Урок з цивільного захисту на тему "Уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами"

Про матеріал

Однією з серйозних загроз сучасного суспільства є тероризм. Майже щоденно здійснюються терористичні акти, унаслідок яких гинуть люди. Більшість цих злочинів здійснюються з використанням вибухових пристроїв. В розробці розміщено матеріал по вивченню правил поведінки в різних небезпечних ситуаціях.

Перегляд файлу

 

Тема: Уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами.

Мета :формувати в учнів свідоме ставлення до свого життя та здоров’я;

розвивати в учнів життєві навички, що мають ключове значення для безпеки повсякденного життя у разі виявлення ознак вибухового пристрою або схожих на нього предметів; створювати позитивну мотивацію у школярів до вивчення правил безпечної поведінки в різних небезпечних ситуаціях; виховувати дисциплінованість, відповідальність за свої дії, організованість.
 

I. Організаційний момент

Очі дивляться – та все бачать,

Вуха слухають – та все чують.

Голова- думає,

Яким буде урок ? – цікавим,

Які у мене діти ? – найкращі!

II. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності

1.Вправа «Мікрофон»

Життя і здоров'я — найбільша цінність.

  • Як ви вважаєте чому?
  • На яких уроках ми навчаємось берегти здоров'я?

Найціннішим для кожної людини є її здоров'я. Коли ти здо­ровий, легко впораєшся з будь-якою справою. Купити здоров'я неможливо. Тому його потрібно зберігати й зміцнювати.

  • Де, в яких місцях або місці, ви почуваєтеся у безпеці?

(Відповіді дітей за опорою)                              Слайд 2

Я почуваюсь у безпеці  …— там ….      (Наприклад: Я почуваюсь у безпеці вдома – там є батьки)

  • Як ви розумієте слово небезпека?

 

 

 

 

Слайд 3

Небезпека — це ситуація, в якій людині хтось або щось загрожує.

2.Девіз уроку.                                               Слайд 4

Хто попереджений - той захищений

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.

 

  1. Цілепокладання.

- Прочитайте заголовки на картках і виконайте позначки. (Метод «Інсерт»)

Що чули, про що читаєте вперше ?

Учні читають текст картки і роблять позначки:

«!» - знаю, згоден;

«-»-не згоден;

«+»-цікаво і несподівано;

«?»- не знаю, хочу дізнатися.

 

Цивільний захист

 

Надзвичайні ситуації

 

Загартовування організму

 

Вибухонебезпечні речовини, міни

 

Фізкультура і здоров’я

 

(заслухати відповіді дітей)

 

- Я хочу вам допомогти в отриманні нових знань.  Спробуйте,спираючись на таблицю, визначити  про що буде йти мова на уроці. (заслухати відповіді дітей).

 

 

 

Тема уроку:                                              Слайд 5

 

Щодня, щогодини, щохвилини на нашій планеті відбуваються якісь НС, катастрофи,війни, які відбирають людські життя. Сьогодні у нас, діти, незвичайний урок. У нас урок з цивільного захисту.

Слайд 6

 

 

 

ІV. Вивчення нового.

1.Що таке надзвичайна ситуація?

Слайд 7

Це порушення нормальних умов життєдіяльності людей, що призводить до людських або матеріальних збитків.

- Які надзвичайні ситуації ви знаєте? (відповіді дітей)

  • стихійні лиха;
  • катастрофи;
  • епідемії;
  • пожежі;
  • аварії;
  • озброєний напад;
  • війна

2.Що таке ЦЗН?

Слайд 8


ЦЗН – державна система органів управління, сил і засобів, що створюється для організації і забезпечення захисту населення в надзвичайних ситуаціях. Щоб бути завжди готовими та вміти правильно діяти.

-До служб ЦЗН відносяться різні служби, розглянемо деякі з них:

Слайд 9

  •  служба зв'язку і оповіщення — для сповіщення населення про надзвичайні ситуації;
  •  служба охорони громадського порядку (ОГП) для підтримання порядку, охорони громадської власності і особистого майна громадян в мирний і воєнний час;
  •  протипожежна служба — для профілактики, локалізування і гасіння пожеж;
  •  медична служба — для надання медичної допомоги;
  •   інженерна служба — для забезпечення побудови захисних споруд;
  •  транспортна служба — для забезпечення всіх видів перевезень в інтересах цивільної оборони;
  •  служба продовольчого постачання — для забезпечення населення продуктами харчування, предметами першої необхідності і захисту запасів продовольства, харчової сировини і промислових товарів;
  •  служба сховищ та укриттів для забезпечення сховищ і підтримання їх в постійній готовності

3.Перегляд відеоролику про НС.( початок фільму про ЦО)

4.Казка про Пана.

За спостереженнями спеціалістів, під час екстремальних ситуацій, значна частина людей гине не від прямого удару обставин, а від розгубленості, страху та паніки.

                                      Казка про Пана.

Старогрецького бога лісів і гаїв звали Пан. На жаль, він був дуже непривабливим: увесь укритий цупким звірячим волоссям – шерстю, з рогами, козлячими копитами і хвостом, з кривим носом і бородою. Його вигляд відштовхував не тільки людей, але й інших богів. Через це загнав його Зевс у ліс. Але пан був дуже добрим: він любив музику і часто грав на сопілці, яку сам винайшов, залюбки танцював з німфами, зовсім не цуралися його товариства, доглядав і плекав природу, дбаючи про все живе. Одним словом, це був добрий і веселий бог.

То чому ж саме його іменем назвали той жахливий стан, коли людина творить сама не відаючи що, часто на горе іншим і собі. Виявляється, Пан дуже сердився, коли тривожили його відпочинок. Цілі ночі він ходив своїми копитами по скелях, чагарниках, продираючись крізь хащі, до крові обдираючи свою звірячу шкуру. Втомлений падав десь відпочити. А тут хтось будить. Кому це сподобається? От тоді Пан і виходив з себе. Схоплювався на ноги – копита, ставав ще страшнішим і ревів так, що гори здригалися, дерева виривалися з корінням. І хто чув цей несамовитий крик, тікав, не бачачи нічого перед собою, вдаряючись об дерева і скелі. Ось цей страх і назвали в честь Пана – панічним. А коротко – панікою.

  • Який висновок ми зробимо для себе з цієї казки? (заслухати дітей)


5.Вибухонебезпечні предмети та міни.

Слайд 10

 

Міни і вибухонебезпечні предмети забрали і скалічили безліч людських життів. Багато боєприпасів залишилося в землі з часів 2 світової війни. Цей жах триває і зараз, коли на сході нашої держави йде війна.

Гинуть дорослі, намагаючись здати небезпечну знахідку до пункту прийому металобрухту, гинуть діти, які з цікавості підкладають боєприпаси у багаття.

Натрапити на небезпечну «іграшку» можна практично скрізь: у лісі, на свіжозораному полі, на власному городі й навіть на вулицях міст. І якщо вибухові пристрої серійного зразка легко розпізнати за зовнішнім виглядом і діяти відповідно до ситуації, то саморобну вибухівку, що може з’явитися на вулицях міст і селищ, розпізнати набагато складніше.

 

 

 

 

 

 

До вибухонебезпечних предметів  належать:

 

  • вибухові речовини — хімічні з'єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.

 

Слайд 11

  • боєприпаси - вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для враження живої сили супротивника.

 

Слайд 12

До боєприпасів належать:

  • бойові частки ракет;
  • авіаційні бомби;
  • міни;
  • ручні гранати;
  • піротехнічні засоби:
  • патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні);
  • вибухові пакети;
  • петарди;
  • саморобні вибухові пристрої
  • міни-сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.

6. Перегляд мультфільму про небезпечні знахідки.

7.Гра «Так, ні»

 

 

Слайд 13

У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою :

  • можна наближатися до предмета;
  • не можна пересувати його або брати до рук;
  • не можна розряджати, кидати, вдаряти по ньому;
  • можна розпалювати поряд багаття або кидати до нього предмет;
  • можна приносити предмет додому, до школи.
  • необхідно негайно повідомити міліцію або дорослих про знахідку!

8.Бесіда про міни-сюрпризи

Однією з серйозних загроз сучасного суспільства є тероризм. Майже щоденно здійснюються терористичні акти, унаслідок яких гинуть люди. Більшість цих злочинів здійснюються з використанням вибухових пристроїв. Нерідко це саморобні, нестандартні пристрої, що їх складно виявити, знешкодити або ліквідувати. Злочинці зазвичай поміщають їх в звичайні портфелі, сумки, банки, пакунки і потім залишають у багатолюдних місцях. У такому разі важко відрізнити сумку з вибухівкою від такої ж сумки, залишеної забудькуватим пасажиром у громадському транспорті. Часто такі міни-пастки мають досить привабливий вигляд. Відомі випадки застосування їх у авторучках, мобільних телефонах, гаманцях, дитячих іграшках.

Тому бездоглядні предмети в транспорті, кінотеатрі, магазині, на вокзалі тощо вимагають особливої уваги.

Є декілька ознак, що дозволяють припустити, що маємо справу з вибуховим пристроєм. Слід звертати увагу на:

  • наявність у знайденому механізмі антени або приєднаних до нього дротів;
  • звуки, що лунають від предмету (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), мигтіння індикаторної лампочки;
  • наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятори тощо);
  • наявність розтяжки дротів або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань.

Якщо знайдений предмет видається підозрілим, потрібно повідомити про нього працівників міліції чи ДСНС за телефоном «101».

Отож:

  • не слід робити самостійно жодних маніпуляцій із знахідками або підозрілими предметами, що можуть виявитися вибуховими пристроями;
  • виявивши річ без господаря, треба звернутися до працівника міліції або іншого посадовця; не можна торкатися знахідки;
  • не користуйтеся мобільним та радіозв’язком поблизу підозрілої знахідки.

 

Слайд 14

 

V. Підсумок

Я запам’ятав …     Діти говорять, про що вони дізналися на уроці

Я тепер знаю…     Говорять, що вони вміють робити.

Ціную. ..                  Що вони цінують.

 

 

Використана література:

1.Додаток 1
до листа Міністерства освіти і науки України
від 30.07.2014 р. № 1/9-385

2.ПАМ’ЯТКА

щодо першочергових дій у разі виявлення ознак вибухового пристрою або схожих на нього предметів

3.Ресурси інтернета

docx
Додано
1 квітня 2018
Переглядів
1714
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку