конкурс "Козацькому роду немає переводу"

Про матеріал

Формування ціннісного ставлення до суспільства та держави, виховання незалежної і гармонійної особистості, справжніх патріотів нашої Батьківщини – найголовніше завдання освітян.На мою думку, важливим фактором висвітлення матеріалу має стати славне минуле нашого народу, його найкращі надбання, звичаї і традиції. Першочергове місце відводиться принципу гуманізму, який передбачає визнання того, що людина – найвища цінність на Землі, передбачає опору на особистість, яка здатна до самовдосконалення. Ми повинні пам'ятати не лише трагічні сторінки історії, а розглядати самоцінність особистості як результат національного виховання разом із власним саморозвитком; навчити учнів знаходити гідне, схвальне і добре в національній історії.

Перегляд файлу

                                    С В Я Т О
                 «К О З А Ц Ь К О М У    Р О Д У –

                        Н Е М А    П Е Р Е В О Д У»
(Шкільна зала прикрашена в українському стилі. Звучить українська музика)

Муз. 1
ВЕДУЧА Добрий день вам, друзі щирі,
Хай живеться вам у мирі,
Не минайте нашу хату,
Бо у нас сьогодні свято.


ВЕДУЧИЙ Є святкових днів багато,
Нам усіх їх не згадать…
А між ними й наше свято
Вшанування козачат.


ВЕДУЧА Любі гості мами й тата,
В цьому залі буде свято
Добре, що прийшли до нас
В цей чудовий світлий час.


ВЕДУЧИЙ Люба мамо, милий тато,
Перед вами не малята,
Правда ми не парубки,
Проте справжні козаки.


ВЕДУЧА Чуєте? Земля гуде.
Гей долиною, гей широкою, козаки йдуть!
ЗУСТРІЧАЙТЕ!

 

(Звучить пісня «Козацька похідна…». До зали входять козаки обох команд)
Муз. 2
ВЕДУЧИЙ Розвивайся, сухий дубе,
Завтра мороз буде.
Приготуйтесь, козаченьки,
Поєдинок буде.


ВЕДУЧА Демонструйте свою спритність,
Розум , а ще вроду
Щоб гриміло «Козацькому роду- нема переводу»


ВЧИТЕЛЬ:
Козачат, батьків, гостей, усіх зі святом вітаю
Вам здоровя та щастя бажаю
Хай від вас недоля завжди ховається
А в душі ясне сонечко усміхається
І на те веду я мову,
Що не буде переводу козацькому роду.
     Саме сьогодні ми зібралися у цій залі, щоб наслідувати традиції козаків: після трудового дня проводити свій вільний час з піснями, танцями, розвагами, іграми і змаганнями.
     Також ми побачимо, чи гідні наші козачата носити це горде ймення «козак». Отож слово козакам.
     За право називатися козаками будуть змагатися команди:
СІЧОВИКИ і ЗАПОРОЖЦІ

 

  • Команди, привітайте одна одну.

    СІЧОВИКИ

 СЛАВНИХ ПРЕДКІВ МИ ДІТИ
БУДЕМО ВІТЧИЗНІ СЛУЖИТИ.


ЗАПОРОЖЦІ

 МИ СВОЮ СИЛУ І ВОЛЮ
НЕ ВІДДАМО НІКОМУ Й НІКОЛИ.


ВЧИТЕЛЬ Визначати переможців
                     Буде в нас журі поважне
                      Воно буде, знаєм точно
                      Об’єктивним і уважним.

 

     Представляю членів журі.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________


ВЧИТЕЛЬ
     Скільки століть існує народ, стільки ж і пісня. Співали наші діди, прадіди, співаємо і ми. Любили дзвінко, весело співати і козаки. Саме зараз ми почуємо пісню у виконанні наших козачат.


1КОНКУРС « КОЗАЦЬКА ПІСНЯ»
(Команди по черзі виконують українську  пісню.)

Найвища оцінка – 5 балів.
Муз. 3

Муз. 4


ВЧИТЕЛЬ

     А чи знають усі присутні історію козацтва, їх традиції, звичаї, особливості їхнього життя?
2 КОНКУРС «ЗМАГАННЯ ЕРУДИТІВ»
- Члени команд по черзі розповідають про історію козацтва. А поважне журі оцінює вміння учасників виразно і чітко викласти нам свої знання.

Найвища оцінка – 6 балів.
1 УЧЕНЬ(слайд 1)


     Скрутно жилося українському народові, бо скрізь на Україні було заведено панщину. Селяни працювали на землі. А отримували за це невеликі копійки.

 

2 УЧЕНЬ

Деякі волелюбні люди не могли терпіти такої неволі. Вони кидали все і тікали в степи за Дніпрові пороги. Там вони згуртовувалися у великі військові загони, вибирали отаманів і жили разом. (слайд 2)


3 УЧЕНЬ
     Ці люди називались « козаки», що означає «вільний чоловік», безстрашний лицар. А жили козаки за порогами Дніпра, то їх назвали запорожцями.

 

4 УЧЕНЬ(слайд 3)

Козацьке військо впродовж багатьох років було армією, яка боронила свою землю від завойовників. Служити в козацькому війську було дуже почесно.


5 УЧЕНЬ(слайд 4)
     Всього по Дніпру було 265 островів. Найбільший острів називався Січ. В тій Січі козаки зимували і відпочивали. Посередині Січі стояла церква Святої Покрови. Знадвору дуже скромна, а всередині повна золота і срібла.

 

6 УЧЕНЬ

Частину своєї здобичі козаки призначали саме на церкву, купували кожного року нові ікони. На великі свята козаки ходили до церкви. Вони молилися за долю і щастя України.


7 УЧЕНЬ(слайд 5)
     Козаки мали свої звичаї. Хто хотів стати козаком, мусив наперед служити 3 роки у старшого козака.

 

 

 

8 УЧЕНЬ

Коли навчався від того козака орудувати зброєю й набував спритності у битвах, ставав справжнім козаком і отримував зброю: рушницю, спис,луки і стріли. Майбутнього козака звали джурою.


9 УЧЕНЬ(слайд 6)
     Об’єднав усіх козаків Дмитро Вишневецький, а козаки кликали його Байдою. Байді дуже подобалися войовничі козаки і вони вибрали його своїм

батьком або кошовим. Саме Байда навчив козаків, як відбиватися від нападників.


10 УЧЕНЬ(слайд 7)
     Жили козаки у куренях по 100- 200 чоловік  в землянках. Двері завжди

були відчинені. Хто хотів, той заходив. Їли, пили, спочивали. А той хто був,

той ставив хрест, тобто дякували за гостинність.


11 УЧЕНЬ
     Жили запорожці за своїми правилами. Жінок на Січі не було. Ні матір, ні сестер приводити заборонялося.

 

12 УЧЕНЬ(слайд 8)

Сорочки, штани самі прали, самі латали і самі куховарили. Їли, що Бог дасть: і хліб святий, і рибу, і м ясо. Одягалось військо теж добре.


13 УЧЕНЬ(слайд 9)
     Козаки були люди розумні і грамотні. Вони знали, що було в світі, що й буде. Жили козаки в достатку і пошані, бо розумних дуже поважали.
Згодом Січ стала відома за межами України.


14 УЧЕНЬ(слайд 10)
     Козаки – народ любо глянути: кремезні,вусаті, браві. Голови голили, але чуприну носили таку довгу, що на вухо намотували і називали її «оселедець».

 

15 УЧЕНЬ(слайд 11)

Одяг був такий: жупани, пояси, шапки, по боках у кожного пістолі і шабля. Також мали добрих коней. А по воді плавали на козацьких суднах, що називались «чайки».


16 УЧЕНЬ(слайд 12)
     Запорожці – народ, що нічого не боїться, ні меча, ні праці. Самі розводили городину і доглядали за тваринами. Як, було, зготують у Січі рибу то голови складають перед отаманом.

 

 

17 УЧЕНЬ

 

 До обіду і після обіду козаки молилися Богові, усім дякували і кланялися один одному і отаманові. Кухареві кидали по копійці за обід і розходились. Кухар збирав гроші і купував на базарі харчі і готував обід на завтра.

18 УЧЕНЬ(слайд 13)
     Козацьке військо впродовж віків було армією, яка боронила свою землю і український народ від завойовників. Запорозька Січ славилася іменами Байди Вишневецького, Сагайдачного, Хмельницького, Дорошенка, Сірка. Служити у війську було почесною справою.


19 УЧЕНЬ
     Запорозька Січ перестала існувати після приєднання України до Московії. За часів Катерини ІІ була скасована Запорозька Січ.


 

 

ВЧИТЕЛЬ

  Існує безліч легенд про українське козацтво, український народ, українські традиції, які знає і переказує нам старше покоління.  Ось одна з них.

Муз. 5

БАТЬКИ

  1. Колись давним-давно серед мальовничої природи жили чоловік та жінка. Усе було б добре, та діток у них не було. Нарешті, через багато років у хаті з’явилося двоє дівчаток: одна білявенька з русявим волоссячком, а друга — чорнявенька з волоссям чорним, як смола.

  2. Збігали роки. Виросли дівчата справжніми красунями, були серцем добрі, усім допомагали, батьків радували та шанували. Припали до вподоби двом юнакам за свою вроду, удачу і працьовитість.

    3. Ніщо не віщувало біди, але горе прийшло несподівано. Оселився серед цієї краси страшний Змій. Якось пролітав він над долиною, де дівчата вибілювали на сонці полотно, побачив їх і вирішив узяти у полон.  

     4. Перетворившись на чудового метелика, він сів на травичку, а потім, перелітаючи з квітки на квітку, з кущика на кущик, усе далі й далі заманював дівчат. Опинилися сестри у непролазних хащах, де ані звір не проходить, ані пташка не пролітає. Метелика враз не стало.

     5. Усе почорніло, закрутилося, заревіло. Перед ними став страшний Змій. Схопив дівчат і поніс у своє царство. Плачуть дівчата, а він регоче, реве, жалю їм завдає. Бо не любить слуга злого духу, щоб щастя ходило між людьми, щоб добро панувало.

   6.Тим часом юнаки дізналися, що дівчат украв змій і вирушили в дорогу їх рятувати та з неволі визволяти.  Викликали Змія на бій. Він вилетів розлючений, страшний, із ніздрів вогонь палає.

  7. Розправилися відважні юнаки зі Змієм, упав палац — і лише купка попелу залишилася від нього. Визволили хлопці полонянок . А дівчата за це хрестиками вишили рятівникам  чудо-сорочки. З вдячністю одягли їх юнаки. Ще кращими і сильнішими стали. Бо на візерунках вишиванок були добрі обереги від усього злого.

     8. Відтоді, кажуть старі люди, повелось вишивання. І де у хаті є вишиванки, там рід живе добре і щасливо.

ВЧИТЕЛЬ

  • А що, хлопці, чи вистачить у вас сили і відваги  визволити прекрасних полонянок?

3  КОНКУРС « ВИЗВОЛИ ДІВЧАТ З ПОЛОНУ»

  • Завдання таке.  Кожний учасник по черзі проходить крізь «непролазні хащі», бере за руку одну із полонянок, повертається з нею знову крізь «хащі», міцно тримаючи за руку, щоб змій не відібрав дівчину назад. Далі садить звільнену дівчинку на стілець і пов’язує їй на голову хустинку в знак того, що полонянка у небезпеці. Лише після цього передає естафету наступному учаснику.
  • Перемагає та команда, яка першою врятує всіх дівчат.

Найвища оцінка – 5 балів.

Муз. 6

ВЧИТЕЛЬ
     Ось тобі і козаки! Гарно справилися із завданням наші козачата. А поки журі підводить підсумки, наші дівчата хочуть подякувати рятівникам і розповісти про кожного вірш, який, до речі, склали самі.

 

Гуменюк Кирил    Діана

На життєвому шляху

Завжди будуть різні люди.

Друзі-залишаються в біді;

Інші розбігаються по всюди.

Є у класі друг надійний,

В допомозі повний сил.

Вихований, добрий, щирий.

А ім’я його - Кирил.

 

Грищук Ярослав       Саша

Блондин блакитноокий,

Він майбутній лікар,

А можливо й пекар.

Може стати піаністом

Чи хорошим програмістом.

Та найголовніше, Ярослав,

Щоб людиною ти став.

 

Терлецький Матвій      Катя

Всі Матвія добре знають

І цінують, поважають.

Гарний хлопець, весельчак

І на витівки мастак.

Вірний в дружбі однокласник

І взагалі дуже класний.

Лиш одне псує хлопчиська:

Він не дуже хоче вчиться.,

Слухать вчительку не хоче

І до пустощів охочий.

Треба хлопця рятувати.

Нумо, друзі, помагати!

Не дамо пропасти другу,

Проженемо лінь – недугу!

 

Миколайчук Максим      Даша

Що сказати про Миколайчука Максима?

Гарний він у нас хлопчина.

Він уроки не зриває,

Дівчат не ображає.

Без вагань і без турбот

Віддасть останній бутерброд.

 

Кошельний Максим         Настя

Є у мене друг,  зовуть його Кошельний Максим.
Товаришуєм ми з дитинства з ним.

Він веселий і смішний теквандист і юморист.

Його сонце полюбляє, бо веснянки гарні має.

 

Денис Філіпович                Аня

Денис Філіпович - друг чудовий,

Дівчат прекрасних захисник.

Бути ввічливим він звик.

Тихий і спокійний,

Добрий і надійний.

 

Походай Вадим                Лєра

Є у класі в нас Вадим.

Славний учень, хоч куди!

В школу вчасно він приходить,

Старанно літери виводить.

Все встигає наш Вадим,

Славний учень, хоч куди!

Вивчить вірш, чи текст до п’єси.

Має різні інтереси.

На перервах все встигає:

До уроку приготуватись,

З хлопцями за чуба потягатись,

До дівчат позалицятись.

Може крос пробігти враз

Через коридор у клас.

Ось такий у нас Вадим.

Файний хлопець, хоч куди!

 

 

Мушенко          Віка

Наш Євгеній дуже класний,

Женею зовемо в класі.

Він охайний та розумний,

справжній друг, товариш чуйний.

Хлопчик цей – спортсмен чудовий.

Завжди сильний і бадьорий. 

Вміло він м’яча ганяє,

Швидко бігає й стрибає.

На уроках, наче геній.

Бо ім’я його – Євгеній!

 

Комаров Даня        Даша

А наш Даня Комаров

Дуже файний хлопець!

Він гарно навчається

Й усім посміхається.

Ще наш Даня Комаров

Все кудись мандрує.

Він, як Діма Комаров,

Нас усіх дивує!

 

 

Надуваний Богдан       Ліза

Шановні хлопчики і дівчатка,
Сьогодні я вам розповім

Про незвичайного хлоп’ятка,

Найрозумнішого з усіх.

Найкращим другом він є в школі

 для багатьох із дітлахів.

І найріднішим, наймилішим

Є для своїх рідних та батьків.

Якщо потрібно – допоможе.

Якщо нам сумно – звеселить.

Бо серце добре має пан.

Це наш Надуваний Богдан.

 

Давискиба Денис          Настя

Мій друг Давискиба Денис

Справжній артист!

 Дуже гарно навчається,

Але бешкетує.

 Може наша вчителька хоч його вгамує?

Не Дениско, а метелик, всюди він літає ,

Ось такий собі крутелик

Де не глянь встигає.

 

 

 

Харченко Андрій          Каріна

Є у нас хороший учень -

Андрійко його звати.

Вміє гарно все робити:

Читати і писати.

Але більш за все на світі

Любить у футбол він грати.

Наш Андрійко, проснувшись з ранку,

Чистить зуби, їсть овсянику,

Прибирає все зі столу

І готується до школи.

Вдягнув костюм парадний,

В ранець зошити зложив

І батончик шоколадний

Для подружок положив.

Наш Андрійко - хлопець  чемний,

Допоможе залюбки.

В спілкуванні він приємний -

Ось такі в нас козаки!

 

 

Франчук Єгор       Маріна

Франчук Єгор  наш джентльмен,

Для дівчат, як супермен.

Допоможе, розсмішить.

Всі уроки робить вмить.

Він і вмитий, і чистенький,

І причесаний гарненько.

Єгор розумний і кмітливий,

Він моторний, трішки пустотливий.

Вчителька каже: «Ну й моторчик!

Вимикай його хоч трошки,

Бо закінчиться пальне,

Хто додому довезе?»

 

Задорожнюк Давид              Катя

У нашому класі є хлопчик Давид.

Він гарний, розумний, зі мною сидить.

Він дівчат не ображає.

В класі всіх він поважає.

Він завжди веселий, добрий,

При потребі він хоробрий.

Працьовитий, не ледащий.

І товариш він найкращий.

 

 

Булах Вова               Даша

Грім гримить, земля трясеться,

То наш Вова в клас несеться.

Тут в халепу він попав,

Там у воду він упав.

Та не зважаючи на те,

Вова розумний і кмітливий,

Дуже добрий і дбайливий.

Невгамовна ця дитинка.

В класі нашому родзинка!

 

Даня Булгаков        Аня

Справжній майстер по хіп - хопу

Він станцює нота в ноту!

Хороший друг і помічник,

І мудрий хлопчик- витівник.

Покращив теж навчання.

Це Булгаков Даня.

Ліванчук Назар          Ліза

Моя історія цікава,

Розповім вам про козака Назара.

Розумненький і гарненький,

Наче котик чепурненький.

Сміливий хлопчик він у нас

І вируча увесь наш клас.

Він був буквариком на святі,

І сонечком нам танцював.

Багато ролей наш Назар

За цих три роки нам зіграв.

Він навіть вдома не ледачий,

Щоб на планшетику  пограть,

Він на гуртки з бажанням ходить

 і мамі береться допомагать.

 

Дишлов Арсеній                      Настя

Наш клас пливе по морю знань,

То заштормить, то схаминеться.

Арсеній наш бушує там …

То гамонить, то усміхнеться.

Але хто дружбу з ним веде ,

Той добре знає –

Арсеній нас не підведе,

Інакше не буває !

 

Омельчук Дмитро        Каріна

Дмитрик, юний козаченько,

В школі учиться гарненько,

Опановує науки

Та ще інші хитрі штуки.

Помагає вдома рідним,

Росте хлопчиком він гідним.

Батькові шука газету,

З мамою пече котлети.

Сестра Ольга любить брата6

Разом роблять торт на свято,

Разом роблять всі уроки,

В школу йдуть веселим кроком.

Вчить Дмитра хороших вчинків,

Як вітатись, бути чемним.

Не боятись поєдинків,

Бути хлопчиком приємним.

 

 

ПІДСУМОК ЖУРІ


 

 

ВЧИТЕЛЬ

    Через весь нічний небокрай серед зірок м'яко розтягся  світний білий потік - Чумацький шлях.

   Існує легенда,  ніби перші козаки - чумаки,- їдучи з Криму, позначили дорогу сіллю, яка сипалася з дір в мішках. Господь переніс соляну дорогу на небеса. З того часу чумаки знали шлях по сіль і додому.

  • Настав час  і нам сіль возити. А учасниками цього конкурсу будуть наші козаки разом із  татусями – славними і сильними козаками.

4  КОНКУРС «ЯК КОЗАКИ СІЛЬ ВОЗИЛИ»

 

     Ваше завдання завантажити мішки із сіллю на вози. Кожний гравець підбігає до мішків, бере на плечі лише один мішок і несе його до воза. Перемагає та команда, яка швидше впорається із завданням.

Найвища оцінка – 5 балів.

 Муз. 8


ВЧИТЕЛЬ
     Ну, козаки!  Ще не втомилися? А саме зараз запрошуються отамани.
Саме на них лежить відповідальність за перемогу в сьогоднішньому поєдинку.


5  КОНКУРС «КОНКУРС ОТАМАНІВ. ЗАМОРОЧКИ З БОЧКИ»

 

ВЧИТЕЛЬ
     До мене підходять отамани і із бочки по черзі дістають запитання і швидко дають на нього відповідь .Виграє той, хто дасть більше правильних відповідей.

Найвища оцінка – 5 балів.

Муз. 9

  • Кого називали на Україні козаком.? ВІЛЬНОГО ЧОЛОВІКА
  • Де була розташована козацька Січ? ЗА ПОРОГАМИ ДНІПРА
  • Як називалася козацька каша? КУЛІШ
  • Як називали місце. Де жили козаки ? КУРІНЬ
  • Як називалися козацькі судна? ЧАЙКИ
  • Як називалася козацька зачіска? ОСЕЛЕДЕЦЬ
  • Хто був першим козацьким гетьманом? БАЙДА ВИШНЕВЕЦЬКИЙ.
  • Чи були на січі жінки? Чому?
  • Кого називали джурою? КОЗАК, ЯКИЙ 3 РОКИ СЛУЖИВ
  • Хто зруйнував Січ? КАТЕРИНА 11


ПІДСУМОК ЖУРІ.


ВЧИТЕЛЬ
А чи не засумували наші гості?
Чи не бажаєте розімяти кості?
Розрівняти руки й плечі
Руки, ноги молодечі.
Запрошую всіх до танцю
Ой, до танцю - вихилянцю
Виробляйте так собою,
Щоб ніхто не мав спокою.
Ноги вгору підкидайте,
Каблуками вибивайте.


     Хочу сказати, що ГОПАК був у козаків козацькою боротьбою, яка імітувала танцювальні рухи.


6  КОНКУРС « ТАНЦЮЮ ГОПАК»

 

Найвища оцінка – 6 балів.

Муз. 10 (1)

Муз. 10 (2)
ВЧИТЕЛЬ
    Гарно повеселилися! Як справжні козаки! А тепер час перевірити домашнє завдання. Як наші козаки і козачата впоралися з ним.

 


7  КОНКУРС «РАЗОМ З ТАТОМ»


(Кращі вироби демонструються і оцінюються членами журі.)
Муз. 11
 

 

 

ВЧИТЕЛЬ

     Ось і підійшли до завершення наші змагання.
     Як вважають наші батьки, є наші козачата гідною зміною?

     Чи пройшли з честю усі випробовування?

Поки журі підбиває підсумки конкурсу, давайте дружно заспіваємо українську пісню і підтримаємо бойовий дух наших козачат.
     Муз. 11

     А зараз довгоочікуваний момент. Члени журі виносять своє рішення.
ПІДСУМОК ЖУРІ
     УСІМ   УЧАСНИКАМ   СВЯТА    ПРИСВОЇТИ   ЗВАННЯ   КОЗАК І   ВРУЧИТИ   КОМАНДАМ   ГРАМОТИ.   А   ТАКОЖ ПОДАРУНКИ.


ВЧИТЕЛЬ

    Я впевнена, що наша рідна країна буде захищеною від усіх нападників, усіх ворогів. Адже підростають такі сильні, такі мужні патріоти своєї Батьківщини.

 

  • Ось і закінчилося свято.
    Хотілося б всім побажати
    Добра, здоровя, злагоди, краси.
    А нашим козакам СЛАВА! СЛАВА! СЛАВА!

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Кошельна Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Форийчук Ирина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Слободянюк Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
1224
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку