мотивувати дитину до спілкування з дорослим, вчити слухати звернену мову, долучатися до діалогу, заохочувати дитину вимовляти односкладові слова, розвивати словниковий запас, як пасивний так і активний, фонематичний слух, дрібну моторику пальців рук, виховувати позитивне ставлення к навчальному процесу, бажання грати.
Конспект індивідуального логопедичного заняття з розвитку мови з дитиною 2 років.
Тема: “На галявині”.
Мета: мотивувати дитину до спілкування з дорослим, вчити слухати звернену мову, долучатися до діалогу, заохочувати дитину вимовляти односкладові слова, розвивати словниковий запас, як пасивний так і активний, фонематичний слух, дрібну моторику пальців рук, виховувати позитивне ставлення к навчальному процесу, бажання грати.
Словник: гай, метелик, небо.
Матеріал: іграшки свійських тварин і птахів, мотузка, кольорові пробки, шаблони для гри.
Хід заняття
Організаційний момент.
Вчитель-логопед пропонує дитині привітати знайомі іграшки свійських тварин і птахів, а також заспівати для них веселу пісеньку.
Вчитель-логопед починає речення, а дитина продовжує, вимовляючи хто як кричить.
Кішка каже - мяу, мяу, мяу.
Песик каже - ав, ав, ав.
Курка каже - ко, ко, ко.
Півень каже - кукареку.
Качка каже - кря, кря, кря.
А корівка - муууууу!
Основна частина.
Логопед хвалить дитину і пропонує познайомитись ще з одним другом:
Ой, дивись, дивись, хто це літає?
Це Метелик!
Який красивий, в нього є голова, крила і вуса (розглядає іграшку разом з дитиною). А куди він полетів? Він полетів до гаю. Гай - це ліс, там росте багато, багато дерев, як у нашому парку, де ми гуляєм.
- А ти хочеш пограти з ним? Давай пограємо. Логопед розповідає віршик, супроводжуючи його жестами. Потім залучає дитину до спільних дій.
Я іду, іду по гаю.
(Ходьба по галявині)
Я метелика спіймаю.
(Руками імітуємо , що хочемо зловити метелика)
А метелик не схотів,
(Вказівним пальчиком показуємо ні ні)
Десь у небо полетів.
(Піднімаємо руки до гори і махаємо немов крилами)
Гра проводиться 2 рази.
Педагог задає питання:
Де гай, покажи. Що це? Це гай.
Де метелик, покажи. Хто це? Метелик.
Де небо, покажи. Що це? Небо.
А зараз ми з тобою підемо по стежці (логопед разом з дитиною проходять по стежці-мотузці). Дитина намагається наступити саме на мотузку, потім перестрибує через калюжу.
Ми з тобою вийшли із лісу, а як же наши друзі?
Давай допоможемо їм!
Логопед демонструє шаблони-карти на яких зображені знайомі тварини і дорогу, що складається з кіл. Дитина бере кольорові пробки і викладає доріжку по який свійські тварини можуть дістатися своїх домівок, курка до курника, песик до буди.
Підсумок. Ти молодець, з тобою гарно грати. Ми змогли допомогти нашим друзям. А ще ми познайомились з новим другом - Метеликом!