Конкурс «Година веселої математики» для учнів 5-6 класів.

Про матеріал

Конкурс «Година веселої математики» для учнів 5-6 класів (вікторина, гра, ребуси).

Перегляд файлу

1

Бєльська Т Г, вчитель математики зош № 6

Конкурс «Година веселої математики» для учнів 5-6 класів

Девіз: «Навчатися можна тільки весело… Щоб переварити знання, потрібно ковтати їх з апетитом».

А. Франс

Дитинство. Це слово невіддільне від слова «гра». Діти пізнають світ, граючи. Це просто, доступно, цікаво, розвиваються спритність, кмітливість. У розкутій, ненав’язливій формі відбувається самореалізація здібностей дитини, вона невимушено, природно самостверджується.

 

Учитель. Сьогодні ми зібралися, щоб пізнати нове, цікаве, зрозуміти важке і загадкове, перевірити вивчене і досягнуте. І звичайно ж, грати, грати, грати. Адже в нас «Година веселої математики».

Вікторина

Змагаються дві команди. За кожне правильно розв'язане завдання команда отримує по 1 балу.

Запитання

1. Скільки в кімнаті котів, якщо в кожному кут­ку кімнати сидить по одному котику, проти кожного котика сидить по три котики і на кожному хвостику у кожного котика сидить по котику? (4 котики.)

2. Скільки кінців у чотирьох палок? А в п'яти палок? А у п'яти з половиною палок? (У чотирьох — 8; у п'яти — 10; у п'яти з половиною — 12.)

3. Ішла бабуся в Дніпропетровськ і зустріла трьох чоловіків. Кожен із них ніс по мішку, а в кожному мішку по котику. Скільки ж суб'єктів ішло в Дніпропетровськ? (У Дніпропетровськ ішла одна бабуся.)

4. Летів клин гусей. Один гусак попереду, а два позаду, один — позаду і два — попереду. Один між двома і три вряд. Скільки летіло гусей? (3.)

5. Опівночі йшов дощ. Чи можна чекати соняч­ну погоду через дві доби? (Ні, буде ніч.)

6. Число 666 швидко збільшіть у півтора рази. (Якщо перевернути запис числа, буде 999.)

7. Якщо виписати підряд усі числа від 1 до 99, то скільки разів буде написано цифру 5? (20 разів.)

8. Троє хлопців: Миколка, Петрик та Іван пішли до крамниці. На дорозі вони знайшли ЗО к. Скільки
грошей знайшов би Іван, якби він сам ішов до крам­ниці? (ЗО к.)

 

Гра «Весела лічба»

Змагаються дві команди. Потрібно назвати підряд числа від 1 до 40. Але замість тих чисел, що діляться на 3, треба підстрибнути і сказати: «Не зіб'юся». Хто помилився, вибуває з гри, і лічба починається спочатку. Яка команда більше чисел назве, та і ви­грає.

Учитель. Поки журі підбиває підсумки кон­курсів, пропонуємо послухати частівки від двох подружок.


Ми веселі дві подружки

І з баяном — братиком

Заспіваємо частівки

Вам про математику.

 

Розв'язав Петрусь задачу,

Тільки мінус не побачив,

Ось і сталось, що лимон

Важить майже 8 тонн.

 

На контрольній ловив гав —

Одиницю упіймав.

Підглядав у всі книжки,

Переплутав сторінки.

 

Біля дошки він стояв

І придумав чудо —

В теоремі прирівняв

До квадрата куба.

 

Хто задач не полюбляє,

Тим така і дяка —

Весь рік двійки заробляє

Й вийде лобуряка.

 

Ми веселі дві подружки

І з баяном — братиком

Заспівали вам частівки

Всі про математику.


Журі оголошує оцінки за два конкурси.

 

Конкурс «Розгадайте ребус»

Ребуси написані на плакатах, кожна команда одержує по 4 ребуси. Кожен правильно розв'яза­ний ребус оцінюється в 1 бал. Виграє команда, яка швидше виконає завдання.

7'я

 

ко, ко, ко

 

100 " ворона

 

с 3 же

 

(сім'я)

 

(трико)

 

(сторона)       (стриже)

 

3 Z ник

 

Кар.

 

100 рож

і 100 рія

(трикутник)   (карточка)     (сторож)      (історія)

 

Математичні фокуси

Проводять заздалегідь підготовлені учні з уболі­вальниками.

Перший учень. Хай до мене вийде той, хто хоче, щоб я відгадав, скільки йому років. (Виходить ба­жаючий.)

Помножте число ваших років на 2, додайте 5, суму знову помножте на 5 і скажіть результат.

(Останньою цифрою результату буде 5, треба її відкинути, а від числа, що залишилося, відняти 2. Різниця і буде відповіддю.)

Другий учень. Прошу вийти до мене сміливця. (Виходить учень.) Я даю тобі 2 к. і 5 к. Одну з монет візьми в праву руку, а другу — в ліву. Я вгадаю, в якій руці яка монета. Для цього ти пови­нен потроїти кількість копійок на монеті, затис­нули у правій руці, і подвоїти кількість копійок, що на монеті, затиснутій у лівій руці. Одержані результати додати і назвати мені одержану суму.

(Якщо сума чисел парна, то в правій руці 2 к., якщо непарна - то 2 к. в лівій руці.)

Третій учень. На прямокутному аркуші картону накреслено 13 однакових паличок на однаковій відстані одна від одної. «Фокусник» розрізає пря­мокутник по прямій MN, з'єднує обидві частини прямокутника по лінії розрізання. Пропонує ко­мандам підрахувати палички: замість 13 паличок їх стало 12. Де поділася одна паличка (лінія)? За правильну відповідь команда одержить 2 бали.

 

Гра «Хто візьме останній сірник?»

Грають два учасники — по одному від команди. Можна провести два рази. На столі лежить 15 сірників, кожен з учасників бере по черзі з цієї кількості від одного до трьох сірників. Виграє той, хто візьме останній сірник.

 

Швидка лічба

На аркуші паперу написані числа в різному по­рядку від 1 до 50. Завдання: за хвилину показати по порядку якнайбільше чисел. Найвища оцінка конкурсу 3 бали. Команди змагаються по черзі.

 

13

4

37

38

 

 

43

 

11

 

 

ЗО

 

48

36

 

9

14

 

50

1

2

 

29

 

7

15

 

33

 

46

 

18

 

6

28

8

22

 

47

17

35

16

 

23

24

 

39

45

 

 

 

 

19

21

 

31

 

42

32

26

20

34

 

41

 

 

44

 

40

10

27

 

 

12

49

25

 

3

5

 

 

Конкурс дуелянтів

Члени двох команд стоять один проти одного. Кожен учасник команди кидає м'яч і в цей час ставить запитання тому, кому кидає. Запитання команди готують дома на задану тему.

Учитель. За хвилиною хвилина —

Ось і грі прийшов кінець.

Дві команди добре грали,

Все ж одна з них — молодець.

Бо вона таки сильніша,

І з наук твердим гранітом

Впоралась вона спритніше.

Оплесками переможців

Дружно будемо вітати,

їм солодкий приз — медалі,

Щоб було про що згадати.

 

 

Відбувається нагородження команди-переможниці і окремих активних учасників.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
8 лютого 2022
Переглядів
533
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку