Турнір для батьків
«Екологічний калейдоскоп»
Природа – це один із вічних світів, який є прекрасним, радісним і який ми не тільки можемо, а й повинні зробити ще прекраснішим і радіснішим для тих, хто після нас житиме у ньому.
Лев Толстой
Людина стала людиною, коли почула шепіт листя, дзюрчання весняного струмочка, дзвін срібних дзвіночків, спів птахів в бездонному літньому небі, завивання хуртовини, ласкавий плескіт води і урочисту тишу ночі — почула і, затамувавши подих, слухає сотні і тисячі років чудову музику життя.
Мабуть не знайдеться в світі такої людини, яка б не любила природу. Одні милуються барвами лісу, інші обожнюють високі гори та бурхливі ріки, а ще інші в захваті від простору степу. Екологічна ситуація, яка склалася в світі, настійно вимагає швидкої перебудови мислення людства і кожної конкретної людини, формування екологічної свідомості і екологічної культури. Погіршення екологічної ситуації примушує нас вивчати і оберігати природні багатства. Ми з вами виховуємо у дітей почуття любові до цього світу, пояснюємо, що необхідно охороняти Землю — наш великий дім, в якому ми живемо. І тому, сьогодні ми проведемо екологічний турнір «назва», де перевіримо ваші знання, а може розповімо щось нове.
Мета: познайомити учасників один з одним, створити умови для ефективної праці.
Учасникам пропонується назвати своє ім’я і квітку, з якою вони асоціюють себе.
«Починаю із себе: Я Олена – червона роза».
Як бачимо у цій залі зібралися різноманітні за кольором, розміром, формою, запахом квіти. За правильного підходу, їх можна обєднати у чудовий букет. Але щоб досягти гармонії у цій композиції треба дотримуватись правил співпраці і взаємодопомоги.
Тур 1 Домашнє завдання
Придумати назву команди, намалювати емблему
Тур 2 «Що ми викидаємо, або золоті розсипи смітників»
На екрані зявляються запитання, яка команда перша підніме фішку, та і відповідає, якщо відповідь правильна, зараховується бал, якщо ні – запитання переходить команді-противнику.
1.Більшу частину сміття, що забруднює Землю, становить:
А) пластмаса
Б) скло
В) метал
2.Перед початком утилізації відходів їх необхідно
А) розсортувати
Б) зібрати в одному місці
В) подрібнити
3. Для того, щоб переробити пластмасу, її необхідно:
А) компостувати
Б) спалити при певних умовах
В) переплавити
4.Першочергове завдання під час вибору місця звалища:
А) захист поверхні землі і ґрунтових вод
Б) огородження місця звалища
В) укомплектування певною технікою
5.Поява несанкціонованих звалищ тягне за собою:
А) забруднення грунту
Б) спотворення ландшафту
В) зміну кліматичних умов
6.Які з радіоактивних відходів цілеспрямовано розсіюють у навколишнє середовище
А) гази
Б) рідини
В) тверді речовини
7.Пляшка чи банка з пластмаси, залишена в лісі, пролежить без змін:
А) 10 років
Б) 50 років
В) 100 років і більше
8.Викинутий папір «з’їдять» невидимки-мікроби за:
А) 1-2 роки
Б) 2-5 років
В) 20 і більше років
Екологічна інформація «Це – цікаво»
- На один центнер урожаю цукрових буряків треба 10 ц води , картоплі – 20ц , жита – 100 центнерів води.
- За один рік один автомобіль викидає в повітря 10 кілограмів гумового пилу.
- Один автомобіль за 100 кілометрів пробігу спалює річну норму кисню для однієї людини.
- Один гектар лісу може поглинати за одну годину стільки вуглекислого газу, скільки його видихають за одну годину двісті осіб.
- 20 кілограмів макулатури зберігають одне дерево.
Тур 3. «Чорна скринька»
Розбір екологічних ситуацій
Як навчити дитину екомити воду, цінувати природу,берегти її.
Тур 4 «Відеоконференція з Чомусиками»
діти з екрану задають запитання, батьки відповідають.
Перегляд відеофільму
Тур 5 Екологічна гра «Чарівне сонечко».
Шість ігрових доріжок («промені сонця»), що сходяться у великому колі. Кожна доріжка (кольорові картки з тематичними питаннями) пофарбована в кольори, що відповідають тематиці запитань: зелений (фауна і флора), блакитний (водна екосистема), коричневий (земля), червоний (природні явища).
Зелений сектор
1. Куди зайцю зручніше бігти: в гору або з гори? (В гору, тому що у нього передні лапи довші задніх, з гори він котиться клубком).
2. Яку пташку називають так само, як екзотичний фрукт? (Ківі).
3. Назвіть птахів, які не вміють літати. (Пінгвін, страус, ківі, нанду).
4. Назвіть 3 тварин, у яких є голки. (Їжак, дикобраз, морський їжак).
Блакитний сектор
1. Як називається оточене деревами джерело води, яке знаходиться в пустелі? (Оазис).
2. Як називається частина суші, з усіх боків оточена водою? (Острів).
3. Назвіть «кольорові» моря. (Чорне, Біле, Червоне, Жовте).
4.У гори висота, а у річки... (Глибина).
Коричневий сектор
1. Як називається посушлива піщана або кам'яниста місцевість, майже позбавлена рослинності? (Пустеля).
2. Як одним словом назвати торф, вугілля, нафту, газ? (Корисні копалини).
3. Що таке «Чорне» золото? (Нафта).
4. Перші уявлення давніх людей про Землю.
Червоний сектор
1. Як називають шматочки льоду, які падають з неба? (Град).
2. Як називається снігова кірка? (Наст).
3. До чого взимку горобці весело цвірінькають? (До відлиги).
4. Назвіть 2 зимові прислів'я
Тур 6 «Вмілі рученята»
З бросового матеріалу учасники роблять корисні для побуту речі.
Підведення підсумків турніру. Оголошення результатів.