Конкурс « Мандрівка осіннім лісом»
4 клас
Мета: вчити учнів доводити, пояснювати, відстоювати свою думку, розвивати творчу особистість, розвивати пам’ять, логіку та увагу дітей, виховувати вміння бути кмітливими і винахідливими.
Пісня «Диво осінь»
Дівчина-Осінь: Добрий день у добрий час! Рада, друзі, бачить вас.
Я – Осінь-чарівниця,
Гуляю тихо в гаю.
У золотішати усе я одягаю.
Калиноньці-сестричці дарую я намисто.
Червоне, полум’яне, напрочудпроменисте.
Березам жовтівіти у коси заплітаю,
А верби і тополі в новевбрання ховаю.
То промайну у гаї, то покажуся в лісі.
То сіримгоробцем проскочу я по стрісі.
То лебедем у жито, то соняхом на полі.
А зараз я із вами
У вашімдружнімколі.
- Діти, чи любите ви мандрувати?
Запрошую вас у мандрівку осіннім лісом.
Девіз мандрівки: « БІЛЬШЕ ПОДОРОЖУЄШ – БІЛЬШЕ ЗНАЄШ!»
Будьте дуже уважні. Під час мандрівки ви зустрінетеся з моїми друзями – лісовими мешканцями. У них є цікаві завдання для вас.
К-мітливість
О-бережність
Н-адійність
К-реативність
У-важність
Р-озум
С-міливість
1 команда: Команда «Вересень».
Наш девіз:Вересень – супер, Вересень – клас,
Вересень перший завжди серед нас!
2 команда: Команда «Жовтень».
Наш девіз:Ніколи, ні в чому не вагатися!
Іти до мети і не зупинятися!
3 команда: Команда «Листопад».
Наш девіз:Зараз чи ніколи, годі вже чекати,
Разом нас багато, нас не подолати!
- А зараз давайте пригадаємо правила гри (на окремих листочках вчитель прикріплює на дошці правила):
1. Не варто викрикувати.
2. Не можна перебивати інших.
3. Поважайте всіх учасників гри.
4. Будьте активними.
5. Працюйте злагоджено.
6. Радійте успіхам своїх товаришів.
- Отже, починаємо наші змагання!
Представлення журі.
Вчитель
Отож, вирушаємо у нашу віртуальну подорож!
Зупинка «Мовне джерело»
1. Гра «Так - Ні»
Якщо команда погоджується із твердженням, то піднімає цеглинку зеленого кольору, якщо ні – то червоного.
Команда «Вересень»
1. Антоніми – це слова близькі за значенням(-)
2. Префікс – частина слова, що стоїть після кореня (-)
3. Текст містить зачин, основну частину і кінцівку (+)
4. Іменник називає предмет (+)
5. Прикметник підкреслюється хвилястою лінією(+)
Команда «Жовтень»
1. Присудок – це другорядний член речення (-)
2. Розповідне речення – це речення, у якому про когось або щось розповідають (+)
3. Суфікс – частина слова, яка стоїть після кореня (+)
4. Дієслово підкреслюють однією рискою(-)
5. Кличний відмінок не має питання (+)
Команда «Листопад»
1. Прикметник вказує на ознаку предмета(+)
2. Іменники в Орудному відмінку відповідають на питання Ким? Чим? (+)
3. Закінчення – це змінна частина слова(+)
4. Текст-опис – це текст, у якому автор розмірковує про людей, події, явища (-)
5. Синоніми – це слова з протилежним значенням (-)
2. Пояснити фразеологізми.
Команда «Вересень»
Накивати п’ятами– утекти
Зарубати на носі – добре щось запам’ятати
Команда «Жовтень»
Ловити ґав – бути неуважним
Замилювати очі – обдурювати кого-небудь
Команда «Листопад»
Ні пари з вуст - мовчати
За тридев’ять земель – дуже далеко
3. Виправити помилки в тексті.
Осінній ліс
Від краю до краю затягнули небо густі сірі хмари. З них сіє дрібний дощ. Від холоду жовтіють трави, в’януть квіти.
Я милуюсь барвами осені. Ось берізки розпустили свої золотаві коси. Великі жовті брилі одягли ясени. Серед зеленої хвої сосни яскравим вогнищем палає дика груша.
Тремтять холодними вогниками оранжеві листки на осиці.
Листочки летять у повітрі і тихенько лягають на землю.
Зупинка «Математичний яр»
1. Дати відповіді на запитання.
Команда «Вересень»
1. Назвіть найменше натуральне число (1)
2. Як називають числа при діленні? (Ділене, дільник, частка)
3. Що означає зменшити у 8 разів? (поділити на 8)
4. Що більше: 1 гривня чи 120к. (120к.)
5. Як знайти периметр квадрата? (Додати, або а*4)
Команда «Жовтень»
1. Назвіть найбільше двоцифрове число (99)
2. Як називають числа при множенні? (Перший множник, другий множник, добуток)
3. Що більше 1метр чи 100 сантиметрів? (Однаково)
4. Що означає збільшити у 7 разів? (Помножити на 7)
5. Назвіть третину року (4 місяці)
Команда «Листопад»
1. Назвіть найменше трицифрове число (100)
2. Що більше 1кг чи 1ц? (1 ц)
3. Як називають число, що записане над дробовою рискою? (Чисельник)
4. Назвіть число, що є наступним для числа 999999 (Мільйон)
5. Як називають числа при додаванні? (доданок, доданок, сума )
2. Розв’яжіть задачу.
Першого дня діти посадили у лісі 525саджанців ялини, другого - на 178 саджанців менше, а третього дня – на 385 саджанців менше, ніж першого і другого дня разом. Скільки всього саджанців ялини посадили діти у лісі?
3. Заповнити пропуски
Зупинка «Галявина відпочинку»
Фізкультхвилинки під музику.
Зупинка «Природнича діброва»
Беладонна Блекота чорна Дурман звичайний Борщівник Полин
1. Не птах, а з крилами, не бджола, а над квіткою літає. (Метелик.)
2. Сам вечірньої години
Заховався в кущ малини.
Та на дуду голосну
Грає пісню чарівну.(Соловей.)
3. Хто то: у воді водиться,
З хвостом родиться,
А як виростає, хвіст відпадає? (Жаба.)
4. Хто хвіст залишає, як від ворога втікає? (Ящірка.)
5. Голова є, а шиї немає; очі є, а брів немає;
Без ніг, а далеко ходить. (Риба.)
6. На голові його корона з гілля,
Копитця топчуть буйне зілля.
На спинці плямки білі, наче день,
Звірятко звати це …(олень.)
7. Сонце, Місяць, Земля, зорі, вода, повітря, рослини,
тварини, люди – це …. (Природа)
1 . м |
е |
т |
е |
л |
и |
к |
|||||||
2. с |
о |
л |
о |
в |
е |
й |
|
||||||
3. ж |
а |
б |
а |
|
|||||||||
4. я |
щ |
і |
р |
к |
а |
|
|||||||
5. р |
и |
б |
а |
||||||||||
6.о |
л |
е |
н |
ь |
|
||||||||
7.п |
р |
и |
р |
о |
д |
а |
|||||||
Осінь: Дякую, вам, що допомогли моїм друзям.
За вашу старанність таку –
Зараз всіх нагороджу!
Нагородження грамотами.
Осінь:Вже час мені прощатись,
Бо треба повертатись.
Виростайте всі здорові,
Білолиці, чорноброві.
А через рік, в такий же час,
Я чекаю в лісі вас!
До побачення! До нових зустрічей!