Конкурс «Година веселої математики» для учнів 5-6 класів (вікторина, гра, ребуси).
1
Бєльська Т Г, вчитель математики зош № 6
Конкурс «Година веселої математики» для учнів 5-6 класів
Девіз: «Навчатися можна тільки весело… Щоб переварити знання, потрібно ковтати їх з апетитом».
А. Франс
Дитинство. Це слово невіддільне від слова «гра». Діти пізнають світ, граючи. Це просто, доступно, цікаво, розвиваються спритність, кмітливість. У розкутій, ненав’язливій формі відбувається самореалізація здібностей дитини, вона невимушено, природно самостверджується.
Учитель. Сьогодні ми зібралися, щоб пізнати нове, цікаве, зрозуміти важке і загадкове, перевірити вивчене і досягнуте. І звичайно ж, грати, грати, грати. Адже в нас «Година веселої математики».
Вікторина
Змагаються дві команди. За кожне правильно розв'язане завдання команда отримує по 1 балу.
Запитання
1. Скільки в кімнаті котів, якщо в кожному кутку кімнати сидить по одному котику, проти кожного котика сидить по три котики і на кожному хвостику у кожного котика сидить по котику? (4 котики.)
2. Скільки кінців у чотирьох палок? А в п'яти палок? А у п'яти з половиною палок? (У чотирьох — 8; у п'яти — 10; у п'яти з половиною — 12.)
3. Ішла бабуся в Дніпропетровськ і зустріла трьох чоловіків. Кожен із них ніс по мішку, а в кожному мішку по котику. Скільки ж суб'єктів ішло в Дніпропетровськ? (У Дніпропетровськ ішла одна бабуся.)
4. Летів клин гусей. Один гусак попереду, а два позаду, один — позаду і два — попереду. Один між двома і три вряд. Скільки летіло гусей? (3.)
5. Опівночі йшов дощ. Чи можна чекати сонячну погоду через дві доби? (Ні, буде ніч.)
6. Число 666 швидко збільшіть у півтора рази. (Якщо перевернути запис числа, буде 999.)
7. Якщо виписати підряд усі числа від 1 до 99, то скільки разів буде написано цифру 5? (20 разів.)
8. Троє хлопців: Миколка, Петрик та Іван пішли до крамниці. На дорозі вони знайшли ЗО к. Скільки
грошей знайшов би Іван, якби він сам ішов до крамниці? (ЗО к.)
Гра «Весела лічба»
Змагаються дві команди. Потрібно назвати підряд числа від 1 до 40. Але замість тих чисел, що діляться на 3, треба підстрибнути і сказати: «Не зіб'юся». Хто помилився, вибуває з гри, і лічба починається спочатку. Яка команда більше чисел назве, та і виграє.
Учитель. Поки журі підбиває підсумки конкурсів, пропонуємо послухати частівки від двох подружок.
Ми веселі дві подружки
І з баяном — братиком
Заспіваємо частівки
Вам про математику.
Розв'язав Петрусь задачу,
Тільки мінус не побачив,
Ось і сталось, що лимон
Важить майже 8 тонн.
На контрольній ловив гав —
Одиницю упіймав.
Підглядав у всі книжки,
Переплутав сторінки.
Біля дошки він стояв
І придумав чудо —
В теоремі прирівняв
До квадрата куба.
Хто задач не полюбляє,
Тим така і дяка —
Весь рік двійки заробляє
Й вийде лобуряка.
Ми веселі дві подружки
І з баяном — братиком
Заспівали вам частівки
Всі про математику.
Журі оголошує оцінки за два конкурси.
Конкурс «Розгадайте ребус»
Ребуси написані на плакатах, кожна команда одержує по 4 ребуси. Кожен правильно розв'язаний ребус оцінюється в 1 бал. Виграє команда, яка швидше виконає завдання.
7'я |
|
ко, ко, ко |
|
100 " ворона |
|
с 3 же |
|
||||
(сім'я) |
|
(трико) |
|
(сторона) (стриже) |
|
||||||
3 Z ник |
|
Кар. |
|
100 рож |
і 100 рія |
||||||
(трикутник) (карточка) (сторож) (історія)
Математичні фокуси
Проводять заздалегідь підготовлені учні з уболівальниками.
Перший учень. Хай до мене вийде той, хто хоче, щоб я відгадав, скільки йому років. (Виходить бажаючий.)
Помножте число ваших років на 2, додайте 5, суму знову помножте на 5 і скажіть результат.
(Останньою цифрою результату буде 5, треба її відкинути, а від числа, що залишилося, відняти 2. Різниця і буде відповіддю.)
Другий учень. Прошу вийти до мене сміливця. (Виходить учень.) Я даю тобі 2 к. і 5 к. Одну з монет візьми в праву руку, а другу — в ліву. Я вгадаю, в якій руці яка монета. Для цього ти повинен потроїти кількість копійок на монеті, затиснули у правій руці, і подвоїти кількість копійок, що на монеті, затиснутій у лівій руці. Одержані результати додати і назвати мені одержану суму.
(Якщо сума чисел парна, то в правій руці 2 к., якщо непарна - то 2 к. в лівій руці.)
Третій учень. На прямокутному аркуші картону накреслено 13 однакових паличок на однаковій відстані одна від одної. «Фокусник» розрізає прямокутник по прямій MN, з'єднує обидві частини прямокутника по лінії розрізання. Пропонує командам підрахувати палички: замість 13 паличок їх стало 12. Де поділася одна паличка (лінія)? За правильну відповідь команда одержить 2 бали.
Гра «Хто візьме останній сірник?»
Грають два учасники — по одному від команди. Можна провести два рази. На столі лежить 15 сірників, кожен з учасників бере по черзі з цієї кількості від одного до трьох сірників. Виграє той, хто візьме останній сірник.
Швидка лічба
На аркуші паперу написані числа в різному порядку від 1 до 50. Завдання: за хвилину показати по порядку якнайбільше чисел. Найвища оцінка конкурсу 3 бали. Команди змагаються по черзі.
13 |
4 |
37 |
38 |
|
|
43 |
|
11 |
|
|
ЗО |
|
48 |
36 |
|
9 |
14 |
|
50 |
1 |
2 |
|
29 |
|
7 |
15 |
|
33 |
|
46 |
|
18 |
|
6 |
28 |
8 |
22 |
|
47 |
17 |
35 |
16 |
|
23 |
24 |
|
39 |
45 |
|
|
|
|
19 |
21 |
|
31 |
|
42 |
32 |
26 |
20 |
34 |
|
41 |
|
|
44 |
|
40 |
10 |
27 |
|
|
12 |
49 |
25 |
|
3 |
5 |
Конкурс дуелянтів
Члени двох команд стоять один проти одного. Кожен учасник команди кидає м'яч і в цей час ставить запитання тому, кому кидає. Запитання команди готують дома на задану тему.
Учитель. За хвилиною хвилина —
Ось і грі прийшов кінець.
Дві команди добре грали,
Все ж одна з них — молодець.
Бо вона таки сильніша,
І з наук твердим гранітом
Впоралась вона спритніше.
Оплесками переможців
Дружно будемо вітати,
їм солодкий приз — медалі,
Щоб було про що згадати.
Відбувається нагородження команди-переможниці і окремих активних учасників.