином внутрішньо відроджуються, тобто отримують майбутнє. |
Б) |
У центрі художнього світу «Божественної комедії» Данте – Земля. |
В) |
Ідеєю «Божественної комедії» Данте вважав спонукання людей до усвідомлення власних вчинків і прагнення стати кращими. |
Г) |
У творі Данте Земля і планети рухаються навколо Сонця. |
Д) |
Форму терцини (тривірша ) використано у всіх частинах поеми. |
Е) |
Під назвою «Божественна комедія» поему було надруковано 1555р. у Флоренції – рідному місті Данте. |
Є) |
Серед героїв поеми немає історичних діячів і фантастичних образів. |
Ж) |
В українській літературі митці не звертаються до поеми Данте, оскільки вона спирається на традиції античності, які не притаманні слов’янській культурі. |
Достатній рівень
Завдання 1 – 3 відкритого типу та потребують розгорнутої відповіді. Кожне розкрите питання оцінюється по 1 балу. Максимальна кількість балів за достатній рівень – 3.
Параметри порівняння |
Пекло |
Рай |
Герої |
|
|
Художній простір |
|
|
Кольорова гама |
|
|
Сприйняття |
|
|
Лексика |
|
|
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
1.Тема (один іменник).
2. Опис теми (два прикметника).
3. Дія, пов’язана з темою
(3 дієслова).
4. Фраза з 4 слів, яка висловлює ставлення до теми.
5. Синонім до теми (один іменник).
1_____________________________2_____________________________
3_____________________________
4_____________________________5_____________________________
Високий рівень
Завдання 1 відкритого типу і потребує розгорнутої відповіді. Розгорнута відповідь оцінюється 3 балами. Максимальна кількість балів за високий рівень – 3.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Контрольна робота №3
за темою «Вільям Шекспір «Гамлет»
І варіант
Початковий рівень.
Завдання 1 – 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН правильний. Виберіть правильний варіант відповіді та обведіть кружечком. Кожне правильно виконане завдання оцінюється 0,25 бала. Максимальна кількість балів за початковий рівень – 3.
А) придворних королеви Єлизавети;
Б) англійські літератори доби Відродження;
В) військо англійської королеви;
Г) мандрівних співців.
2. Творчістю Шекспір займався, перебуваючи у…
А) |
Б) |
В) |
Г) |
3.Першоджерелом історії про Гамлета …
А) став переказ Франсуа де Бельфоре у «Трагічних історіях»;
Б) стала історія про реального данського принца;
В) був переказ Саксона Граматика;
Г) була вигадана історія одного з англійських драматургів.
4. Де відбуваються дії трагедії «Гамлет» В.Шекспіра?
А) в Лондоні;
Б) в Камелоті;
В) в Трої;
Г) в Ельсінорі.
5. Щоб обміркувати інформацію про справжню причину загибелі батька і виграти час Гамлет…
А) від’їжджає до Англії;
Б) вдає із себе божевільного;
В) удає з себе вірного слугу нового короля;
Г) починає планувати помсту за смерть батька.
6. Яким способом Гамлет показує Клавдію, що він знає причину смерті свого батька?
А) |
Б) |
В) |
Г) |
А) їх соціальним статусом;
Б) їх фінансовим становищем;
В) їх моральними рисами та розумом;
Г) своїм статусом принца та його підлеглих.
8. З якою метою Клавдій відправляє Гамлета до Англії?
А) для того, щоб він взяв шлюб з англійською принцесою;
Б) щоб продовжив навчання в університеті;
В) для відпочинку ;
Г) щоб юнака там таємно убили.
9. Кому належать слова: «Звихнувся час…О доле зла моя! Чому його направить мушу?»
А) |
Б) |
В) |
Г) |
10. Кого з героїв можна назвати месниками?
А) Гораціо, Лаерта, Озріка;
Б) Гамлета, Гільденстерна, Гертруду;
В) Гамлета, Лаерта, Фортінбраса;
Г) Полонія, Фортінбраса, Привида.
11. До кого, помираючи, Гамлет звертається зі словами: «Ти житимеш. Скажи про мене правду. Невтаємниченим»?
А) до Фортінбраса;
Б) до Розенкранца;
В) до Гораціо;
Г) до матері
12. Образ принца Гамлета – це вічний образ, який означає...
А) благородні , але невдячні вчинки
Б) здатність на самопожертву
В) здатність до сумнівів, важкість морального вибору
Г) самозакоханості й егоїзму
Середній рівень.
Завдання 1 – 4 є різнотиповими. Кожне правильно виконане завдання оцінюється 0,75 бала. Максимальна оцінка за середній рівень – 3 бали.
1. |
Полоній |
А) |
друг Гамлета |
2. |
Офелія |
Б) |
королева Данії |
3. |
Горацій |
В) |
король Норвегї |
4. |
Гертруда |
Г) |
дочка королівського радника Полонія |
5 |
Фортінбрас |
Д) |
королівський радник |
__________________________________________________________________
1. |
«Голубко, Бажала б я, щоб саме в вашій вроді Ховалася причина всіх щаленств Мойого Гамлета.» |
А) |
|
2. |
«Гертрудо, люба, нас також облиште; Ми потай Гамлета позвать веліли, Щоб він, мов ненароком, тут спіткав Офелію. А я й Полоній, з наміром найкращим, Побачимо, небачені…» |
Б) |
|
3. |
«Гуляй тут, доню. Ви ж, мій володарю, Зі мною звольте бути. (До Офелії) Вдай, немов Читаєш щось із книжки, і тому На самоті.» |
В) |
|
4. |
«Життя не ставлю я і в вартість шпильки; |
Г) |
|
__________________________________________________________________
1 |
2 |
3 |
8 |
9 |
4 |
7 |
6 |
5 |
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
А) |
Ренесанс в Англії ще називають «Тюдорівська доба», «Шекспірівсська доба», «Єлизаветинськадоба». |
Б) |
У творі Шекспіра не порушується проблема обов’язку і честі. |
В) |
Провідними мотивами «Гамлета» є мотиви смерті, божевілля, помсти, заміни, тлінності буття та ін.. |
Г) |
Головний конфлікт трагедії полягає у тому, який вибір зробити: простити вбивцю батька чи помститися? |
Д) |
«Тюрма з безліччю затворів, темниць і підземель», - сказано про палац, де проживає Гамлет. |
Е) |
Піклуючись про добре ім’я свого роду , Гамлет забороняє Гораціо розповідати усім правду. |
Є) |
Вистава «Вбивство Гонзаго» допомогла зрозуміти Гамлету хибність його думок щодо вини дядька у вбивстві попереднього короля. |
Ж) |
Йорік уособлює тлінність життя, яке недавно вирувало і дуже швидко закінчилось; життя – це мить. |
__________________________________________________________________
Достатній рівень
Завдання 1 – 3 відкритого типу та потребують розгорнутої відповіді. Кожне розкрите питання оцінюється по 1 балу. Максимальна кількість балів за д остатній рівень – 3.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Високий рівень
Завдання 1 відкритого типу і потребує розгорнутої відповіді. Розгорнута відповідь оцінюється 3 балами. Максимальна кількість балів за високий рівень – 3.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ варіант
Початковий рівень.
Завдання 1 – 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН правильний. Виберіть правильний варіант відповіді та обведіть кружечком. Кожне правильно виконане завдання оцінюється 0,25 бала. Максимальна кількість балів за початковий рівень – 3.
А) раннього Відродження;
Б) пізнього Відродження;
В) зрілого Відродження;
Г) середнього Відродження.
2.Шекспір працював у…
А) |
Б) |
В) |
Г) |
3.Як називається третій період творчості Шекспіра?
А) романтичний;
Б) трагічний;
В) оптимістичний;
Г) комічний.
4. Прототипом принці Гамлета є…
А) англійський король Генріх;
Б) троянський цар Пріам;
В) принц Уельський Едвард ІІ;
Г) данський принц Амлет
5. За яких обставин принц Гамлет дізнається про справжню причину смерті свого батька?
А) |
Б) |
В) |
Г) |
6.Чому Гамлет зволікає з помстою за смерть свого батька?
А) чекає слушної нагоди;
Б) не хоче засмучувати свою матір;
В) не впевнений у власних силах;
Г) його мучать сумніви і правильність такого рішення.
7. Хто з названих персонажів був другом Гамлета?
А) Розенкранц;
Б) Лаерт;
В) Гільденстерн;
Г) Гораціо.
8. Як загинув Полоній?
А) |
Б) |
В) |
Г) |
9.Що сталося з Офелією після смерті батька та від’їзду Гамлету?
А) поїхала слід за Гамлетом;
Б) одружилась з Гораціо;
В) збожеволіла, згодом втопилася;
Г) пішла в монастир.
10. Що означають відомі слова Гамлета: «Бути чи не бути?»
А) бути з Офелією чи залишити її;
Б) помститись матері чи пожаліти її;
В) почати війну за трон чи віддати його дядькові;
Г) скоритись долі чи продовжувати боротьбу.
11. Як загинула королева?
А) |
Б) |
В) |
Г) |
12. «Гамлет, принц данський» - це трагедія людської особистості, поставленої перед вибором…
А) добра і зла;
Б) бідності й багатства;
В) життя і смерті.
Г) слави й забуття.
Середній рівень.
Завдання 1 – 4 є різнотиповими. Кожне правильно виконане завдання оцінюється 0,75 бала. Максимальна оцінка за середній рівень – 3 бали.
1. |
Полоній |
А) |
Племінник нинішнього короля |
2. |
Лаерт |
Б) |
Придворний, |
3. |
Гамлет |
В) |
Король Данії |
4. |
Клавдій |
Г) |
Королівський радник |
5 |
Розенкранц |
Д) |
Син королівського радника |
__________________________________________________________________
1. |
«Я тим-то й ублагав його прийти Вночі повартувати разом з нами, Щоб, як привиддя з'явиться, він навіч Переконавсь і мовив би до нього.» |
А) |
|
2. |
«Тож, сину, слухай: |
Б) |
|
3. |
«А я, нужденніша за всіх жінок, Що упивалась медом клятв його, Дивлюсь, як цей величний, гордий розум, Мов дзвін розколотий, задеренчав…»
|
В) |
|
4. |
«Де тепер твої жарти? Твоє вистрибування? Твої пісеньки? Спалахи веселощів, від яких усі за столом, бувало, покотом лягали з реготу? Невже в тебе не залишилося жодного дотепу, щоб поглузувати з власного вищиру?» |
Г) |
|
__________________________________________________________________
1 |
2 |
3 |
8 |
9 |
4 |
7 |
6 |
5 |
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
А) |
Заповіт Вільяма Шекспіра став приводом для виникнення так званого «шекспірівського питання». |
Б) |
Гамлет удає божевільного, бо боїться мститися дядькові за смерть батька. |
В) |
Образ Гамлета є статичним, він не змінюється протягом усього твору. |
Г) |
Через монологи Гамлета розкривається морально-філософські проблеми: життя і смерті, кохання і зради, правди і лицемірства, совісті і ницості. |
Д) |
|
Е) |
Головна тема «Гамлета» – злочин заради влади. |
Є) |
Останні слова Гамлета - вітання Фортінбрасу , від якого голвний герой намагається захистити трон Данії. |
Ж) |
Кульмінація твору отримала назву «мишоловка» – Гамлет остаточно переконується у вині Клавдія, сам Клавдій усвідомлює, що його таємниця розкрита. |
__________________________________________________________________
Достатній рівень
Завдання 1 – 3 відкритого типу та потребують розгорнутої відповіді. Кожне розкрите питання оцінюється по 1 балу. Максимальна кількість балів за достатній рівень – 3.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Високий рівень
Завдання 1 відкритого типу і потребує розгорнутої відповіді. Розгорнута відповідь оцінюється 3 балами. Максимальна кількість балів за високий рівень – 3.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________