Конспект для дітей старшого віку "мої друзі"

Про матеріал
Формувати у дітей поняття друг, дружба. Закріпити закони дружби. Вчити розповідати про себе, вживаючи складнопідрядні речення із сполучником Що. В процесі обміну інформацією навчати слухати, цінувати та вчитися на думках інших. Формувати навички міжособистісного спілкування в ігрових групах. Сприяти встановленню між дітьми взаємо порозуміння, доброзичливого ставлення до своїх товаришів. Розвивати виразність, емоційність мовлення. Виховувати увагу до співрозмовника, бажання спілкуватися з однолітками.
Перегляд файлу

Конспект для дітей старшого віку на тему: «Мої друзі»

Мета: Формувати у дітей поняття друг, дружба. Закріпити закони дружби. Вчити розповідати про себе, вживаючи складнопідрядні речення із сполучником Що. В процесі обміну інформацією навчати слухати, цінувати та вчитися на думках інших. Формувати навички міжособистісного спілкування в ігрових групах. Сприяти встановленню між дітьми взаємо порозуміння, доброзичливого ставлення до своїх товаришів. Розвивати виразність, емоційність мовлення. Виховувати увагу до співрозмовника, бажання спілкуватися з однолітками.

 

Матеріал: Казка «Уроки дружби», чарівні окуляри, прислів’я про дружбу, картки для гри «Подарунок другові», паперова квітка та пелюстки до неї для гри «Знайди свою квітку», вірш «Дружба» О. Орача.

 

Вихователь:

Сьогодні до нас у гості завітала одна тваринка, а хто саме, спробуйте відгадати

                                                                              Загадка

Гавкає,кусає та в дім не пускає?

(собака)

 

-Хто це?

-Де живе собака?

-У кого вдома є собака?

-Як її звати?

-Вона для вас друг?

- Діти, подивіться, що я вам принесла? (окуляри) Це непрості окуляри, а «чарівні». Той, хто їх одягне, буде бачити в інших людях лише гарне, навіть ті гарні риси, які людина приховує. Ось я зараз їх приміряю: «Які ж ви гарні, веселі, розумні і дружні!»

А тепер мені б хотілося, щоб кожний з вас приміряв ці окуляри і гарненько роздивився свого товариша (сусіда). Можливо, вони допоможуть помітити в товаришеві те, чого ви не бачили раніше.

 

Проводиться вправа-гра «Чарівні окуляри». Діти по черзі приміряють «чарівні окуляри» і називають ті чи інші гарні риси своїх однолітків.

Вихователь: Молодці, як багато цікавого ми дізнались про вас, ваші вміння і уподобання. І безперечно, кожному із вас було приємно почути гарні слова від друзів.

В народі говорять що: «Дерево сильне корінням, а людина – друзями».

 

 

Вихователь: Діти давайте разом поміркуємо, що ж таке дружба і кого називають справжнім другом?

 

Проводиться вправа «Інтерв’ю». дітей ділю на пари і вони по черзі проводять один з одним інтерв’ю.

Орієнтовні питання:

- Кого ми називаємо другом?

- Хто може бути другом?

- Чи відрізняється зовні той, кого ми називаємо другом?

- Що допомагає розпізнати, що це мій друг, а це не мій друг?

- Кого Можна назвати справжнім другом?

- Яким би кольором ти намалював свого друга – чорним, білим чи рожевим?

- Чи є у тебе справжні друзі? А твої друзі можуть назвати тебе справжнім другом?

- Поясни, що таке дружба?

 

Вихователь: Послухайте історію, яка трапилась у місті Маленьких друзів. Її герої – горобчики Цвік і Цвіріньк. Послухайте її уважно і спробуйте визначити найголовніші слова в цій казці.

Драматизація казки «Урок дружби»

 

- Ви уважно прослухали казку про двох горобчиків? Які ж слова в цій казці були найважливішими? (Друзі все ділять порівну)

- Як ви вважаєте, чи дружитиме з Цвіком і далі його друг Цвіріньк?

- Що б ви порадили першому і другому горобчикам? (Друг уміє прощати)

Пропоную пограти у гру «Подарунки для друга»

Пригадайте свого найкращого друга, уявіть собі його. Припустімо, що вам теж надійшла посилка від бабусі. У ній шість подарунків. Відберіть три подарунки для свого друга і обведіть його фломастером.

Наприкінці гри вихователь резюмує: Дуже приємно мати справжнього друга, складніше самому бути ним.

Діти стають у коло.

Вихователь: Діти, чи добре ви знаєте один одного?

Зараз ми пограємо в гру «Мої таємниці». Ця гра допоможе вам краще пізнати своїх товаришів. Передаючи м’яч один одному по колу, кожна дитина розповідає про себе, вживаючи складнопідрядні речення зі сполучником Що. (Ніхто не знає, що я …)

Запитання: Що для вас було найцікавішим? Кому вдалося розповісти про себе найбільше:

Розв’язання моральної задачі «Що я скажу»

Дмитрик і Петрик – братики.

Петрик хоче попри все йти гратися на вулицю, хоча надворі дощ. Спробуйте знайти правильні слова, щоб зупинити його. 

- Якщо хочу налякати, скажу…

- Якщо хочу домовитись, скажу…

- Якщо хочу заборонити, скажу…

 

Моделювання ситуації спілкування «Знайди свою квітку»

 

Ситуація: кожна дитина отримує одну кольорову пелюстку.

Група дітей ділиться на команди, які спільно виконують завдання.

Завдання: зібратися в команди за кольором пелюсток, кожній команді виконати колективну аплікацію.

Мовленнєве завдання: 1 команда – скласти описову розповідь про квітку;

2 команда – скласти казочку про пригоди квітки;

3 команда – реклама «роль квітів у житті людини».

 

Вихователь: Молодці, добре справились із завданням, тому що працювали дружно і разом. Всі ще раз переконалися в тому, що «Дружба і братство – велике багатство», «Дружба – велика сила».

У вірші Олега Орача говориться про те, як добре і весело разом, і про те, що все навкруги пов’язане з усім. Давайте з допомогою малюночків пригадаємо цей віршик:

Хмарка дружить з дощиком,

Квітка дружить з горщиком,

Вітерець – з листочком,

Бережок – з місточком,

Жабенятко – з річкою,

Я дружу з сестричкою.

Підведення підсумку:

- Чому ви сьогодні навчилися?

- Що сьогодні було найбільш цікавим для вас? 

Прощання: Діти стають у коло і промовляють:

Стали знову ми у коло –

Скільки друзів, глянь навколо

Попрощатись не забудем

Дружно гратися ще будем.

 

docx
Додано
13 серпня
Переглядів
113
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку