Конкурсна програма до "Дня козацтва". Програма складена для учнів початкової школи.
Конкурсна програма “Козацькі забави”
Мета: розширити знання учнів про козацтво; популяризувати фізичну культуру та спорт; сприяти патріотичному вихованню, виховувати почуття дружби, колективізму, взаємовиручки.
Хід заняття
Ведуча.
Сьогодні свято, конкурс нині,
Сьогодні все козацтво тут,
І в цьому залі радість лине,
Козацькі ігри всіх нас ждуть.
Нам треба 2 команди по 8 учасників (жеребкування)
Просимо на сцену.
Визначати переможців у нашому змаганні буде журі у складі … .
(Команда переможець отримує 1 бал за кожне завдання)
Ведуча.
- З давніх-давен в Україні козаки славились силою, спритністю, мали гостре око, розумні голови. Ось ми зараз і побачимо, чи можуть наші хлопчики претендувати на високе звання – козачата.
Виходять отамани, вклоняються присутнім, один одному. Далі ступають один навпроти одн ого, вітаються і сідають за стіл, ліктями руки ставлять на стіл, хто переважить чию руку. Переможець отримує 1 бал.
Завдання на козацьку витривалість.
Ведуча.
Подолати умовну річку по переправі, яку ви самі збудуєте у процесі руху. Для цього командам видається по 2 маленьких обруча. За сигналом перший учасник кожної команди починає будувати «переправу»: один обруч кладе на лінію старту, другий на крок попереду і стає в них ногами, потім перший обруч розташовує ще трохи попереду і переступає в ннього однією ногою. Обруч, що звільнився, піднімає і знову кладе трохи попереду, переступає і т. д., поки не досягне фінішу. Після цього з обома обручами повертається бігом назад і передає естафету наступному члену команди.
Ведуча.
У житті козака було безліч пригод, несподіванок, бувало й таке, що потрапляв козак у полон. Що тоді робити? Допомагала козацька сміливість зібраність, віра у перемогу. От ми зараз і подивимося, хто вміє діяти впевнено і злагоджено.
Бувало, що козаки потрапляли в полон до ворога, але завдяки своїй силі, спритності вони вміли непомітно втекти звідти. Ніщо не могло втримати козака у полоні: ані кайдани, ані міцні мотузки. Козаки були справжніми побратимами. Вони завжди визволяли товаришів із ворожого полону.
Ваше завдання: пробігти між стільчиками до кільця, м’ячиком влучити в нього і повернутися назад до своїх товаришів. Виграє команда, яка першою виконала поставлене завдання всім складом.
Ведуча.
Коли приймали в козаків, новачок повинен був осідлати дикого коня без сідла й вуздечки, і, сівши чолом до хвоста, проскакати полем і повернутися неушкодженим. Якщо він «на дикому лошаку скакав», то це означало, що він у козаки годиться.
Отже, кінь для козака – вірний товариш. Тому наступне змагання.
Сідаєте на коня (м’яч між ніг), стрибаєте до «сторожової вежі» і назад. Чий козак швидше повернеться, той курінь отримує 1 бал
Вікторина.
1. Як називається зачіска козака? (оселедець)
2. Як називалось місце, де жили козаки? (курінь)
3. Яка їжа була в козаків найулюбленішою? (каша)
4. Як називався козацький ватажок? (отаман, кошовий)
5. Назвіть найвідомішого гетьмана України. (Богдан Хмельницький)
6. Як називався козацький човен? (чайка)
7. Ось півмісяці у мисці,
А над ними в'ється дим,
Бо гарячі – масло тане...
Чи ж ви знаєте, що це? (вареники)
8. Послухайте самі – смакота це, а чи ні?
Киплять свинячі весело реберця,
Промита мірка доброго пшона.
Шкварчить засмажка із цибульки й сала,
Готова буде скоро страва запашна! (куліш)
Слово «козак» означає вільний, тому наступне завдання викласти з сірників слово «козак».
- Ой, які ж сміливі, спритні та винахідливі наші дівчата-козачки! Молодці!
Підбиття підсумків, нагородження переможців.