Однією з серйозних загроз сучасного суспільства є тероризм. Майже щоденно здійснюються терористичні акти, унаслідок яких гинуть люди. Більшість цих злочинів здійснюються з використанням вибухових пристроїв. В розробці розміщено матеріал по вивченню правил поведінки в різних небезпечних ситуаціях.
Тема: Уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами.
Мета :формувати в учнів свідоме ставлення до свого життя та здоров’я;
розвивати в учнів життєві навички, що мають ключове значення для безпеки повсякденного життя у разі виявлення ознак вибухового пристрою або схожих на нього предметів; створювати позитивну мотивацію у школярів до вивчення правил безпечної поведінки в різних небезпечних ситуаціях; виховувати дисциплінованість, відповідальність за свої дії, організованість.
I. Організаційний момент
Очі дивляться – та все бачать,
Вуха слухають – та все чують.
Голова- думає,
Яким буде урок ? – цікавим,
Які у мене діти ? – найкращі!
II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності
1.Вправа «Мікрофон»
Життя і здоров'я — найбільша цінність.
Найціннішим для кожної людини є її здоров'я. Коли ти здоровий, легко впораєшся з будь-якою справою. Купити здоров'я неможливо. Тому його потрібно зберігати й зміцнювати.
(Відповіді дітей за опорою) Слайд 2
Я почуваюсь у безпеці …— там …. (Наприклад: Я почуваюсь у безпеці вдома – там є батьки)
Слайд 3
Небезпека — це ситуація, в якій людині хтось або щось загрожує.
2.Девіз уроку. Слайд 4
Хто попереджений - той захищений
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.
- Прочитайте заголовки на картках і виконайте позначки. (Метод «Інсерт»)
Що чули, про що читаєте вперше ?
Учні читають текст картки і роблять позначки:
«!» - знаю, згоден;
«-»-не згоден;
«+»-цікаво і несподівано;
«?»- не знаю, хочу дізнатися.
Цивільний захист |
|
Надзвичайні ситуації |
|
Загартовування організму |
|
Вибухонебезпечні речовини, міни |
|
Фізкультура і здоров’я |
|
(заслухати відповіді дітей)
- Я хочу вам допомогти в отриманні нових знань. Спробуйте,спираючись на таблицю, визначити про що буде йти мова на уроці. (заслухати відповіді дітей).
Тема уроку: Слайд 5
Щодня, щогодини, щохвилини на нашій планеті відбуваються якісь НС, катастрофи,війни, які відбирають людські життя. Сьогодні у нас, діти, незвичайний урок. У нас урок з цивільного захисту.
Слайд 6
ІV. Вивчення нового.
1.Що таке надзвичайна ситуація?
Слайд 7
Це порушення нормальних умов життєдіяльності людей, що призводить до людських або матеріальних збитків.
- Які надзвичайні ситуації ви знаєте? (відповіді дітей)
2.Що таке ЦЗН?
Слайд 8
ЦЗН – державна система органів управління, сил і засобів, що створюється для організації і забезпечення захисту населення в надзвичайних ситуаціях. Щоб бути завжди готовими та вміти правильно діяти.
-До служб ЦЗН відносяться різні служби, розглянемо деякі з них:
Слайд 9
3.Перегляд відеоролику про НС.( початок фільму про ЦО)
4.Казка про Пана.
За спостереженнями спеціалістів, під час екстремальних ситуацій, значна частина людей гине не від прямого удару обставин, а від розгубленості, страху та паніки.
Казка про Пана.
Старогрецького бога лісів і гаїв звали Пан. На жаль, він був дуже непривабливим: увесь укритий цупким звірячим волоссям – шерстю, з рогами, козлячими копитами і хвостом, з кривим носом і бородою. Його вигляд відштовхував не тільки людей, але й інших богів. Через це загнав його Зевс у ліс. Але пан був дуже добрим: він любив музику і часто грав на сопілці, яку сам винайшов, залюбки танцював з німфами, зовсім не цуралися його товариства, доглядав і плекав природу, дбаючи про все живе. Одним словом, це був добрий і веселий бог.
То чому ж саме його іменем назвали той жахливий стан, коли людина творить сама не відаючи що, часто на горе іншим і собі. Виявляється, Пан дуже сердився, коли тривожили його відпочинок. Цілі ночі він ходив своїми копитами по скелях, чагарниках, продираючись крізь хащі, до крові обдираючи свою звірячу шкуру. Втомлений падав десь відпочити. А тут хтось будить. Кому це сподобається? От тоді Пан і виходив з себе. Схоплювався на ноги – копита, ставав ще страшнішим і ревів так, що гори здригалися, дерева виривалися з корінням. І хто чув цей несамовитий крик, тікав, не бачачи нічого перед собою, вдаряючись об дерева і скелі. Ось цей страх і назвали в честь Пана – панічним. А коротко – панікою.
5.Вибухонебезпечні предмети та міни.
Слайд 10
Міни і вибухонебезпечні предмети забрали і скалічили безліч людських життів. Багато боєприпасів залишилося в землі з часів 2 світової війни. Цей жах триває і зараз, коли на сході нашої держави йде війна.
Гинуть дорослі, намагаючись здати небезпечну знахідку до пункту прийому металобрухту, гинуть діти, які з цікавості підкладають боєприпаси у багаття.
Натрапити на небезпечну «іграшку» можна практично скрізь: у лісі, на свіжозораному полі, на власному городі й навіть на вулицях міст. І якщо вибухові пристрої серійного зразка легко розпізнати за зовнішнім виглядом і діяти відповідно до ситуації, то саморобну вибухівку, що може з’явитися на вулицях міст і селищ, розпізнати набагато складніше.
До вибухонебезпечних предметів належать:
Слайд 11
Слайд 12
До боєприпасів належать:
6. Перегляд мультфільму про небезпечні знахідки.
7.Гра «Так, ні»
Слайд 13
У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою :
8.Бесіда про міни-сюрпризи
Однією з серйозних загроз сучасного суспільства є тероризм. Майже щоденно здійснюються терористичні акти, унаслідок яких гинуть люди. Більшість цих злочинів здійснюються з використанням вибухових пристроїв. Нерідко це саморобні, нестандартні пристрої, що їх складно виявити, знешкодити або ліквідувати. Злочинці зазвичай поміщають їх в звичайні портфелі, сумки, банки, пакунки і потім залишають у багатолюдних місцях. У такому разі важко відрізнити сумку з вибухівкою від такої ж сумки, залишеної забудькуватим пасажиром у громадському транспорті. Часто такі міни-пастки мають досить привабливий вигляд. Відомі випадки застосування їх у авторучках, мобільних телефонах, гаманцях, дитячих іграшках.
Тому бездоглядні предмети в транспорті, кінотеатрі, магазині, на вокзалі тощо вимагають особливої уваги.
Є декілька ознак, що дозволяють припустити, що маємо справу з вибуховим пристроєм. Слід звертати увагу на:
Якщо знайдений предмет видається підозрілим, потрібно повідомити про нього працівників міліції чи ДСНС за телефоном «101».
Отож:
Слайд 14
V. Підсумок
Я запам’ятав … Діти говорять, про що вони дізналися на уроці
Я тепер знаю… Говорять, що вони вміють робити.
Ціную. .. Що вони цінують.
Використана література:
1.Додаток 1
до листа Міністерства освіти і науки України
від 30.07.2014 р. № 1/9-385
2.ПАМ’ЯТКА
щодо першочергових дій у разі виявлення ознак вибухового пристрою або схожих на нього предметів
3.Ресурси інтернета